بازدید 20658
ثبت رقم 1661 دلار براي هر اونس:

ركورد زنی دوباره طلا و شگفت زدگی تحلیلگران+ثبت ركورد جديد

اين مسأله در چند سال گذشته، مستقيم با كاهش اعتماد سرمايه گذاران بر قيمت هاي طلا تأثيرگذار بوده، به گونه اي كه اين فلز از سال 2008 روند صعودي خاصي را در قيمت هاي خود تجربه كرده و در سال 2011 به طور پياپي در حال ثبت ركوردهاي تاريخي قيمت است/در ادامه روند صعودي نرخ طلا در بازارهاي بين المللي، امروز بهای طلا تا مرز 1672 دلار و 60 سنت نيز افزايش يافت و همین در بازار ايران به افزايش جهشي نرخ سكه و طلا انجاميد.
کد خبر: ۱۸۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۵ 03 August 2011
سرويس اقتصادي ـ به رغم پيش بيني ها از تأثير توافق در بحران بدهي آمريكا بر كاهش نرخ فلزات گرانبها، بهای طلا در معاملات روز چهارشنبه بازارهاي جهاني، به ركورد 1661 دلار در هر اونس رسيد.

به گزارش «تابناك»، بهای جهاني طلا در معاملات روز چهارشنبه بازارهاي جهاني با افزايش بيش از 35 دلاري، ركورد جديدي را بر جاي گذاشت و به 1661.14 دلار در هر اونس رسيد؛ اين بالاترين قيمت ثبت شده براي طلا در تاريخ معاملات اين فلز گرانبهاست.

تشديد نگراني ها از نحوه مخاطره آميز حل بحران بدهي آمريكا و تداوم بحران در منطقه يورو، به ویژه مطرح شدن دوباره بحران مالي ايتاليا، مهمترين علت ركورد شكني قيمت طلا در چهارشنبه عنوان شده است.

ركورد پيشين بهای طلا مربوط به سیزدهم جولاي که در آن هنگام، قيمت هر اونس طلا به 1652.69 دلار رسيده بود.

این گزارش می افزاید: بهای طلا از روز گذشته و در واكنش به تصويب طرح افزايش سقف بدهي هاي آمريكا رو به افزايش گذاشته و از روز گذشته تاكنون، بيش از 35 دلار در هر اونس به قيمت طلا افزوده شده است.

در ادامه معاملات روز چهارشنبه، بهایاين فلز از ركورد 1661 دلاري خود اندكي كاهش يافت و هم اکنون در معاملات آنلاين نيويورك، هر اونس طلا در برابر 1657 دلار معامله مي شود.

«جاناتان بارت»، مدير يك موسسه تحقيقاتي با تعجب برانگيز خواندن افزايش قيمت طلا به دنبال تصويب طرح افزايش سقف بدهي هاي آمريكا گفت: انتظار داشتيم به دنبال تصويب اين طرح، بهای طلا كاهش يابد، ولی برعكس شاهد افزايش قيمت طلا بوديم.

وي در تحليل اين پديده غير منتظره به ظاهر، بازار تصويب اين طرح را نشانه بدي از وضعيت اقتصادي جهان دانسته که در واقع، نگراني هاي بين المللي از وضعيت اقتصادي جهان تشديد شده است.

در حالي كه بحران بدهي هاي رهني در بخش مسكن آمريكا، ركود سال 2007 را در جهان به راه انداخت، به باور كارشناسان، بحران بدهي هاي ملي، اين پتانسيل را دارند كه ركود جديدي را در اقتصاد جهان به راه بيندازند.

گفتني است، اقتصاد آمريكا پس از ركود سال 2007 همواره از بحران اقتصادي رهايي نيافته و از بحراني به بحران ديگر تغيير وضعيت داده كه مي توان بحران هاي مسكن، سقوط بانكها، بيكاري، كاهش تراز تجاري و سرانجام بحران بدهي ها را در اين ميان یادآور شد.

اين مسأله در چند سال گذشته، مستقيم با كاهش اعتماد سرمايه گذاران بر قيمت هاي طلا تأثيرگذار بوده، به گونه اي كه اين فلز از سال 2008 روند صعودي خاصي را در قيمت هاي خود تجربه كرده و در سال 2011 به طور پياپي در حال ثبت ركوردهاي تاريخي قيمت است.

این گزارش در ادامه آورده است، بهای طلا در يك ماه گذشته، 171 دلار و در يك سال گذشته 475 دلار در هر اونس افزايش داشته است؛ بنابراین، اكنون و با اين روند صعودي مهارناپذير، قيمت طلا كه همه پيش بيني ها را در چند ماهه اخير مبني بر كاهش ناكام گذاشته است، این پرسش مطرح می شود که آيا در سال جاري، شاهد ركورد 1700 دلاري طلا به ازاي هر اونس خواهيم بود؟

تكميلي: در تداوم روند ركورد زني نرخ طلا از مرز 1672 دلار در هر اونس نيز گذشت + تأثير در بازار سكه و طلاي ايران

به گزارش «تابناك»، در ادامه روند صعودي نرخ طلا در بازارهاي بين المللي، امروز بهای طلا تا مرز 1672 دلار و 60 سنت نيز افزايش يافت.

نكته بسيار جالب و غير منتظره امروز در بازارهاي جهاني، تداوم تقاضا براي طلا حتي پس از ثبت ركورد 1661 دلاري بود.

همچنين بانك مركزي كره امروز اعلام كرد كه در دو ماه گذشته، اقدام به خريد 25 تن طلا براي كاهش سهم دلار در ذخاير خود کرده است؛ اعلام اين خبر، خود عامل موثري در افزايش تقاضاست، زيرا تحليلگران افزايش تقاضاي طلا را تا اندازه بسیاری، برگرفته از از افزايش بي اعتمادي به دلار در سطح بين الملل مي دانند.

تأثير در بازار ايران: افزايش سیزده هزار توماني نرخ سكه در يك روز

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از افزایش بیش از سیزده هزار تومانی قیمت سکه خبر داد.

بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ساعت 14 امروز در بازار آزاد، به 442 هزار و 500 تومان رسید که در مقایسه با دیروز، سیزده هزار و پانصد تومان افزایش داشت.

وی با بیان اینکه بهای طلا در هر کشوری به قیمت جهانی آن وابسته است، افزایش بهای این فلز گرانبها را در بازارهای جهانی، علت افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخل بیان کرد.

همچنين بهای هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت هم در بازار آزاد امروز، 45 هزار و 400 تومان اعلام شد كه این نوع طلا در مقایسه با دیروز، 1650 تومان گرانتر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
با توجه به اقتصاد متزلزل آمریکا و عدم تمایل سرمایه گذاران و خزانه داری های کشورها برای ذخیره سازی و خرید و فروش دلار و روی آوردن به جمع آوری طلا به جای دلار ، باید شاهد افزایش قیمت حتی به بیش از 1700 دلار باشیم!
کجای کاری 1673 رو هم زد
با وضعيتي كه اقتصاد آمريكا با آن روبرو است هر اونس طلا 1800 دلار خيرش رو ببينيد
ببینم الان ارزش طلا داره بالا میره یا ارزش دلار داره پایین میاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
دلار ضعیف بشه قیمت طلا میره بالا و کلا قیمت طلا به یورو-دلار رابطه مستقیم داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
توی ایران هر دوش بالا میره
درستش اینه که رکورد 1672.86 رو هم زد !!!!
اگر دلار در آمريكا هم ارزشش پايين ياد دولت خدمت گذار نميزاره ارزش دلار پايين بياد
پيچاره اينائي که پول مهريه ميدن
چه شود
سال 1970 هر اونس طلا 35 دلاربود
اگر امسال هر اونس طلا به 1750 دلار برسدمی توان گفت هر دلار برابر 2% ارزش دلار سال 1970 را فقط دارد و 98% ارزش خود را از دست داده است
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
این نظر شما را نمیدانم یعنی چی ولی میدانم قیمت طلا به گفته شما در سال 1970به ریال 35X65=2275یعنی دویست وبیست وهفت تومن وپنج ریال و الان این رقم میشود1750X11800=20650000یعنی دو میلیون وشصت وپنج هزار تومن . دیگه نمدونم چند در صد سلانه خودت حساب کن
بنام خدا
بنظر من نباید باور کنیم که اقتصاد امریکا خراب است ، این یک جنگ زرگری است برای دوشیدن شیوخ منطقه ، آن ها می خواهند با این کار هزینه نگهداری شیوخ را از پیش بگیرند ،چون منطقه که آزاد شد دیگر کسی به امریکا باج نمی دهد ،اگر اقتصادشان خراب است حضورشان را در دریا های آزاد ومستعمرات کم کنند کلی پس انداز می شود.
از این آشفته بازار هیچی نسیب مردم قشر متوسط و فقیر ایران نخواهد شد بلکه قشر متوسط نیز به پایین سقوط میکند و فقیر میشود
مگر آمريكا هنوز هم وجوددارد؟؟؟
مردم مسلمان را با نضراتشان مشغول بکار مینمایند !
این رو هم در نظر داشته باشید که 3 ماهه چهارم سال میلادی سه ماهه افزایش قیمت طلا است به دلایل:
1-جشن نامزدی هندی ها که بزرگترین مصرف کنندگان طلا به منظور استفاده های جواهر آلات هستند(به دلیل مقدس بودن طلا در فرهنگشان)
2-اعیاد مسلمانان
3-کریسمس
4-سال نوی چینی
پس با توجه به چشم انداز بد اقتصاد جهانی به دلیل بحران بدهی کشورهای اروپایی و آمریکا و همچنین روند تنوع دادن بانک های مرکزی جهان مخصوصا کشورهای نو ظهور مانند چین به ذخایر ارزیشان با استفاده از طلا(به دلیل چاپ بیش از حد پول کاغذی و بی ارزش شدن آن) و نرخ بهره واقعی منفی(نرخ بهره اسمی منهای تورم) و هشدار موسسات اعتبار سنجی بزرگی مثل اس اند پی و مودی مبنی بر کاهش رتبه اعتباری اوراق بدهی(قرضه) آمریکا و افزایش تقاضا در کوارتر چهارم میلادی(اعیادی که در بالا ذکر شد) احتمال دستیابی به رکوردهای جدید برای قیمت طلا تا پایان سال میلادی 2011 بسیار زیاد است

موفق باشید
باید رئیس جمهور محترم به اوباما پیشنهاد استفاده از ریال بجای دلار برای آمریکائیان را بدهد...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل