بازدید 6092

پرونده علي حسيني در دادگاه لاهه!

حدود 20 ماه پيش سعيد علي حسيني، پديده وزنه‌برداري ايران و تنها كسي كه در آن برهه مي‌توانست ركوردهاي تاريخي حسين رضازاده در فوق سنگين را فرو بريزد شناخته مي‌شد اما پس از ايستادن روي سكوي قهرماني جوانان جهان، علي حسيني هم به سرنوشت ساير سنگين‌وزن‌هاي مستعد وزنه برداري دچار شد
کد خبر: ۱۷۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۶ 23 July 2011
  پس از آنكه انگ دوپينگ روي پيشاني‌اش چسبيد به حاشيه رانده شد. او البته ساكت ننشست و در گفت و گوهاي آتشيني كه با سايت‌هاي خبري انجام مي‌داد سعي داشت ماجراي مثبت شدن نتيجه آزمايش دوپينگش را يك توطئه براي حفظ ركورد‌هاي حسين رضازاده جلوه دهد. 

تهران امروز ، پدرعلي حسيني در اين مدت دائما در حال مكاتبه با مراجع بين‌المللي بوده و با استخدام يك وكيل كاركشته سعي كرده بي‌گناهي فرزندش را در مجامع بين‌المللي ثابت كند. اكنون گفته مي‌شود تلاشهاي چندين ماهه به ثمر نشسته و اين فرجام‌خواهي روز گذشته به لوزان سوئيس رسيده تا «دادگاه حكميت ورزش» در ارتباط با گناهكار بودن يا بي‌گناهي وزنه‌بردار ايراني راي دهد. ديروز علي‌حسيني به همراه وكلايش كه هر كدام در زمينه‌اي خاص تخصص دارند در دادگاه CAS حاضر شد و از خودش دفاع كرد. عزيز علي‌حسيني، پدر سعيد علي حسيني در مورد احتمال تبرئه شدن فرزندش در دادگاه حكميت ورزش مي‌گويد:

 «پس از آنكه حكم محروميت فرزندم به صورت رسمي اعلام شد كار را رها نكردم. الان 7‌ماه است كه با يك وكيل درجه يك دادگستري پرونده را به صورت جدي دنبال كرده‌ايم و در اين مدت سعي كرده‌ايم از رسانه‌اي كردن ماجرا جلوگيري كنيم. من از روندي كه پرونده تا رسيدن به دادگاه حكميت ورزش داشته، راضي‌ام. تيم قبلي آن طور كه بايد از حق سعيد دفاع نكردند اما اين بار همه كارهاي لازم انجام شده و ما خيلي اميدواريم كه بتوانيم حكم برائت را از دادگاه حكميت ورزش بگيريم. در پرونده سعيد پاي خيلي‌ها گير است اما ما صرفا به دنبال اثبات حقانيت او هستيم.‌» حاجي نوروزي، وكيل سعيد علي حسيني هم با خوش‌بيني مفرطي در مورد احتمال تبرئه شدن موكلش در دادگاه حكميت ورزش صحبت مي‌كند:

«همين كه ما توانسته‌ايم راي فدراسيون بين‌المللي وزنه‌برداري را با ارجاع به دادگاه حكميت ورزش زير سوال ببريم، خودش كار كوچكي نبوده. من با برآوردي كه از پرونده دارم، مي‌توانم بگويم كه شانس پيروزي ما در اين پرونده بالاي 99 درصد است. به نظر من سعيد، قرباني برخي ندانم‌كاري‌ها در فدراسيون بين‌المللي وزنه‌برداري شده و نبايد كار او تا به اينجا طول مي‌كشيد. او حتي مي‌توانست تست خون بدهد، اما آنقدر اين جريان را طولاني كردند تا تست خون هم پاسخگوي سلامت او نباشد. در اين ميان فدراسيون بين‌المللي تخلفات زيادي دارد. ضعف‌هاي زيادي داشته‌اند كه ما در مورد همه اين‌ها در دادگاه بين‌المللي ورزش صحبت مي‌كنيم.» تيم وكالت سعيد علي حسيني اعلام كرده چنانچه راي دادگاه بين‌المللي ورزش به نفع موكل شان نباشد جنجالي‌ترين پرونده حقوقي ورزش ايران را به دادگاه بين‌المللي لاهه خواهند برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی