بازدید 18671
شهید مهندس صدرالله فنی+تصاویر

دعا کن خدا به خاطر همین مقدار نان خشک از من بگذرد، چون...

وقتی با خودروی دولتی به مأموریتی می‌رفت، اگر به هنگام گذر از شهری برای کاری شخصی مثلا مراجعه به پزشک یا خرید وسیله‌ای وارد شهر می‌شد، کیلومتر خودرو را یادداشت می‌کرد تا هزینه بنزین را حساب و پرداخت کند. این موضوع، دقت و وسواس او را نسبت به بیت المال نشان می‌داد...
کد خبر: ۱۷۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵ 23 June 2011
سرویس دفاع مقدس «تابناک» ـ جهادگر شهید مهندس صدرالله فنی از مجاهدان مومن و جوانان متعهد و مخلصی بود که از آغاز نهضت اسلامی در گروه‌های مبارز و در خط امام خمینی(ره) فعال بود و تا شهادت، لحظه‌ای از فداکار ی غافل نشد.

مروری بر برخی از فعالیت های او در عمر با برکتش آموختنی است؛ پس با هم از او چگونه بودن را می‌آموزیم.

******
سوره‌های کوچک قرآن و اشعار کودکانه را برای فرزندانمان می‌خواند و ضبط می‌کرد و وقتی بچه‌ها احساس دلتنگی می‌کردند، آنها را برایشان می‌گذاشتم و آنها با صدای پدر آرام می‌شدند.

هر گاه صدرالله در منزل بود و سیمای جمهوری اسلامی ایران  تصویر مبارک امام خمینی (ره) را نشان می‌داد و یا سخنرانی آن رهبر عزیز را پخش می‌کرد، با شور و شعف خاصی صدایم می‌کرد و می‌گفت: کار‌ها را بگذار و بدو بیا. امام را ببین.

راوی: همسر شهید


مهندس صدرالله فنی مالک اشتر امام خمینی بود که از سال 1353 در دانشگاه شیراز مبارزات خود با رژیم پهلوی را آغاز کرد و واسطه نیروهای انقلابی دانشگاه و روحانیت مبارز بهبهان بود.

راوی: سردار رحیم صفوی


روزی که در سپاه شوش بودم، وقت ناهار گذشته بود و از جلوی تدارکات می‌گذشتم که دیدم صدرالله، یکی ازکیسه‌های نان خشک محلی را که به صورت کمک‌های مردمی برای ما فرستاده بودند، باز کرده و خیلی ساده و بی پیرایه نان خشک می‌خورد و ظرف آبی هم در کنار خود داشت که گاهی جرعه‌ای از آن می‌نوشید. از دیدن این صحنه شرمنده شدم و تحت تأثیر قرار گرفتم و با شرمندگی پرسیدم: برادر فنی! غذا داریم. بفرمایید تا بچه‌ها بیاورند. با ادب و تواضع پاسخ داد: ممنون. دعا کن که خدا به خاطر همین مقدار نان خشک از من بگذرد، چون کاری برای اسلام انجام نداده ام.

راوی:احمد خنیفر

من برادرم شهید صدرالله فنی را مدتها بود که می‌شناختم، ولی بیشترین نزدیک ما زمانی بود که او در مسایل اطلاعاتی و برون مرزی دفاع مقدس مشغول شد. او بسیار بااستعداد و توانمند و در عین حال بی ادعا و مخلص بود.

با وجود آنکه در شرایط بسیار سخت، ماه ها در خاک عراق بود و شناسایی می‌کرد، هیچگاه اسیر نشد.

راوی: دکتر محسن رضایی


وقتی با خودروی دولتی به مأموریتی می‌رفت، اگر به هنگام گذر کردن از شهری برای کاری شخصی مثلا مراجعه به پزشک یا خرید وسیله‌ای وارد شهر می‌شد، کیلومتر خودرو را یادداشت می‌کرد تا هزینه بنزین را حساب و پرداخت کند. این موضوع، دقت و وسواس او را نسبت به بیت المال نشان می‌داد.

راوی: احمد فروزنده


اوج درایت و فداکاری صدرالله در زمانی دیدیم که فرماندهی قرارگاه سپاه شانزدهم رمضان که مسئولیت سازماندهی مردم جنوب عراق را بر عهده داشت، دیدیم که مدت های طولانی در درون کشور عراق و در قلب خاک دشمن به کار شناسایی و مدیریت مجاهدین عراقی مشغول بود و ثمرات بسیاری داشت و توانست ضربات مهلکی بر پیکره ارتش بعث عراق وارد کند.

راوی: دکتر علی شمخانی

صدرالله در یکی از مأموریت های خود، شش ماه در خاک عراق و در میان مردم آنجا مشغول تبلیغ و سازماندهی و آموزش و مسلح کردن مردم بود و عملیات های بسیاری از جمله ترور وابستگان رژیم بعث عراق گرفته تا عملیات های نظامی را انجام داد. یکی از کارهای او، شناسایی خلبان هایی بود که شهرهای ایران را بمباران می‌کردند. او توانست با کمک مجاهدین عراقی، آنان را شناسایی و با طراحی دقیقی آنها را ترور کرده و به سزای رفتار زشت خود برساند.

صدرالله توانست در عملیات بدر، ترکیبی از نیروهای رزمنده ایرانی و مبارزین عراقی را به درون خاک عراق ببرد و از پشت به نیروهای ارتش بعث حمله کند و تلفات فراوانی از آنها بگیرد.

کردها به صدرالله، «کاک مصطفی خیبری» و عرب ها به او «ابوفاطمه» می‌گفتند.

راوی: محمد  فروزنده
جهادگر شهید مهندس صدرالله فنی در وصیتنامه اش نوشته است:

سپاس خدای رحمان و رحیم را به جای می‌آورم که به من لطف نمود تا در کنار رزمندگان اسلام باشم.

تولد: بهبهان ـ 1334
شهادت: 4 دی 1366
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵۴
نگهداري از بيت‌المال در حد نان خشك و بنزين كجا و بخشش‌هاي ميليوني و بي‌حساب براي كسب محبوبيت كجا!
خداوند روح تمامی شهدای هشت سال دفاع مقدس خصوصاً سرداران شهید شهر بهبهان را غریق رحمت خود فرماید
شهیدان حق بزرگی به گردن ما دارند خجالت زده ام در مقابل این انسان های بزرگوار خدایا ما را ببخش و بیامرز
این نوشته برام خیلی جالب بود. از رزمندهها خیلی چیزای عجیب شنیده بودم ولی این شهید بزرگوار واقعاً آدم عجیبی در مباحث رزمی بوده. ایکاش نحوه شهید شدن ایشان رو هم اضافه میکردید
كجايند مردان بي ادعا
مهندس فنی (کاک مصطفی یا ابوفاطمه) به ما کمک کن و برای ما هم دعا کن تا توفیقاتی که نصیب شما شده بود ، نصیب ما هم بشود.
یادش گرامی باد وقتی سرگذشت این سرداران را مخوانیم ازخودمان خجالت می کشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
از همه برو بچه های تابناک به ویژه سردبیر با ذوقش بخاطر اینکه تلاش می کنند یاد شهدا رو زنده نگه دارند تشکر می کنم و امیدوارم به برکت خون همه این عزیزان زندگیتون سرشار از عشق به خدا باشه و با شهدا محشور بشین.
شانس اوزرد شهید شد ! بنده خدا اگر می دید که مسوولان با بیت المال چه می کنند چه زجری می کشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
دوست عزیز فکر میکنی مثل این شهید همین یک نفر بود در جنگ بسیاری داشتیم مانند این بزرگوار که هنوز زنده اند ولی صدایشان در این وضعیت در نمی آید!!!!!!!
تابناک سانسور نکن
سلام
ممنون که از شهدای مظلوم بهبهان هم یادی کردید...از هفت سردار شهید خوزستان پنج تن از انها از شهرستان بهبهان هستند...به یاد سردارگمنام شهید مسعود پیشبهار
آه ، واي بر ما و آنان كه اين خاك را ارثيه خود شمردند
زندگي فرصتي و آزمايشي بيش نيست
خدايشان هر دم هزاران بار رحمت كند
اين عزيزان را نتوان كه فراموش كرد
خداوند رحمتش كند(براي شادي روح تمامي شهداي اسلام صلوات).
کجایید شهیدان خدایی
خوشا به حال كه صادقانه خدمت كرده و خدمت مي كنند
باسلام
از همشری بودن با این بزرگان احساس غرور می کنم
روحش شاد ویادش گرامی
انها رفتند و اين ها ماندند او براى نان خشك حلاليت مى طلبد و اين ها ميليارد ميليارد دلار را يه جا بالا مى كشند لا حول و لا قوة الا بالله. اون هم رزمنده بود و اين ها البته حالا بزمنده .
انشاءالله ما هم راهشان را ادامه دهیم.
ایکاش این شهید به امر خدا لحظه ای زنده می شد و با هیئت دولت در کنار هواپیمای 47 میلیارد دلاری یک عکس یادگاری می گرفت و دوباره به خدا به بهشت برین خود بر می گشت
این متن رو به روئسای محترم ادارات بدید بخونن به همه اونهایی که به هر نحو مسئولیتی دارند تو این مملکت چون مشکل مملکت ما همینه همه فکر می کنن که بیت المال مال خودشونه خدا همه مان را بیدار کند یاعلی
سلام
حرفي كه اينجا زديد مصداق جمهوري اسلامي
انسان ها
و مديران اسلامي هست

اميدوارم حداقل راس اين سايت 100% به اينها معتقد باشه
تا پشت سرش حرفهاي ناجور نزنند
راستي يادم رفت
كي خبر از اون 2 بچه كه بغل شهيد هست داره ؟!؟!؟!؟!؟!
پاسخ ها
مریم
| Kazakhstan |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
الان تهران ساکن هستند و فکر میکنم هردو متاهل
شهید فنی به همراه شهید بقایی و دقایقی همراه 1100 شهید دیگر از دلاور مردان شهرستان شهید پرور بهبهان هستند
از اينكه از اين شهيد بزرگوار يادي كرديد از شما تشكر مي كنم اميدوارم به حق خون اين شهيدان مسئولين دعواي زرگري را رها گرده قدري به فكر آينده ملت و مملكت باشند.
دوست داشتنی بوده و بی نظیر
خداوند این شهید بزرگوار را به همراه همه شهدایی که برای حفظ دین،این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فیض شهادت نایل آمدند را قرین رحمت حویش قرار دهد و آنان را با آقایشان امام حسین (ع) در جنت الهی محشور نماید.
درود خدا بر شهید بزرگوار صدرالله فنی
روحش همنشین مولا باد در چه تاریخی و در کجا و چگونه شهید شدند ؟
روحش شاد و یادش گرامی
خیلی ممنون از طرح خاطرات شهید صدرلله فنی‌، او بسان فرشته‌ای بود که زندگیش کوتاه اما به خلوص و درجا‌ت والایی دست یافت. اعتقاد به نظام و ولایت را نه در شعار بلکه در عمل به زیبایی هر چه تمام نشان داد. ‌ای کاش زندگی این قبیل شهدا که پیروزی انقلاب و استمرار نظام مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی آن‌ها و خانواده‌های معزّز آن‌ها می‌‌باشد، به تصویر کشیده می‌شد تا همه ما به ویژه مسئولین نظام با مرور مرتب آن‌ها می‌دانستیم که میراث دار چه گوهر‌های گرانسنگی هستیم و چگونه باید در عمل به نظام و مردم بدون هیچگونه ادعایی و چشم داشتی، خدمت نمود
خدارحمتش کنه اگه امثال این شهیدنبودن معلوم نبودچه حال وروزی داشتیم واگه خداوند از این مملکت محافظت میکنه بخاطر این خونهای مقدسی بئدکه صادقانه رفتند و مقامهاو پستها رو برای عده ای گذاشتند که اگه نیمساعت غذاشون دیربشه معده دردمیگیرن . نوربه قبرش بباره وروحش شاد راستی کسی سراغی صادقانه ازبچه هاش میگیره بچه های معصوم
این مملکت اسلامی باخون شهدا بنا شده است. آنها حقیقت را پیدا کردند. اما مورد بیت المال چرا به وصیت شهدا عمل نمی کنیم و مسئولین طی این 32 سال این بیت المال را چکار کردند؟ ایران دریائی از ثروت است. چه شد این دریا؟
یادش گرامی و روحش شاد باشه
خداوند او را باشهدا صدر اسلام محشور گرداند و از سایت شما سپاسگذاری می کنم که یادی از این شهید عزیز که همیشه تبسم و نور ایمان در چهره ایشان بود یادی شده و امیدوارم در این راه موفق باشید
خدایا امام زمانم را بفرست که تجملات ایمان مردم را نابود کرده.
شهیدان کجا و ما کجا
هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
یادش گرامی خداوندا ما را از ادامه دهندگان راهش قرار بدهد. انشاا...
السلام عليك ايها الشهداء‌ و الصالحون و رحمة الله و بركاته
کجایند مردان بی ادعا
سپاس خدای رحمان و رحیم را به جای می‌آورم که به من لطف نمود تا با این بزرگان و دوستان خدا آشنا شوم.
رحمت خدا بر او و همرزمانش که خود را خالصانه وقف امام و امت کرد و به دنیای دون پشت پا زد.خدایا او را با شهدای کربلا محشور فرما
خداوند روح شهداءاز ما شادگردان وشفاعت شان را از ما دريغ نفرما آمين.
سلام و درود خدا بر همه شهیدان والامقام حصوصاٌ سرداران شهیدبهبهان و زیدون ، از اینکه لحظاتی از نزدیک شاهد اخلاص و فداکاری این سردارعزیز و دیگر سرداران عزیز بهبهانی بوده ام ، به خود می بالم . ازبهروزی ها و شمایلی ها هم یادی کنید .
همیشه بایستی از خودمان بپرسیم که بعد از شهدا ما چه کارهایی مثبت و در خط امام راحل و مقام معظم رهبری انجام داده ایم و راه شهدا را ادامه داده ایم
نان خشک خوردن شهید من را یاد شهید زندی فرمانده تیپ لشکر ثارالله می اندازد که در عملیات والفجر 3 یک سولوله پر از هنداوانه بود هر رزمنده ایکه می رسید از هندوانه ها می خورد و می رفت وقتی شهید زندی امد چند پوست ازهندوانه های خورده شده برداشت و با کلید ماشین انها را تراشید و خورد.شهدا همه الگو و نمونه هستند یادشان گرامی باد.
کاش ما هم شهید می شدیم و با شهدا بودیم و این روزهای سخت را نمی دیدیم
سلام.من افتخار دامادی این خانواده را دارم. همسر شهید فنی در همه امور بسیار دقیق و حساس هستند.ایشان دو دسته گل پاک که هر دو از پزشکان متخصص هستند را به جامعه تحویل دادند. از زمان وصلت با این خانواده نگرش من به زندگی عوض شده و همواره خدا را سپاس می گویم از این موهبتی که نصیبم گردانید.شهیدان زنده اند
چه شده یادتون به مردان بی ادعا و گمنام افتاده؟ نکنه باز به فکر جمع کردن رای مردم افتادید؟
كجايند كبوتران عاشق
یاد امام و شهدا دلو میبره کربوبلا.
باید گفت شهدا ما شرمنده ایم
شهدا زنده اند...........
ایکاش
ایکاش این مانده بود پول بنزینش را هم ملت میداد اما این روزهای اسفناک را نمیدید آن روزها حساب نان خشک را داشتید اما امروز حتی حساب میلیاردها دلار پول ملت را ندارند از کجا به کجا رسیدند ...
برین داخل ادارات ببینید روسا چطوری با بنزین 700 تومانی ماشین اداری رو ماشین شخصی کردند و ماشین های خودشون رو فروختند تو رو به خدا یکی یک فکری برای این جور روسا بکنه
آيا مديران فعلي كشور ذره اي از مردانگي اين عزيزان را دارند حتي سر سوزني . تاراج بيت المال حتي در ميان آنهائي كه دم از همسنگري با اين عزيزان را داشته اند چرا
آقايان بيايند دارئي خود را رسانه اي كنند حضرت عباسي خجالت نمي كشند از همين خودتان شروع كنيد تا بقيه هم حساب كار خودشونو بكنند
اين انقلاب با خون شهيدان به ثمر نشست. وظيفه ماست كه اين امانت را به صاحب اصلي آن تحويل بدهيم. از تابناك هم ممنونم كه ما را به ياد شهدا مي‌اندازد. هميشه دلم براي صفا و خاص بودن شهدا تنگ مي‌شود. از صدرالله مي‌خواهم ما را شفاعت كند. ما از شما جا مانديم. اي دريادلان دشت خط يادتان بخير و اي پروانگان سوخته پر يادتان بخير.
سلام
من مدت زیادی با شهید عزیز همکاربوده ام خدایش رحمت کند چه سالهای بود پر از محبت آن زمان جنگ بود دفاع همه فارغ از دنیا بوده اند بفکر آخرت ویاد خدا خداوند خیر دهد به کسی که بعد از سالیان سال ما را بیاد آن عزیز سفر کرده انداخت
درود خدا بر شهید بزرگوار صدرالله فنی
درود خدابر شهیدان سلام خدابر شهیدان
این انقلاب تنها به برکت خون این عزیزان است که پا برجا مانده است
شهادت هنر مردان خداست
امام خميني (ره)
روحش شاد و راهش پر رهرو باد و الگويي براي جامعه فعلي.
مردان خدا پرده پندار دریدند
دقیقا مثل الان مسئولین ومدیران ارشد مملکتی که ماشین با بنزین دراختیارشون
و حکم شرعی استفاده از امکانات بیت المال
رادارند .
ای داد ....
خداوندا شفاعت شان را از ما دريغ نفرما آمين
ایکاش حالا که یادی از این شهید بزرگوار کردید پس از سالهای طولانی حق مطلب را خوب ادا میکردید شهید صدرالله اسمانی تر از این چند کلام کوتاه بود که ای کاش ادا می شد روحش شاد انشاالله دست ما را هم بگیرند
ای کاش مسولان و دولتمردان ما هم .......... .
خوش به حالشان راحت شدند اما حالا بیا ببین
یاد امام شهیدان بخیر باد. هم او بودند که فرمودند « مظهر قدرت ایران شهدا هستند» و چه حکیمانه هم گفتند . شهدای ما دز حیاتشان برکت کشور بودند و بعد از شهادتشان نیز همچنان پرتو افشانی می کنند. از شما بخاطر این مطلب ارزنده تشکر می کنم.
انها که رفتند کاری حسینی کردند و انها که ماندند کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی اند مرحوم دکتر شریعتی
بهترین پاداشی که خدا به اینها داد همون شهادت بود تا به جای موندن توی این جهنم کثیف و متعفن دنیا برن و از رحمت خدا فیض ببرن ..............
براستی که شهادت هنر مردان خداست
خوش به حالش......
شهداء شرمنده ایم .................
شهدا حیات دنیوی شان هم حیات طیبه می باشد.اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک.نثارارواح طیبه شهدای اسلان بویژه این شهیدعزیزیک حمدو3 توحید ایثاروتلاوت نمایید.اجرکم عندالله باشههدامحشورشوید.بیادداشته باشیم بادیدن عکس شهدا، عکس شهداعمل نکنیم.
شهيد شرمنده ام
شرمنده اين همه ...........................كه به اسم اسلام به اسلام روامي دارند
خدا رحمت كند شهيد فني وهمه شهيداني كه براي اسلام و وطن خود از جانشان گذشتند .خانوادههاي اين عزيزان بدانند كه ما هميشه بياد انها هستيم. و در نماز براي اين عزيزان دعا وصلوات وفاتحه مي فرستيم . ودر زندگيمان هميشه رفتار و كردار اين عزيزان را الگو قرار ميدهيم. انشاالله خداوند به خانوادههاي اين عزيزان كه براي همه ما قابل احترامند اجر دهد. به خصوص همسر و فرزندان عزيز شهيد فني كه خدا ميداند چقدر برايم عزيز و قابل احترامندوهميشه به يادشان هستم .
صدرالله جان دستم بدامنت دست ما را هم بگیر..........


خالقم مهربانم اولین و آخرین خواسته ام:
مرگ این بنده ات را شهادت در راهت قرار بده ......آمین
خدا رحمت كند صدرالله عزيز را. من از دوران دبيرستان شعر مينوشتم و او ميدانست. چندي قبل از شهادتش تلفني با هم صحبت مي كرديم بمن گفت فلاني اگر شعري نوشته اي برايم بخوان. من گفتم نه ننوشته ام و حقيقتش اين است كه "خشكيده ام". وقتي شهيد شد شعري برايش نوشتم كه در قسمتي از آن نوشته بودم...يادت هست گفتي شعري بگو و من گفتم خشكيده ام؟ اكنون خون تو...مغز مرا آبياري كرد....خدايش رحمت كند..
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی