بازدید 12759
در حاشیه جشنواره تئاتر «آوینیون»؛

وزارت ارشاد چه کسانی را به فرانسه اعزام کرد؟!

نکته شگفت انگیز اینکه معلوم نیست نحوه گزینش افراد اعزام شده بر پایه چه معیارهایی بوده است! بررسی بیشتر نشان می دهد که بنا به دلایل نامعلوم در این گروه، هنرمندان فعال در زمینه نمایش های آیینی سنتی و نیز پژوهشگران تئاتر و همچنین کارگردانان نسل های متأخر حضور ندارند.
کد خبر: ۱۷۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳ 26 July 2011
روز گذشته و در آخرین روزهای برگزاری مهمترین بخش جشنواره بین المللی تئاتر «آوینیون»، کاروانی از کارمندان معاونت هنری ارشاد و چند تن از هنرمندان تئاتر و سینما، راهی فرانسه شدند.

به گزارش «تابناک»، در کاروانی که بسیار دیرهنگام از سوی معاونت هنری ارشاد به فرانسه رهسپار شد، پیش از هر موضوعی، شمار چشمگیر کارمندان این معاونت تعجب برانگیز شده است!

بنا بر گزارش های دریافتی شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر، ابراهیمی از کارکنان دفتر، عظیمی، مشاور اجرایی و امرایی مسئول روابط عمومی معاونت هنری را با خود به «آوینیون» برده است.

در این کاروان که معلوم نیست چرا در آخرین روزهای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر «آوینیون» به فرانسه اعزام شده اند، علاوه بر کارمندان نامبرده، حسین مسافرآستانه، مدیر کل هنرهای نمایشی و همچنین هادی مرزبان و تاجبخش فناییان، از کارگردانان تئاتر، ایرج راد و داریوش ارجمند، بازیگری که سال ها پیش تئاتر هم کار می کرده، ولی اکنون بیشتر در سینما و تلویزیون فعالیت دارد به چشم می خورند.

نکته شگفت انگیز اینکه معلوم نیست نحوه گزینش افراد اعزام شده بر پایه چه معیارهایی بوده است؛ بررسی بیشتر نشان می دهد که بنا به دلایل نامعلوم در این گروه، از هنرمندان فعال در زمینه نمایش های آیینی سنتی و نیز پژوهشگران تئاتر و همچنین کارگردانان نسل های متاخر حضور ندارند.

البته خبرهای دریافتی حاکی از آن است که برای داود رشیدی و سعید کشن فلاح نیز ویزای سفر به فرانسه دریافت شده بود؛ اما داود رشیدی به دلیل مشغله و سعیدکشن فلاح به دلیل بیماری از همراهی معاونت هنری عذرخواهی کردند.

سفر کاروان یاد شده در حالی انجام شده که مهمترین بخش این جشنواره که شامل اجراهایی از سراسر دنیاست، در آستانه اتمام است.

جشنواره بین المللی «آوینیون»، از بزرگترین رویدادهای تئاتری جهان است که امسال شصت ساله شد و همه ساله از اوایل تیر به مدت یک ماه در فرانسه برگزار می شود.

بنا به تأکید عموم صاحب نظران تئاتر در دنیا، این جشنواره در سال های برگزاری، به محلی برای گردهمایی هنرمندان بزرگ هنر نمایش، برخورد فرهنگ های گوناگون و اجرای هایی ویژه از آخرین دستاوردهای تئاتر، با حضور و مشارکت کارگردانان، نویسندگان، بازیگران و پژوهشگرانی از سراسر جهان، تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
عظيمي که دست راست شاه آباديه و مشاور ارشد معاونت هنري،امرايي براي گزارش سفر رفته، داريوش ارجمند و داوود رشيدي هر دو فرانسه درس خوندن و چون هنرپيشه مسلط به زبان هستن.ايرج راد که مدير انجمن بازيگرانه،فناييان هم که کارگردانه در مورد بقيه هم که خب هم هوا گرمه هم فرانسه را بايد اين زمان رفت که بچسبه قبول کنين زمستون هم بچه هاشون مدرسه دارن هم هوا سرده
اوه ... چقدر سخت می گیرید بابا. خوب حالا دو نفر هم در قالب کارمند و مدیر دفتر برن سفر به جایی برمی خوره؟ مدیر روابط عمومی و مشاور اجرایی که یک عمر باید خاک اومدن و رفتن مسافرها رو بخورند خوب حالا یک بار هم یک سفر دو سه روزه مهمان می شن...
خوب معلومه به منظور خستگی در کردن!!! یا به عبارتی سفر تشویقی برای کار های فرهنگی بسیار بسیار خسته کننده
با سلام ، آیا آقا همان کسی نیست که 450 میلیون تومان کانون فرهنگی هنری مساجد را به موسسه شخصی خود برده بود؟ او از نیروهای جریان انحرافی است ترا به خدا پیگیری کنید؟
سلام بر دوستان تابناک
من بعنوان یکی از کوچکترین اعضاء از خانواده گسترده تئاتر باز هم تشکر میکنم که سریع به این موضوع واکنش نشان دادید.
بعد از پیگیری شما در سایت امروز شاهد راه اندازی مجدد سایت گیشه تئاتر بودیم .
ضمنا این گروه دقیقا 3 روز مانده به پایان جشنواره که عملا دیگر هیچ تئاتر مطرحی اجرا نمیشود به فرانسه عزیمت نمودنند .
صرف نظر این موضوعات جالب است که بدانید کلیه بلیطهای خریداری شده فرس گلاس بوده یعنی برای هر نفر حدود 3 میلیون تومان فقط پول بلیط داده اند حال اگر مخارج هتل و خوراک داخل فرانسه را به آن جمع نمائید چه میشود.
روی دیگر سکه این است که در آوینیون 3 روز مانده به پایان جشنواره 3 هفته ای یعنی 21 روزه بگویند گروه ایرانی آمده اند !! برای چه و به چه منظور خدا میداند .
البته اگر شما به جشنواره های قبل فجر مروری داشته باشید متو.جه میشوید که از آوینیون تا کنون بسیار کار کم انتخاب شده و به ایران آمده است .
حال سوال این جاست که بازرسی کل کشور در این موضوع چه میکند ؟
آیا حاضر است به این خطاهای فاحش عکس العمل نشان دهد و یا اجازه خواهد داد در شرایطی که بدهیهای جشنواره فجر سال گذشته همچنان باقی است این ولخرجیها از جیب بیت المال ادامه یابد ؟
شاید بازرسی صلاح میداند این موضوعات در سالهای بعد و بعد از اینکه همه چیز تمام شد موضوع را برسی کند؟
امید آنکه پیگیریهای شما عزیزان خاتمه ای باشد بر این همه افسار گسیختگی در بخش هنر تئاتر .
تا بوده همين بوده . اگريك نفر كارشناس مي فرستند ده نفر ديگر همراهش مي كنند تا به آنها هم حالي بدهند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی