بازدید 8197

شبحي كه تيشه به ريشه درختان تهران زد

موضوع قطع درختان در تهران به داستاني تكراري تبديل شده و هر از چند گاهي تعدادي سود جو با لودر به جان درختان افتاده و آنها را از زندگي ساقط مي‌كند. بعد از اين اتفاق عده‌اي وعده مي‌دهند كه جلوي قطع درختان را خواهند گرفت ولي باز روز از نو و روزي از نو.
کد خبر: ۱۶۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱ 11 June 2011
عده‌اي ناشناس ظرف مدت كوتاهي اقدام به قطع صدها اصله درخت در نقاط مختلف پايتخت كردند. عمر برخي از اين درختان بيش از 20 سال بوده و به گفته شاهدان قرار است در اين قسمت‌ها ساختمان‌هاي مسكوني ساخته شود.

به گزارش فارس، موضوع قطع درختان در تهران به داستاني تكراري تبديل شده و هر از چند گاهي تعدادي سود جو با لودر به جان درختان افتاده و آنها را از زندگي ساقط مي‌كند. بعد از اين اتفاق عده‌اي وعده مي‌دهند كه جلوي قطع درختان را خواهند گرفت ولي باز روز از نو و روزي از نو.

بيش از 250 اصله درخت كه عمر برخي از آنها بالغ بر 20 سال بوده طي چند روز گذشته در تهران قطع شده و تاكنون توضيح قانع كننده‌اي از هيچ يك از مسئولان نشنيده‌ايم.

* افراد ناشناس 20 دقيقه‌اي درختان را قطع كردند
---------------------------------------------------------

براساس اين گزارش بيش از 70 اصله درخت 20 ساله در باغ شخصي در منطقه ولنجك تهران قطع شد كه اين درختان براي انجام ساخت و ساز در منطقه ولنجك تهران از ريشه درآورده شده است.

اسكندري شهردار ناحيه 2 منطقه 1 در اين ‌باره مي‌گويد: عده‌اي شبانه اقدام به قطع درخت در بلوار دانشجو كرده‌اند.

وي در ادامه اضافه كرد: اين افراد ناشناس ظرف مدت 20 دقيقه با باب كت اقدام به قطع حدود 20 تا 30 درخت كرده‌اند.

شهردار ناحيه 2 منطقه 1 با بيان اينكه زمين مورد نظر اوقافي بوده است، گفت: سارقان بعد از قطع، درختان را بار زده و فرار كردند. البته شهروندان شماره خودرو را برداشته و فرماندار پيگير موضوع است.

به گفته اسكندري، شهرداري منطقه 1 اقدام به كاشت نهال در اين محدوده كرده است.

* درختان با بولدرز از ريشه كنده شدند
--------------------------------------------

همچنين 80 اصله درخت در شهرك ژاندارمري بالاتر از بلوار مرزدان قطع شد. تعدادي از اين درختان با بولدرز از ريشه كنده و ريشه برخي از درختان را نيز با گازوئيل خشكانده‌ شد. گفته مي‌شود قرار است در اين زمين مجتمع مسكوني ساخته شود.

خانجاني، معاون خدمات شهري منطقه 2 شهرداري تهران در اين‌باره به خبرنگار فارس مي‌گويد: 2 مورد قطع درخت در منطقه داشته‌ايم. در مورد اول يك لرچكي 150 متري بود كه بر اساس راي ديوان بايد 50 متر آن تبديل به ساختمان شود.

معاون خدمات شهري منطقه 2 شهرداري تهران ادامه مي‌دهد: بايد درختان جابه‌جا مي‌شدند كه صاحب ملك اقدام به قطع درختان كرده است.

وي تصريح مي‌كند: از مالك تعهد گرفته شده بود كه در فصل مناسب اقدام به جابه جايي درختان كند، همچنين رضايت همسايگان را جلب كند كه هيچ كدام از اين كارها انجام نشد.

معاون خدمات شهري منطقه 2 شهرداري تهران تاكيد مي‌كند: چون مالك راي ديوان را داشتند مي‌توانستند در چهارچوب ضوابط فعاليت كند اما نبايد درختان را قطع مي‌كرد.

وي به قطع درختان ديگري در منطقه اشاره مي‌كند و مي‌گويد: مالك براي ساخت و ساز مجوز گرفته و شهرداري به آنها گفته اجازه قطع درخت ندارند. متاسفانه آنها شبانه اقدام به قطع تعدادي از درختان كرده‌اند.

خانجاني بيان مي‌كند: در حال حاضر شهرداري از آنها شكايت كرده است.

*حاشيه بزرگراه؛ ملك شخصي، قطع درخت
-----------------------------------------------

همچنين چند دستگاه لودر اقدام به قطع درختان 100 اصله درخت در حاشيه بزرگراه شهيد همت تقاطع شهيد اشرفي اصفهاني، ضلع غربي كلانتري جنت آباد كرده و حتي در محل، خاكبرداري نيز كرده‌اند. باز هم به گفته شاهدان قرار است ساختماني در اين محل ساخته شود.

سلوك مدير روابط عمومي شهرداري منطقه 5 در اين‌باره به خبرنگار فارس مي‌گويد: درختان قطع شده در اين منطقه در ملك شخصي بوده و با مجوز قانوني كار انجام شده است.

وي در ادامه مي‌گويد: اين زمين مالك شخصي داشته و مدت‌ها به حال خود رها شده بود. شهرداري اقدام به كاشت درختان سوزني برگ در اين محدوده كرد.

مدير روابط عمومي شهرداري منطقه 5 تصريح مي‌كند: در حال حاضر مالك زمين خود را خواسته و چون درخت سوزني برگ را نمي‌توان جابه‌جا كرد اين درختان را قطع كرده‌اند.

* قطع درخت تخلف است
----------------------------

به گزارش فارس، البته در گذشته نه چندان دور هم تعدادي درخت در نقاط مختلف شهر قطع شد كه به اعتقاد مسئولان شهري قطع نبوده بلكه جابجايي درخت بود و يا اگر در موارد نيز درختي قطع مي‌شده است حتما جايگزين آن چندين غرس نهال كاشته خواهد شد.

محمد هادي ايازي سخنگوي شهرداري تهران درباره قطع درختان در مناطق يك، دو، پنج مي‌گويد:‌ يكي از كارهاي شهرداري توسعه فضاي سبز است كه هر فرد اقدام به قطع درخت كند متخلف محسوب مي‌شود.

وي افزود: شهروندان در صورت مشاهده قطع درختان با شماره‌ 137 تماس بگيرند و موضوع را اطلاع دهند.

*مردم به شهرداري اطلاع دادند؛ تماسي درباره قطع درختان نداشتيم
------------------------------------------------------------------------------

شهروندان به شدت درباره قطع درختان در مناطق 1،2 و5 معترض بودند و به گفته خانجاني معاون خدمات شهري منطقه 2 شهروندان شهرداري را از قطع درختان مطلع كرده‌اند.

شكر الله عنايتي مسئول سامانه 137 شهرداري تهران در‌باره قطع درختان در مناطق مي‌گويد: اصلاً تماس مردمي در خصوص قطع درختان در اين مناطق نداشته‌ايم و موردي هم گزارش نشده است.

* مردم شماره ماشين سارقان را برداشته‌اند
-------------------------------------------------

همچنين محمد لاريجاني فرماندار شهرستان شميرانات خبر قطع بيش از 70 درخت در اين محدوده را تاييد مي‌كند و مي‌گويد: عده اي ناشناس درختان منطقه ولنجك شميرانات را قطع كرده‌اند كه با كمك پليس امنيت در حال شناسايي افراد خاطي هستيم.

به گفته لاريجاني، شهرداري در اين ماجرا مقصر نيست و تعدادي افراد ناشناس اقدام به اين كار كردند.

وي با بيان اينكه ‌مردم اين محله شماره پلاك خودرو متخلفان را ثبت كرده‌اند، گفت: اين شماره در اختيار پليس قرار گرفته است.

به گزارش فارس، قطع درختان در پايتخت به يك موضوع عادي تبديل شده است. به اميد روزي كه اين حادثه ديگر در كلان شهر تهران كه روز به روز آلودگي هواي آن بيشتر مي‌شود و درختان به عنوان ريه تنفسي هستند، رخ ندهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل