بازدید 27438
متن استیضاح + اسامی

با انتصاب ملك​زاده، استیضاح صالحی با 15 امضا كلید خورد+تکمیلی

«روح‌الله حسینیان، احمد توكلی، حمیدرضا كاتوزیان، حسین نجابت و جواد جهانگیرزاده» از جمله نمایندگانی هستند كه تاکنون نامه استیضاح علی‌اكبر صالحی را امضا كرده‌اند/ مجلس دلیل تلاش مجلس برای استیضاح علی‌اكبر صالحی را نفوذ گروه انحرافی در بدنه وزارت امور خارجه اعلام کرد.
کد خبر: ۱۷۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸ 19 June 2011
پس از قطعی شدن رفتن ملک زاده از اعضای اصلی گروه انحرافی دولت و دبیر شورای عالی ایرانیان ـ که متأسفانه، موارد بسیار پیرامون عملکرد آن با وجود تلاش رسانه ها، با ضعف و تعلل مجلس و دستگاه قضا همچنان بی نتیجه مانده ـ به معاونت اداری مالی وزارت خارجه، نمایندگان مجلس، سرخورده از عملکرد علی اکبر صالحی، طی دیشب و امروز با واکنش های متعدد، تصمیم به استیضاح وزیر خارجه گرفتند.

به گزارش «تابناک»، نامه استیضاح وزیر امور خارجه تا این لحظه به امضای پانزده نماینده از چهره‌های شاخص اصولگرایان مجلس هشتم رسیده و بسیاری دیگر از نمایندگان نیز در حال امضا كردن آن هستند.

بنا بر این گزارش، «روح‌الله حسینیان، احمد توكلی، حمیدرضا كاتوزیان، حسین نجابت و جواد جهانگیرزاده» از جمله نمایندگانی هستند كه تا این لحظه نامه استیضاح علی‌اكبر صالحی را امضا كرده‌اند.

خانه ملت در این باره نوشت: نماینده ارومیه از امضای نامه‌ای برای استیضاح وزیر امور خارجه به خاطر انتصاب ملك‌زاده به ‌عنوان معاون وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: پانزده نفر از چهره‌های شاخص اصولگرای مجلس هشتم، زیر این نامه را امضا كرده‌اند.

نادر قاضی‌پور، از تصمیم جدی نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم برای استیضاح علی اكبر صالحی، وزیر امور خارجه خبر داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: نامه استیضاح وزیر امور خارجه تا این لحظه به امضای پانزده نماینده از چهره‌های شاخص اصولگرایان مجلس هشتم رسیده و بسیاری دیگر از نمایندگان نیز در حال امضا كردن این نامه هستند.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس دلیل تلاش مجلس برای استیضاح علی‌اكبر صالحی را نفوذ گروه انحرافی در بدنه وزارت امور خارجه و انتصاب محمد شریف ملك‌زاده، یكی از چهره‌های اصلی شورای عالی ایرانیان خارج از كشور به ‌عنوان معاون این وزارتخانه اعلام كرد.

گفتنی است، طرح استیضاح هر وزیر با امضای ده نماینده قابل بررسی است.

خبر تکمیلی

به گزارش خبرنگار مجلس «تابناک»، تا لحظه انتشار اين خبر، شمار امضاكنندگان اين طرح استيضاح به 25 نفر رسيده و اين امضاها همچنان در حال افزايش است.

محمد دهقان، عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از جمع‌آوري شمار بسیاری امضا براي استيضاح وزير امور خارجه توسط نمايندگان مجلس خبر داد و گفت: اين استيضاح براي انتصاب معاونت جديد وزارت امور خارجه است.

وي افزود: نمايندگان مجلس به اين انتصاب انتقاد دارند.

متن نامه استيضاح وزير امور خارجه

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر لاريجاني
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي

به استناد ماده 220 قانون آیين‎نامه داخلي ما امضاكنندگان، متقاضي استيضاح وزير امور خارجه، جناب آقاي دكتر صالحي هستيم.

دليل استيضاح:

نصب محمد شريف ملك‌زاده، كارمند انتقالي از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان معاون اداري و مالي وزارتخانه بدون توجه به سوابق مسأله‌دار وي كه مصالح خارجي نظام را به خطر مي‌اندازد.

هرچند انتخاب معاون از اختيارات وزير است، ولي هيچ وزيري حق ندارد فردي را به معاونت نصب كند كه اكثريت همكارانش در مديريت قبلي‌اش بازداشت شده و خود وي نيز با اتهامات متعدد مالي و غيرمالي در شرف بازداشت است. اين امر را دادستان محترم تهران به وزير امور خارجه هشدار داده است، ولي وي اعتنايي نكرده است. با توجه به نقشي كه وزارت امور خارجه در تأمين منافع ملي دارد و تمايل و تلاشي كه سازمان هاي جاسوسي براي نفوذ در اين وزارتخانه دارند و نيز جايگاه مهمي معاون اداري و مالي در چيدمان نيروي انساني در سفارتخانه‌ها دارد، اهميت موضوع دوچندان مي گردد.

نام برخي از امضا كنندگان استيضاح عبارتند از:

جهانگيرزاده؛ اروميه
قاضي‏پور؛ اروميه
يوسف‎نژاد؛ ساري
توكلي؛ تهران
رسايي؛ تهران
باهنر؛ تهران
كاتوزيان؛ تهران
مطهري؛ تهران
الهيان؛ تهران
مصباحي مقدم؛ تهران
حسينيان‏؛ تهران
كامران؛ اصفهان
فولادگر؛ اصفهان
احمدعلي مقيمي؛ بهشر، نكا، گلوگاه
محمد دهقان؛ طرقبه و چناران
محسني ثاني؛ سبزوار
سقايي؛ نيريز و استهبان
آشتياني؛ قم
ادياني؛ قائم‌شهر
رجايي؛ اراك
دهدشتي؛ آبادان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
هيچ كاري نميتونيد بكنيد. خودتونو خسته نكنيد. عرضه نداريد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
استیضاح وزیر خارجه نه تنها این مشکل را حل نمی کند بلکه برعکس موجب خوشحالی گروه انحرافی می شود چون با برکناری صالحی آنها ملک زاده را سرپرست وزارت خارجه خواهند کرد
ببینیم وتعریف کنیم. پس گرفتن هرامضا یعنی چه ؟؟؟!
آقای رئیس جمهور از ایجاد تنش دست بر نمی دارد چرا که کاری به جز آن بلد نیست .ایشان اوضاع بی نهایت حساس جهانی را از یاد برده اند .
پاسخ ها
mehdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
تنش در شرایط فعلی بهترین نتیجه را برای دولت و شخص احمدی نژاد دارد چرا که افکار عمومی و بزرگان قوم را از توجه به خطاهای فاحش مدیریت اجرایی دولت باز میدارد
لعنت بر پدر و مادر كسي كه به خون شهدا خيانت كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
پدرومادرش چه كاركرده اندكه لعنت شامل حالشان شود برخودش لعنت كه خيانت كرده البته اگربي توبه بميرد
چشمم آب نمی خوره از این کارها بکنین مگر اینکه هدایت خداوند در رفتارتان اخیرا نهادینه شده اگر چنین است و منافع ملت را مد نظر دارید اجرتان با خدا
امضاء ميكنن تا بعدا پس بگيرن !!!
رىيس جمهور بارها و بارها تاكيد كرده است كه مجلس در راس امور نيست عملا هم اين موضوع را ثابت كرده است حال نوبت مجلس است كه ثابت كند در راس امور است يا نه؟منتظريم تا ببينيم نمايندكان به سوكندى كه خورده اند وفادارند يا نه؟
" ملک زاده از اعضای اصلی گروه انحرافی دولت "

تهمت و افترا!!
مملکت صاحب نداره،هر چی دلتون بخواد مینویسید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
واقعيت همينه كه نوشته ، در ضمن رنگ رخسار خبر مي دهد از سر درون
از اینکه هر روز شاهد بحرانی در گوشه و کنار بدنه دولت هستیم خوشحال نیستیم چون اینگونه مسائل حاشیه ای فقط کشور را از اهداف اصلی اش دور میکند. طبیعی است که هر گونه جابجائی در هر سازمانی بعلت تخصصی بودنش ، باید انتخابی سازمانی و برخاسته از علم و آگاهی از درون سازمان باشد وگرنه بدنه سازمان آنرا پس زده یا مدتها زمان و انرژی کارکنان آن صرف مقابله و آزمون و خطا های تکراری میشود
جالب است که احمدی نزاد معاونین وزرا را بر خلاف میل وزرا بزور بر انه تحمیل میکند و البته نقشه اش این است که وزیر خلاف میل خودش را زیر سوال ببرد .وزیری که مورد تائید رهبر هست اینگونه مقدمات خراب کردنش را فراهم میکند.خیلی زرنگ هست..مجلسیها باید حواسشون باشه این از نقشه های راه احمدی نزاد است..در واقه اینگونه با رهبری مقاومت میکند
بنده بعنوان يك كارشناس وزارت امور خارجه بايد عرض كنم كه آقاي دكتر صالحي عليرغم تدين و صداقت و شايستگي براي تصدي سازمان انر‍ژي اتمي ، از ابتدا نيز براي وزارت خارجه مناسب نبودند . وزير خارجه بايد ضمن برخورداري از اشرافيت كامل بر اوضاع منطقه ، از اقتدار اجرايي لازم نيز برخوردار باشند نه اين كه به توصيه رئيس جمهور و مسئول دفتر وي و ... اقدام به اعزام و يا بركناري سفرا و مديران وزارتخانه نمايد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
حرف حساب همينه
هدف نفوذ در دستگاه دیپلماسی است.ناظران آگاه می دانند که وزارت خارجه در این 32 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد با نیروهای متعهد و کارآمد و بدون گرایش به جناحی خاص در راستای منافع ملی حرکت کرده است و این به مذاق بعضی ها خوش نبود.به نام کم کاری و ... آقای متکی را برکنار کردند تا نفوذی ها را در دستگاه دیپلماسی وارد کرده و خدا می داند به کدام ناکجا ببرندمان.
متاسفانه دیواری کوتاهتر از وزارت خارجه دیده نمی شود. این انتصاب دهن کجی به کلیه کارمندان شریف وزارتخارجه است. دراین وزارت خانه مدیران شایسته زیادی هستند که سالها کار کارشناسی تخصصی کرده اند و به زیر و بم وزارت خارجه آشنا هستند. همه اینها را کنار گذاشته و یک فرد مسئله دار را معرفی کرده اند. واقعا که؟؟؟؟
باسلام اینطور که شما مرقوم فرموده اید یعنی اینکه کارکنان وزارت خارجه منبعد حق ندارند از معاونت اداری و مالی که فردی سابقه دار و انحرافی است،حرف شنوی داشته باشند؟
خب، پس تکلیف اینهمه دیپلماتهای حاضر و بیش از 140 رئیس نمایندگی کشورمان در خارج از کشور چیست؟
چرا قوه قضائیه تکلیف را یکسره نمیکند؟
پست معاونت اداری و مالی در بین ده حوزه معاونت بالاترین،حساس ترین معاونت وزیر خارجه است که در همه زمینه هاغ از انتصابات سفرا و کارشناسان و نفر دوم ها در سفارتخانه ها گرفته تا اعزام و تمدید و ... را پوشش می دهد. نگارنده فکر می کند انتقاد اینچنینی از این انتصاب بسیار خطرناک است و بقولی بیاد آن موضوع می اندازد که هر وقت دوستان خاتمی و کروبی و موسوی همدیگر را به مناسبتی ملاقات می کردند، می گفتند حال سران فتنه چطوره؟!
یعنی وزارت خارجه ای ها منبعد باید بگویند آقاجان! از دکتر ملک زاده منحرف و رمال، نفوذی چه خبر؟
این واژه ها در حالی که هنوز حکمی علیه ایشان صادر نشده؛ تهمت و بهتان و افترا و... نیست؟ جواب خدا را چه می دهید؟
رسانه ها و مجلس کار خطرناکی را در پیش گرفته ند.
یک وزارتخارجه ای
کارهای رئیس جمهور تا دیروز عالی بود حتما الان هم خوب و با تدبیر انجام میدهد و حتما مورد تائید هستند بگذارید دولت خدمتگذار کارشو انجام بده کمتر سنگ پرانی کنید ملت خسته شدند
پاسخ ها
محسن جون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
کدوم ملت اخفی , ملت همینایی هستن که نظر گذاشتن اینجا , بخون ببین « ملت » چی میگن .
اگه صالحي هر كه را كه احمدي نژاد بگه معاون نكنه (به پسشنهاد مشايي) خودشم بايد بره اكه بكنه مجلس استيضاحش ميكنه اين چه وضعشه
چیزی که مسلمه پس گرفتن امضا هاست حالا این کار از چه وقت شروع بشه خدا میداند
ای بابا تا حالا مجلس با بقیه منحرفین چه کرده است که بحث استیضاح صالحی را به رخ می کشید؟ اگر نمایندگان ما بیچارگان عرضه داشتند جلو حذف مرد عمل متکی را میگرفتند . اینقدر نان به قرض هم ندهید . مردم دیگر هیچ امیدی به شماها ندارند . بیائید اینقدر با روح وروان مردم بازی نکنید برای خون شهدا ارزش قائل شوید . البته بدبخت صالحی هم میان دو....... مانده پیاده
امتيازشخصي كه بگيرندامضايشان راپس مي گيرنداگرخيلي زرنگندپيگير ليست 250 نفره مفسدالدين اقتصادي باشند.
اگر به لیست امضا کنندگان دقت کنید می بینید بجز یکی دونفر که از ابتدا منتقدعمکرددولت بودند بقیه تا چند ماه قبل زیر علم دولت سه ضرب سینه والان که ورق برگشته وانتخابات نزدیک است از ترس رد صلاحیت و خداحافظی با نمایندگی هرچه بتوانندمیکنند تا از خطر رد صلاحیت بگریزند! بدابه حال ما! بدا به حال این مردم ! خواهش میکنم این نظر منتشرکنید
به نظر من مجلس فقط ميتونه در انتخاب رئيس جمهور و وزراء دخالت كنه و نظر بده و در بقيه پستهاي مربوط به دولت اجازه دخالت نداره
دكتر صالحي از دانشمندان و سياستمداران متعهد ايران هستند كه در طول ساليان متمادي لياقت و تعهد ايشان ثابت شده
درست نيست كه مجلس محترم در خلال اختلاف نظرهايش با دولت محترم، شخصيت هاي اينچنيني را هم متاثر از اين اختلافات كرده و از نهايت اختيارات قانوني شان عليه ايشان استفاده نمايند.
این مجلسی ها هم دم انتخابات که می شه شروع به گرد و خاک می کنند اما وقتی که باید به عنوان وکیل مردم حرف بزنند سکوت می کنند.
چه ربطی به مجلس داره. خوب اگه جرمی کرده قوه قضاییه باید بازداشتش کنه.
اگه مجلس این کاروبکنه مردونیگیشو نشون میده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی