بازدید 22060
آقایان مسئول حواستان باشد؛

با خرید این پشم ها، مجبور به خرید فیلم هندی نشوید!

در این باره، هرچند این سوء مدیریت در وصول طلب های دولت و ملت ایران، مختص به دولت اخیر نیست و دولت های گذشته اعم از اصلاح طلب، کارگزاران و... در آن نقش داشته و دارند، اکنون دولتی مستقر است که به جای پرداختن به اولویت های اول و حیاتی به مسائلی می پردازد که...
کد خبر: ۱۷۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷ 11 June 2011
در حالی که چندی پیش، مقامات دولتی، کمیته ای را برای تعیین و بازپس گیری غرامت ایران در جنگ جهانی اول تشکیل داده و مانورهای تبلیغاتی بسیاری نیز در این زمینه انجام دادند، بر پایه اخباری که خبرگزاری ها منتشر کرده اند، کشورمان طلب های وصول نشده ای از برخی کشورها دارد که احیا و نقد کردن آن، بسیار ضروری تر و آسانتر از غرامت جنگ های جهانی است.

به گزارش «تابناک»، ضروری تر از آن جهت که پول هایی که اکنون از ملت ایران نزد برخی دولت های خارجی است، غرامت نیست، بلکه پولی است که دولت برای فروش نفت از این کشورها طلب دارد و یا اینکه پولی است که برای پیش پرداخت خرید تحویل آنان داده است، در حالی که کشورمان نه کالایی تحویل گرفته و نه آن کشورها پول پرداختی را تحویل کشورمان داده اند!

بنا بر این گزارش، برای نمونه در روزهای اخیر، بحث طلب میلیاردی کشورمان از هند بابت فروش نفت به این کشور در رسانه ها منتشر شد و مقامات هندی نیز این موضوع را تأیید کردند؛ بنابراین، اکنون مطالبه افکار عمومی این است که چرا هند تاکنون پول ایران را پرداخت نکرده و آیا اساسا دولت چاره ای برای این مسأله اندیشیده است؟

از سوی دیگر و جالبتر از طلب ایران از هند، بحث طلب 52 میلیون دلاری ایران از نیکاراگوئه، این روزها در حالی دوباره زنده شده است که 25 سال از این موضوع می گذرد و هنوز به هر دلیلی، این طلب نقد نشده و هنوز هم دولت به دنبال وصول آن است!

هرچند در این باره، این سوء مدیریت در وصول طلب های دولت و ملت ایران مختص به دولت اخیر نیست و دولت های گذشته اعم از اصلاح طلب، کارگزاران و... در آن نقش داشته و دارند، اکنون دولتی مستقر است که به جای پرداختن به اولویت های اول و حیاتی به مسائلی می پردازد که احیای آن هرچند مفید است، اما ممکن است با هزینه هنگفت زمانی و مالی در دادگاه های گوناگون جهانی حاصل شود یا حتی نشود.

بنابراین، آنچه بیش از ندادن طلب ها مایه حساسیت و ناراحتی افکار عمومی به این موضوع شده، پیشنهادهایی است که کشورهای بدهکار در ازای پرداخت بدهی خود به ایران می دهند، چنانکه ملت هنوز فراموش نکرده اند که روسیه به جای پرداخت پیش پرداخت ایران برای خرید موشک های اس 300 و همچنین پولی که باید بابت غرامت لغو قرارداد می پرداخت، از ایران خواسته بود که از این کشور کالا یا دیگر تجهیزات نظامی کمتر پیشرفته خریداری کند، یا در مسأله اخیر، نیکاراگوئه از ایران خواسته است به جای طلب 52 میلیون دلاری خود از این کشور، پشم خریداری کند!

در این صورت، آنچنان دور از انتظار نیست که در آینده ای نزدیک، هند هم از ایران بخواهد به جای طلب میلیاردی خود از این کشور، ادویه جات و فیلم هندی به ایران بفروشد!

در پایان باید توجه داشت، همه این مطالب در حالی است که این کشور طلبکار است که می تواند بین وصول طلب خود به صورت نقدی و یا خرید جنس، دست بالا را داشته باشد و شروط معینی را در مدت زمان مشخص تعیین کند، نه اینکه طرف بدهکار شرط تعیین کند؛ مگر اینکه حس مسئولیت پذیری درباره بیت المال و منافع ملی را وارونه تعریف کنیم...!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۹
مطلب شما بي انصافانه بود. اين طلب مال زمان موسوي و هاشمي است كه كهنه شده است. و شما به بهانه كار آنان با ابهام گويي " اولویت های اول و حیاتی " در پي فريب مردم هستيد.
آيا انرژي هسته اي غير حياتي است؟
آيا دفاع از مقاومت غير حياتي است؟
آيا هدفمندي يارانه ها غير حياتي است؟
آيا صنايع هوا و فضا غير حياتي است؟
آيا مسكن مهر غير حياتي است؟ و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
اگه مشکلی وجود نداشته باشه نگران تفکر مردم نباشید.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
داداش چون حرف حق زدی الآن تمام سلطنت طلبها - صهیونیسنها - رفقای امریکا دوست و دارودسته هاشون شروع میکنند به منفی دادن .
تابناک این یه بار رو مردانگی کن ؟!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
آره که نیستن....یه کم رو سئوالات دقت کن.... یعنی قبلا از احمدی نژاد ملت ایران مرده بدون!!!!!!!!!
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
به نظرت اینقدر حیاتی این مسائل حتی به قیمت از دست دادن مسائلی خیلی مهم تر از اینها مثل تولید ملی..ارتزاق عمومی..کار...
محمد جعفر
| Spain |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
جسارت و شهامت احمدی نژاد را تا به حال هیچ کس نداشته، همینکه بعد 25 سال اومده این مسئله رو رو کرده خودش خیلیه، نه اینکه بخواد مسکوت بذاره.
افتخاري
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
برادر آره والا انگاري همه ي كاسه كوزه ها بايد سر اين دولت بيچاره بشكنه حالا ازكوروش كبير گرفته تا مادها وپارسها وفتحعليشاه وقراردادهاي روسيه وخيانت انرزي هسته اي وقراردادهاي ننگين دول گذشته و فتنه هاي اخير و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
فقط درباره انرژی هسته ای بگم که اگر ما فقط نیمی از این پولها رو صرف دانش انرژی خورشیدی کرده بودیم الان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده برق بودیم نه اینکه الان همه کشورها دارن بخاطر حادثه ژاپن انرژی هسته ای رو کنار میزان اونوقت ما توی این مملکت که مدام زلزله داریم ولش نمی کنیم . لج و لج بازی تا کی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
پيش پرداخت خريد موشك اس 300 هم مربوط به دوران موسوي،هاشمي و خاتمي هست؟
نکته در اینستکه هند بالاترین رشد را در سالهای اخیر داشته ( 9%) ، پس موضوع نداشتن نیست.
موضوع تحریم هم یک تیغ دو لبه است. مطمئن باشید با رشدی که دارند ، نیازشان به نفت ما بیشتر است تا ما به آنها ، دور زدن تحریم و ایستاده در مقابل جاهل محل وظیفه آنهاست و نه ما.
در دنیا نمونه های زیادی استکه یک کشور بدهی های خود را نمی پردازد. باید راههای وصول را مطالعه کرد و اولین قدم قطع صادرات نفت است.
و من الله التوفیق
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
اگر صادرات نفت به اقمار آمریکا قطع شود ، شاید زیان مالی متوجه کشور شود ، اما دشمنان را در مقابل هم قرار داده ابم
بیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
ولی ما هم نباید آماده سواری دادن مجانی باشیم و تلافی این طلب ها را از مردم در بیاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
قربان هند که می گه من پول ندارم بدم بیا از کالاهای من ببر چه باید کرد؟ هند می داند ایران در تحریم بین المللی قرار دارد. نخریدن کالا خود بمنزله تحریم مضاعف و خود خواسته است. بهتر است هر چه دارد وارد کنیم.
آقا دولتهای هاشمی و بقیه اصلاح طلبا بی عرضه بودند. قبول. چرا دولت نهم و دهم نتونسته تا حالا پول مردم رو از مفسدان اقتصادی داخلی پس بگیره؟ چرا نتوننسته طلب های ایران رو از خارجی ها وصول کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
پرداخت این پول مصوبه مجلس برای حمایت از دولت ساندنیستی ضد آمریکایی در آن زمان بود تازه تصویب شده بود هرساله چنین مبالغی پرداخت شود.
چنین پولهایی را خیلی کشورها در کشورهایی مثل نیکاراگوئه پرداخت می کنند ولی در عوض دهها برابر برای کشورشان منافع ایجاد می کنند ما نه تنها منافع بدست نیاوردیم بلکه معضلی هم برایمان شده است.
قبلا آقاي لاريجاني هم نسبت به شناختي كه از هندي ها داشتند گفته بودند كه هندي ها در دنيا به دبه كردن معروفند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
مایه همه حرکت چرخ صنعت نفت است. وقتی شیر را بستی مثل بچه بگریه خواهند افتاد. آلمان بیست سال پیش بفکر استقلال انرژی افتاد ، تازه حدود بیست در صد را تامین کرده و در جایگاه اول تا سوم است. این آمار برای تصمیم گیری کافی است. شیر را ببندید ، حتی آمریکا تعظیم میکند.
فقط بعد از خدا باید پشت دولت به ملت گرم باشد و اگر این ریسک با تضعیف داخلی روبرو شد بهیچ کس چیزی نمیرسد حتی کندی های ایران
یا علی مدد
همین الان هم بخش عمده پول خرید نفت توسط چین و هند توسط کالای بنجل پرداخت و موازنه میشود چون میدانند ما انتخابی نداریم. نه در فروش نفت و نه در خرید کالا
خداییش عزت بین المللی رو حال میکنی؟
حتما الویت حیاتی دولتهای قبل هم پس نگرفتن طلب دولت بوده است وگرنه شما این طور بی انصافی نمی کردید در جق دولت احمدی نژاد با همه کاستیهایی که بالاخره هر دولتی دارد.
ماکه غرامت جنگ که از عراق نگرفتیم یک چیزی هم روش گذاشتیم ودادیم دیگه انتظار دارید غرامت جنگ جهانی بگیریم
52 میلیون دلار پشم ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
نخير عزيز جان مقداري پشم به مبلغ 52 ميليون دلار تازه جاي چونه هم نداره
به قولي
بو دي كه وار
لطفا بجای طلبمون برنج هندی با طعم آرسنیک وارد نکنید!!
شما رو به خدا اگه خواستند فيلم بگيرن لااقل فيلمهاي شاهرخ خان باشه كه ما هم نگاه كنينم.
با خريد فيلم هاي پشمكي ، يكباره دو كشور هند و نيكاراگوئه را شوكه كنيد.
الان اولويت گرد و غبار است كه مثل خوره به جان مردم افتاده
والا به این می گویند با تمام وجود برای ملت کار کردن و مطالبات و حق مردم را ادا نمودن دیگه بقیه اش را خود بدانید ادعای بعضی ها گوش فلک را پر کرده است !!!
بابا ما خودمون صادر کننده پشمیم
بله اين موضوع نشان دهنده اوج عزتي است كه آقايان مدعي هستند در ددنيا داريم ... "در پایان باید توجه داشت همه این مطالب در حالی است که این کشور طلبکار است که می تواند بین وصول طلب خود به وصورت نقدی و یا به صورت خرید جنس دست بالا را داشته باشد و شروط معینی را در مدت زمان مشخص تعیین کند نه اینکه طرف بدهکار شرط تعیین کند"
ما که نمی تونیم طلب آشکار و مسلم خودمونو بگیریم، می تونیم ئیگر حقوق مسام خودمونو بگیریم؟
لطفا" بفرمایید که پشم جی می دهد.؟. . . .
پس تکلیف طلب ما از هند، کره شمالی و ... معلوم شد. موی بز، شاخ گاو، روده گوسفند و غیره در ازای دلارهای نفتی!!!!!!!!11
حالا اين خريد پشم در ارزاني كالاها و ارزاق عمومي و كاهش تورم اثر داره يا نه؟ اگر كه نه به ما چه پشم بخرنند يا نخرند
توروخدانگذاريد پول اين ملت پايمال شوداصلا چراوقتيكه ميدانيد اين كشورها بدحسابن به آنهاپول قرض ميديم يك كم بيشتربه حال اين مرزوبوم دل بسوزانيدچون تواين دوروزمونه كسي به حال كسي دل نمي سوزاند
52 میلیون پشم چند میلیارد فیلم هندی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هنگام فیلم هندی دیدن پشم ریسدن چه حالی میده!!!!!!!! نه غلام
شما يه روز مطلب ميزنيد اتحاد و فلان و بهمان بعدش فردا يك پرونده خاك خورده رو به قول خودتون افشا ميكنيد . به نظر مياد حالا كه ديديد يه دولتي چه خوب چه بد دچار مشكلات زيادي شده با پا ميزنيد كه پايين تر بره و شما قهرمان اين داستان نزد ما ايراني هاي شويم كه هميشه تو اين حالت ها هر كسي بيشتر زير اب بزنه برامون قهرمان بزرگتري است. ميدونم چاپ نميكني
اگه واقعا پول نفت و نمي دن پس چرا مي فروشيد. همين الان اعلام كنيد ايران ديگه نفت نمي فروشه بعد ببينيد چطور التماس مي كنن هم قيمت نفت و بالا ميبريد تازه شما مي تونيد براي اونا ناز كنيد و اول پول بگيريد و بعد جنسو تحويل بديد.
بازم خدا پدرشونو بیامرزه نمیگن نمیدیم
برادر عزيز من دو روز پيش يه تمبون 8 هزارتومني ساخت پاكستان(كراچي) خريدم. شب كه ماركش ديدم متوجه شدم كه نه اونا پول نفت ما رو ميدن ديگه بهانه در نيارين!!!
پشم پشم پشم !!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار