بازدید 10227
رييس ديوان عدالت اداري:

منکرات بزرگتر از آشكار شدن مو هم داريم

منتظري ادامه داد: روابط ناسالم ادارات، کم‌کاري، تضييع حقوق مردم، امروز برو فردا بياهايي که متأسفانه در ادارات فراوان است، از منکرات بزرگي است که همه وظيفه داريم به نحو مقتضي و شايسته با آن برخورد متناسب داشته باشيم، ولو اينکه در اين ارتباط آسيبي متوجه ما شود.
کد خبر: ۱۷۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹ 25 July 2011
رييس ديوان عدالت اداري با اشاره به حوادث جاري کشور، بر اهميتي که شارع مقدس اسلام براي انجام وظيفه امر به معروف و نهي از منکر قائل است، تأکيد كرد و اظهار داشت: شارع مقدس براي اينکه جامعه يک جامعه ارزشمند، اسلامي و انساني باشد، تکليف کرده است که افراد به نحوي بر يکديگر نظارت داشته باشند.

به گزارش ايسنا،‌ حجت‌الاسلام منتظري ادامه داد: در عين حال شاهديم که در جريان نهي از منکر براي برخي افراد وظيفه‌شناس، حوادث ناگواري اتفاق مي‌افتد که موجب تأثر و تأسف است و هشداري است که بايد سعي کنيم متناسب با شرايط و در حدي که وظيفه و تکليف داريم، جامعه را از منکر پاکسازي کنيم.

وي با اشاره به منکراتي که گاهي در ادارات و در سطح کوچه و بازار شاهدش هستيم، گفت: نبايد منکر را تنها به آشکار بودن چند تار مو يا پوشش نامناسب افراد منحصر کرد تا صرفا توجهات به اين امور معطوف شود، اگرچه توجه به اين موضوع هم اهميت دارد، اما منکر منحصر به اين‌گونه امور نيست. ما منکرات بزرگتري هم داريم که آثار و تبعاتش دامنگير بسياري از افراد در جامعه است.

منتظري ادامه داد: روابط ناسالم ادارات، کم‌کاري، تضييع حقوق مردم، امروز برو فردا بياهايي که متأسفانه در ادارات فراوان است، از منکرات بزرگي است که همه وظيفه داريم به نحو مقتضي و شايسته با آن برخورد متناسب داشته باشيم، ولو اينکه در اين ارتباط آسيبي متوجه ما شود.

رييس ديوان عدالت اداري افزود: اگر بخواهيم قلم به دست بگيريم و منکراتي را که در جامعه وجود دارد، برشماريم، کم‌فروشي، گران‌فروشي، تقلب در معاملات، نيرنگ و همه و همه منکراتي است که وجود دارد و بايد به وظيفه خود در نهي از آن عمل کنيم.

حجت الاسلام منتظري با اشاره به سخني از رسول اکرم(ص) اظهاركرد: پيامبر مي‌فرمايد هر کس از شما منکري ببيند، آنجايي که مي‌شود اقدام عملي صورت داد، وظيفه دارد گره‌گشايي کند. درجايي که اقدام عملي مقدور نيست با زبانش تذکر بدهد و در غير اين صورت در پايين‌ترين مرتبه قلبا منکر را دفع کند و با آن همراهي نداشته باشد که اين از پايين‌ترين مراتب ايمان است.

وي ضمن محکوم کردن ترور يکي ديگر از فرهيختگان کشورمان در عرصه علم و صنعت فناوري‌هاي نوين توسط عوامل استکبار اضافه کرد: اين هزينه‌اي است که نظام و ملت بايد در راستاي نيل به کمال علمي خود بپردازد و تا زماني که در راه مبارزه با استعمار گام بر مي‌داريم، اين مسايل هست.

رييس ديوان عدالت اداري ادامه داد: همچنين در عرصه ميدان مبارزه نيز شاهد بوديم که چند نفر از عزيزان ما از لشگر علي ابن ابيطالب به دست عوامل استکبار در غرب کشور به شهادت رسيدند که شهادت اين عزيزان را نيز تبريک و تسليت مي‌گوييم و اميدواريم که خداوند متعال به پاس خون پاک اين عزيزان به همه ما توفيق بدهد که بتوانيم پاسدار خون اين شهيدان گرانقدر باشيم.

رييس ديوان عدالت اداري در ابتداي سخنانش با اشاره به قانون جديدي كه در مجلس تصويب شده، گفت: قانون جديد که متضمن ايجاد تغييراتي در ساختار و آيين دادرسي و همچنين نحوه عملکرد هيأت عمومي و هيأت‌هاي تخصصي ديوان عدالت اداري است، پس از تأييد شوراي نگهبان ابلاغ مي‌شود.

حجت الاسلام منتظري اظهاركرد: لايحه قانوني ديوان عدالت اداري در 123 ماده در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد که اميدواريم پس از تأييد در شوراي نگهبان قانون آن رسما ابلاغ شود.

وي که در جلسه هيات عمومي سخن مي‌گفت، افزود: تلاش ما اين است که به محض ابلاغ قانون، آن را در اختيار همکاران قرار دهيم و خود را براي اجراي آن آماده کنيم.

منتظري با اشاره به اينکه اجراي اين قانون نيازمند تمهيد مقدماتي است، اضافه کرد: با تلاش همکاران بخشي از اين مقدمات فراهم شده است ولي با توجه به اينکه ساختار تشکيلاتي ديوان عدالت اداري از اين وضعيت خارج خواهد شد و شعب فعلي به بدوي و تجديدنظر تغيير پيدا مي‌کند، نيازمند تحولاتي در بخش‌هاي مختلف هستيم که مستلزم مشارکت ساير همکاران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی