بازدید 4318

پرونده برنج‌هاي آلوده همچنان باز است!

با وجودي كه نزديك به دو سال از انتشار نخستين خبر درباره‌ي آلودگي برنجهاي وارداتي به كشور مي‌گذرد، هنوز هم افكار عمومي درباره سلامتي برنجهاي وارداتي به كشور شك و شبهه داشته و در اين بين برخي اظهارنظرها نيز نگراني‌ها را تشديد مي‌كند.
کد خبر: ۱۶۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰ 31 May 2011
بعد از پرونده آلودگي برنج‌هاي وارداتي و در حالي كه به نظر مي‌رسيد كه اين موضوع مختومه شده و عاقبت به خير شده است، اخيرا يكي از اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس تاكيد كرد كه برنج‌هاي وارداتي آلوده هستند!

به گزارش ايسنا، با وجودي كه نزديك به دو سال از انتشار نخستين خبر درباره‌ي آلودگي برنجهاي وارداتي به كشور مي‌گذرد، هنوز هم افكار عمومي درباره سلامتي برنجهاي وارداتي به كشور شك و شبهه داشته و در اين بين برخي اظهارنظرها نيز نگراني‌ها را تشديد مي‌كند.

به تازگي بهمن محمدياري - عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس، با بيان اين‌كه آزمايشهاي انجام شده آلوده بودن برنج‌هاي وارداتي را تاييد كرده است، گفته كه براساس پيگيريهاي كميسيون كشاورزي مجلس، آلودگي برنجها به دليل بالا بودن درصد آرسنيك، سرب و كادميوم است.

از سوي ديگر محمدي - رئيس اتحاديه‌ي صادركنندگان مازندران، نيز گفته كه مردم فريب برنجهاي وارداتي را نخورند، چرا كه اين نوع برنج‌ها غيربهداشتي هستند.

با وجود اين اظهارات، موسسه‌ي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مدتها است كه درباره استاندارد و كيفيت برنج وارداتي به كشور اظهارنظري نكرده و به نظر هم مي‌رسد كه اين موضوع را فراموش كرده است.

گويا اجراي قانون ارتقاي كيفيت خودرو و ساير توليدات صنعتي آن‌قدر ذهن و فكر مسئولان اين موسسه‌ را به خود مشغول كرده كه عملا ديگر جايي براي فكر كردن درباره‌ي مسائلي مانند كيفيت برنجهاي وارداتي به كشور باقي نمانده است!

آخرين بار مرتضي امامي - معاون برنامه‌ريزي و تدوين استاندارد موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، از تجديدنظر در استاندارد قبلي برنج خبر داده بود.

به گفته‌ي وي در استاندارد جديد حد مجاز فلزات سنگين موجود در برنج مشخص شده است. براساس استاندارد تجديدنظر شده، حداكثر مجاز فلزات سنگين موجود در هر كيلوگرم برنج مشخص شده و براين اساس حد مجاز سرب 0.15 ميلي‌گرم، كادميم 0.06 ميلي‌گرم و آرسنيك 0.15 ميلي‌گرم تعيين شده است. البته در استاندارد تجديدنظر شده بحثي درباره حد مجاز جيوه و قلع موجود در برنج نشده است.

اداره كل استان تهران شهريور ماه سال 1388 براي نخستين بار 13 نوع برنج وارداتي به كشور را به دليل بالا بودن سطح فلزات سنگين در آنها غيراستاندارد و آلوده اعلام كرد. بعد از آن بسياري از نهاد و دستگاههاي مختلف كشور درباره برنجهاي آلوده وارداتي اظهارنظر كرده و حتي مجلس نيز گزارش مفصلي در اين باره منتشر كرد؛ اما در آخر مشخص نشد كه آيا بالاخره برنجهاي وارداتي به كشور استاندارد بودند يا خير و اين‌كه چه كساني در رابطه با واردات برنجهاي وارداتي آلوده به كشور مقصر بودند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
آلودگی اثبات نشده و کماکان همه دارند استفاده میکنند.لطفا اخبار غیر واقع را اعلام نکنید.
و همچنان باز خواهد ماند
میوه های وارداتی الوده هم را به ان اضافه نمایید
یعنی چه ختم به خیر شد چرا شما رسانه ها پیگیری نمیکنید این به اندازههای دعواهای سیاسی مهم نیست که هر روز عده ای در اثر مصرف این برنجها بیمار شوند وای بر هرکسش که میتواند اما سکوت کند گناه دارد به خدا
تا این پرونده بسته بشه همه ایران سرطان گرفتند!!!
پس توقع داشتيد که برنجهاي مذکور را مرجوع کنند.؟؟کلي پول دادند،حالا بريريزن دور.؟؟مثل خيلي چيزها که بلاتکليف مي مونه و مشمول مرور زمان مي شه،اين قضيه هم مشمول مرور زمان مي شه و بازهم همين برنج ها را وارد مي کنند و ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار