بازدید 27248

عکس: قاتل فراری را شناسایی کنید

اهالي روستا با ديدن مردان مسلح وحشت كرده و با سد كردن راهشان، از آنها خواستند تا روستا را ترك كنند؛ اما مهاجمان بدون توجه به اخطارها با تيراندازي هوايي، روستاييان را متفرق و روستا را محاصره كردند.
کد خبر: ۱۶۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷ 21 May 2011
داديار شعبه سوم اجراي احكام كيفري دادگستري خرم‌آباد در استان لرستان براي دستگيري قاتل مسلحي كه جوان دانشجويي را كشته و به طور غيابي به مرگ محكوم شده بود، از هموطنان كمك خواست.

به گزارش «جام‌جم»، قاتل فراري ميرزابيگ نام دارد و 4 سال است كه از اجراي عدالت مي‌گريزد. حادثه زماني رخ داد كه او به خاطر اختلاف ديرينه با يكي از اقوامش، تصميم گرفت با حمله مسلحانه به اعضاي اين خانواده، از آنها انتقام بگيرد. بنابراين روز 25 مرداد سال 86 همراه برادر، 4 پسر وي و داماد خانواده عازم روستاي نخود از توابع‌ الشتر شد.

اهالي روستا با ديدن مردان مسلح وحشت كرده و با سد كردن راهشان، از آنها خواستند تا روستا را ترك كنند؛ اما مهاجمان بدون توجه به اخطارها با تيراندازي هوايي، روستاييان را متفرق و روستا را محاصره كردند.

در اين هنگام يكي از مهاجمان مسلح به در خانه يكي از روستاييان رفت و با فرياد از صاحبخانه خواست از خانه بيرون بيايد.

شليك مهاجم به اعضاي يك خانواده

مرد صاحبخانه و اعضاي خانواده‌اش سراسيمه از خانه خارج شدند و از مرد مسلح و همدستانش خواستند به اختلاف قديمي ميان همديگر پايان دهند و روستا را ترك كنند؛ اما مردان مهاجم به سوي آنها شليك كردند. در اين هنگام،‌تعدادي از روستاييان به قصد نجات همسايه‌شان به سمت مهاجمان يورش بردند؛ ولي مردان مسلح به سوي آنها نيز تيراندازي كرده و از محل حادثه متواري شدند.

ماموران ‌آگاهي استان لرستان كه از طريق تماس يكي از اهالي روستا در جريان اين يورش قرار گرفته بودند، هنگام حضور در محل حادثه مشاهده كردند يك مرد جوان به نام نوربخش و مردي ميانسال به نام حاتم با شليك گلوله كشته شده و 6 مرد ديگر نيز بشدت زخمي شده‌اند.

اجساد كشته‌شدگان به پزشكي قانوني منتقل شد و مصدومان حادثه نيز به بيمارستان انتقال يافتند.

يكي از مقتولان، مهاجم بود

در تحقيق از شاهدان حادثه معلوم شد نوربخش، جوان دانشجويي بوده كه از سوي مهاجمان به قتل رسيده و مرد ميانسال يكي از مهاجمان بوده كه به اشتباه توسط همدستانش كشته شده است.

با مشخص شدن اين موضوع، جستجوها براي يافتن مهاجمان مسلح آغاز شد و پس از چند روز 4 نفر از متهمان فراري دستگير شدند. متهمان در بازجويي اعتراف كردند به خاطر انتقام‌گيري از خانواده يكي از اقوامشان، مسلحانه به آنها حمله كرده و افرادي را كه براي ميانجيگري در صحنه حادثه حضور داشته‌اند، زخمي كرده‌اند.

در ادامه مشخص شد نوربخش به دست ميرزابيگ و حاتم نيز با شليك گلوله پسرش كشته شده است.

در حالي كه تحقيقات براي دستگيري 2 عضو فراري باند ادامه داشت، ماموران باخبر شدند 5 مصدوم حادثه از مرگ نجات يافته و زنده مانده‌اند ولي مصدوم ديگر به نام محمدحسن همچنان در كما به سر مي‌برد.

حبس در انتظار مهاجمان

با توجه به اين كه ماموران موفق به دستگيري 2 قاتل فراري نشدند، پرونده قضايي پس از اخذ آخرين دفاع از متهمان بازداشت شده، با صدور كيفرخواست به شعبه 101 دادگاه عمومي ـ جزايي شهرستان الشتر ارسال شد. به اين ترتيب چندي پيش هر يك از متهمان به اتهام شركت در نزاع دسته‌جمعي منتهي به صدمات بدني عمدي به 4 مرد، به تحمل 3 سال حبس و پرداخت ديه به مصدومان حادثه محكوم شدند. با توجه به اين كه خانواده حاتم ـ مقتول ـ شكايتي در دادگاه ارائه نكرده و پسر خانواده به اتهام قتل تحت تعقيب بود، پرونده در دادسرا مفتوح ماند و پرونده قتل نوربخش ـ جوان دانشجو ـ به دادگاه كيفري استان لرستان ارسال و قاتل فراري ـ ميرزابيگ ـ به طور غيابي در شعبه دوم دادگاه كيفري استان لرستان محاكمه و به مجازات مرگ محكوم شد.

اين حكم در ديوان عالي كشور تاييد و براي اجرا به شعبه سوم دادياري اجراي احكام كيفري خرم‌آباد ارسال شد. با توجه به اين كه مرد محكوم به مرگ از 4 سال پيش متواري شده است و يكي از مصدومان همچنان در كماست، داديار شعبه سوم اجراي احكام كيفري خرم‌آباد دستور قضايي مبني بر چاپ تصوير قاتل فراري را در روزنامه صادر كرد تا چنانچه هموطنان از مخفيگاه اين محكوم به مرگ فراري اطلاعي دارند، به دادگستري لرستان يا مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبر دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی