بازدید 22305

شرايط و ضوابط برگزاري نمايشگاه مد و لباس

کد خبر: ۱۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۲ 04 September 2008
شرايط، ضوابط، معيارها و چگونگي برگزاري نمايشگاه مد و لباس براي خانم‌ها و آقايان از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ شد.

به گزارش فارس، بر اساس دستورالعملي كه از سوي محمدحسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به اعضاي هيئت دولت، استانداران سراسر كشور و نهادهاي مختلف ارسال شده، دستورالعمل و شرايط صدور مجوز برپايي نمايشگاه مد و لباس در كشور تشريح شده است.
وزير ارشاد در اين دستورالعمل تاكيد كرده است كه اين مقررات براي كليه متقاضيان برگزاري نمايشگاه مد و لباس، اعم از داخلي يا خارجي و دولتي و غيردولتي لازم‌الاتباع است و كليه دستگاه‌هاي دولتي نسبت به اجراي كامل آن و پيشگيري از تخلفات احتمالي، موظف به همكاري با ساختار مديريتي پيش‌بيني شده (دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس مستقر در معاونت امور هنري فرهنگ و ارشاد اسلامي) هستند.

متن كامل دستورالعمل ياد شده به اين شرح است:

دستورالعمل صدور برپايي نمايشگاه مد و لباس
در جهت اجراي مفاد قانون ساماندهي مد و لباس، مصوب 12/10/1385 مجلس شوراي اسلامي و مصوبات كارگروه مربوطه و به منظور برقراري رويه قانوني ثابت در صدور مجوز فعاليت و نحوه نظارت بر نمايشگاه‌هاي مد و لباس و افزايش سطح كيفي و محتوايي آنها شيوه‌نامه‌اي به شرح ذيل تدوين شده است كه در سراسر كشور از جمله مناطق ويژه و آزاد تجاري لازم‌الاتباع است.

ماده1ـ تعاريف
الف. نمايشگاه مد و لباس:
مكاني است براي نمايش و ترويج الگوهاي پارچه و لباس منطبق با موازين اسلامي ـ ايراني و بومي مناطق مختلف ايران به تناسب موقعيت‌هاي مختلف عمومي و خصوصي، در حوزه‌هاي منطقه‌اي، استاني ملي و بين‌المللي.
ـ نمايشگاه صرفاً محلي براي نمايش طرح‌ها و الگوهاي پوشش ايراني و اسلامي بوده و فروش هرگونه كالا در محل نمايش ممنوع است.
ـ فراهم آوردن امكان فروش طرح‌هاي به نمايش درآمده تنها در صورت اخذ مجوز فروش از وزارت بازرگاني در چارچوب ضوابط قانوني مربوط به فروش كالا و در مكاني مستقل از محل نمايش امكان‌پذير است.
ـ حق ثبت سفارش و انعقاد قرارداد جهت فراهم آمدن امكان فروش طرح‌هاي نمايش داده شده براي برگزاركننده محفوظ است.
ـ حداقل تعداد آثار برگزيده براي نمايش «30» طرح است.
ب ـ طرح‌ها:
ـ طرح‌هاي لباس مربوط به حوزه عمومي بانوان عبارت است از چادر، مانتو (شامل انواع رسمي و ميهماني)، تونيك (پيراهن بلند)، شلوار، كت و دامن با سربند طراحي شده و هماهنگ با پوشش سر، لباس اسپرت خاص (درمسابقات بين‌المللي)، لباس خاص مشاغل، لباس نوجوانان، يونيفرم مدارس و....
ـ طرح‌هاي لباس حوزه عمومي آقايان شامل كت و شلوار (اعم از انواع رسمي، ميهماني، اسپرت)، پيراهن، ژاكت، پالتو، اور،لباس ورزشي، لباس سفر و....
ـ طرح‌هاي لباس مربوط به حوزه خصوصي بانوان عبارت است از لباس منزل، لباس ميهماني، لباس ورزشي و....
ـ طرح‌هاي لباس مربوط به حوزه خصوصي آقايان عبارت است از لباس منزل، لباس ورزشي و....

ماده2ـ شرايط متقاضيان اخذ مجوز:
2ـ1) شرايط عمومي
متقاضي برگزاري نمايشگاه لازم است داراي يكي از شرايط ذيل باشد:
الف) شخصيت حقيقي با مدرك تحصيلي مرتبط با موضوع پوشاك (طراحي لباس، پارچه، دوخت و......) با معرفي نامه و تاييديه از سوي مراجع ذي‌ربط: وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري (دانشگاه‌ها و مراكز تحصيلي)، فرهنگ و ارشاد اسلامي يا آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه (در مورد اتباع بيگانه)
ب) شخصيت حقيقي با سابقه كار تجربي در رشته پوشاك (مورد تاييد از سوي وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، بازرگاني، صنايع و معادن (اتحاديه‌هاي صنعتي و صنفي) و وزارت امور خارجه (در مورد اتباع بيگانه)
ج) شخصيت حقوقي غيردولتي شامل، مؤسسات فرهنگي هنري با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، واحدهاي صنفي پوشاك (با معرفي اتحاديه صنفي ذيربط) و يا شركت‌هاي معتبر ذي‌صلاح در زمينه فعاليت‌هاي نمايشگاهي مرتبط با موضوع مد و لباس (احراز صلاحيت به عهده كميته كارشناسي ساماندهي مد و لباس است)
د) مراكز دولتي تنها براي پرسنل اداري و مخاطبان اختصاصي خود ـ به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش براي دانش‌آموزان و كادر آموزشي مدارس، وزارت علوم براي اساتيد و دانشجويان، صدا و سيما براي بازيگران و مجريان تلويزيوني و همچنين ساير دستگاه‌ها براي پرسنل اداري همان دستگاه ـ و با رعايت تمام موازين مصرح در اين دستوالعمل مجاز به برپايي نمايشگاه مد و لباس هستند.
2ـ2) شرايط اختصاصي (متقاضيان خارجي)
متقاضيان خارجي موظف هستند علاوه بر رعايت كليه ضوابط مذكور در اين دستورالعمل، موارد زير را مدنظر قرار دهند:
1ـ اتباع بيگانه اعم از حقيقي يا حقوقي مي‌بايست تقاضاي خود را به صورت كتبي و از طريق سفارتخانه‌هاي كشور متبوع خود در تهران به وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اعلام نمايند و سپس وزارت امورخارجه نسبت به معرفي اين متقاضيان به دبيرخانه كارگروه مد و لباس اقدام مي‌كند.
2ـ دبيرخانه در اعطاي مجوز فعاليت نمايشگاهي به متقاضيان يا مشاركت‌كنندگان غيرايراني تنها به تقاضاي اشخاص يا مؤسسات خارجي معتبر و مجرب كه به صورت تخصصي در حوزه مد و لباس فعاليت مي‌كنند و فاقد هرگونه سوءپيشينه در رابطه با جمهوري اسلامي ايران و يا ارزش‌هاي اسلامي، انقلابي و ملي ايران باشند ترتيب اثر مي‌دهد (احراز شرايط مذكور با همكاري وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و ساير مراجع آگاه و ذي‌صلاح امكان‌پذير خواهدبود).
3ـ در اعطاي مجوز فعاليت نمايشگاهي به متقاضيان غيرايراني، اتباع كشورهاي اسلامي در اولويت خواهندبود.
4ـ در نمايشگاه‌هاي كه توسط اتباع غيرايراني و يا با مشاركت آنها در داخل ايران برپا مي‌شود حداقل 20 درصد و حداكثر 40 درصد فضاي نمايشگاهي مي‌تواند به آثار اتباع خارجي اختصاص يابد.

ماده3ـ شرايط انتخاب مكان نمايشگاه
فضايي كه براي نمايشگاه در نظر گرفته يا طراحي مي‌شود، ضروري است:
1ـ با اقتضائات فرهنگي و هنري حوزه مد و لباس تناسب كامل داشته باشد.
2ـ براساس الگوها و نمادهاي ملهم از فرهنگ و هنر اسلامي ايراني و به گونه‌اي كه مجموعه طرح‌هاي به نمايش گذاشته شده و فضاي نمايشگاه اعم از معماري مكان، موسيقي و ساير شرايط، تجلي فرهنگ و هويت ايران اسلامي باشد طراحي شود.
3ـ تدابير مقتضي و ترتيبات لازم از سوي مسئولان برگزاري نمايشگاه در جهت رعايت كامل شئونات اسلامي و نيز مسائل امنيتي و حفاظتي براي اطمينان از عدم امكان تصويربرداري از سوي بازديدكنندگان (به ويژه در نمايش زنده لباس بانوان) پيش‌بيني شود.
4ـ مقررات مربوط به انتخاب مكان براي برپايي نمايشگاه تعيين شده از سوي ساير مراجع ذي‌ربط (وزارت بازرگاني و نيروي انتظامي) رعايت شود.
5 ـ در موارد تعيين شده توسط كارگروه كه استفاده از فضاي مجموعه‌هاي ميراث فرهنگي، ابنيه تاريخي و موزه‌ها را براي برپايي نمايشگاه امكان‌پذير مي‌شود، مراجع ذي‌ربط همكاري لازم را به عمل آورند.

ماده4ـ طرح‌ها
ـ طرح‌ها بايد ابداعي و ابتكاري بوده، با رعايت كامل موازين شرعي و قانوني عفاف و حجاب، براساس الگوها و نمادهاي اسلامي و ايراني و با در نظر گرفتن اقتضائات هر يك از موقعيت‌هاي عمومي و خصوصي ارائه شوند.
ـ كليه طرح‌هاي ارائه‌شده، مطابق با ماده4 قانون ساماندهي مد و لباس مي‌بايست مشمول حمايت قانوني حقوق مؤلفان و مصنفان يا كانون ثبت اختراعات و مالكيت صنعتي باشند.
ـ طرح‌هاي لباس مربوط به حوزه عمومي مي‌بايست مجموعه كاملي از پوشش زن مسلمان ايراني اعم از بدن، سر و دست و پا را شامل شود (به طور مثال براي يك طرح مانتو لازم است روسري، جوراب و... متناسب نيز ارائه شود).
ـ طرح‌ها بايد متناسب با عرف جامعه مسلمان ايراني و مطابق با نيازهاي مصرف‌كنندگان و قدرت خريد ايشان ـ عمدتاً طبقه متوسط ـ بوده و از قابليت توليد در سطح انبوه برخوردار باشند.

ماده5 ـ شرايط نمايش طرح‌ها
الف ـ طرح‌هاي لباس مربوط به حوزه عمومي
الف ـ1) شرايط نمايش در قالب عكس و يا با استفاده از مانكن ثابت
ـ عكس‌ها بايد با رعايت كامل حدود شرعي عفاف و حجاب و مطابق با مقررات قانوني آن تهيه شوند.
ـ عكس‌ها با استفاده از خلاقيت‌هاي هنري بايد به گونه‌اي تهيه و نمايش داده شوند كه در آن تنها لباس مورد نظر موضوعيت داشته باشد و چهره مانكن به هيچ وجه مورد تأكيد قرار نگيرد.
ـ مانكن ثابت و مانكن در تصوير بايد فاقد آرايش بوده و به گونه‌اي نباشد كه موجب انحراف توجه بازديدكننده از لباس مورد نمايش شود (نمايش برجستگي‌هاي بدن مانكن، تنگ يا چسبان بودن لباس و نمايش موي مانكن و يا هرگونه آرايش غيرمتعارف و نامتجانس با فرهنگ اسلامي و ايراني ممنوع است).
ـ در صورت استفاده از مانكن ثابت تطبيق كامل سايز مانكن با لباس پوشانده شده الزامي است.
الف ـ2) شرايط نمايش با استفاده از مانكن زنده
در نمايش زنده، تقليد و استفاده از شيوه‌هاي اجرا به سبك غربي (نظير Cat Walk)، ممنوع بوده و مجري نمايش بايد نسبت به طراحي و اجراي نمايش به سبك ايراني (متناسب با هويت ملي و اسلامي) اقدام كند.
ـ جهت حصول اطمينان از عدم امكان تصويربرداري توسط بازديدكنندگان از محل نمايش با نصب تجهيزات امنيتي مناسب، حفاظت شود.
ـ بازديد از نمايش زنده لباس بانوان براي آقايان و بالعكس تنها براي متخصصان اعم از توليدكنندگان و صادركنندگان پوشاك (با معرفي‌نامه از اتحاديه‌هاي صنعتي و صنفي ذي‌ربط)، طراحان پارچه و لباس (با معرفي‌نامه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي)، اساتيد رشته طراحي لباس (با معرفي‌نامه از دانشگاه متبوع) و مسئولين و مديران مربوطه و تنها در سانس‌هاي محدود، مشخص و از پيش اعلام شده (به طور مثال: دو سانس در طول مدت برپايي نمايشگاه براي بازديدكنندگان فوق‌الذكر اختصاص داده شود) مجاز خواهد بود. (برگزاركنندة نمايشگاه مؤظف است نسبت به دعوت يا پاسخ به تقاضاي حضور متقاضيان مرد براي بازديد از نمايش زنده لباس بانوان و بالعكس با لحاظ شرايط فوق اقدام نموده و فهرست مدعوين قطعي خود را تا يك هفته پيش از موعد نمايشگاه براي اعلام نظر در اختيار دبيرخانه كار گروه قرار دهد).
ـ انعكاس و انتشار تصاوير نمايش زنده تنها از طريق وب سايت مد و لباس براساس ضوابطي كه از طرف كارگروه تعيين مي‌شود و با رعايت حقوق صاحبان اثر و برگزاركنندگان نمايشگاه امكان‌پذير است و انعكاس تصاوير به هر صورت ديگر ـ مگر به نقل از سايت مذكور و بدون هرگونه تغيير در شرايط عكس و تصوير ـ تخلف محسوب شده و ممنوع است.
ـ مانكن زنده ملزم به خودداري از آرايش سر و صورت و رعايت كامل حدود شرعي و قانوني عفاف و حجاب در پوشش و نحوه راه رفتن بوده و مي‌بايست از هر عمل يا رفتاري كه موجب انحراف توجه بازديدكنندگان از لباس مورد نمايش گردد، پرهيز نمايد (نمايش برجستگي‌هاي بدن مانكن، تنگ يا چسبان بودن لباس و نمايش موي مانكن و يا هرگونه آرايش غيرمتعارف و نامتجانس با فرهنگ اسلامي و ايراني ممنوع است).
ـ موسيقي نمايش زنده لباس مي‌بايست در تناسب كامل با فرهنگ اسلامي ايراني و لباس‌هاي به نمايش درآمده باشد و پخش هرگونه موسيقي غيرمتعارف و بيرون از حدود شرعي كه موجد حركات غيرمعمول و راه رفتن خارج از حدود عفاف و حجاب باشد ممنوع است.
ب ـ نمايش طرح‌هاي لباس مربوط به حوزه خصوصي (اعم از منزل و ميهماني)
ب ـ1) نمايش با استفاده از عكس يا مانكن ثابت
ـ بازديد از نمايشگاه طرح‌هاي لباس حوزه خصوصي بانوان تنها براي بانوان و بازديد از نمايشگاه طرح‌هاي لباس حوزه خصوصي آقايان تنها براي آقايان مجاز است.
ـ در نمايش از طريق عكس مانكن انساني و در خصوص آن دسته از طرح‌هايي كه ناگزير قسمت‌هايي از بدن در آن بدون پوشش مي‌ماند تنها در صورتي كه از نمايش تصوير موي سر، گردن و بدن مانكن ـ به كمك خلاقيت‌هاي تصويري و با رعايت اصول هنري ـ پرهيز شده باشد، انعكاس و انتشار تصاوير از مجراي وب سايت مد و لباس آن هم با رعايت حقوق صاحبان اثر و برگزاركنندگان نمايشگاه، امكان‌پذير است. بديهي است انتشار تصاوير به هر صورت ديگر ـ مگر به نقل از سايت مذكور و با رعايت نكات فوق ـ تخلف محسوب شده، ممنوع است.
ـ در نمايش طرح‌هاي لباس مربوط به حوزه خصوصي بصورت تابلو نقاشي، عكس و مانكن ثابت بايد موضوعيت اصلي با طرح لباس به نمايش درآمده باشد و نمايش سر و صورت و بدن مانكن در صورت عدم ترويج مد و الگوهاي رفتاري نامتجانس با فرهنگ و هويت اسلامي و ايراني و با رعايت كامل حريم عفاف در آرايش و رفتار بلامانع است.
ب ـ2) نمايش زنده لباس‌هاي مربوط به حوزه خصوصي با رعايت شرايط زير امكان‌پذير است:
ـ طرح‌هاي (لباس ميهماني) منتخب جهت نمايش زنده مي‌بايست از پوشيدگي كامل برخوردار بوده و با رعايت كامل حريم عفاف و حجاب تهيه شده باشند.
ـ بازديد از نمايش زنده لباس بانوان تنها براي بانوان امكان‌پذير است.
ـ نمايش زنده مي‌بايست در قالب سانسهاي محدود و مشخص در برنامه روزانه نمايشگاه گنجانده شود و تعداد بازديدكنندگان هر سانس از پنجاه نفر تجاوز نكند.
ـ تصويربرداري از نمايش زنده و انعكاس و انتشار تصاوير آن دسته طرح‌هاي لباس ميهماني كه از پوشيدگي كامل برخوردار باشند تنها از طريق وب سايت مد و لباس و با رعايت حقوق صاحبان اثر و برگزاركنندگان نمايشگاه مطابق ضوابطي كه كارگروه تعيين مي‌كند امكان‌پذير است و انتشار تصاوير به هر صورت ديگر ـ مگر به نقل از سايت مذكور و بدون هرگونه تغيير در شرايط عكس و تصوير ـ تخلف محسوب شده و ممنوع است.
ـ به طور كلي در نمايش طرح‌هاي مربوط به حوزه خصوصي اعمال كنترل‌هاي امنيتي و حفاظتي از طريق نصب تجهيزات مناسب الكترونيكي در محل نمايشگاه و حتي در صورت لزوم انجام حفاظت فيزيكي جهت حصول اطمينان از عدم امكان تصوير‌برداري الزامي است و مسئوليت هرگونه كوتاهي در اين زمينه متوجه برگزاركننده خواهدبود.
ج: نمايش در فضاي مجازي شبكه
كليه طرح‌هاي ابداعي و ابتكاري تحت عنوان طرح‌هاي لباس اسلامي، ايراني براي قرارگرفتن در نمايشگاه مجازي (در فضاي شبكه اينترنت) بايد ابتدا به تأييد دبيرخانه كارگروه برسد (تطبـيق شرايط مذكور در مـاده5 براي نمايـش‌هاي مجازي بر عهده دبيرخانه است).

ماده6 ـ مدارك مورد نياز
هر يك از متقاضيان حقيقي يا حقوقي برپايي نمايشگاه مد و لباس ضروري است « حداقل» 6 ماه پيش از تاريخ پيشنهادي اجراي طرح، تقاضاي خود را همراه با مدارك مربوطه ذيل‌الذكر به دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس مستقر در معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال نمايند.
1ـ فرم تكميل شده مشخصات متقاضيان برگزاري نمايشگاه مد و لباس.
2ـ طرح توجيهي نمايشگاه مطابق با فرم ارائه طرح به دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس.
3ـ سوابق كاري و اجرايي مرتبط با موضوع مد و لباس به صورت مستند و مكتوب.
4ـ اصل و تصوير تمام صفحات شناسنامه.
5 ـ اصل و تصوير كارت ملي (دو طرف كارت).
6 ـ اصل و تصوير مدرك نظام وظيفه.
7 ـ 6 قطعه عكس 4*3.
8 ـ آخرين مدرك تحصيلي يا پروانه كسب براي افراد صنفي.
9 ـ وكالتنامه يا مدرك مثبت نمايندگي (براي وكيل يا نماينده قانوني متقاضي).
10ـ مجوز تأسيس و اساسنامه مؤسسه / شركت / سازمان غيردولتي همراه با آگهي رسمي آخرين تغييرات (براي متقاضي حقوقي و كليه مؤسسات يا شركت‌هاي همكار در اجراي نمايشگاه).
11ـ تصاوير طرح‌هاي منتخب جهت نمايش با شرايط ذيل:
ـ نقوش خطي طرح‌ها از سه زاويه جلو، پشت و پهلو بر روي كاغذ و در قطع A3.
ـ تصاوير بايد به صورت رنگي (با تكنيك گواش، آبرنگ، مداد رنگي، فتوشاپ يا ....) ارائه شوند.
ـ پارچه پيشنهادي براي دوخت، بر روي كاغذ و در كنار طرح مربوطه نصب شود.
ـ شناسنامه اثر (شامل رنگ لباس، جنس پارچه، موقعيت لباس، كاربرد مفيد لباس، وجه ابتكاري طرح و.........)

توجه:
در تنظيم شناسنامه اثر مي‌بايست استانداردهاي كيفي الياف و منسوجات به كار رفته در پوشاك رعايت شود. به صورتي كه اين محصولات با خصوصيات فيزيولوژيكي بدن سازگار بوده و فاقد الكتريسيته ساكن باشند و ايجاد آلرژي ننمايند.
* نصب نتايج ارزشيابي‌ها مطابق دستور دبيرخانه در محل نمايش يا بر روي البسه الزامي است.
12ـ تصوير درخواستنامه ثبت آثار براي طرح‌هاي برگزيده جهت نمايش.
13ـ مدارك تكميلي درخواستي دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس (به عنوان مثال اصل لباس دوخته شده پس از تأييد طرح در كميته ارزيابي دبيرخانه).

ماده7 ـ مراحل رسيدگي در دبيرخانه
1ـ اخذ استعلام از مراجع ذي‌ربط (وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، قوه قضائيه و نيروي انتظامي) در خصوص بررسي صلاحيت فردي متقاضي يا متقاضيان داخلي و خارجي، شركاء .
2ـ معرفي شده آنها، صلاحيت انتظامي و ترافيكي محل برگزاري نمايشگاه و ساير موارد برحسب نياز؛
3ـ بررسي و احراز صلاحيت عمومي متقاضي براساس پاسخ استعلامات، توانايي فني و تخصصي برگزاركننده و ساير همكاران حقوقي در اجراي برنامه‌ها و... در كميته كارشناسي ساماندهي مد و لباس و تصميم‌گيري در خصوص اعطاي موافقت اصولي به وي؛
4ـ اخذ تعهد كتبي در خصوص رعايت دقيق و كامل دستورالعمل حاضر؛
5 ـ اخذ وثيقه معادل 200 ميليون ريال (اين مبلغ متناسب با نرخ تورم هر دوره محاسبه مي‌شود)،
6 ـ دبيرخانه پس از طي مراحل فوق به متقاضي اجازه مي‌دهد تا نسبت به اعلام فراخـوان جهت دريافت آثار طـراحان و فراهـم نمودن مـقدمات نرم‌افزاري نمايـشگاه خود اقـدام كند. (بديهي است اين مجوز محـدود و مـشروط بوده و صرفاً بـراي اعلام فراخوان و جمع‌آوري آثار اعتبار دارد و صدور مجوز برگزاري نمايشگاه تنها در صورت تأييد طـرح‌هاي منـتخب و پـس از طي كامل مـراحل ذكر شـده در اين دستورالعمل امكان‌پذير است)؛
7 ـ بررسي آثار ارائه شده براي نمايش، در كميته ارزشيابي آثار (مستقر در دفتر امور هنرهاي تجسمي) و اعلام نظر كميته در خصوص مطابقت يا عدم مطابقت طرح‌هاي ارائه شده و ساير شرايط نمايشگاه مورد تقاضا با دستورالعمل مصوب كارگروه و ارائه گزارش به كميته كارشناسي ساماندهي مد و لباس؛
8 ـ بررسي نهايي طرح بر مبناي گزارشات دبيرخانه در خصوص چگونگي طراحي و اجراي كار مطابق با شرايط مندرج در اين دستورالعمل و تصميم‌گيري در خصوص اعطاي مجوز فعاليت نمايشگاهي در كارگروه ساماندهي مد و لباس؛
9ـ اعلام نظر نهايي كارگروه و صدور مجوز فعاليت در صورت موافقت با برپايي نمايشگاه با ابلاغ رئيس كارگروه؛
توضيح: تطبيق شرايط مندرج در اين دستورالعمل، اخذ استعلامات از مبادي ذي‌ربط و اعلام نظر قطعي توسط كارگروه ساماندهي مد و لباس، حداكثر ظرف مدت 30 روز از زمان دريافت كليه مدارك مورد نياز، صورت مي‌پذيرد.
ماده8 ـ نظارت و ارزيابي:
1ـ نظارت بر نحوه و چگونگي برگزاري نمايشگاه در طول مدت زمان برپايي آن و تطبيق موارد اجرايي با اهداف و برنامه‌هاي ارائه شده از يك سو و با دستورالعمل حاضر از سوي ديگر و ارائه گزارش جامع از فعاليت‌ها و اقدامات صورت گرفته به دبير كارگروه جهت اتخاذ تصميمات مقتضي برعهده كميته پيگيري و نظارت دبيرخانه كارگروه است.
توجه: تركيب كميته پيگيري و نظارت عبارت است از يك نفر مسئول و يك نفر به عنوان جانشين مسئول، سه نفر عضو به عنوان ناظران دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس، دو نفر از نيروهاي پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا و يك نفر نماينده تام‌الاختيار حراست محل برگزاري نمايشگاه كه همگي با ابلاغ دبير كارگروه بر فعاليت در ايام برپايي نمايشگاه منصوب مي‌شوند.
2ـ كليه اعضاي كارگروه ساماندهي مد و لباس اعم از دستگاهها و اصناف بايد ضمن نظارت بر اجراي كامل قانون ساماندهي مد و لباس و اين دستورالعمل نسبت به جلوگيري از برپايي غيرمجاز نمايشگاه مد و لباس از مجراي دبيرخانه كارگروه اقدام نمايند.
3ـ جمع‌بندي و ارائه گزارش به كارگروه درخصوص ميزان تأثيرگذاري و تحقق اهداف موردنظر با تعيين نقاط قوت و ضعف جهت بهره‌گيري در برپايي نمايشگاههاي آتي بر عهده دبير كارگروه است.
4ـ نظارت بر حسن اجراي طرح و رعايت شئونات اسلامي و اخلاقي توسط شركت‌كنندگان و متصديان غرفه‌ها در طي مدت زمان برپايي نمايشگاه برعهده برگزاركننده/ برگزاركنندگان است و آنان موظفند همكاري لازم را با ناظران دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس و مأمورين نيروي انتظامي به عمل آورند.
5ـ در صورت بروز هرگونه تخلف در هر يك از مراحل برگزاري نمايشگاه، دبير كارگروه موظف است موارد را به استناد اين دستورالعمل و به صورت كتبي متذكر شود و برگزاركننده موظف است ظرف مدت شش ساعت نسبت به رفع موارد تخلف اقدام كند در غير اين صورت ضمن ضبط وثيقه سپرده شده به نفع دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس، مجوز اعطايي كان لم يكن تلقي شده و برگزاركننده به مدت يك سال از هرگونه فعاليت نمايشگاهي در زمينه پوشاك محروم خواهد بود.

ضميمه: (خدمات نمايشگاهي)
1ـ اعلام عمومي برگزاري/ مشاركت در نمايشگاهها از طريق رسانه‌ها و جرايد كثيرالانتشار و ايجاد فرصت مساوي براي تمامي طراحان، توليدكنندگان و صادركنندگان پوشاك متناسب با الگوهاي اسلامي و ايراني به منظور بهره‌برداري از نمايشگاه.
2ـ هماهنگي با سازمان‌ها، مراكز اتحاديه‌ها و سنديكاههاي تخصصي مرتبط با نمايشگاه در جهت برپايي هرچه بهتر نمايشگاه و به كارگيري رهنمودهاي احتمالي آنها.
3ـ در مرحله اول، انجام پيش ثبت‌نام از كليه متقاضيان مشاركت در نمايشگاه و در مرحله دوم، انتخاب بهترين‌ها از نظر توانايي با توجه به مزيت‌هاي رقابتي و ساير شرايط مصوب كارگروه.
4ـ اطلاع‌رساني و تبليغات مناسب از طريق رسانه‌ها و مطبوعات كشور به زبان‌هاي فارسي، انگليسي و عربي و ارسال اطلاعات مربوط به نمايشگاه به كليه سفارتخانه‌ها و نمايندگي‌هاي مستقر در تهران و همچنين سفارتخانه‌ها و نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ساير نقاط جهان درخصوص نمايشگاههاي بين‌المللي.
5 ـ ايجاد پايگاه اينترنتي (web site) نمايشگاه و اعلام تمامي شرايط و ضوابط و همچنين تعرفه‌ها و خدمات جانبي نمايشگاه به كليه متقاضيان داخلي و خارجي از طريق اين پايگاه تهيه كاتالوگ، بروشور و پوستر نمايشگاه به زبانهاي فارسي و انگليسي.
6 ـ طراحي و ساخت غرفه نمايشگاه براساس نمادهاي معماري اسلامي ـ ايراني.
7 ـ رزرو هـتل و وسيـله رفت و برگشت به نمـايشگاه براي مـشاركت‌كنندگان خارجي.
8 ـ برپايي كارگاههاي آموزشي (work shop) يا سمينارهاي مربوط به موضوع نمايشگاه در صورت لزوم.

9 ـ بيمه كليه كالاها در طول برگزاري نمايشگاه در صورت لزوم.
10ـ نظرسنجي از مشاركت‌كنندگان در نمايشگاه جهت ارائه به دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس به ضميمه گزارش نهايي.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی