بازدید 8410

طرح جديد روسيه براي موضوع هسته اي ايران

وزير خارجه روسيه با " گام به گام " خواندن اين طرح جديد در توضيح مشخصات آن گفت كه بر اساس اين طرح دولت ایران در چارچوب یک جدول زمانی مشخص، به سوالاتی که آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برخی جوانب برنامه هسته ای این کشور دارد جواب خواهد داد و در هر مرحله اگر پاسخ قانع کننده تشخیص داده شد، تدابیر تشویقی برای تهران در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴ 14 July 2011
سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز گذشته در يك كنفرانس خبري مشترك با همتاي آمريكايي خود در واشنگتن از ارايه طرح جديد روسيه براي حل بحران هسته اي ايران خبر داد.

به گزارش عصر ايران وزير خارجه روسيه با " گام به گام " خواندن اين طرح جديد در توضيح مشخصات آن گفت كه بر اساس اين طرح  دولت ایران در چارچوب یک جدول زمانی مشخص، به سوالاتی که آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برخی جوانب برنامه هسته ای این کشور دارد جواب خواهد داد و در هر مرحله اگر پاسخ قانع کننده تشخیص داده شد، تدابیر تشویقی برای تهران در نظر گرفته خواهد شد.

وزير خارجه روسيه افزود كه آژانس بين المللي انرژي اتمي در ابتدا از آسان ترين سوال ها و ابهامات خود شروع خواهد كرد تا به سوال هاي دشوار تري كه پاسخ دادن به آنها از سوي ايران به زمان بيشتري احتياج دارد ، برسد .

لاوروف گفت كه علاوه بر ايالات متحده اين طرح براي بررسي در اختيار چين هم قرار گرفته است .

وي افزود که در صورت رضایت اعضاي گروه 1+5 از پاسخ های ایران در هر مرحله  اقدام های متقابل از جمله توقف برخي تحريم ها يا كاهش تدابير تنبيهي  برای ایران در نظر گرفته خواهد شد.

 در واكنش به سخنان لاوروف هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا نيز اظهار داشت كه كشورش اين طرح جديد روسيه را بررسي خواهد كرد .

كلينتون با اشاره به اينكه كشورش براي بررسي طرح جديد مسكو یک گروه کارشناسی را برای مشورت با کارشناسان روسیه اعزام خواهد کرد ، در عين حال افزود كه واشنگتن همچنان به سیاست تحریم و مذاکره با  ایران پایبند است .

وزير خارجه آمريكا افزود كه که كشورش استراتژی تعامل موثرتر در برابر ایران را با روسیه مورد بررسی قرار خواهد داد.

هنوز واكنشي از جانب مقامات كشورمان به طرح جديد روسيه ابراز نشده است .

پس از نشست روز سه شنبه علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران با يوكيا آمانو مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين ، آژانس با صدور بيانيه اي مدعي شده كه ايران هنوز به تعهدات بين المللي خود در زمينه فعاليت هاي هسته اي عمل نمي كند.

پس از مذاكرات صالحي و آمانو تنها توافق اعلام شده دو طرف تداوم مذاكرات بوده است .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی