بازدید 7418

محجوب: از هر چهار جوان یکی بیکار است

علیرضا محجوب افزود: آنقدر از شغل تعاریف متعدد و متنوعی شده که گاه ما به ازای واقعی آن در میان جمله‌ها و عبارت‌ها گم می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰ 02 June 2011
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که هر سازمان و دستگاهی بنا به مصالح خود تعریف منحصر به فردی از بیکاری داده است، گفت: تنوع آمارهای اعلام شده از سوی این سازمان‌ها به قدری است که امکان هر گونه تحلیل منطقی را از بین می‌برد.

به گزارش خانه ملت، علیرضا محجوب افزود: آنقدر از شغل تعاریف متعدد و متنوعی شده است که گاه ما به ازای واقعی آن در میان جمله‌ها و عبارت‌ها گم می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برخی از سازمان‌های به جای تعریف شغل، بیکاری را تعریف کرده‌اند.

دبير كل خانه كارگر ادامه داد: مرکز آمار ایران اعلام کرده نرخ بیکاری در کشور حدود ۹.۸ درصد است، در حالی که دیگر منابع دولتی این شخص را بیشتر از ۱۰ درصد هم برشمرده‌اند.

محجوب گفت: سرشماری نمونه‌ای شش ماه نخست سال گذشته نیز از آمار بیش از ۱۴ درصدی بیکاری در کشور خبر می‌دهد.

این نماینده اظهار کرد: محاسبه نرخ بیکاری با توجه به سن افراد بیکاری در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس باید گفت که آمار بیکاری در میان جوانان کشور در شرایط کنونی بیش از ۲۲.۳ درصد است.

وی تأکید کرد: در میان جوانان کشور از هر چهار نفر یکی بیکار است و این موضوع نگرانی کارشناسان اجتماعی و اقتصادی را برانگیخته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: نبود آمار و ارقام درست و متقن درباره نرخ بیکاری در کشور، امکان هر نوع برنامه‌ریزی دقیق و حساب ‌شده را برای برطرف کردن این مشکل دو چندان دشوار کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
فدای سرت که از هر4 تا 1 نفر بیکاره چیزی که زیاده حرفه دولت قول داده ریشه کن کنه بیکاری رو فقط معلوم نیست تا اون موقع چندتا از این جون ها پای منقل با سیخ خودشون مشغول کار میشن
مگه دولت به اين حرفها ارزشي قائل هست؟ همين فردا آمار ميدن كه درصد بيكاري صفر است.
آقایان شما را به خدا کاری برای این جوانها بکنید.
البته این آمار در بین مردان دولت عدالت محور نمیتونه درست باشه!!! بگذریم مگه این آمار مهمه؟
یکیشم منم
از هر 4 نفر یکی بیکاره یکی دانشجوی یکی سرباز یکی هم خانه دار.
نرخ بیکاری واقعی که هر عزیزی می دهد باید گفته شود با چه تعریفی آن را برآورد کرده وهمچنین بیکاری پنهان درسیستم دولتی بیداد میکند
اقا به چیزهایی که میگویی توجه کن
درستش این است از هر جهار جوان پنجتاش بیکار است
مطمئن هستین که آمار همه شما اشتباه است
نرخ بیکاری جوانان بالای 50 درصد است
اگر آمار از بالای شهر تهران نباشد
چشم آقای نماینده مجلس روشن ما که اصلا تا دوساله دیگه بیکار نداریم لطفا به دولت محترم بگید جای 2.5 میلیون شغل 25 میلیون تولید کنه واسه کسی که 2ساله 2.5 میلیون شغل تولید میکنه 25 میلیون کاری نداره
نکته درد آورتر این است که هر چه تحصیلات بالاتر می رود موقعیت فرد برای شاغل شدن پایین تر می آید مثلا همین آموزش و پرورش که نیرو می گرفت حتی یک کارشناس ارشد هم پذیرش نکرد و تنها لیسانس پذیرش کرد در این کشور هر چه بیشتر تلاش می کنی و دود چراغ میخوری وضعیتت برای جایگاه شغلی و اجتماعی پایینتر می آید این یک فاجعه است که ما متولدین 57 به بعد قربانیان این فاجعه هستیم متاسفم برای کسانی که باید روز قیامت و شب اول قبر جوابگوی این همه ناعدالتی باشند.
ای بابا از کجا این آمار ترسناک را کشف کردی؟خدا را شکر که همه جوانان ایران
sare kar هستند .
هرم سنی جمعیت به بخشهای ثابت و منفی خود میرسد. مشکل بیکاری خود بخود و بدون هر تدبیر در چند سال آتی حل میشود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار