بازدید 18416
درآمد هزار میلیارد تومانی توسط ...

رانت های شخصی برخی، عامل نابسامانی در بازار ارز کشور!

این فرد که اخراجی از چند صرافی تهران است، توانسته با اقدامات و همچنین نمایش شایستگی(!) خود، برخی انحصارها را برای خویش ایجاد کند و به رغم تغییرات گسترده‌ای که درباره صرافی‌های منتخب برای عرضه ارز به نرخ دولتی انجام شده، وی پای ثابت همه واگذاری ارزها بوده که همین، موجب واکنش و حساسیت برخی مسئولان ارشد بانک مرکزی گشت تا جایی که به ظاهر، از این حلقه واگذاری کنار گذاشته شد.
کد خبر: ۱۶۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۷ 22 May 2011
به دلیل بروز برخی مشکلات، بانک مرکزی با در پیش گرفتن تدابیری سعی در رفع معضلات و مشکلات تجار و بازرگانان و کنترل برابری نرخ ارز در داخل و خارج کشور با ریال داخل را دارد که در این حوزه، موفقیت هایی نیز به دست آورده، ولی برخی انحصارطلبی ها، اثرات مثبت این سیاست بانک مرکزی را تحت الشعاع قرار داده است.

اطلاعات رسیده به «تابناک»، علت اصلی برخی نابسامانی‌ها را در اجرای سیاست کنترل بازار ارز روشن ساخته است.

به گزارش «تابناک»، جایگاه ویژه فردی به نام «حسن. م. ک.» در میان برخی از افراد مؤثر در حوزه کنترل بازار ارز، سبب شده که این فرد به دلیل اعتماد فراوانی که کارکنان دون پایه به وی دارند، در یک سال گذشته، نزدیک به هزار میلیارد تومان درآمد به دست آورد که نکته جالب اینجاست که این درآمد هنگفت همه در خارج از کشور است.

بنابر این گزارش، این فرد که اخراجی از چند صرافی تهران است، توانسته با اقدامات و همچنین نمایش شایستگی(!) خود، برخی انحصارها را برای خویش ایجاد کند و به رغم تغییرات گسترده‌ای که درباره صرافی‌های منتخب برای عرضه ارز به نرخ دولتی انجام شده، وی پای ثابت همه واگذاری ارزها بوده که همین، موجب واکنش و حساسیت برخی مسئولان ارشد بانک مرکزی گشت تا جایی که به ظاهر، از این حلقه واگذاری کنار گذاشته شد.

گفتنی است، بررسی ها مشخص کرده است که آقای «ب» که به ظاهر جایگزین «حسن. م. ک.» شده، همان آقای «حسن. م.ک.» است که مورد وثوق عده‌ای از کارمندان رده پایین بوده است.

حال، مشخص نیست فردی که نه سابقه کاری مناسبی داشته و نه مانند دیگر صرافی‌های سابقه‌دار از تشکیلات عریض و طویل و توانمندی برخوردار است، چگونه توانسته در یک سال گذشته، چنین پر تحرک در بازار ارز حاضر شود و به کنترل ارز بازار کمک کند!، چرا که واکنش مدیران بانک مرکزی کشور و کنار گذاشتن وی از این حوزه، به شایستگی‌های این جوان که اکنون یکی از کارتل های اقتصادی کشور شده، خط بطلانی کشیده است! هرچند وی همچنان با علاقه فراوان‌تر، سرگرم کمک به کنترل بازار ارز است!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۸
آخه من نمی دونم بقیه کشورهای دنیا چیکار می کنند که هیچ کدوم از این مشکلات رو ندارند
شما اگر ریگی به کفش ندارید واطلاعات کامل دارید از چه چیز خوف دارید اسم این مفسدین اقتصادی را به صورت کامل بنویسید
لعنت بر هرچی رانت خواره لعنت! خدایااگه حساب کتابی وجود داره اگه ریالی از این رانت ها مال من باشه امیدوارم به یغما برندگان بیت المال_شما بخوانید پول مفت ملت مستضعف_تبدیل به غده سرطان بشه در وجود خود و خانواده این افراد دزد از خدا بی خبر
یعنی یک شخص اینقدر قادر هست که در برابر عرضه ارز یک میلیارد دلار در هر هفته بانک مرکزی بطور انحصاری تحرک داشته باشد !
ایشان چند چاه نفت دارند یا یکی از عاملان مسئولان هست که درصد آن مسئول را برایش نگه می دارد
مردم معتقد هستند با این فساد گسترده در حکومت دیگر امیدی به جمهوری اسلامی نیست! اگر یک پاکسازی حسابی رانت های حکومتی از بالا تا پایین انجام نشود باید با انقلاب برای همیشه خداحافظی کرد.
همچین کسانی رو بدون تعارف باید بگیرن سریع اعدام کنن. چون نون هزاران نفر رو سنگ میکنن تا خودشون میلیاردی بدزدن. فقط اعدام...
اینقدر گنگ نوشتین گزارشتونو که اصلا آدم نمی فهمه می خواین چی بگین..یکی که فهمید واسه ماهم توضیح بده ببینیم این بشر مفسد اقتصادیه یا مخ کنترل بازار ارز؟
فکر کنم ح.م.ل باشه نه ح.م.ک
وقتی قیمت ارز یا هر کالای دیگری را دولت مرتبا تعیین و دستکاری کند این طور سرمایه های مملکت نابود میشود. حالا اگر سودجوی عمده ای مثل «ح. م. ک.» هم نباشد، این هزار میلیارد تومان درآمد مورد اشاره نصیب 10 خرده سودجو میشد و در هر حال از بین میرفت. ای کاش در همه بازارها به وفور از این نوع افراد سودجو داشتیم تا دولت وسایر مسوولین نتایج تصمیمات غلط و غیر اقتصادیشان را واضحتر میدیدند.
ما که نفهمیدیم این بالاخره کمک بوده یا اخلال؟؟؟ یه جا تعریف کردید ازش یه جا تقبیح!؟
نمیدونم کسی فهمید این مطلب رو؟
این مطلب باید در خبرنامه صرافان کشور چاپ میشد
نقش آقای چ.خ فراموش نشود
لطفا ادرس ايشان را اگر دارد اعلام فرماييد تا ما هم از حضور اين استاد جوان درسي بياموزيم
ما كه نمي دانيم اين ح م ك چه كسي است ولي اين را مي دانيم كه از هموطنان خودمان و در اين كشور متولد شده و حتما از نزديكان است چون چنين سمت و مقام و موقعيت هايي را كه به کارمندان رده پایین نمي دهند با تشكر
تابناک جان چرا در لفافه سخن میگوئی آقای "ب"و آقای"ح. م.ک"یعنی چه، درست و واضح حرف بزن. معلومه تو هم ریگی در کفش داری که میترسی.
خوبه ديگه يه باره تمام حروف الفبا را بنويسيد.اين چه اطلاع رسانيه؟
خدا وكيلي شما خودتون از اين خبر چيزي فهميدين؟
راستی شما با این اطلاع رسانی جلوی اونو میگیری : ح.م.ک
ح م ک د ذ ت آخه اینم خبره ؟؟؟
اعتماد کارمندان دون پایه؟ آقا پول خرج میکنند تااعتماد بدست آورند مفتی که نیست
اینقدر از یان آدما بردن و خوردن و لذتشو بردن و به ریش ملت و دولتها خندیدن و کنار دریا حالشو بردن که دیگه این آقایان ب و ک و م و ر و ج و غیره و ذالک به چشم نمیان.
تازه انجمن ریاضی دانان ایران باید به این آقایون الفبایی جایزه ای امتیازی چیزی بده چون مردم ما پیش از اینا با ارقام 100 میلیارد و 1000 میلیارد و رقمای بالای 30 ،40 میلیون آشنا نبودن وحالا این رقمای بالی هشت رقم رو به واسطه همین آقایون شناختن.تابناک تا حالا برات کلی نظر فرستادم ولی دریغ از نمایش یکی از اونا . خیلی بی معرفتی.....!
در مورد م.ر و ر.م و .... هم خبر بنويسيد
خاك بر سر بازاري كه يك نفر بتواند در آن نابساماني ايجاد كند و كسي نتواند جلويش را بگيرد
ظاهرا" آقای بهمنی یا سواد کافی را در این زمینه ندارند یا وقت کافی ، چون همه شاهد بودیم شعار نوروزی امسال رئیس جمهور محترم تقویت پول ملی بود . ولی این رانت بازها اجازه نخواهند داد تا این شعار محقق گردد. وقتی وزیر سابق (رئیس فعلی بانک صادرات) سکاندار بی اعتمادی ملت به پول ملی شده وطلا را برای پس انداز پیشنهاد مده وای به حال بقیه......
آخه نفهميديم نقش دولت در اين آشفته بازارهاي سياسي واقتصادي چيه ؟اين نتيجه ناتوانيهائي است كه اين دولت فكر ميكرد ميتواند
آقا یکی به داد ما تجار برسد، ما قراردادهایی را مدتی پیش منعقد کرده ایم که ساخت تجهیزات صنعتی در خارج بوده است، حال با این گرفتاری ارز در حال ورشکستگی هستیم ، این روزها دستکم 14% فقط برای انتقال ارز باید پرداخت کرد که در هیچ جایی پیش بینی نده است، یعنی اگر شما 100 یورو به حساب ارزی صراف واریز کنید ایشان با منت و ریسک 86 یورو در خارج به شما تحویل خواهد داد!!
این هزینه هم کلا از جیب مردم پرداخت می شود!!!!!!!!!
عجب روزگاری شده یک عده به بهانه ی کنترول بازار و کمک به اقتصاد کشور کمک به جیب خودشان می کنند یک ضربالمثل هست که میگه کتخدا رو ببین ده رو بچاپ عجب بچاپ بچاپیه
همان اول مشخص بود که این تغییر دلار بازی باند بازهای رده بالاست که در پایین به بازی صرافهای خرده پا با مردم انتقال داده شد.
1000 ميلياردتومن چقدرميشه؟
اخراجی از چند صرافی تهران........

تشکیلات عریض و طویل و توانمندی برخوردار است......
يعني انصافا خودتون فهميديد چي گفتيد يا داريد مي گيد؟ اخراجي..... عريض و طويل .....
جالبه تو كشور ما همه مي دونند چه كساني خلاف مي كنند فاسد هستند هيچ كاري انجام نميشه ولي كافيه يكي يه نان بدزده دستشو قطع مي كنند.
توصيه اخلاقي: وقتي خلاف مي كنيد بايد اونقدر بزرگ باشه تا كسي كاري به كارت نداشته باشه.........
براي چندمين بار نظر درج نكنيد
کاش اين رانت خواريها محدود به همين جا بود و بس،متاسفانه داستان رانت و رانت خواري سر دراز دارد.!!!
تا کی استعداد سوزی دراین کشور می کنید جوان مردم دارد زیر آفتاب خ فردوسی به مردم خدمت می کند و قیمت ارز را کنترل می کند
چرا اسم این آدم رو کامل نمیگین که شناخته بشه؟
باید آبروی این افراد رو برد
متاسفانه نرمش جمهوری اسلامی با مفسدان اقتصادی سبب ظهور چنین افرادی شده
یعنی وضع مالی مملکت اینقدر ضعیف شده که یک نفر با یک میلیارد دلار میتواند آن را بهم بزند ؟ واقعا که ....
البته شنيده شده است که جواني به اسم (الف.ب.پ.ت.ث.ج.چ.ح.خ...) نقش اساسي در امور دارد. تابناک عزيز اين چه جور خبر زدن است آقاي ب جايگزين آقاي (حسن.م.ک)...
در کشورهای غیر فاسد این موارد به سرعت رسیدگی و به نفع جامعه حل و فصل می شود.عجیب است در ایران هر از گاهی به صورت درد دل مطرح و فراموش می شود.
حال، مشخص نیست فردی که نه سابقه کاری مناسبی داشته و نه مانند دیگر صرافی‌های سابقه‌دار از تشکیلات عریض و طویل و توانمندی برخوردار است، چگونه توانسته در یک سال گذشته، چنین پر تحرک در بازار ارز حاضر شود و به کنترل ارز بازار کمک کند!، چرا که واکنش مدیران بانک مرکزی کشور و کنار گذاشتن وی از این حوزه، به شایستگی‌های این جوان که اکنون یکی از کارتل های اقتصادی کشور شده، خط بطلانی کشیده است! هرچند وی همچنان با علاقه فراوان‌تر، سرگرم کمک به کنترل بازار ارز است!
اینجور اطلاع رسانی په فایده ای دارد؟ ا
ر واقعا مدرک محکمه پسندی دارید انرا به مراجع قانونی ارائه دهید و گرنه حسن م.ک. و یا هر حرف دیگری که مورد شناسایی اکثر خوانندگانتان نیست دردی را دوا نمی کند جز پر کردن صفحه خبری خودتان.
یه جوونی که بتونه بانک مرکزی یه کشوری رو تکون بده باید نشوندش جای 5000 مدیر بی خاصیت این مملکت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل