بازدید 28727

شهیدی که خود را مجازات می کرد...! + تصاویر

«دردهای شما در فراق ما، دل ما را بیشتر آتش می زند. درست است که ما به هر چه می کنید آگاهیم؛ اما این بلای بزرگی بود که ای کاش نصیب ما نمی شد. وقتی شما از این و آن طعنه می خورید و لاجرم به گوشه اتاق پناه می برید و با عکس های ما سخن می گویید و اشک می ریزید، به خدا قسم این جا کربلا می شود و برای هر یک از غم های دلتان این جا همه شهیدان زار می زنند».
کد خبر: ۱۷۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸ 13 June 2011
سرويس دفاع مقدس ـ جانباز شهید سید مجتبی علمدار در تاریخ 11 بهمن ماه 1345 هنگام اذان صبح در یک خانواده متدین و مذهبی در شهرستان ساری به دنیا آمد.

به گزارش «تابناک»، سیّد، فرمانده گروهان سلمان از گردان مسلم بود. او در تاریخ 17 تیر ماه 1366 ملبس به لباس مقدس سپاه اسلام شد و پس از عملیات کربلای 5 ضمن حضور در بیشتر عملیات ها چند بار مجروح شد و پس از پایان جنگ نیز، در واحد طرح و عملیات لشکر 25 کربلای ساری مشغول به خدمت شد.

سيد مجتبي كه مداح اهل بیت (ع) هم بود در تاریخ 11 بهمن 1375 ـ سالروز تولدش ـ در اثر جراحات شيميايي به سوی معبود خود شتافت.

سید مجتبی در یکی از دست نوشته هایش آورده است:

«ما اگر عاشق جبهه بودیم، به خاطر صفای بچه هایی بود که لذت های مادی را فراموش کردند و اکنون ما نیز چون شماییم. وقتی در خون خویش غلتیدیم و چشم از دنیا بستیم، فکر می کردیم که دیگر همه چیز تمام شد اما این گونه نشد. دردهای شما در فراق ما، دل ما را بیشتر آتش می زند. درست است که ما به هر چه می کنید، آگاهیم؛ اما این بلای بزرگی بود که ای کاش نصیب ما نمی شد. وقتی شما از این و آن طعنه می خورید و لاجرم به گوشه اتاق پناه می برید و با عکس های ما سخن می گویید و اشک می ریزید، به خدا قسم این جا کربلا می شود و برای هر یک از غم های دلتان این جا تمام شهیدان زار می زنند».

مزار شهید بزرگوار سید مجتبی علمدار

شهید سید مجتبی علمدار برای نزدیکی به خدا با خود عهدهایی بسته بود. در این روزها و شب های مبارک ماه رحمت و برکت ـ رجب ـ که بهانه های خوبی داریم تا به خدا نزدیکتر شویم، نگاهی داریم به آن عهدها که باید آنها را قوانین شهید علمدار بنامیم و چه خوب است که الگوی راهمان باشند:



قانون نخست

خداوندا! اعتراف می کنم به این که قرآن را نشناختم و به آن عمل نکردم. حداقل روزی ده آیه قرآن را باید بخوانم،  اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیل نتوانستم این دده آیه را بخوانم روز بعد باید حتما یک جزء کامل بخوانم.

قانون  دوم

پروردگارا اعتراف می کنم از این که نمازم را به معنا نخواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم. حداقل روزی دو رکعت نماز قضا باید بخوانم. اگر به هر دلیل نتوانستم این دو رکعت نماز را بخوانم، روز بعد باید نماز قضای یک ۲۴ ساعت را بخوانم.

قانون سوم

خدایا! اعتراف می کنم از این که مرگ را فراموش و تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نشد. حداقل هر شب قبل از خواب باید دو رکعت نماز تقرب بخوانم. اگر به هر دلیل نتوانستم روز بعد باید بیست ریال صدقه و هشت رکعت نماز قضا به جا بیاورم.



قانون چهارم

خدایا! اعتراف می کنم از این که شب با یاد تو نخوابیدم و بهر نماز شب هم بیدار نشدم حداقل در هر هفته باید دو شب نماز شب بخوانم و بهتر است شب پنجشنبه و جمعه باشد. اگر به هر دلیل نتوانستم شبی را به جا بیاورم، باید به جای هر شب پنجاه ریال صدقه و یازده رکعت نماز به جا بیاورم.

قانون پنجم

خدایا! اعتراف می کنم به اینکه (خدا می بیند) را در همه کارهایم دخالت ندادم و برای عزیز کردن خود کار کردم.حداقل در هر هفته باید دو صبح زیارت عاشورا و صبح های جمعه سوره الرحمن را بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم زیارت عاشورا را بخوانم، باید هفته بعد ۴ صبح زیارت عاشورا و یک جز قران بخوانم و اگر صبح جمعه ای نتوانستم سوره الرحمن بخوانم، باید قضای آن را در اولین فرصت به اضافه دو حزب قران بخوانم.

قانون ششم

حداقل باید در آخرین رکوع و در کلیه سجده های نمازهای واجب صلوات بفرستم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را انجام دهم باید به ازای هر صلوات ده ریال صدقه بدهم و صد صلوات بفرستم.

قانون هفتم

حداقل باید در هر بیست و چهار ساعت هفتاد بار استغفار کنم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را انجام دهم در بیست و چهار ساعت بعدی باید سیصد بار استغفار کنم و باز هم سیصد به ششصد تبدیل می شود.

قانون هشتم

هر کجا که نماز را تمام می خوانم، باید دو روز روزه بگیرم. بهتر است که دوشنبه و پنجشنبه باشد. اگر به هر دلیل نتوانستم این عمل را انجام دهم، در هفته بعد باید به جای دو روز، سه روز و به ازای هر روز، صد ریال صدقه بپردازم.

قانون نهم

در هر روز باید پنج مسأله از احکام حضرت امام (ره) را بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را انجام دهم روز بعد باید پانزده مسأله را بخوانم.

قانون دهم

در هر بیست و چهار ساعت، باید پنج بار تسبیحات حضرت زهرا (س) برای نمازهای یومیه و دو بار هم برای نماز قضا بگویم. اگر به هر دلیل نتوانستم این فریضه الهی را انجام دهم، باید به ازای هر یک بار، سه بار این عمل را تکرار کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸۶
اگر ایمان ، صداقت ، ایثار، کم توقعی و پشتکار موجود در شهیدان در 2% مسولان کنونی وجود داشت مطمین باشید وضع اینگونه نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
با سلام و البته خودمان (من خودم را میگویم)
افتخاري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
خود شما هم ممكنه يه روز مسئول بشي شايد هم مسئول باشي سعديا گرچه سخن ئان ومصالح گويي به عمل كار برايد به سخن داني نيست خدايا عاقبت همه مارا ختم به خير بگردان
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
جدی ها،
آیا منی که مسئولیت خوندن چند واحد درسی به گردنمه، یا اونی که مسئولیت رانندگی یک تاکسی گردنشه یا هرکی دیگه، خودمون کارمون رو درست انجام میدیم؟؟
اشک از چشمانم سرازیر شد. شهدا شرمنده ایم
ایشان مداح هئیت رهروان امام خمینی در ساری بود خیلی مخلص بود با صدای گرمش خیلی از مردم به این هئیت می امدند روحش شاد
واقعا بعد از شهدا ما چه كردهايم.
چه ارام در خون خود غلطیده ای ای شهید
لعنت ابدی بر کسانی که خونتان را پایمال کرده اند
درود خدا بر شهدا
و هر کسی که به نوعی به پیشرفت ایران کمک میکنه
و لعنت بر کسانی که چوب لا چرخ حرکت ایران میزارن
شرمنده شهدا هستيم.
به حساب خود برسید قبل از اینکه به حسابتان رسیدگی شود.
کجا رفت تاثیر سوز دعا
کجایند مردان بی ادعا
همیشه به مقام شهدای والائی مثل ایشان غبطه می خورم
خدایشان رحمت فرماید و ما را نیز با آنان محشور فرماید
باجلان
به راستی اینان(شهدا)راست قامتان تاریخند
خدایا اخلاص شهیدان را به ماروزی کن چرا که کلید شهادتان اخلاص بود
درود خداوندبر همه ي شهداي بزرگوار اسلام
درود خداوندبر همه ي شهداي بزرگوار اسلام
سلام و درود خداوند بر ارواح مطهر شهدا .
سید مجتبی شب قبل از شهادت در مراسم هیات و در حالی که اصلا" مشکل خاصی در ظاهر ایشون و سلامتیشون وجود نداشت پشت تریبون هیات اعلام کردند که ممکنه من فردا شب نباشم و ..... این شهید در زمان حیات پر برکتش به شهد وصل بود و بالاخره به همرزمانش ملحق شد .... شهید سید علی دوامی .. شهید بهروز مستشرق و همه اونهایی که اگه امروز بودند به حساب خیلی از آقایون مسوول که در مسیر خیانت به آرمانها و ارزشهای انقلاب قدم بر میدارن می رسیدند .
شادی روحش صلواه بفرستید
واقعا شهادت برازنده قامت کسانی هست که اول خدا را شناخته اند بعد خودشان رابه این خوبی پردازش میکنند
در آن روزهاي عاشقي با خدا در آسمان خدا باز بود عده اي از اين فرصت پيش آمده استفاده نمودند سريع وارد آسمان شدند و ما گرفتار دنياي مادي شديم و جا مانديم و در حسرت آن روزها آه مي كشيم و افسوس مي خوريم كه چگونه اين فرصتهاي طلايي ار از دست داديم ...
يادش بخير در هيئت با هم خاطراتي داشتيم . يا ديگر شهداري شهرستان ساري بخير شهيد نيكدوز و دوامي از همرزمان علمدار بودند.
اي واي بر ما كه ادامه دهنده ايم؟؟؟؟
انصافا شهادت زیبنده این وجود ملکوتی بود.. اگرغیرشهادت میرفت حقش ادا نمیشد.عرش کبریایی مبارک این وجود ملکوتی.
با سلام به کاربر ناشناس و دیگر عزیزان
شما میگویید 2%ومابه 1% هم قانعیم
ولی تاسف
چون نیک بنگری همه تزویر میکنند
(قابل توجه گروه انحرافی)
روحش با انبيا و اولياء محشور باد . تعهدات بسيار ارزشمندي با خداي خود بسته بود كه بايد سرمشق همه ما هم باشد.
به حساب خود برسید قبل ازاینکه به حساب شما رسیدگی شود.
شهدا اینجوری زندگی میکردند.
روحش وروح همه شهدا وامام شهدا شاد ويادشان گرامي
فقط ميگوييم شرمنده شهدا هستيم
چگونه؟داداشم منکر کمبود اخلاص نیستم ولی اونطوری هم وضع بد نیست ، کشور ما الحمدلله خوب داره جلو میره مشکلات زیاده ولی اینها واسه یه انقلاب خدایی طبیعیه
شیعه ها! مسلمانان! بسیجی ها! نگذارید تاریخ مظلومیت شیعه تکرار شود.
شهید سید مجتبی علمدار
براي خودم و اين مسولان متاسفم كه ظاهري باايمان و با خدا گونه داريم و درعمل استناد به اين وصيت نامه ها داريم
سلام.ايا تا بحال فكر كردين چطور ميتوان با ياد شهدا خود را در طول روز يا هفته نوراني كرد؟
سلام و رحمت واسعه الهي به ارواح پاك و طيبه شهدا، شهدا انسانهاي پاك و وارسته اي بودند كه از حيات و جان شيرين خود و همسر و فرزندان خودبخاطر تمامي ارزشها گذشتند،بخاطر اسلام و دين همانطور كه آقا و سرورشان امام حسين (ع) گذشت، به خاطر حفظ تماميت ارضي و كشور و نواميس اين كشورگذشتند بخاطر حق و عدالت،ولي متاسفانه نه بعضي از مردم و بدتر از همه نه بعضي از مسئولان قدر آن همه ايثار را ندانسته و نمي دانند ولي دير يا زود در محضر آنها خجل و سرافكنده خواهند شد و به آتش قهر الهي دچار خواهند شد و من اين قدر ناشناسي را در دانشگاه صنعتي اصفهان شاهدم
خدا رحمتش كنه
حتما مداحي شهيد علمدار رو كه درباره جنگ خونده رو گوش كنيد
خيلي تاثير گذاره
اي كاش شور جنگ در ما كم نمي شد.....
از گریه شهدا بخاطر تنهایی یارانشان و به فراموشی سپرده شدن آرمان امامشان بشدت اشکان من رو سیاه سرازیر شد.خداوند عاقبت انقلاب را بخیر کند.ان شاء الله
یه کاری کنیم در کلیه صحنه های زندگی که اینطوری شرمنده شهدا و جانبازان ایران اسلامی نباشیم.
لطفا فایل صدای ملکوتی این شهید را جهت استفاده ارایه فرمایید شادی روح شهدا صلوات
با سلام
در سخنان اين شهيد بزرگ منش كه قطعا" شرمنده اش هستيم دو نكته بارز بود 1- رضاي الهي 2- معاد انشاءا.. اين نكات در زندگي همه ما تجلي پيدا كنه و ما نيز مشمول دعاي خير علمدار شهيد شويم.آمين يا رب العالمين
من به عنوان یک جوان ساروی از دوران کودکی با دیدن عکس بزرگی از شهید علمدار در خیابان طالقانی ساری(که هنوز هم هست) گویی یه دوست یه آشنا رو می دیدم
با خودم می گفتم من کجا و شهید علمدار کجا . من فقط پنج سالم بود که سید مجتبی شهید شد.
امروز چون می دونم آدم های بزرگ خیلی زود خودشون رو توی دلهای پاک جا می دهند حکمت اون حالت های کودکی ام رو فهمیدم
به امید روزی که راه روش سید مجتبی الگوی همه جوانان روزگار ما بشه
درود خدا بر جانباز شهید حاج سید مجتبی علمدار
خوب شد شهید شد ورفت خدارحمتش کنه خوش به حالش که این وضعیت و ادعا ها رو نمیبینه چون با این اعتقاد نمی تونست تو این جامعه دوام بیاره امار فساد وطلاق وتباهی وحشتناکه اوضاع مملکت زمان جنگ خیلی بهتر بود
انان که در راه خدا کشته شدند مرده نيستند بلکه زنده اند و نزد خدايشان روزي مي خورند.
تیتر خوبی برای این مطلب انتخاب نکردید. بار منفی دارد .
شهیدی که به حساب خود میرسید .
شهیدی که مراقبه کارش بود
شهیدی که قدرش را ندانستیم
شهیدی که خودسازی را مقدم می شمرد
.....
.....
سلام ودرودبه ارواح پاك ومطهرهمه شهداي اسلام عزيز،‌براستي چه زيبافرمودحضرت امام (ره)كه شهادت هنرمردان خداست . واونيزيكي ازآن مردان بود، روحش شاد.
مسول که نباید حتما شغل دولتی داشته.....ما همگی باید به وظایفمان عمل کنیم .ناشناس/خدایش رحمت کند
از تبار صابرین هستی رحم الله ایاکما
خدایشان بیامرزد که اینان چراغ هدایت و رهنمای کورانی چون ما از راه ماندگانند
روحش شاد.جوانان الان یاد یگیرند !
دلم براي نواي دعاي كميل و زيارت عاشورا وسينه زني و... تنگ شده است خداتورا رحمت كند
مادرش زهراء ( س )
دخترش زهراء
ذكرش يا زهراء ( س )
خدا مادرش ( حاجيه خانم )را رحمت كند.
ای کاش ما نیز بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم .خدایا این توفیق را نصیب ما بگردان که در جهاد با نفس بد سرشت و شیطان پلید پیروز میدان شویم .
خدایش بیامرزد
ايشالله سر سفره اربابش مهمون بشه.
salam vaghti bem khabar dadan az dadashe shahidam inja matlab neveshte ba zogh omadam man dadashamo khob nashnakhtam dadash seyed ye alame doset daram komak kon in kara anjam bedam
به خدا این کشور مدیون این شهدا است.کی دیگه از این بچه ها بدنیا بیان.خدایا ما رو از این شهدا شرمنده نکن.
چه خوب بود مسوولان هم براي خودشان مجازات تعيين مي‌كردند:
1- اگر دستم بر مي‌آمد مشكل يه بدبختي را حل كنم و حل نكردم، بيست روز حقوقم را صدقه بدهم!
2- اگر تصميم اشتباهي گرفتم و خودم متوجه اين تصميم اشتباه شدم و ديدم به مملكتم ضربه وارد كردم، يك ماه حقوق نگيرم!
3- اگر ديدم از حق بيت‌المال در ماه بيش از حد خرج زن و بچه‌ام كردم، به آنها دستور روزه گرفتن (يك روز در ماه و يا بيشتر) بستگي به خوردن بيت‌المال دارد...
4- اگر تهمت و يا افترا به فرد مسلمان ديگري زدم و آبروي او را بردم، بدون هيچ مشكلي در يكي از رسانه‌ها از وي عذرخواهي كنم كه او از سر تقصيرم بگذرد، اگر نگذشت يك حركتي چيزي بزنم لااقل... (فان)
5- اگر عجب و رياي من بيش از حد در جامعه زبانزد شد، بعد از استغفار از خداوند متعال و بخشنده، از اين كار حرام و زشت دست بردارم.
6- اين قصه سر دراز دارد...
خوش به حالش! اونا کجا بودن و ما کجا هستیم!!! خدا ما رو هم رحمت کنه
روحش شاد
کجایند این مردان بزرگ،آنها به کجا می نگریستند ما به کجا...؟ روحشان شاد .
دلتنگتونیم شهدا
شهداشرمنده ايم
صلوات
داداش مجتبي جات خاليه داداش من.
فداااای شهدا برم من، اما مسئولین محترم مملکت، تا به کی زیر سایه شهدا هستید؟؟؟؟؟؟
تا به کی می خواهید از نام شهدا سوء استفاده کنید؟؟؟
آي خانمهاي کم توجه مديون نشويدمواظب باشيد پل صراط شهداايستاده اند.
چرا فقط حرف میزنیم؟ عمل کنبم .
اي شهيد بزرگوار با اين وضعيت كشور همانند بيكاري فقر و فساد آقايان چه جوابي دارند نمي دانم . فقط بايد بگويم متاسفم
روحش شاد يادش گرامي صلوات
شايد در اولين يا دومين سالگرد شهادتش من توفيق داشتم از طرف دانشگاه مازندارن(بابلسر) به ساري برويم و در آنجا حضور داشته باشم. مستندي زيبا از زندگي ايشان پخش شده بود.
سلام بر همه شهيدان و سلام بر حسين سرور همه شهيدان عالم
خداوندهمه شهداراقرین رحمت خودقراردهد مخصوصا سیدمجتبی علمدارعزیزراکه سالهاتحمل رنجهای مجروحیت جنگ شیمایی رانموده اندوبرای کشورامنیت اورده اند-روحش شاد
درود بر شهدا آنها کجا ماها کجا امروز متاسفانه هم وغم ما شده دنیا مال شهوت قدرت ریاست
روحشان شد يادشان گرامي اينها فرشتگان اسماني هستن قد ر انها را ما جوانهاي امروزي بايد پاس بداريم صلوات
اگر ميخواهيد حقيقت را دريابيد و راه را بشناسيد همين نظرهاي مختلف را در باره شهدا بخوانيد مطمئنم تا سيه روي شود آنكه در او غش باشد.
به شهید بزرگوار و حاضر سید علمدار،
قانون یازدهم:
شما کجایید و ما و بقیه اقشار جامعه کجاییم.
درود خدا برآنان که همیشه زنده اند
خداوند با سرور و سالار شهيدان محشورشان فرمايد و مار را ادامه دهنده راه ايشان گرداند
یاران جه غریبانه ....ماماندییم دراین زمانه
شهدان زنده اند الله اكبر براي مادعاكنيد
انشائ الله كه ماشرمنده شهدان نباشيم .ياد آن دوران به خير
ای وای بر من...ای وای بر ما...کجا هستیم؟؟؟داریم چی کار میکنیم؟؟؟خدایا من خیلی غافلم...فقط میتونم بگم خیلی شرمنده هستم....منو یک لحظه به حال خودم وا مگذار...درود خدا بر شهدا ومردان خدا همه کسایی که فقط خدا رو میشناسن عاشقشن ...کسایی که منافع دنیا واسشون هیچه....واقعا کجایند مردان بی ادعا...نسل ما داره چوب دنیا پرستی و طمع بعضی اقایون رو میخوره
شادی روحش صلوات
باسلام وخسته نباشيد 0شهداشرمندهايم .خجالت ميكشيم
خدایا ما جا ماندگان از شهدارا رهپویان ورهروان واقعی اینها قرار ده روحتان شاد اگر عطر شما براین کشور حاکم نبود نمی دانم چه میشد ؟؟؟؟
خداشهدای اسلام رارحمت کندومارابه آنهاملحق نماید.یادمان باشدبادیدن عکس شهدا،عکس شهداعمل نکنیم.
دوستت دارم برادر
دوستت دارم به خاطر این قوانینی که گذاشتی و همه را مو به مو انجام دادی
دوستت دارم ای شهید
دوستت دارم ای برادر دینی
دوستت دارم و از خدا میخواهم که شهادت را نصیب هر فردی که نییتش این است به اسلام خدمت کند.
ای مسوولین شما در پیشگاه خدا و امامان شهدا و باید جواب پس بدهید اینها رفتن تا این انقلاب را حفظ کنند و تا شما ............
داداش مجتبی
کاش ماهم بتوانیم برای خودمان همچون تو اقدام کنیم
سوا از فامیل شدن با شما بعد از شهادتتان با شما در بزرگداشت ذاکرین اهل بیت در مهدیه تهران آشنا شدم
ما را از شفاعت فراموش نکنید
براي شادي شهداي گمنام صلوات
چرا شرمنده اونا باشيم بايد شرمنده خودمون باشيم
!!!!!!!!خدايا خدايا كجا ميبرند!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!خدايا تمام مرا ميبرند!!!!!!!!!!!!
اين تكه مداحي از سيد يادگاري دارم
شهدا را ياد كنيد حتي با ذكر يك صلوات
شهید عزیز دستم را بگیر و هدایتم کن.
روح پاکش ان شاء الله با مولایش حسین(ع) محشور گردد.
ما خواهان راه واقعی شهدا و عدالت در جامعه هستیم امید که به آن دست یابیم ان شاءالله
مسلمان واقعی بود نه مدعی مسلمانی . خداوند مسئولین ما را هدایت کند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی