بازدید 10766
۹
مشکل اساسی، کفاشیان یا دادکان نیست

مقایسه موتور گازی با جت ؟!

این ورزش با این وضعیت همچنان دولتی می ماند و چون دولتی می ماند، با قوانین من درآوردی سقف قرارداد و ... روبه رو می شود و فرار فوتبالیستها به آن سوی آبها را رقم می زند تا بهترین های ما مقابل خودمان در تیم های عربی قرار بگیرند و حذفمان کنند(!) راندمان هم پایین است و در نتیجه، همچنان سوار بر موتور گازی هستیم و رقبای شرقی (غربی ها هم مثل ما دولتی هستند البته با سرمایه های بسیار بیشتر از ما) در آسیا سوار بر جت!
کد خبر: ۱۷۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۷ 28 June 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ با همه حرف های محمد دادکان موافقیم و اگر از ما بپرسید می گوییم خود ایشان بهترین گزینه برای فدراسیون فوتبال است. حتی از دادکان عبور می کنیم مدیران دیگری هم هستند که می توانند به وضعیت فدراسیون فوتبال رسیدگی کنند.

اما نه دادکان و نه هیچ مدیر با تجربه دیگری نمی تواند این فوتبال را کامل از باتلاق کنونی نجات دهد، چون مسأله، رئیس فدراسیون نیست یا دست کم اینکه این مسأله، همه مشکل فدراسیون نیست و مشکلات عمیق تری هم هست که باید به آنها پرداخت و تا آنها حل نشود فوتبال به طور اساسی و جدی رو به جلو حرکت نمی کند؛ چه با دادکان یا بی دادکان و یا با هر فرد دیگری.



مسأله اینجاست:

همه دنیا در حال پیشرفت هستند، آن هم با معیار و متر مشخص، آنها خصوصی سازی کرده اند و به دنبال آن، راندمان و بازدهی خود را بالا و بالاتر برده اند. برای خصوصی سازی هم نمایش نداده اند، بلکه خیلی ساده و مشخص حق پخش تلویزیونی و کپی رایت را درست کرده اند و به این ترتیب مقصد معلوم است و راه مشخص!

پروین می گفت: ما با موتور گازی جلو می رویم و آنها با جمبو جت!

درست می گفت این علی آقای پروین، به راستی این چه رقابتی است که ما با موتور گازی به جلو برانیم و آنها با جت ؟ نتیجه اش آیا همین نیست که امروز شده است؟

باخت در تمامی رده های سنی!

در واقع دیگر جایی نمانده که نباخته باشیم و خیلی صریح می نویسیم تا زمانی که دولت دست از سر فوتبال برندارد و نخواهد که تا این حد در ورزش دخالت سیاسی داشته باشد، شرایط همین است، به ویژه در فوتبال که به طور کلی در دنیا بسیار سنگین است و خاص.

این یک واقعیت محض است. هر چقدر هم که بخواهیم و بخواهند دور بزنند و بچرخند فرقی نمی کند، مسأله این است که مطمئناً نتیجه نمی دهد!

تا می گویند حق پخش تلویزیونی پاسخ می شنوند که دولتی است؛ پس نمی توانند به باشگاه ها از دو بخش با یک منبع (دولت) پول پرداخت کرد! بعد هم مثل بچه ها می گویند حالا شما بقیه مشکلات را حل کنید، بعد به پخش تلویزیونی برسید! این گفتمان در حالی صورت می گیرد که 60 تا 70 درصد درآمد همه باشگاه های فوتبال در تمام دنیا از حق پخش تلویزیونی است و تمام!

تلویزیون قدرتش را از دست می دهد، دستگاه ورزش ویترین خود را از دست می دهد و مدیران دولتی هم شغلشان را از دست می دهند و به همین دلیل، خصوصی سازی هرگز رخ نمی دهد! حتی وقتی سیستم خصوصی سازی فشار می آورد که باید خصوصی اش کنید، کسی جدی نمی گیرد و برای نمونه، برای راه آهن حتی یک خریدار هم پیدا نمی شود، چراکه منابع درآمدش، دست دولت است و باز نه حق پخش تلویزیونی می دهند، نه کپی رایت را درست می کنند!

نتیجه این است:

این ورزش با این وضعیت همچنان دولتی می ماند! و چون دولتی می ماند با قوانین من درآوردی سقف قرارداد و ... روبه رو می شود و فرار فوتبالیستها به آن سوی آبها را رقم می زند تا بهترین های ما مقابل خودمان در تیم های عربی قرار بگیرند و حذفمان کنند (!) راندمان هم پایین است و در نتیجه، همچنان سوار بر موتور گازی  هستیم و همچنان رقبای شرقی (غربی ها هم مثل ما دولتی هستند البته با سرمایه های بسیار بیشتر از ما) در آسیا سوار بر جت! پس گاز براوو را بگیر و برو به فکر پیشرفت هم نباش، ورزش ما همین است که هست!

راستی یک پرسش:

آیا کفاشیان خودش باید می رفت و کارت های بازیکنان تیم امید را چک می کرد؟

اصلا بر فرض چک می کرد و ما عراق را هم می بردیم؛ آیا از مرحله گروهی صعود می کردیم؟! یا خداوکیلی همچون 36 سال گذشته حذف می شدیم؟

اصلاً بزرگترین مشکل ما، الان دو کارته بودن یک بازیکن و خواب بودن دایره بین الملل بوده است یا خصوصی سازی و پرداخت نکردن حق پخش تلویزیونی و...؟

آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان را در «تابناک» ورزشی بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
جالب بود
... دست از سر ورزشکاران برنمی دارد آیا غیرت ورزشکاران هم در دست دولت است که فقط می بازند.
من الان 10 سال است که دیگر امیدی به ورزشکارا ندارم چون همشون بی غیرت شده اند به غیر از چند تایی.
لااقل این ورزشکارا به فکر خودشان هم نیستند که خود را جهانی کنند. آیا نمی توان بدون مربی قهرمان شد شما ورزشکارهای حرفه ای باید یک درصد احتمال خیانت مربی را در نظر بگیرید چرا 100درصد به مربی های بی .... خود اعتماد میکنید. کدامیک از مربیها بعد از باخت بازیکنانش دست آنها را گرفته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
عزیزم گوانگجو یادت بیاد غیرت تو فوتبال مرده وگرنه در بقیه رشته ها بدون امکانات دارن خوب کار میکنن
بنده بااین نظر موافقم چرا؟ چون اگر بگوئیم مقصر مسئولین فعلی فدراسیون هستند که مثلا غیر ورزشی یا غیر فوتبالی هستند (البته من تقصیر این مسئولین راکم نمی دانم)سوال پیش می آید که مگر کفاشیان در دوره قبل قائم مقام مهر علیزاده رئیس سازمان تربیت بدنی نبود وبرهمه فدراسیون ها از جمله فوتبال مسلط نبود؟ مگر همه کارشناسان مربیان وبازیکنان فوتبال تاج را فوتبالی ترین آدم فدراسیون نمی دانند وایشان سالها در سپاهان مدیریت نکرده؟مگر ترابیان در دوره صفایی فرهانی وقبل از آن مدیر روابط عمومی وتقریبا همه کاره در امور تیم ملی نبوده؟ ودیگران هم همینطور از معینی،فتح الله زاده ودیگران. پس مشکل فوتبال فقط این جابجایی مدیران نیست که به صورت ژورنالیستی مطرح میشود اگر مشکل را فقط مدیران بدانیم پس از تغییر آنها می بینیم دوباره مشکلات حل نشده ،البته نظر من این است ما چون نمیتوانیم در کوتاه مدت ضعف ها راپیدا و درمان کنیم اولین چیزی که به فکر مان می رسد تغییر آدم ها است ودر همه دوره ها همین بوده مگر صفایی ،دادکان وقبلی ها کم مخالف داشتند؟.
آيا به نظرشما مشكل ورزش ماكسري بودجه وپول است .آيا رقم چهارصدميلياردي گردش وجوه فدراسيون فوتبال كافي نيست .آقايون مشكل فوتبال ماعدم مديريت وبرنامه ريزي است.لطفا كمي كارشناسانه تربه قضايا نگاه كنيد.
تحليل..... را ايشان ارائه دادند. با عرض معذرت.
آخه ... را چه به فوتبال يا ساير ورزشها
بسمه تعالی
بنده دقیقاً در جریانم که یکی از فوتبالیستهای قدیمی ملی پوش که از سی سال پیش در آلمان زندگی میکند و مدارج علمی فوتبال را در آن کشور تا رده پروفسوری طی نموده و در خصوص دروازه بانی نوین فوتبال طرحهای علمی دارد بنام آقای مجتبی زارع همدانی سال گذشته به کشورمان آمد و ضمن ملاقات با دست اندرکاران فدارسیون طرحهای علمی خود را ارائه و بدون هیچ چشمداشتی خواهان تربیت جوانانمان شده بود و تضمین میداد ظرف یکسال ده دروازه بان در حد کاسیاس اسپانیایی با بودجه اسپانسرهای خارجی تحویل فوتبال ملی و باشگاهی دهد که متأسفانه با برخوردهای .... مسئولین فوتبال روبرو شده بود و به وی گفته بودند صد میلیون بده تا کاری یک میلیاردی بهت بدیم همین آقا دعوت قطریها را که همراه بود با بلیط هواپیما و اقامت در هتل 5 ستاره و پیشنهاد میلیون دلاری را رد کرده بود . فوتبال ما از اساس مشکل دارد.
از یک سازمان ...چه انتظاری می توان داشت ... از نظر اداری، مالی و بدون مدیریت کارشناسانه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار