بازدید 35837
صفار هرندی از امتزاج تشکیلاتی و عقیدتی دو فتنه می گوید:

می گویند مستقیم با منبع فیض مرتبطیم!

در فتنه 88، حق و باطل با هم درآمیخته بود؛ حق این بود که رأی مردم مقدم بر همه چیزهاست و باطل این بود که رأی مردم، باب میل برخی اشخاص نبود و برای همین، تلاش کردند، حق و باطل را به هم گره بزنند و با بهره برداری سوء از یک مطلب حق ـ حقانیت رأی مردم ـ به دنبال نیت باطل خود باشند. این جریان انحرافی هم در آغاز دلیل می‌آورد که اعمالش، بنا بر حرف بزرگان است، ولی ...
کد خبر: ۱۶۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴ 26 May 2011
محمد حسین صفار هرندی، وزیر سابق ارشاد در دولت نهم و از فعالان سیاسی، در گفت وگو با شماره جدید هفته نامه پنجره، از جریان انحرافی و پیوندهای آن با فتنه های پیشین سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، وی در آغاز این گفت وگو با بیان اینکه نباید میان فتنه ها تفکیک دوره ای و زمانی قایل شد، چرا که فتنه ها نسبت به هم تتابع دارند و بعضا مکمل و زمینه ساز دیگری هستند، گفت: اما نکته مهم این که همه فتنه ها دارای مضمون و قالبی هستند و آن چیزی نیست، جز دور شدن از آموزه های الهی و عصیان در برابر پیشوای الهی.

مهمترین نکات مطرح در این گفت وگو به شرح زیر می آید:

اختلاط حق و باطل نقطه عطف فتنه ها

ـــ با نگاهی به پشت سر می‌بینیم که عصاره فتنه‌های گذشته در این دو نقطه، خود را برجسته‌تر نشان می‌دهند:

 1 ـ تعرض به حوزه اندیشه دینی

 2 ـ تعرض به کسی که معیار سلامت راه است؛ به عنوان رهبر و ولی امر جامعه.

ـــ در فتنه 88، حق و باطل با هم درآمیخته بود؛ حق این بود که رأی مردم مقدم بر همه چیزهاست و باطل این بود که رأی مردم باب میل برخی اشخاص نبود و برای همین، تلاش کردند حق و باطل را به هم گره بزنند و با بهره برداری سوء از یک مطلب حق ـ حقانیت رأی مردم ـ به دنبال نیت باطل خود باشند.

ـــ این جریان انحرافی هم در آغاز دلیل می‌آورد که اعمالش، بنا بر حرف بزرگان است. وقتی از آنها پرسیده شد که نام و رسم این بزرگان چیست، گفته شد ما مستقیم با منبع فیض در ارتباطیم!

نشانه های ارتباط فتنه گران 88 با فتنه گران جدید

ـــ سردبیر یکی از روزنامه‌های تازه ‌تأسیس جریان انحرافی که اگر بخواهیم، یک عنوان برایش بگذاریم تنها می‌توان به آن روزنامه‌ای زرد گفت، تا دیروز در گروه اصلاح‌طلبان غش می‌کرده و در جریان فتنه 88 مقاله می‌نوشت، امروز روزنامه خود را اصولگرای پیشرو می‌خواند و از اصلاح‌طلبان یاری می خواهد! هم در وجه معرفی چهره‌هایی که مصداق روشن حق باشند، مبالغه شده و هم در تقبیح کسانی که یک نقطه ضعف در کارنامه‌شان می بینیم.

لزوم تفکیک میان اشخاص و مسیر

ـــ باید مشخص شود که اگر یک نفر را مصداق روشن سلامت راه معرفی کنیم و او تبدیل به معیار و ترازو شود، در میانه راه، دچار کجروی شد و از مواضع برحق گذشته‌اش عقب‌نشینی کند، آیا همچنان تراز باقی می‌ماند یا این‌که ما باید به دنبال یک ملاک باشیم که با آمد و شد قضایا ملاک از بین نرود.

ـــ جریانی پدید آمده که به دنبال این است، محبوبیت را برای شخص مصادره کند، در صورتی که محبوبیت به دست آمده برای راه است.

ـــ به نظر من، افرادی که این دیدگاه حذفی را مطرح می‌کنند، باید نخست خودشان مشمول حذف شوند. این افراد کسانی هستند که همه مرزهای اعتقادی را به هم ریخته‌ و بر این باورند که اسلام‌گرایی به پایان خط رسیده و امروزه دوره انسان‌گرایی است و مدیریت انبیا، مدیریت ناکارآمد بوده است.

ـــ آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهوری بود که وقتی سفر پرافتخار پاکستان با آن استقبال خیره‌کننده مردم و بازتاب جهانی از ایشان صورت می‌گیرد، به دستور نخست‌وزیر وقت، دولت صورت حساب هزینه سفر را پرداخت نمی‌کرده است! اما شما می‌بینید که به دلیل حفظ آرامش کشور، جایی این مطلب بازتاب داده نمی شود.

ـــ یک بار حضرت امام به این مضمون خطاب به مرحوم سیداحمد فرمودند: والله اگر این جمعیتی که پشت این در برای ملاقات با من صف کشیده‌اند و دارند می‌گویند: «ما منتظر خمینی هستیم»، «مرگ بر خمینی» هم بگویند، به حال من هیچ فرقی نخواهد کرد.

ـــ چرا می‌خواهیم اصولگرایان را در رئوس نگاه کنیم؟ اصولگرایان را باید در کف مردم جامعه دید. معتقدم جبهه بزرگ اصولگرایی به هیچ عنوان پراکنده نیست.

انتقاد از احمدی نژاد به معنای بازگشت به عقب نیست

ـــ لزومی ندارد، اگر روزی از آقای احمدی‌نژاد عبور کردیم، برویم و از آقایانی که روزی در مقابل احمدی‌نژاد بودند، حمایت کنیم. ما باید دنبال شخصی باشیم که نقاط ضعفش در هر دوی این فتنه‌ها کمترین باشد.

ـــ این‌ که ما افراد را در یک حالت قدسی تصویر می‌کنیم، به گونه ای که وانمود کنیم که به قول معروف «مو لای درز این تفکر نمی‌رود»، اشتباه است.

وقتی مبانی اعتقادی ضعیف باشد تبانی آسان است

ـــ کسی هست که در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان در صنایع خودروسازی کارنامه مشخصی دارد، ولی اکنون دستش در دست جریان انحرافی‌ است که در صورت ظاهر با تیم آقای هاشمی رابطه‌ای کارد و پنیری دارند! هیچ باکی هم از این ندارند که در پشت پرده با همدیگر معامله کنند، همان گونه که دارد انجام می‌شود. خنده دار آن است که یکی از افراد اقتصادی برجسته جریان انحرافی، کسی است که در فاصله میان انتخابات دور اول و دور دوم در سال 84، به همراه جمعی از خودروسازان برای تجدید بیعت به دیدار آقای هاشمی رفته است! این معنایش آن است که وقتی اصول و مبانی اعتقادی در کار نباشد، ‌تبانی پشت پرده این جریانات بسیار راحت است.

ـــ آقایی هست که در دولت آقای هاشمی جزو مدیران ارشد بوده و قصه تراکتورهایش معروف است. به گفته خود این آقا، نه در دور نخست و نه در دور دوم به آقای احمدی‌نژاد رأی نداده، ولی اکنون  رئیس‌جمهوری به او اعتماد دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸
يک سوال: چرا کساني که مدام از ديگران مي خواستند صفشان را با ضد انقلاب و فتنه گران جدا کنند و هر روز در خيابانها مرگ بر خواص بي بصيرت مي دادند که حق هم داشتند، امروز نمي آيند بيرون و تظاهرات کنند و بخواهند که آقاي رئيس جمهور تکليف خودش با جريان انحرافي را روشن کند. چرا کسي براي دفاع از ولايت ، اين روزها سينه چاک نمي کند. کي تا به حال اينقدر عريان از فرامين مقام معظم رهبري سرپيچي شده بود. اين يک استاندارد دوگانه نيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
چون نمی توانند آیا خنده دار نیست که همه می دانند جریان انحرافی وجود دارد و همه می دانند کی سر دسته این جریان است و خنده دار تر اینکه رئیس قوه قضائیه می گوید فساد اقتصادی سران جریان انحرافی مبرز است ولی قوه قضائیه آنقدر مستقل نیست که آنها را به میز محاکمه بکشاند چون مصلحت جامعه نیست. دوست عزیز خانه از پایبست ویران است.
آقای هرندی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور هست و بهتر است در گفته هایتان دقت بیشتری داشته باشید
پاسخ ها
متحیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
آقای صفار با رعایت اخلاق حرف حق را بر زبان جاری کرد؛انتقاد شما اصلا وارد نیست.
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
حضرت آقای ناشناس!
آقای احمدی نژاد با رای ما بر سر کار آمده اند. باید به این نکته خیلی دقت داشته باشند. به علاوه جناب عالی.
بسه اگر شمامیدونستی این چیزارو وتاآخردولت نهم ماندی .به خون شهدا خیانت کرده ای آقای صفار !الان دیگه فایده نداره چون پرده ها کنار رفتن نیازی به افشاگری شمانیست.
بسمه تعالی: به آقای صفار و دوستانش به عنوان یک بسیجی و جانباز دوران جنگ توصیه می کنم که قضاوت مسایل سال های قبل را به خدا واگذار کند و روضه امروز را بخواند و اگر هم حرفی می زند خدا را در نظر بگیرد و نیز احوال خود را؛ در آن صورت منتظر تاثیر سخنانش باشد. مشکل دیروز و امروز و فردای مملکت ما پرداختن افراط گونه به مسایل سیاسی نیست و نیاز مردم در ایران اسلامی به برپایی عدالت رفع تبعیض و ریشه کن کردن فقر و پربار شدن سفره ها است انتظاری که مردم از نظام جمهوری اسلامی داردند همین است مردم از شنیدن حرف های تکراری که معلوم هم نیست از روی صداقت باشد خسته شده اند به هوش باشیم که خدا ناظر رفتار و گفتار ما است.
منبع فیض منظورشان همان بیت المال است دیگه برادر
این‌ که ما افراد را در یک حالت قدسی تصویر می‌کنیم، به گونه ای که وانمود کنیم که به قول معروف «مو لای درز این تفکر نمی‌رود»، اشتباه است.
تابناکی ها روتون واقعا زیاده. سنگ پای قزوین پیشتون لنگ می ندازه.مسئولان قدیمی فتنه گرن و جدیدی ها هم که منحرفند حتما فقط شما و امثال صفار هرندی حق اند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
یکی از نشانه های رو داریشون اینه که نظرات مخالف رو منتشر می کنن. مگه نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
البته صد تا يكي دوست عزيز
با شیوه ای که آقای صفار تحلیل می کنند و همه چیز را به آقای هاشمی می رسانند باید گفت: تعجب آورتر این است که خود آقای احمدی نژاد نیز استاندار آقای هاشمی بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Lebanon |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
در قضیه حجة الاسلام هاشمی رفسنجانی اصولگرایان فریب جریان فتنه را خوردند و طبق برنامه قبلی این جریان موفق شدند ایشان را که هم روحانی و هم انقلابی قدیمی است از دور خارج کنند. ما هنوز هم هاشمی را دوست داریم. هرکس خوبی ها و بدی هایی دارد. همه را با یک چوب نمیرانیم
تا به حال اينقدر عريان از فرامين مقام معظم رهبري سرپيچي شده بود. اين يک استاندارد دوگانه نيست؟
به قول استاد مطهری هر انسان کاملی جنبه هایی مثبت و منفی دارد که بعضی جنبه ها بارزتر است.
آقای هرندی چرا هر کی به میل شما رفتار نکنه یا منحرفه یا فتنه گره یا دشمنه خوب بابا مردم هم به اندازه شما عقل و شعور دارن خودشون تشخیص میدن . البته این تابناک تا حالا نظر های منو نذاشته چون اونم مثل شما فکر میکنه
با عرض سلام خدمت جناب صفار عزیز توصیه میکنم ایشان نگاهی هم به دوره تصدی خود بر ارشاد بی ندازند که در همان زمان کتاب همه دلبرکان غمگین من از مارکز با مجوز ارشاد دو بار چاپ شد و همچنین نگاهی کوتاه به مستند شیطان پرستی داشته باشند که یک ماه بعد از انی که ایشان در مصاحبه ای فرمودند در دولت قبل خبطی صورت گرفته و ان شا الله در دولت ما صورت نمیگیرد ولی حدود یک ماه بعد کنسرت شیطان پرستان در تالار دانشگاه تهران برگزار شد و قس علی هذا
بابا ما که نفهمیدیم این سیاسیون گرام به چه سازی هستند.من خودم تو ر دو دوره به احمدی نژاد رای دادم و پشیمون هم نیستم.میزان حال فعلیه افراده بابا جان.اگه امروز بخواد بیاد کاندید بشه یا از یکی حمایت کنه من بهش رای نمیدم چون فهمیدم کسی که آتیش تند برای خدمت داره باباجان کله پاش میکنن.همونایی که بعد انقلاب حکومت کردند بر قوه های مجریه و مققنه مگه میذارن یا مستقیم که به صورت فتنه بود یا غیر مستقیم با ایجاد یه جریان انحرافی در مقابل اعتقادات مردم شیعه ایران.صفار جون تو که خودت4 سال تو دولت نهم بودیؤ چرا همون اول که تو میراث فرهنگی جولان میدادن افشاگری نکردیؤ باباجان؟صفار گوگول مگولیؤ میفرمودیؤ ؟حالا هم که با بروبچهای پاسدار میچرخی ایول داداش اییییییول.خلاصه ما با ولایت زنده ایم چون باباهمون رزمنده انقلابی بودن و مامانامون بهمون با وضو شیر دادن.
چرا بعضی ها که خیری هم از آنها دیده نشده خود را صاحب انقلاب تصور می کنند و دیگران را صف بندی می کنند؟ به نظر من دلسوز واقعی کسی است که روش و منشش جذب حداکثری را بدنبال داشته باشد و کسانیکه مردم را دسته بندی و طرد می کنند مغرض و ضد انقلاب و مردمند.
خیلی دوست دارم بدونم آقای روانبخش ( مسئول دفتر آیت اله مصباح ) الان کجا تشریف دارند ؟؟؟؟
وقتی قانون اجرا نمی شود وقتی خودمان افراد را مقدس می شماریم و بعد از آن خطای او را نادیده و بر عکس تفسیر می کنیم چه انتظار است که روزگار به این شکل نمایان نشود همین آقای هرندی 4 سال همکاری کردند با این دولت حاضر نیست استغفار کند و به درگاه خدا توبه بعد حرف های مخالف می زند از خودتان شروع کنید و اینقدر خود را صاحب ملک و مملکت ندانید این بدانید که صاحب این کشور همه مردمی هستند که در کشور ایران زندگی می کنند راست گفت پیامبر ما یک ساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادت بروید و یک ساعت با خود خلوت کنید
زیاد بن ابیه یا زیاد بن ابو سفیان ، پدر ابن زیاد ملعون هم در زمان خلافت امیر المو منین (ع) از طرف آن حضرت استاندار فارس بود . وبعد از آن جنایاتی را مرتکب شد که در تاریخ جهان بی نظیر بود .
باسلام میزان حال فعلی افراداست.امام
اگر جناب رئیس جمهور از دانشگاهیان و نخبگان هستندچطورمتوجه این همه انحراف دردولت نشدند.چنانچه ایشان همانطور که مدعی ولایت مداری هستند ولایتی میبودند به نصایح ایشان عمل میکردند
شما را به خدا دست از فتنة تمام شده برداريد و به فكر نياز هاي مردم باشيد. تا كي جنگ بر سر قدرت؟مردم ما نجابت دارند . سختي ها راتحمل مي كنند. ولي انصاف نيست كه آنان كه تصميم گيرنده هستند لحظه اي از انرژي خود را صرف خنثي كردن همديگر كنند بلكه بايستي بر مبناي مسئوليتي كه دارند صرفاً به منافع ملي بينديشند.
سلام:جاي تعجب است اقاي رييس جمهور مقابل ولايت ايستادند كه تابحال بي سابقه بوده واقاي صفار تقصير را به گردن آقاي هاشمي مي اندازند
مردم خوب خدمتگذاران خود را مي شناسند آقاي صفار هم اگر نمي تواند راست بگويد لااقل دروغ تحويل مردم ندهند
حیف شد که آقای صفارهرندی از دولت رفت به نظر من ایشان می توانند یکی از نامزدهای ریاست جمهوری باشند
ازخدا بترسيد به فكر خدمت به مردم باشيد.بخدا مردم نميدانند چه كسي حق است چه كسي باطل
( این‌ که ما افراد را در یک حالت قدسی تصویر می‌کنیم، به گونه ای که وانمود کنیم که به قول معروف «مو لای درز این تفکر نمی‌رود»، اشتباه است.) اگر و فقط اگر اين جمله و الزامات آن را باور داشتيم خيلي از مشكلات ما حل ميشد. يكي از الزامات اين حرف اين است كه آقاي صفار هرندي در غياب افراد و جريانها يكه تازي نكنند. بايد رقباي ايشان بتوانند در شرايط مساوي و بدون ترس و واهمه عقايد خود را بازگو كنند. تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد
آقاي هرندي تو چه كردي در خدمت به اين مملكت . آ يا تو همون نيستي كه وزير همين دولت بود دم بر نماورد و حالا كه فرصت مناسب شده لب به شكوه گشوده اي ضمنا يك دوره هم ميگفتند شاه خودش خوبه اطرافيانش خرابند آيا شما هم الان همين را در مورد دولت دهم ميگويي . اگر واقعا براي صلاح مملكت صحبت ميكني چرا تا حالا صبر كردي من ترسم از اين است كه اگر اوضاع سياسي بدتر از اين شود چه افشاگري ها كه ميشود و اونوقت آقاي هرندي اگر سيل راه بيافتد مطمئن باش تو هم در امان نخواهي بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل