بازدید 1945

یک میلیون کودک سومالیایی در یک قدمی مرگ

طبق آمار سازمان ملل متحد حدود 12 میلیون نفر در منطقه شاخ آفریقا با خطر گرسنگی مواجه هستند.
کد خبر: ۱۷۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۷ 27 July 2011

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از احتمال مرگ حدود یک میلیون کودک سومالیایی از گرسنگی خبر داد.
 
طبق آمار  سازمان ملل متحد حدود 12 میلیون نفر در منطقه شاخ آفریقا با خطر گرسنگی مواجه هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره :حسن ابوالحسن گفت : مهاجرت سومالیایی ها در جستجوی غذا از مناطق قحطی زده در داخل سومالی به مناطق دیگر در داخل و خارج از این کشور ادامه دارد.

وی ادامه داد : این سفرها بین یک هفته تا یک ماه طول می کشد و زنان و کودکان و سالمندان مجبورند این مسیرهای طولانی را پای پیاده بپیمایند که بسیاری از کودکان در طول سفر ضعیف می شوند و قبل از رسیدن به مقصد جان می بازند.

به گفته کارکنان سازمان های امدادرسانی، مادرانی که کودکانشان را با خود می برند مجبورند دست به انتخاب های دشواری بزنند. آنها مجبورند کودکانی را که ضعیف شده اند و امیدی به زنده ماندنشان نیست در کنار جاده به حال خود رها کنند تا بمیرند و با کودکانی که قویتر هستند خود را به نخستین مرکز امدادرسانی برسانند.

برآوردهای سازمان ملل متحد نشان می دهد هزاران نفر در چند ماه اخیر در سومالی بر اثر گرسنگی جان باخته اند و همین مسئله موجب شده است صدها هزار نفر دیگر برای یافتن غذا و آب اقدام به ترک روستاهایشان کنند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است چهل هزار نفر از آوارگان در یک ماه اخیر به موگادیشو مهاجرت کرده اند و تعداد کسانی که در دو ماه اخیر مجبور به مهاجرت به این شهر شده اند به یکصد هزار نفر می رسد. این افراد در اطراف شهر موگادیشو که پایگاههای امدادرسانی در آنجا ایجاد شده است مستقر شده اند.

سومالی تنها کشوری نیست که با این فاجعه انسانی روبرو شده است.

 سازمان ملل متحد شمار آسیب دیدگان بر اثر موج خشکسالی در شاخ آفریقا را بیش از یازده میلیون نفر اعلام کرده است که در سومالی و اتیوپی و جیبوتی و کنیا و اوگاندا و سودان بسر می برند.

هر چند جامعه بین المللی تحرکات خود را برای کمک رسانی به قحطی زدگان در سومالی آغاز کرده است، سازمانهای انسان دوستانه برای دسترسی به مناطق به شدت آسیب دیده در جنوب سومالی که گروه الشباب برانجا سیطره دارد با مشکل مواجه هستند. این گروه به سازمان های امدادرسانی اجازه نمی دهد وارد مناطق تحت کنترلش شوند.

وزیر کشاورزی فرانسه نیز درباره تبدیل شدن بحران خشکسالی در این منطقه به "لکه ننگ قرن" هشدار داد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر