بازدید 12448

انتقاد رییس خبرگان از موازی کاری با جامعتین

دبيركل جامعه روحانيت مبارز گفت: من تعجب مي‌كنم در آن اعلاميه گفته شد كه دو تن از علماي بزرگوار كه مورد احترام همه ما هستند از آنها دعوت كرده‌اند و در جلسه‌اي بر خلاف اين مسير تشكيل جلسه داده‌اند، بنابراين به آن عزيزان پيغام مي‌دهم كه اين كارها را نكنيد خوب نيست. اين كارها بر خلاف مصلحت انقلاب است، زيرا با دعواي ما دشمنان برنده ميدان خواهند شد.
کد خبر: ۱۷۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷ 21 July 2011
آيت الله مهدوي كني با بيان اينكه جامعتين قصد دخالت در خصوص انتخابات را ندارد، گفت: دوستان انقلابي را از موازي‌كاري با تشكل شكل‌يافته توسط جامعتين نهي مي‌كنم.

به گزارش فارس، آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري و دبير كل جامعه روحانيت مبارز امروز در همايش بزرگ جامعه روحانيت تهران كه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز در زماني قرار گرفته‌ايم كه دشمنان خارجي و دشمناني از داخل، انقلاب اسلامي ما را تهديد مي‌كنند.

وي گفت: همانگونه كه از سال‌هاي قبل از انقلاب، روحانيت با حفظ وحدت، هماهنگي، بيداري و بصيرت از اسلام دفاع مي‌كرد، امروز نيز بايد اين سنگر‌هاي دفاع را در مقابل دشمنان حفظ كنيم. بنابراين اگر روحانيت با هم باشد دشمنان نمي‌توانند كاري انجام دهند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه امام خميني(ره) با پياده كردن نظام ولايت فقيه يك معجزه انجام داد، گفت: ولايت فقيه مسئله‌اي نبود كه امام خميني(ره) آن را ايجاد كرده باشد، بلكه موضوع ولايت فقيه در كتاب فقهي اصيل اسلام توسط علماي بزرگ بيان شده است كه نوشته‌اند،« ولايت فقيه ولايت بر همه امور را دارا است نه اينكه فقط ولي فقيه در مسئله حكومتي صاحب اختيار باشد.»

آيت‌الله مهدوي كني ادامه داد: معجزه امام(ع) از اين جهت بود كه علاوه بر اينكه موضوع ولايت فقيه را احياء كردند خود نيز وارد ميدان شدند و حكومت ولايت فقيه را در جامعه پياده كردند و لذا اين بيداري اسلامي كه امروز در كشورهاي اسلامي به وجود آمده است به دليل اين بود كه امام خميني (ره) يك حكومتي را تشكيل داد كه براي مسلمانان الگو شد.

وي ادامه داد: كاري كه امام خميني (ره) انجام داد در طول تاريخ تشيع پس از ائمه (ع) كسي نتوانست آن كار را انجام دهد. ايشان از
از اول فرمودند اين انقلاب صادر خواهد شد. ايشان روزهاي آخر عمر مباركشان علما را دعوت كردند و فرمودند اين انقلاب راه خود را باز كرده است و بدانيد دشمنان كاري نمي‌توانند بكنند، شايد شما را اذيت كنند، اما نمي‌توانند اين انقلاب را از بين ببرند. ولي تداوم اين انقلاب به شرط آن است كه شما با هم متحد باشيد.

دبيركل جامعه روحانيت مبارز تهران با بيان اينكه امام خميني (ره) دنيا را تكان دادند و حركت ايشان جهاني بود، اظهار داشت: اگر ما اين حقايق را درك نكنيم ظلم بزرگي به تشيع و اسلام كرده‌ايم؛ امام راحل فرمودند روحانيت بايد با سخن صادقانه و عملش انقلاب را حفظ كند. روحانيت بايد مظهر رحمت باشد، بنابراين ما روحانيت بايد براي مردم مانند يك پدر بزرگوار باشيم و مردم را در مسائل مادي و معنوي و در مسير رحمت ياري كنيم، زيرا اگر ما جزء محسنين باشيم خداوند نيز ما را كمك خواهد كرد.

آيت الله مهدوي كني در ادامه سخنانش با لحني طنز آلود و مهربانانه با بيان اينكه كه من به سن هشتاد سالگي رسيده‌ام و تا سن 120سالگي در خدمت شما خواهم بود، تاكيد كرد: به عنوان يك طلبه اين قول را به شما مي‌دهم روحاني كه در خدمت انقلاب و مردم باشد در زندگي وا نمي‌ماند و مي‌تواند هم خود و هم خانواده خود و هم مردم را اداره كند و اين مجرب است. مردم از ما صفا و روحانيت مي‌خواهند نه جسمانيت، لذا اگر روحاني هستيم بايد نشان بدهيم كه روحاني هستيم كه در اين صورت مردم به روحانيت علاقمند مي‌شوند.

وي ادامه داد: امام(ره) در سال 35 در مسجد سلمانيه پيش بيني پيروزي انقلاب را مي‌كردند و فرمودند كه من به شما مي‌گويم درس بخوانيد من آينده‌اي را پيش بيني مي‌كنم كه در كشور نياز به علماي با سواد و ملاء و روشن‌بين داريم و من خودم اين سخنان را از امام شنيدم.

رئيس مجلس خبرگان رهبري بيان داشت: دشمنان ما در اين 30 سال زماني به ما هجوم مي‌آورند كه اختلافات ما در داخل كشور زياد مي‌شود ، هر زمان كه ميان مسئولان، علما، دولت، مجلس اختلافات زياد شد، دشمنان هوس اقسام حملات فرهنگي، اقتصادي، سياسي و ... را به ما پيدا مي‌كنند، ولي زماني كه با هم متحد بوديم دشمنان ناميد شده و دور شدند.

آيت الله مهدوي كني در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه امر به معروف و نهي از منكر وظيفه روحانيت است، گفت: نبايد خوبي‌ها، خدمات و كارهاي صورت گرفته دولت را فراموش كرد. نبايد دولت را تضعيف كرد و طوري صحبت كرد كه دو گانگي و اختلاف برداشت شود، اما اگر در جايي اشكالي ديده شد و محرمات ديده شد بايد آن را گوشزد كرد.

وي گفت: روحانيت بايد معارف دين را تبين و گسترش دهد و با سكوت خود اجازه ندهد كه در حكومت اسلامي منكرات اشاعه پيدا كند. معناي وحدت اين نيست كه همگي يكي شويم، بلكه ما بايد در مسائل با هم مشورت كنيم و بعد از آن با جمع بندي قول اصلح را انتخاب كنيم. و اگر مباحث تمام نشد بايد به رهبري مراجعه كرد. لذا واقعيت اين است كه نظام جمهوري اسلامي ايران مردمي ترين و ديني‌ترين حكومت است كه بر محور ولايت فقيه استوار است و امام (ره) فرمودند حفط اين نظام از اوجب واجبات است.

دبيركل جامعه روحانيت مبارز افزود: اخيرا نيز مشاهده كرديم كه چند تن از روحاني‌هاي عزيزي كه اقدام به نهي از منكر كرده بودند در راه اسلام كتك خوردند كه البته اين انجام تكليف براي روحانيت افتخار است.

آيت‌الله مهدوي كني با اشاره به اينكه امسال ما مسئله انتخابات را در پيش داريم گفت: جامعتين قصد دخالت در خصوص انتخابات را ندارد و نمي‌گويد فلان آقا نماينده بشود يا نشود، بلكه وظيفه ما اين است كه مردم را راهنمايي كنيم كه شاخص‌ها چيست.
ا
وي افزود: بايد در مساجد مردم را با شاخص‌ها راهنمايي كرد و البته اگر افراد صالح را مي‌شناسيم معرفي كنيم و از مسير اصولگرايي پشتيباني كنيم، زيرا اكنون دو دسته هستند كه با اصولگرايان سازگاري ندارند، لذا من به دوستان انقلابي‌مان از اينجا خطاب مي‌كنم، چرا كه اعلاميه‌اي منتشر شد كه جمعيت ديگري در مقابل اين جمعيتي كه جامعتين جمع كردند تشكيل شده‌است، البته آنها اصولگرا و از برادران ما هستند. ولي من آنها را نهي مي‌كنم زيرا كه كار ما مورد تاييد اصولگرايان و مقام معظم رهبري است. بنايراين جدا كردن صف همان چيزي است كه دشمن مي‌خواهد و و ديديم بلافاصله سايت‌ها و روزنامه‌هاي دشمن كه منتظر بروز انشقاق در اصولگرايان بودند خوشحال شدند.

دبيركل جامعه روحانيت مبارز گفت: من تعجب مي‌كنم در آن اعلاميه گفته شد كه دو تن از علماي بزرگوار كه مورد احترام همه ما هستند از آنها دعوت كرده‌اند و در جلسه‌اي بر خلاف اين مسير تشكيل جلسه داده‌اند، بنابراين به آن عزيزان پيغام مي‌دهم كه اين كارها را نكنيد خوب نيست. اين كارها بر خلاف مصلحت انقلاب است، زيرا با دعواي ما دشمنان برنده ميدان خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل