بازدید 14205
همه چیز درباره غول رسانه ای یهودی؛

مردم انگلستان نشریه روپرت مرداک را تعطیل کردند

در این باره ایندپندنت گزارش داد: کارکنان این نشریه با اعلام این خبر در شوک به سر می برند و تخمین ها از این حکایت دارد که احتمالا حدود 400 تا 500 کارمند این نشریه از کار بیکار خواهند شد. این نشریه همچنین اعلام کرده است که به نظر می رسد در همه انگلستان تنها دو نفر از تعطیلی این نشریه ناراحت هستند و این دو نفر هم کسانی نیستند مگر مرداک مالک این نشریه و کامرون نخست وزیر انگلیس و حامی همیشگی او.
کد خبر: ۱۷۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۲:۰۷ 08 July 2011
سرویس بین الملل ـ پس از بالا گرفتن افتضاح رسانه وابسته به «روپرت مرداک»، در حالی که دفتر نخست وزيري انگليس نيز با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد كه هيچ نقشي در بسته شدن نشريه «news of the world» نداشته است، به نظر می رسد که مردم و نهادهای اقتصادی و اجتماعی انگلستان با تحریم این نشریه با سابقه و عامه پسند به صورت خودکار این نشریه را به محاق تعطیلی کشانده اند.

به گزارش «تابناک»، نشريه «news of the world» که از سال 1843 تاکنون به صورت منظم منتشر شده، اگر چه بنا به گفته مدیر آن، یکشنبه آینده آخرین شماره خود را منتشر خواهد کرد، اما کارشناسان مسائل بریتانیا معتقدند اجماع مردم انگلستان بر ندادن تبلیغات به این هفته نامه در روزهای آینده به صورت خودکار این نشریه را ورشکست می کرد، به طوری که ده ها شركت بزرگ كه آگهي دهنده اصلي به این نشريه بودند پس از افشاگري هاي انجام شده در هفته جاري، همكاري خود را با اين نشريه به حالت تعليق درآوردند.

بنابر این گزارش، در حال حاضر تیتر اصلی همه سایت های خبری و وب سایت روزنامه های انگلیسی، اعلام خبر تعطیلی این روزنامه است. روپرت مرداک که مالک اصلی این نشریه است، هنگام اعلام تعطیلی این نشریه بسیار عصبانی بود و با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرد.

در همین باره روزنامه ایندپندنت گزارش داده است: کارکنان این نشریه با اعلام این خبر در شوک به سر می برند و تخمین ها از این حکایت دارد که احتمالا حدود 400 تا 500 کارمند این نشریه از کار بیکار خواهند شد. این نشریه همچنین اعلام کرده است که به نظر می رسد در همه انگلستان تنها دو نفر از تعطیلی این نشریه ناراحت هستند و این دو نفر هم کسانی نیستند مگر روپرت مرداک مالک این نشریه و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و حامی همیشگی مرداک.

در همین حال تلگراف هم گزارش داد: تعطیلی این نشریه راه را برای نشریه «سان» باز خواهد کرد و احتمالا نشریه «سان» از هفته آینده به پر تیراژترین نشریه این کشور تبدیل خواهد شد و کارکنان این نشریه باید خود را برای رویارویی با شرایط جدید آماده کنند.

«تام واتسون» از نمايندگان حزب كارگر در مجلس عوام انگليس نيز با استقبال از بسته شدن «news of the world» گفت: اين خبر يك پيروزي براي مردم در سراسر كشور بود كه بالاخره از شر اين نشريه خلاص شدند.

لرد «جان پرسكات» معاون سابق نخست وزير انگليس و عضو كنوني مجلس اعيان كه تلفن وي نيز توسط عوامل «news of the world» به طور غيرقانوني شنود شده است، در مصاحبه با تلويزيون اسكاي نيوز از تعطيلي اين نشريه استقبال كرد ولي تاكيد نمود كه تحقيقات جنايي و قضايي بايد تا ريشه كني اين مساله ادامه يابد.

وي افزود: تعطيلي «news of the world» از آن راهكارهاي خاص راپرت مورداك براي عبور از بحران است و احتمالا كاركنان اين نشريه به ديگر روزنامه هاي متعلق به وي منتقل خواهند شد.

گفتنی است موضوع جاسوسي خبرنگاران «news of the world» از تلفن هاي افراد مشهور براي نخستين بار در سال 2006 ميلادي و پس از افشاي استراق سمع تلفن هاي برخي از اعضاي خانواده سلطنتي انگليس علني شد كه پس از تشكيل دادگاه يكي از خبرنگاران اين نشريه به نام «كلايو گودمن» و همچنين يك بازرس خصوصي به نام «گلن مالكاير» به زندان محكوم شدند.

پليس انگليس كه در اين باره تحقيق مي كرد، در سال 2007 اعلام كرد شواهد خاصي از هك شدن تلفن هاي افراد ديگر در دست نيست ولي پيگيري هاي يك سال گذشته به ويژه از سوي روزنامه گاردين اكنون مشخص كرده است كه اين روزنامه طي يك دهه گذشته علاوه بر جاسوسي از تلفن هاي افراد مشهور نظير سياستمداران، هنرمندان و ورزشكاران، تلفن هاي هزاران نفر ديگر را نيز هك كرده است.

این گزارش می افزاید: انتشار اخباري درباره شنود تلفن هاي قربانيان حوادث جنايي و تروريستي و اعضاي خانواده آنها و همچنين جاسوسي از تلفن ها و صندوق هاي صوتي بستگان نظاميان كشته شده در عراق و افغانستان بر خشم و انزجار عمومي از اقدامات غيرقانوني نشريه «news of the world» افزوده و اين پرونده را به يك موضوع ملي براي انگليس تبديل كرد تا اینکه بعد از ظهر پنج شنبه مالکان این نشریه برای کاهش خشم عمومی تصمیم به تعطیل کردن این نشریه گرفتند.

اما مرداک کیست؟

روپرت مرداک، مالک و رئیس غول‌ رسانه‌ای شرکت «خبر» (News Corporation)، در سال 1931 در ملبورن استرالیا به دنیا آمد و فعالیت رسانه‌ای خود را با یک روزنامه در شهر آدلاید استرالیا آغاز کرد.

 اندکی بعد به انتشار کتاب پرداخت و در چند دهه اخیر رسانه‌هایی را در انگلستان، ایالات متحده و آسیا به تملک خود درآورده و تأثیری فراگیر بر جریان اخبار و اطلاعات در بازار اطلاع‌رسانی جهان گذاشت. او در استرالیا در اواخر دهه 1950 فعالیت خبررسانی را در تلویزیون آغاز کرد اما فعالیت‌های خبری تلویزیونی جدی او در انگلستان و در سال 1989 آغاز شد.

در آن سال مرداک، «اسکای تلویژن» را تأسیس کرد و در سال‌های 1997 و 1998 به یک سرمایه‌گذار بزرگ در تلویزیون‌های ماهواره‌ای، صنعت سینما و اینترنت تبدیل شد. پدر مرداک نیز در سال‌های کودکی او، صاحب یک روزنامه پرتیراژ در ملبورن بود و به همین دلیل وضع مالی خانواده بسیار خوب بود.

پدر مرداک فردی سخت‌گیر بود و او را وادار کرد در 22 سالکی در دانشگاه آکسفورد انگلستان به تحصیل فلسفه، سیاست و اقتصاد بپردازد. پس از مرگ پدر، مرداک به استرالیا بازگشت تا مدیریت روزنامه پدر را بر عهده بگیرد. از همان زمان بود که مرداک تلاش‌های خود را صرف به تملک درآوردن و توسعه سلطه خود بر رسانه‌ها جهت داد.

 او با استفاده از روش‌هایی که «لرد نورث کلیف» دوست پدرش به او یاد داد، توانست به راحتی روزنامه ساندی‌تایمز را که در غرب استرالیا منتشر می‌شد، بخرد. طی سال‌های بعد مرداک با خریدن تعدادی دیگر از روزنامه‌های استرالیا که در مناطق مختلف این کشور از جمله «نیو سوث ولز»، «کویینزلند» و «ویکتوریا» منتشر می‌شدند، نام خود را به عنوان فردی صاحب نفوذ در صنعت رسانه‌های مکتوب جا انداخت.
 
 او همچنین روزنامه «دیلی میرر» (Daily Mirror)، روزنامه عصر سیدنی را به تملک خود درآورد و توانست با این رسانه قدرتمند با رقبای رسانه‌ای خود به رقابت بپردازد. مرداک توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای خود را با خرید اکثر سهام روزنامه نیوزلندی «دامینیون» گسترش داد. در سال 1964 مرداک نخستین روزنامه سراسری استرالیا با عنوان «استرالین» (The Australian) را که ابتدا دفتر اصلی آن در کانبرا بود و سپس به سیدنی منتقل شد، تأسیس کرد.

هدف اصلی او از این کار توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای و افزایش نفوذ سیاسی‌اش بود. در سال 1972، مرداک روزنامه صبح سیدنی یعنی دیلی تلگراف را از «فرانک پاکر» که او نیز از صاحبان طیفی از رسانه‌های استرالیایی بود، خرید. در همان سال مرداک با استفاده از توان عظیم رسانه‌ای خود زمینه پیروزی حذب کارگر استرالیا را در انتخابات فراهم کرد. طی سال‌های 1972 تا 1974، مرداک به توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای خود و حضور در بازار رسانه‌ انگلستان علاقه‌مند شد.

از کارهای جدید رابرت می توان به تاسیس  شبکه فارسی 1 اشاره کرد که اخیرا وارد خانه های ایرانی ها شده و با پخش سریال های خانوادگی بد اخلاق روز دنیا و با دوبله فارسی خانواده ایرانی را مورد هدف قرار داده است.

درحال حاضر بنابر اطلاعاتي كه در سايت رسمي شركت تحت اختيار مرداك وجود دارد يعني سايت www.newscorp.com دارايي هاي مرداك در امپراتوري رسانه اي اش دربرگيرنده موارد ذيل مي باشد:

شبكه هاي تلويزيوني

1 Fox Broadcasting Company
2 Fox Sports Australia
3 Fox Televison Station
4 Foxtel
5 Star

خبرگزاري هاي ماهواره اي

1 Bsky B
2Directv
3 Foxtel
4 Sky Italia

شبكه هاي كابلي

1 Fox Movie Channel
2 Fox News Channel
3 Fox College Sport
4 Fox Sports Enterprises
5 Fox Sports en Spanol
6 Fox Sport Net
7 Fox Soccer Channel
8 Fox Reality
9 Fuel tv
01 Fx
11 National Geographic Channel
21 Speed
31 Stats Inc
41 Sun Sports
51 Tuner South

روزنامه هادر استراليا

1 Daily Telegraph
2 Fiji Times
3 Gold Coast Bulletin
4 herald sun
5 Newsphotos
6 Newspix
7 Newstext
8 NT News
9 Post-courier
01 Sunday Herald Sun
11 Sunday Mail
21 Sunday Tusmania
31 Sunday Territorian
41 Sunday Times
51 The Australian
61 The Advertiser
71 The Courier Mail
81 The Mercury
91 The Sunday Mail
02 Weekly Times

روزنامه ها در انگلستان

1 News International
2 News of the World
3 The Sun
4 The Sunday Times
5 The Times
6 Times Literary Supplement

روزنامه ها در ايالات متحده آمريكا

1 New York Post

شركت هاي انتشاراتي

1 harper Collins Publishers
Australia
Canada
Childrenصs Books
United States
United kingdom
2 Regan Books
3 Zondervan

مجلات

1 Big League
2 Inside Out
3 donna hay
4 ALPHA
5 News American Marketing
6 Smart Source
7 The Weekly Standard
8 Gem Star-tv Guid International Inc

شركت هاي فيلمسازي

1 02th Century FOX
2 02th Century FOX Spanol
3 02th Century FOX Entertainment
4 02th Century FOX International
5 02th Century FOX Television
6 Blue Sky Studios
7 FOX Searchlight Picture
8 FOX studios Sustralia
9 FOX Studios baja
01 FOXStudios La
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها