بازدید 3423

جزییات طرح جامع بهارستان

معاون اجرایی رییس مجلس در مراسم کلنگ‌زنی طرح جامع بهارستان گفت: در فاز اول این طرح، کتابخانه، ‌موزه، مرکز اسناد و مرکز پژوهش‌ها، ساختمان کمیسیون‌ها، دفاتر کار و واحدهای مسکونی نمایندگان احداث خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴ 15 May 2011
معاون اجرایی رییس مجلس در مراسم کلنگ‌زنی طرح جامع بهارستان گفت: در فاز اول این طرح، کتابخانه، ‌موزه، مرکز اسناد و مرکز پژوهش‌ها، ساختمان کمیسیون‌ها، دفاتر کار و واحدهای مسکونی نمایندگان احداث خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، "علی افراشته" معاون اجرایی رییس مجلس پیش از آغاز عملیات طرح جامع بهارستان در جمع خبرنگاران پارلمانی و شهری گفت: پروژه جامع بهارستان با همت شهرداری تهران و با همکاری مشاوران و کارشناسان عالی‌رتبه کشور طراحی شده است و امروز شاهد عملیاتی شدن بخشی از آن خواهیم بود.

معاون اجرایی رییس مجلس با بیان اینکه امروز بخش اول طرح جامع بهارستان عملیاتی می‌شود، افزود: بخش اول این طرح مربوط به گسترش فازهای مرتبط با مجلس است که سال گذشته تفاهمنامه آن بین رئیس مجلس و شهردار تهران منعقد شد.

 افراشته افزود: در فاز اول این طرح، کتابخانه، ‌موزه، مرکز اسناد و مرکز پژوهش‌ها، ساختمان کمیسیون‌ها، دفاتر کار و واحدهای مسکونی نمایندگان احداث خواهد شد.

معاون اجرایی رییس مجلس در خصوص ساخت منازل سازمانی نمایندگان تصریح کرد: به دلیل پراکندگی منازل نمایندگان در شهر تهران در هنگام حضور در صحن علنی مجلس با مشکلات فراوانی مواجه هستیم که باتوجه به ترافیک سنگین تهران، انتقال نمایندگان محترم از محل سکونت تا مجلس هزینه‌های زیادی به مجلس تحمیل می‌شود که با این اقدام هم در وقت نمایندگان و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی جدی خواهد شد و به نوعی اصلاح الگوی مصرف صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه فضاهای پیش‌بینی شده در این طرح ۱۸۰ هزار متر زیربنا دارد، گفت: محل اجرای این طرح‌ها در جنوب، شرق و شمال منطقه فعلی ساختمان مجلس پیش‌بینی شده است و در آینده نیز ساختمان شورای نگهبان در بخش شمالی ساختمان فعلی مجلس احداث می‌شود.

 معاون اجرایی رییس مجلس ادامه داد: در سمت غرب، بافت تاریخی و فرهنگی بهارستان با طرح شهرداری متحول می‌شود و دسترسی در این منطقه به وسیله پیاده‌رو خواهد بود و عبور و مرور وسایل نقلیه ممنوع خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار