بازدید 29183
۸

بسیج كلیسای آبادان + عكس

چقدر جوان امروز آبادان نیازمند و تشنهء رمزگشایی این عكس است، تا بداند این مردانِ روزهای سخت، چه كسانی بودند و چه می‌خواستند و چه كردند
کد خبر: ۱۷۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱ 10 July 2011
عكسی كه می‌بینید، «پایگاه بسیج -كلیسای آبادان – 1360» نام دارد.

به گزارش مشرق، آقای آرش آبخو ضمن انتشار این عكس در سایت خود، در توضیح آن آورده است:

بنایی كه این افراد در كنار آن «عكس یادگاری» گرفته‌اند یادمان كشته‌های ارامنه در تركیه به سال 1915، و عكسی كه تو می‌بینی یادمان قتل عام مردم بی دفاع آبادان توسط رژیم بعث عراق در سال ۱۳60 خورشیدی است. لباسهایی كه از فرط گشادی به تنِ صاحبِ كم سالشان زار می‌زنند، تكیه دادن كودك سمت چپ به بغل‌دستی‌اش كه اوج نیاز به حمایت در این سن را نشان می‌دهد، نوجوان وسطی كه دستش را مثل یك سردارِ فاتح در جیبش كرده و با انگشتانِ دستِ دیگر علامت پیروزی را نشان می‌دهد، دیگری كه زبانش را به شوخی بیرون آورده و تمام هیمَنهء نظامی عكس را بهم ریخته و در آن شرایط بمباران و نبرد خانه به خانه، مرگ و زندگی را به سُخره گرفته است، مندرس بودن پوتین و كفشهای گلی افراد دیگر، همه نشان از «تحمیل» شدن جنگ به مردمی بیدفاع دارند. مردمی كه «جنگجو» نبودند و «جنگزده» شدند. مردمی كه مظلومانه از خاك و خانواده شان دفاع كردند و غریبانه در خون غلطیدند.

چقدر جوان امروز آبادان نیازمند و تشنهء رمزگشایی این عكس است، تا بداند این مردانِ روزهای سخت، چه كسانی بودند و چه می‌خواستند و چه كردند. تا بداند، از آبادانی كه امروز در آن نفس می‌كشد چگونه دفاع شده است. تا بداند، وظیفه و تعهدش در قبالِ شهرش چیست. این عكس را به خاطر بسپارید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ایران سرزمین نژاد ها و اقوام و مذاهب مختلف هست که در صورت تحدید؛ همه با هم متحد میشن و از مملکتشون دفاع میکنن همونطور که فارس و بلوچ و آذری و کرد و لر ...مسلمان از کلیسا دفاع میکنن ارامنه و آشوریها و کلیمیان هم برای دفاع از مملکت دوشادوش برادران مسلمان جنگیدن و شهید دادن این هنریه که هزاران سال نزد ایرانیان مانده و انشالله که همیشه ماندگار بمونه....
جوان آبادان اين چيزهايي كه گفتيد رو خوب مي دونه،و به خاطر همين دونستنه كه نمي دونه چرا بايد بعد از اون همه سختي ،اينهمه محروميت رو هم تحمل كنه.هفته اي حداقل 3 روز بارش خاك قرمز در دماي بالاي 50 درجه و حداقل امكانات واسه شهري كه سالها سپر بلا بوده.
بسيار جالب بود ، هم عكس هم متن ، نه براي آباداني هاي عزيز ، كه براي همه مردم ايران زمين
خدایا از اینکه ما را لایق تماشای این عکس کردی از صمیم قلب متشکرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی