بازدید 29543

اعلام اسامی مناطق استقرار گروهک پژاک

کوثری گفت: گروهک تروریستی پژاک در مناطق هم مرز ایران در منطقه "خنیره" و "ارتفاعات قندیل" و "ارتفاعات آسوس" مستقر هستند، که این مناطق دقیقا شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۷۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹ 18 July 2011
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات اخیر علیه کروهک تروریستی پژاک تاکید کرد، این گروهک نیز حتما مانند گروهک های قبلی منهدم خواهد شد.

اسماعیل کوثری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: گروهک پژاک نیز حتما مانند گروهک های قبلی منهدم خواهد شد؛ ولی این مساله تمام نمی شود، زیرا آنها (آمریکایی ها) گروه دیگری را با اسم دیگر تشکیل می دهند.

وی افزود: فقط گروهک پژاک نیست که توسط آمریکا آموزش دیده، بلکه گروهک های دیگر مانند گروهک ریگی وجود داشتند که به لطف خدا، سربازان گمنام توانسته اند در موقع خاص ضرباتی را به آنها وارد کنند که آنچنان تضعیف شوند که نتوانند دیگر ادامه دهند.

هلاکت 15 تن از عناصر گروهک تروریستی پژاک

کوثری با اشاره به آغاز عملیاتی علیه گروهک تروریستی پژاک از نیمه های شب گذشته، گفت: از دیشب تا امروز صبح عملیاتی علیه این گروهک صورت گرفت و تلفات بسیار سنگینی به آنها وارد شد.

وی افزود: ازنیمه های شب گذشته بود که درگیری در منطقه عمومی سردشت آغاز شد  و هنوز ادامه دارد، و تابحال 15 نفر از عناصر پژاک به هلاکت رسیدند.

کوثری تاکید کرد: نیروهای ما این گروهک را تحت فشار قرار داده اند تا شکست سنگینی به آنها وارد کنند.

همکاری ایران و ترکیه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به ارتباط خوب ایران و ترکیه و سفر اخیر وزیر امورخارجه این کشور به تهران گفت: در رابطه با پژاک یا پ.ک.ک هم ما ارتباطاتی با ترکیه داریم، و حتما در جهت سرکوبی این گروهک، این ارتباط برقرار است و به همدیگر کمک خواهیم کرد.

تهدیدهای گروهک تروریستی پژاک

کوثری با اشاره به وجود دلایل قطعی درباره حضور و استقرار پژاک در شمال عراق گفت: دلایلی حتمی و قطعی درباره حضور گروهک تروریستی پژاک (پ.ک.ک) در شمال عراق وجود دارد.

وی افزود: در چندین نقطه هم مرز با ترکیه و هم مرز با ایران، مناطقی در اختیار این گروهک قرار دارد.

کوثری تاکید کرد: اگر سخنگوی نیروهای امنیتی شمال عراق و یا خود عراق این مساله را رد کند، ما می توانیم این مناطق را به آنها اعلام کنیم، و مسئولان عراقی آنها را بیرون کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تا کنون چندین بار این مطالب گفته شده، ولی متاسفانه این تصمیم برای بیرون کردن گروهک پژاک از شمال عراق گرفته نشده است.

اعلام اسامی مناطق استقرار گروهک تروریستی پژاک

کوثری بار دیگر تاکید کرد: نیروهای پژاک در شمال عراق مستقرهستند، و نقاط آنها مشخص است؛ خود مسئولان عراق نیزاین موضوع را می دانند، و اسامی و مناطق آنها کاملا مشخص است.

کوثری گفت: گروهک تروریستی پژاک در مناطق هم مرز ایران در منطقه "خنیره" و "ارتفاعات قندیل" و "ارتفاعات آسوس" مستقر هستند، که این مناطق دقیقا شناسایی شده است.

وی افزود: آمریکایی ها بالاخره گروهکهایی را می خواهند که بر ایران فشار وارد کنند، از جمله در منطقه کردستان ایران.

کوثری تاکید کرد: اگر گروهک پژاک از بین نرفته، یا اینکه توسط نیروهای شمال عراق اخراج نشده، به دلیل آن است که آمریکایی ها به آنها فشار می آورند که در آنجا بمانند؛ تا هر موقع اراده کردند در قالب پ .ک.ک ترکیه را تحت فشار قرار دهند ، و یا در قالب پژاک، به ایران فشار بیاورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ایران به هیچ گروهکی اجازه نمی دهد که در خاک ایران عملیات انجام دهد، لذا این مناطق دقیقا شناخته شده است، و امکانات این گروهک کاملا مشخص است.

کوثری گفت: اگر (مسئولان منطقه شمال عراق) بخواهند می توانند هیأتی را مشخص کنند و ما هم هیأتی را مشخص کنیم که مناطق آنها را نشان دهند.

گفت وگوها باید عملی باشد

کوثری با اشاره به استقبال ایران از گفت و گو با مسئولان منطقه شمال عراق، اظهار داشت: ما از گفت و گو حتما استقبال می کنیم اما به شرطی که خودشان تصمیم بگیرند و تحت تاثیر فشار آمریکا قرار نگیرند، به صورتی که گفت و گوها ظاهری نباشد.

کوثری تاکید کرد: ما گفت و گو را زمانی قبول داریم که حتما به آن عمل شود.

وی در عین حال افزود: به هیچ وجه این چنین نیست که بگوییم بارزانی و تشکیلات او روی پ.ک.ک و پژاک اشراف دارند، بلکه آمریکایی ها آنها (پژاک و پ.ک.ک) را تجهیز می کنند، به آنها امکانات می دهند، و ما می دانیم که در کدام مناطق از آنها حمایت شده است.

کوثری گفت: اگر مرکزیت عراق در رابطه با مساله شمال این کشور تصمیمات قاطعی بگیرد و  با هماهنگی بتوانند این مشکل را حل کنند؛ قطعا ایران هم از راه دیپلماسی وارد می شود تا گروهک پژاک و امثال آنها از بین بروند؛ و شمال عراق در اختیار مردم این منطقه و در امنیت بالایی قرار بگیرد، و گروهکی تروریستی در آنجا وجود نداشته باشد.

پژاک را به رسمیت نمی شناسیم و گفت و گو نمی کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پیشنهاد بارزانی درباره گفت و گو با پژاک، تاکید کرد: ما گروه پژاک را یک گروه تروریستی می دانیم، و اصلا آن را به رسمیت نمی شناسیم.

کوثری خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران با تروریستها مشخص است؛ ما در جهت انهدام این گروه ها قدم بر می داریم، و به هیچ وجه کوتاه نمی آییم.

گام بعدی ایران

کوثری درباره گام های بعدی ایران در ارتباط با گروهک تروریستی پژاک گفت: ما در درجه اول بدنبال آن هستیم که مسئولان منطقه کردستان عراق، گروهک پژاک را از محدوده خودش بیرون کند.

وی افزود: اما اگر این کار عملی نشود، ما حق داریم هنگامی که یک گروهک تروریستی اقداماتی علیه امنیت ما در شمال غربی ایران انجام دهد، حتما آن نقاط را گلوله باران کنیم و در آنجا عملیات انجام دهیم.

کوثری گفت: اگر ما برای اینکار تصمیم بگیریم آن را عملی کرده و اعلام می کنیم، و از کسی پنهان نمی کنیم زیرا آن را حق خودمان می دانیم.

پژاک توسط آمریکا مسلح می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مواضع متناقض آمریکا در مبارزه با تروریسم، گفت:  آمریکایی ها از یک طرف می گویند که برای انهدام تروریسم به منطقه آمده اند، درحالیکه آنها برای منافع خودشان به این گروهک (پژاک) می گویند چه زمانی عملیات انجام دهد و چه زمانی آرام باشد.

کوثری با اشاره به گسترش تروریسم پس از استقرار آمریکا در عراق و افغانستان، تاکید کرد: اکنون آمریکایی ها و یا ناتو درحال مذاکره محرمانه با طالبان هستند؛ آیا این مبارزه با طالبان است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در هرجا که منفعتشان باشد تصمیم می گیرند و اقدام می کنند.

روابط تجاری ایران و شمال عراق

کوثری درباره روابط تجاری ایران و شمال عراق گفت: اکنون ارتباط تجاری در برخی نقاط مرزی مشخص شده وجود دارد، و فعالیتهای تجاری درحال انجام است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها نمی توانند ارتباط خوب ایران و عراق را ببینند، تاکید کرد: گروهک تروریستی پژاک دست پرورده آمریکا است؛ و آنها نمی خواهند روابط ایران و عراق بیشتر شود، به همین دلیل هر مدت یک بار به پژاک چراغ سبز نشان می دهند تا در منطقه ناامنی ایجاد کند.

کوثری خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام نخواهند گذاشت در منطقه کوچکترین ناامنی به وجود بیاید؛ قطعا این گروهک آنقدر توان ندارد که بخواهد ضربه ای بزند و یا عملیات گسترده ای انجام دهد، اما گاهی به صورت موردی در منطقه کوچکی وارد می شود.

کوثری گفت: با هوشیاری رزمندگان ما این منطقه همواره امن است، و رزمندگان ما از آمادگی کامل برای خنثی کردن اقدامات این گروهک برخوردارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست