بازدید 9695

سومین اقتصاد اروپا در آستانه سقوط

این بار اسپانیاست که با بیشترین آمار بیکاری و کاهش رشد اقتصادی در آستانه سقوط به ورطه بحران قراردارد و در این صورت به عنوان سومین کشور در حال افول دومینوی سقوط اقتصاد های اروپایی را ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۸۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱ 03 August 2011
سرويس اقتصادي ـ پس از وخامت اوضاع اقتصادی در یونان و بروز جدی نشانه های بحران در ایتالیا این بار اسپانیاست که  با بیشترین آمار بیکاری و کاهش رشد اقتصادی در آستانه سقوط به ورطه بحران قراردارد و در این صورت به عنوان سومین کشور اروپایی در حال افول دومینوی سقوط اقتصاد های اروپا را ادامه خواهد داد.

به گزارش «تابناك» به نقل از يورو نيوز، س از چهار ماه افزايش مداوم، سرانجام در ماه جولای، نرخ بیکاری در اسپانیا پایین آمد که این کاهش را مدیون ورود گردشگران در تابستان است؛ هرچند اين كشور هنوز داراي بالاترین نرخ بیکاری در اروپاست.

 ثبت نرخ بیکاران اسپانيا در ماه جولای با 1.02 درصد به نسبت ماه ژوئن کاهش داشته است، ولی همچنان 4.08 میلیون اسپانیایی بیکار هستند.

در سه ماهه دوم و با توجه به آمار موسسه ملی کار اين كشور، نرخ بیکاری 2.09 درصد بود که نسبت به سه ماهه نخست با نرخی برابر 21.3 کاهش نشان می دهد.

در واقع مي توان گفت، بیکاری در همه بخش های اقتصادی به جز کشاورزی کاهش یافته است.

هرچند افزايش رقم اشتغال پس از مدتها چند خبر خوب در اقتصاد اسپانیا به ارمغان آورده است، با اين حال، نشان دهنده روند كند اقتصادي است. آخرين اخبار در ماه هاي گذشته از اقتصاد اسپانيا، همواره منفي شدن شاخصها و افزايش موج اعتراضات مردمي بود.

گفتني است، مردم اسپانيا در اعتراض به روند رو به افول اقتصادي چندين روز و شب در ميدان مركزي مادريد تظاهرات و تحصن و حتي براي برنامه پياده روي جمعي تا بروكسل نيز برنامه ريزي کردند.

نخست این که وزیر اين كشور، «خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو» كه در بحران اقتصادي به شدت از نظر سياسي تضعيف شده روز سه شنبه گفت، تعطیلاتش را به تعویق انداخته است تا بر اقتصاد اسپانیا ـ که پس از استقراض همچون ايتاليا با افزايش نگرانی درباره نیاز به کمک مالی در آينده روبه روست ـ نظارت کند.

اظهارات زاپاترو به اين معناست كه اقتصاد اين كشور، توان بازپرداخت استقراض خود را نداشته و ممكن است در آينده به كمك مالي نياز پيدا كند.

اما «میگوئل مورادو»، اقتصاددان اسپانيايي این ایده را رد کرد و گفت: چیزی در اقتصاد اسپانیا و ایتالیا نیست، پیش بینی کند که آنها نیاز به کمک مالی خواهند داشت. آنها این نیاز را نخواهند داشت، زیرا اکنون دلیلی بر این ادعا نیست.

در هر صورت اين مسأله به عنوان چشم اندازي منفي پيش روي اقتصاد دو كشور در لمرز بحران يعني اسپانيا و ايتالياست و مقامات ایتالیایی برای مذاکرات اضطراری در مورد این وضعیت فراخوانده شده اند.

روز سه شنبه، اسپانیا در یک آزمایش کلیدی خواست ببیند آیا سرمایه گذاران می خواهند اوراق قرضه دولتی را که با 3.5 بیلیون یورو به حراج گذاشته است، خریداری می کنند یا خیر كه البته اين اوراق با قيمت پايين فروش رفت.

ناگفته نماند، به عنوان شاخصی از اقتصاد دولت اسپانیا، بررسی ميزان خرید در این هفته نشان داد که فعالیت تولیدی در ماه جولای برای سومین ماه متوالی کاهش داشته است.

همچنین بنا بر نظرسنجی رویترز از اقتصاددان ها، پیش بینی می شود که اقتصاد این کشور امسال تنها 0.8 درصد رشد خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
یعنی چی؟
بابا يك كم مثل ايران دل گنده باشيد ترسوها ! چطوري اينجارو اداره ميكنن شما هم همونكار رو بكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
نباید آمار بدن بیرون، تا وقتی که درست نشده آمار بیرون دادن تعطیل.
عاقبت اقتصاد بر مبنای ربا همینه! من نمیگم . خوب به این آیه از قرآن کریم توجه کنید و کمی تدبر
یمحق الله الربا و یربی الصدقات ....
خداوند ربا را نابود میکند و صدقات (قرض الحسنه ) را افزایش می دهد ...
سوره بقره آیه 276
ورشکشتگی کامل اقتصادی غرب و آمریکا طبق این آیات حتمیه ولی ماهم باید توجه کنیم به این سمت نرویم وگرنه ....!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
کشورهای بریج(برزیل روسیه هندوستان و چین) رو چی میگید چینیها هم ریاکارند هم قاتل مسلمانان. آره اسپانیا با 50 میلیون توریست باز هم مشکلات اقتصادی داره حتی ایتالیا اما کیا دارن تو دنیا رشد میکنند؟ سوریه؟ لیبی؟عربستان؟ یا برزیل و هندوستان و چین و...
بابا از ایران یاد بگیرید ملت با تورم 25 درصد تازه جیگرشون حال میاد. اونوقت این سوسولای اروپایی از تورم 5 درصد و بیکاری 10 درصدی رو به قبله میشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان