بازدید 20499

نام برخی کتاب‌هایی که از نمایشگاه کتاب جمع آوری شد

هرچند بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، از لحاظ اجرایی نقاط ضعف گذشته را ندارد و بهتر از سال های گذشته در حال برگزاری است، همچنان ضعف اطلاع رسانی در درون و بیرون از آن، ناشران کتاب و دوستداران کتاب را اذیت می کند / کتاب هایی درباره صادق هدایت؛ فروغ فرخ زاد و موضوعاتی از جمله کف بینی و طالع بینی و عرفان های نوظهور، آموزش های خرافی و ترویج اباحه گری، از جمله کتاب های جمع آوری شده اند.
کد خبر: ۱۶۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵ 11 May 2011
سرویس فرهنگی ـ گزارش خبرنگار «تابناک»، حاکی از آن است که جمع آوری کتاب از غرفه های نمایشگاه تا روز پایانی ادامه دارد و به جز برخی موارد خاص، مواردی از غرفه ها جمع می‌شود که پیشتر برای ارایه نشدن آنها در نمایشگاه، به ناشران و غرفه داران یادآوری شده بود.

بنا بر این گزارش، هرچند بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، از لحاظ اجرایی نقاط ضعف گذشته را ندارد و بهتر از سال های گذشته، در حال برگزاری است، همچنان ضعف اطلاع رسانی در درون و بیرون از آن، ناشران کتاب و دوستداران کتاب را اذیت می کند.

نمونه ای از این ضعف درباره تذکر برای ارایه نشدن برخی کتاب های خاص است که ناشران برای عرضه نکردن آنها باید پیش از برپایی نمایشگاه در جریان باشند و نه اینکه تازه کمیته های نظارتی و بازررسی ارشاد برای جمع آوری آنها دست به کار شوند.

در این باره باید گفت، کتاب هایی درباره صادق هدایت، فروغ فرخ زاد و موضوعاتی از جمله کف بینی و طالع بینی و عرفان های نوظهور، آموزش های خرافی و ترویج اباحه گری از جمله کتاب های جمع آوری شده اند.

لیستی از کتاب های جمع آوری شده تا پایان روز پنجم نمایشگاه که خبرنگار «تابناک» آن را به دست آورده، بدین شرح است:

«نبوغ هیتلر، راهنمای کاربردی ری کی، اسرار قدرت فکر، گروه محکومین، فواید گیاه درمانی، گنج های معنوی، اسرار زیبایی پوست، نامه هایی از زندان به دخترم، مردی که گورش را گم کرد، استخاره با قرآن، تاریخ اجتماعی، دایره المعارف طالع بینی، فال ورق تاروت، لعبت، انرژی درمانی عملی، چهار اثر از فلورانس اسکاول، هاله نورانی، آموزش زیبایی موهای زنانه، قدرت فکر، آخرین عشق، سالنامه معنوی خودت را باور داشته باش، سنت و بدعت، کلیات تعبیر خواب، خود هیپنوتیزمی، تقویم هنرپیشه، سهراب و فروغ، طالع بینی هندی، تاریخ ایران و کمبریج، اسرار ذهنی، راز زیبایی و متون آرایشی، عطر یاس های بنفش، دفتر خاکستری، دفترهای سبز، افسردگان سرا و...».

نکته قابل تأمل این که بسیاری از این کتاب ها در راستای تخریب افکار عمومی و انحراف اعتقادات است و بارها از سوی مسئولان ارشاد، مراجع عظام و همچنین دلسوزان فرهنگی بر توجه بیشتر نسبت به این حوزه های فکری ـ عقیدتی تأکید شده، ولی متأسفانه، همچنان بازار این کتاب ها به ویژه در امور طالع بینی و ترویج خرافات داغ است و برخی ناشران کاسب کار با هدف سود و سوءاستفاده از بازار این نوع، محصولات آنها را منتشر و در تیراژ بالا پخش می کنند.

با این حال، یادآوری این نکته نیز ضروری است، هرچند جمع آوری برخی از این کتاب ها از نمایشگاه در راستای سالم سازی فضای نمایشگاه است، بسیاری از این کتاب ها با مجوز ارشاد چاپ شده اند؛ افزون بر اینکه ناشرانی درباره عرضه کتاب های پیش از سال 85 نیز مرتکب تخلف شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۸
آیا این کتاب های انحرافی و ترویج خرافات از کتابفروشی ها هم جمع می شود یا این خبر تبلیغی برای فروش آنها در کتابفروشی ها می شود؟!
ببخشید مگه کتاب "نبوغ هیتلر" چه مشکلی داشته ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
برو ببین همون به اصطلاح نابغه ی شما چه جوری گور به گور شد تا بفهمی چه ایرادی داشته
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
فقط از رو اسمش که نمی تونی در موردش قضاوت کنی.
چهار اثر از اسکاول شین یک کتاب کاملاً روانشناسی هست اونوقت اون رو می زارن قاطی کتابهای فال تاروت و هاله نورانی !!!!
جونم
به نظر می رسه اگر مشکل دارد چرا مجوز چاپ میگیرید؟اگر مشکل ندارد چرا جمه آوری می شود ؟ شد داستان یک بام و دو هوا
دروغگوهاي پست كه جرات درج نظرات را نداريد.
نظزم درخصوص این سایت خوبه همیشه اخبارش را دنبال میکنم.فکز میکنم خبرهای درستی رو انتقال میده .
ما که نفهمیدیم منظور شما جنبه ضد اعتقادی و انقلابی این کتابه بود یا معرفی کتابهای غیر مناسب جهت تحریک و وسوسه خری آنها

تابناک جان سعی کن دو پهلو مطلب نزنی؟!
جمع اوري اين كتاب ها به رونق فروش آنها مي افزايد ايكاش راه صحيح ترويج و نشر كتاب را مي دانستيم
و... (یعنی اینکه اسم کتاب را هم نمی توانستید بنویسید؟)
ببخشید کتاب فواید گیاه درمانی و کتاب فروغ فرخ زاد چه مشکلی داشت که جمع آوری شد
اگر مسئولان نگران انحرافات بودند،از دادن غرفه به بهائي پزوهي كه كارش نقد بهائيت است جلوگيري نمي كردند.اگر نگوئيم عمدي دركارهست حداقل به عقل آنها بايد شك كرد
خوبه در جايي مشكلات اين كتابها بررسي بشه واطلاع رساني و روشنگري بشه تا مردم دنبالش نروند
اسرار زیبایی پوست، فواید گیاه درمانی، گنج های معنوی،ستخاره با قرآن، تاریخ اجتماعی ، آموزش زیبایی موهای زنانه، از زیبایی و متون آرایشی، عطر یاس های بنفش، تاریخ ایران و کمبریج اينا چه خرافه پرستي هستش ، يا عرفانهاي دروغين.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا شما با ذکر اسامی این کتب ناسالم از آنها ترویج و تبلیغ می کنید؟ اگر بر اثر معرفی شما حتی یک نفر هم آن کتابها را تهیه کرده و در وی تاثیر بگذارد چه جوابی در روز قیامت برای انحراف آن فرد دارید؟آیه (( وقفوهم انهم مسئولون)) را همیشه متذکر باشید
تابناک یا نظرات احمقانه را درج می کند یا نظرات موافق را. از درج نظرات تحلیلی به دلیل نون و نرخ روز و این حرفا شانه خالی می کند.
فقط 10% این کتابا در مورد خرافات بود بقیه به نظر بعضیا واسه ملت خوب نیست خودشمون نمی فهمن!!!!
بله..به عقیده سایت وزین تابناک کتابهایی مانند "4اثر از فلورانس اسکاول شین،خود هیپنوتیزمی،کتاب های صادق هدایت،فروغ فرخزاد،رمانهایی مانند مردی که گورش را گم کرد ،کتابهای مربوط به آرایش و زیبایی و...که سالهاست با مجوز ارشاد کشور خودمان دارد تجدید چاپ میشود و در کتابفروشی ها موجود است سراسر آموزش های خرافی و ترویج اباحه گریست و در راستای تخریب افکار عمومی و انحراف اعتقادات است و باید از سطح نمایشگاه جمع شود و ناشر بدبختی که ماه ها و شاید سالها پشت در ارشاد معطل مجوز بوده و حالا فرصت عرضه کتابش به نمایشگاه را پیدا کرده به خاک سیاه نشاند... اصلا غلط کرده که برای همچین کتابی مجوز گرفته !سایت تابناک وامثالهم و همفکرانشان می گویند آنچه که ما فکر میکنیم قطعا و یقینا همان چیزیست که حقیقتست و حالا که قدرت داریم به زور حقیقت را روی شما پیاده خواهیم کرد!اصلا هم مهم نیست که نود درصد مردم در مورد این کتابها نظر ما را ندارند...! نظر مخالف هم غلط میکنند پای خبر ما میگذارند !
همه را بذار کنار ولی هاله نور خیلی جاله بذارین بمونه
نبوغ هیتلر؟؟؟؟؟؟؟!!!!
چه احمق هایی پیدا میشنا!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل