بازدید 8312

احمدی نژاد دیر به فکر بازنشستگی اساتید افتاد

این استاد بازنشسته دانشگاه تهران درباره دستور جدید رئیس جمهور برای جلوگیری از روند بی رویه بازنشستگی اساتید به مهر گفت: این روند بی رویه، خیلی وقت است که آغاز شده، چرا آقای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تازه متوجه شده اند که دانشگاه در این سالها چه ضرری کرده است؟!
کد خبر: ۱۷۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵ 19 July 2011
آیت الله بطحایی گلپایگانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم و استاد بازنشسته در پی نامه رئیس جمهور درباره جلوگیری از بازنشستگی بی رویه اساتید گفت: این روند بی رویه خیلی وقت است آغاز شده؛ اما چرا رئیس جمهور تازه متوجه شده که دانشگاه چه ضرری کرده است؟

به گزارش مهر، آیت الله دکتر سید هاشم بطحایی گلپایگانی استاد بازنشسته گروه حقوق پردیس قم دانشگاه تهران در ابتدای این گفت وگو به صدور حکم بازنشستگی اش در اوایل دولت نهم، یعنی در سال 84 اشاره کرد و به یادآوری پیگیری هایش از طریق غلامحسین الهام از نزدیکان رئیس جمهور و عضو کابینه نهم که خود یک حقوقدان و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز است پرداخت.

بطحایی گلپایگانی هر چند از دانشگاه تهران بازنشسته شده اما هنوز استاد درس خارج در حوزه علمیه قم است. وی در روزهای نخست بازنشستگی اش از دانشگاه تهران با غلامحسین الهام در قم برخوردی داشته و در این دیدار نامه ای خطاب به رئیس جمهور تنظیم کرده و از الهام درخواست کرده که آن را به رئیس دولت برساند تا از روند بی رویه بازنشستگی اساتید جلوگیری شود و اساتیدی که توانایی تدریس و تحقیق دارند بازنشسته نشوند.

دکتر بطحایی گلپایگانی به مهر گفت: در نامه خطاب به رئیس جمهور نوشته بودم که من بادآورده نیستم. از یک طرف از سوابق علمی خود گفته و از طرف دیگر هم تشریح کرده بودم که بنده را بر اساس اغراض داخلی بازنشسته کرده اند. به دکتر الهام گفتم این نامه «امانت» است و به دست رئیس دولت برسان. دکتر الهام هم گفت که حتماً به دست دکتر احمدی نژاد می رسانم و چون وی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است موضوع را ترتیب اثر می دهد. اما گویا نامه در پست ماند و پستچی مرد و هیچ خبری و هیچ عکس العملی!

آیت الله بطحایی گلپایگانی افزود: دکتر الهام به من می گفت مدارک شما ارزش دارد و «تاج دارد»، مدارک ما آبکی است. چه شد؟ چرا جوابم را ندادند؟ بسیاری از عناصر دستگاه های قضایی، سیاسی و اداری کشور از شاگردانم بودند. بنده که معلم ناشناسی نبودم، پس چرا جوابم را ندادند؟

این استاد بازنشسته دانشگاه تهران درباره دستور جدید رئیس جمهور برای جلوگیری از روند بی رویه بازنشستگی اساتید به مهر گفت: این روند بی رویه خیلی وقت است که آغاز شده، چرا آقای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تازه متوجه شده اند که دانشگاه در این سالها چه ضرری کرده است؟! حرف رئیس جمهور حرف بسیار خوبی است اما بد زمانی شروع شده است. زمان زیادی از دولت آقای احمدی نژاد باقی نمانده لذا زمان زیادی از بازنشستگی بی رویه استادان گذشته است بنابراین اگر طراحان موضوع جلوگیری از بازنشستگی بی رویه می خواهند حرکتی انجام دهند روندی که تا کنون انجام شده را برگردانند و اساتیدی که بازنشسته کرده اما هنوز توان تدریس و تحقیق را دارند به دانشگاه بازگردانند.

وی افزود: اگر رئیس جمهور این عقب گرد را در زمینه استادان بازنشسته توانمند و بازنشستگی اساتید ایجاد کند نقطه عطف و درخشانی در زندگی اش رقم زده است به این ترتیب که همه می گویند مردی آمد و آبروی رفته دانشگاه را بازگرداند. هر چند الآن دیگر برای ابراز نگرانی اولین شخص اجرایی مملکت درباره بازنشستگی بی رویه اساتید دیر شده اما اگر راست می گویند جبران کنند و دستور بازگشت اساتید توانمند را دهند. نمی گویم بازگشت بی ضابطه بلکه با ضابطه دستور بازگشت دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: خدا گواه است که نه متعصبانه حرف می زنم و نه اهل حزب و جناحی هستم. بطحایی گلپایگانی را طی پنجاه سال در حوزه علمیه قم و دانشگاه تهران به عنوان فردی بی طرف، مستقل و منصف می شناسند ولی دولت آقای احمدی نژاد کارهای نابهنگامی انجام می دهد. در وضعیت فعلی بازنشسته کردن اساتید دانشگاه کار بی جایی است چون ارزش هر موسسه و سازمانی به تجربه و اعتبار قدما و پیشکسوتان و دارندگان تجربه های علمی و عملی آن است.

آیت الله بطحایی گلپایگانی افزود: در تاریخ حوزه های علمیه نشنیده و نخواهید شنید که مرجعیت بازنشسته شده باشد. تازه نظر مرجعیت برای همگان مطاع است. با این حال برخی مسئولان وقتی می خواهند مسئله ای را برای ملت تکلیف کنند و به خوردشان دهند الگوهای خارجی را به رخ می کشند. اگر بنا باشد از خارجی ها الگو بگیریم مسئولان بازنشسته کردن بی رویه اساتید پاسخ دهند که در کجا اساتید دانشگاه های خارج را بازنشسته می کنند؛ نه در غرب و نه در شرق اساتید را که مایه افتخار و عزت هستند بازنشسته نمی کنند.

وی بازنشستگی اساتید توانمند را مایه فقیر و سبک شدن دانشگاه برشمرد و به مهر گفت: سوال از رئیس جمهور باهوش، زیرک و با فراست این است که چرا به وقتش دستور جلوگیری روند بی رویه بازنشستگی اساتید را ندادند. چرا وقتی که وقتش است نگفتند و حالا می گویند؟! الآن همه می گویند که رئیس جمهور با دستورش خواسته یک وجاهتی کسب کند. اگر این طور نیست پس دستور عقبگرد دهند و اساتید بازنشسته توانمند را بازگردانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار