بازدید 10674

دلايل تحريم 3 نهاد انقلابي ايران از سوی آمريكا

اين عضو هيئت رئيسه كميسيون سياست خارجي مجلس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو متذكر شد: بايد بدانيم كه آمريكايي‌ها به دليل عصبانيت از ايستادگي سپاه، بسيج و نيروي انتظامي در برابر عوامل خودفروخته و وابسته آنان در فتنه 88 و خنثي كردن اين فتنه، اقدام به تحريم اين نهادها كرده است.
کد خبر: ۱۶۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۶ 10 June 2011
نايب رئيس اول كميسيون سياست خارجي مجلس گفت: آمريكايي‌ها به دليل عصبانيت از ايستادگي سپاه، بسيج و نيروي انتظامي در برابر عوامل خودفروخته و وابسته آنان در فتنه 88 و خنثي كردن اين فتنه، اقدام به تحريم اين نهادها كرده است.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران و نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اقدام دولت آمريكا در تحريم سپاه، بسيج و نيروي انتظامي به دليل آنچه كه نقض حقوق‌بشر گفته شده، به خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس گفت كه سياست‌مداران آمريكايي قدرت تصميم‌گيريشان را از دست داده‌اند و به همين دليل هر روز موضوع تازه‌اي را در رابطه با ايران از جمله تحريم يا تهديد ايران مطرح مي‌كنند، در حالي كه اين مسئله كهنه شده است.

وي افزود: اين موارد چيزي نيست كه بخواهد موجب نگراني ما شود و ما اصلاً وابستگي به آمريكا يا كشورهاي ديگر نداريم كه بخواهيم بگوييم مثلاً خيلي علاقه‌مند هستيم به آمريكا برويم.

*جنايات صهيونيست‌ها با حمايت آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها انجام مي‌شود

"ما مي‌گوييم كه اين افراد جنايتكارند و حالا بياييم برويم آمريكا كه چي؟ بگوييم ما آمده‌ايم به عنوان توريست يا به عنوان يك مسئول؟!‌ ما مي‌گوييم چون آمريكا جنايت مي‌كند، ايران با او مقابله مي‌كند و مي‌گوييم اگر صهيونيست‌ها جنايت مي‌كنند، اين جنايت‌ها با حمايت آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها انجام مي‌شود. "

*پرونده 26 مقام آمريكايي تحت تحريم ايران براي مردم جهان محرز و مشخص است

نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر همين اساس با اشاره به طرح مصوب كميسيون متبوعش مبني بر تحريم 26 مقام آمريكايي به دليل نقض حقوق‌بشر، گفت: اسامي 26 مقام آمريكايي را كه كميسيون سياست خارجي اعلام كرد، هر كدامشان پرونده‌هاي مشخص دارند كه چند نفر از آنان مسئولان زندان‌هاي گوانتانامو و ابوغريب و چند تن ديگر نيز جنايت‌كاران در عراق و افغانستان هستند و تمام اين افراد براي مردم جهان به عنوان جانياني مطرح هستند كه تعداد زيادي از مردم خاورميانه را به خاك و خون كشيده‌اند و آنان را قتل‌عام يا شكنجه كرده‌اند و پرونده‌هاي اين افراد براي همه افكار عمومي جهان محرز و مشخص است.

* 26 مقام آمريكايي تحت تحريم ايران به صورت غيابي دادگاهي مي‌شوند

وي با ذكر اين نكته كه اين جنايت‌كاران بشري بايد به خاطر جناياتي كه انجام دادند، به مردم جهان پاسخگو باشند، تصريح كرد: پس از تصويب طرح كميسيون امنيت ملي در صحن علني و تبديل شدن آن به قانون، اين 26 نفر به صورت غيابي در دادگاه‌هاي ايران، دادگاهي مي‌شوند و ما از دادگاه‌هاي بين‌المللي نيز مي‌خواهيم كه به اتهام اين جنايتكاران حقوق‌بشري رسيدگي كنند و آنان بايد در برابر مردم جهان پاسخگو باشند كه چرا اين جنايتكاران را به دادگاه‌هاي بين‌المللي نمي‌كشانند.

"كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افتخار مي‌كند كه به اين موضوع پرداخته و قطعاً در دفعات آينده نيز اسامي ناقضان ديگر حقوق‌بشر در جهان كه در نوبت هستند را اعلام و به اتهامات آنان رسيدگي خواهد كرد. "

اسماعيل كوثري ادامه داد: ما از كشورهاي ديگر نيز مي‌خواهيم كه اسامي اين 26 نفر را به عنوان ناقضان حقوق‌بشر در جهان اعلام كرده و آنان را مورد تحريم قرار دهند.

"آمريكايي‌ها بايد بدانند كه دوران يكه‌تازي آنان به پايان رسيده و دوران اينكه آنان بتوانند با اين روش‌ها، رعب و وحشت بين مردم جهان و كشورها ايجاد كنند، ديگر گذشته است و اين گونه نيست كه ما خيال كنيم اگر آنها آمدند و اسامي تعدادي از مسئولين ما را به عنوان تحريم اعلام كردند، ما بگوييم كه ديگر ساكت مي‌نشينيم و اين موضوعات را دنبال نمي‌كنيم. "

* تحريم سپاه، بسيج و ناجا توسط آمريكا به دليل ايستادگي آنان در برابر عوامل آمريكا در فتنه 88 است

اين عضو هيئت رئيسه كميسيون سياست خارجي مجلس در بخش ديگري از اين گفت‌وگو متذكر شد: بايد بدانيم كه آمريكايي‌ها به دليل عصبانيت از ايستادگي سپاه، بسيج و نيروي انتظامي در برابر عوامل خودفروخته و وابسته آنان در فتنه 88 و خنثي كردن اين فتنه، اقدام به تحريم اين نهادها كرده است.

* مجلس محكم‌تر از دستگاه‌هاي ديگر در برابر جنايات آمريكايي‌ها ايستادگي مي‌كند

"آمريكايي‌ها بايد بدانند كه مجلس شوراي اسلامي جمهوري اسلامي ايران نيز در برابر آنان و عوامل وابسته آنان مي‌ايستد، چرا كه نمايندگان مجلس از بطن مردم هستند و از همين مردم رأي گرفتند و قطعاً بدانند كه مجلس محكم‌تر از دستگاه‌هاي ديگر در برابر جنايات آنان ايستادگي خواهد كرد. "

* آمريكايي‌ها خيال مي‌كنند كه ما در برابرشان كوتاه مي‌آييم

وي در خاتمه با تأكيد بر اينكه انشاءالله جنايت‌كاران آمريكايي دادگاهي مي‌شوند و به سزاي اعمالشان مي‌رسند، گفت: آمريكايي‌ها خيال مي‌كنند كه ما در برابرشان كوتاه مي‌آييم اما آنها بايد بدانند كه ايران، اسامي مقامات ديگر اين كشور را كه ناقض جدي حقوق‌بشر در سطح جهان هستند و اقدام به قتل عام مردم در منطقه خاورميانه كرده اند را اعلام خواهد كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست