بازدید 8259
بررسی فعالیت های اتمی سوریه در نشست وین؛

بهانه قدیمی آژانس هسته ای، این بار علیه سوریه

آژانس بر این باور است که سوریه دارای چندین پایگاه اتمی در منطقه صحرایی مرکزی است و تاکنون اجازه نداده که بازرسان آژانس از آنها بازدید کنند/ همچنین آژانس بر این باور است که پایگاهی که اسرائیل در سپتامبر 2007 در منطقه صحرایی «دیر الزور» سوریه بمباران کرده است، می توانسته پایگاه اتمی اعلام نشده سوریه بوده باشد!
کد خبر: ۱۶۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۸ 06 June 2011
سرویس بین الملل ـ خبرگزاری های غربی، موضوع نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین را بررسی پرونده فعالیت های غیر اعلام شده اتمی سوریه، فاجعه اتمی در ژاپن، بررسی بودجه سالیانه و حق عضویت اعضا و همچنین بررسی پرونده اتمی ایران اعلام کرده اند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «الشرق الاوسط» در این باره اعلام کرد: مهمترین محور نشست وین، بررسی فعالیت های اتمی سوریه است که به باور کارشناسان، بیرون از چهارچوب های آژانس است!

در ادامه این تحلیل آمده است: آژانس بر این باور است که سوریه دارای چندین پایگاه اتمی در منطقه صحرایی مرکزی بوده و تاکنون اجازه نداده که بازرسان آژانس از آنها بازدید کنند.

همچنین آژانس بر این باور است، پایگاهی که اسرائیل در سپتامبر 2007 در منطقه صحرایی «دیر الزور» سوریه بمباران کرده، می توانسته پایگاه اتمی اعلام نشده سوریه بوده باشد!

بنا بر این گزارش، آمریکا نیر خواهان انتقال پرونده سوریه به شورای امنیت است و «سایمون اسمیت»، نماینده انگلیس در آژانس اتمی هم گفته است: سوریه درباره فعالیت های اتمی تنها تعهدنامه هایی را امضا کرده و ما می دانیم که اگر موضوع را بررسی کنیم، پرونده اتمی سوریه باید به شورای امنیت برده شود!

«الشرق الاوسط» همچنین می افزاید: مانند 9 سال گذشته، بررسی پرونده اتمی ایران از دیگر محورهای نشست وین خواهد بود و افزون بر آن، این بار «امانو» رئیس آژانس، گزارشی از فاجعه اتمی کشورش ارایه خواهد داد که در نتیجه زلزله و سونامی بی سابقه در ژاپن رخ داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها