بازدید 4136

برای جمع آوری خرچنگ و لابستر باید شکایت شود

کد خبر: ۱۶۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳ 18 May 2011
مدیر واحد بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور گفت: برای جمع آوری کنسرو خرچنگ و لابستر از سطح بازار باید یک دستگاه یا سازمان شکایت کند تا ما آن را تعقیب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فروش کنسرو خرچنگ و لابستر در بازار ایران و سایر محصولات خارجی با فراوردهای گوشتی یکی از معضلاتی است که چندی در بازارهای اصلی کشور دیده می شود.

چندی پیش خبرگزاری مهر در گزارشی با موضوع "جیب پرپول دلالان از واردات اقلام خوراکی خارجی در کشور" به سراغ فروش مواد خوراکی خارجی در بازار تهران رفته بود که بیانگر ابعاد پنهانی از فروش مواد غذایی قاچاق در کشور بود.

وجود این کالاها به همراه صدها مواد خوراکی خارجی قاچاق در بازار را عباس نخعی مدیر کل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تائید کرد و افزود: دستور داده ایم که با اصنافی که چنین کالاهایی را به فروش می رسانند، برخورد کنیم.

با این وجود مدیر واحد بازرس و نظارت شورای اصناف در این باره می گوید: روزانه از 25 تا 30 هزار واحد صنفی بازدید می شود، با این حال اگر بازرسان شورای اصناف در بازار مواد غذایی به موارد مشکوک مانند کنسروهای خرچنگ یا لابستر برخورد کردند، قطعا آن را جمع آوری می کنند.

مدیر واحد بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور ادامه داد: البته ما نمی توانیم تمام مواد غذایی را که مشخص نیست که قاچاق هستند یا نه از سطح بازار جمع آوری کنیم بلکه باید یک سازمان یا دستگاهی در مورد خاصی همچون توزیع کنسرو خرچنگ شکایت کنند و لیستی را ارائه دهند تا ما نسبت به آن اقدام کنیم.

این در حالی است که همه مراجع تقلید به اتفاق معتقدند که خوردن گوشت خرچنگ حرام است و باید از آن جلوگیری شود.

کرمی افزود: به طور مثال هم اکنون شرکت دخانیات در زمینه واردات قاچاق سیگار شکایت کرده که ما با موارد مشهود برخورد می کنیم یا در خصوص چای نیز شکایاتی را داشتیم که بازرسان ما برخورد می کنند.

مدیر واحد بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور با بیان اینکه بحث شفاف سازی واحدهای صنفی باید دنبال شود، گفت: بحث مبارزه و جمع آوری کالاهای قاچاق در عرصه توزیع و خردفروشی ها با توجه به فعالیت بیش از دو و نیم میلیون واحد صنفی خیلی سخت است.

وی میزان تقلب در اصناف را تنها پنج درصد عنوان کرد و گفت: از سویی نمی توان از ورود کالاهای خارجی در بازار جلوگیری کرد و فروش این اجناس با توجه به روابط ایران با سایر کشورها طبیعی است.

این سخنان کرمی در حالی است که روزانه صدها جنس قاچاق در واحدهای صنفی کشور به فروش می رسد و علاوه بر آسیب به اقتصاد کشور، مردم را دچار شبهات دینی در حلال یا حرام بودن این مواد غذایی کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل