بازدید 21027

بدهكار 1000 ميلياردی قهرمان ملی شد!

محمدرضا سبز عليپور به عنوان رئيس مركز تجارت جهاني ايران شناخته مي شود در مصاحبه با ايلنا درباره يك بدهكار بانكي كه داراي بدهي معوقه هزار ميليارد توماني است، گفت او نه تنها مفسد نيست بلكه انساني قابل احترام و كارآفرين و در كل يك قهرمان ملي است!
کد خبر: ۱۶۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰ 11 May 2011
کیهان نوشت:

محمدرضا سبز عليپور به عنوان رئيس مركز تجارت جهاني ايران شناخته مي شود در مصاحبه با ايلنا درباره يك بدهكار بانكي كه داراي بدهي معوقه هزار ميليارد توماني است، گفت او نه تنها مفسد نيست بلكه انساني قابل احترام و كارآفرين و در كل يك قهرمان ملي است!

سبزعليپور ادامه داد: فرد مورد نظر طي چهل سال گذشته طبق اعتراف جناب آقاي آقامحمدي بهترين صنايع را در رشته كاري خود نه تنها در سطح ايران بلكه در سطح خاورميانه و حتي جهان احداث كرده است. بهترين محصولات را توليد و به سراسر دنيا صادر كرده، بيش از 5000 نفر كارگر، كارمند، مهندس و مدير ارشد در كارخانجات و شركتهاي او مشغول به كار هستند.

شما قضاوت كنيد وقتي كه يكي از كارخانجات اين مرد بزرگ هر سه ماه بيش از 1000 ميليارد تومان مواد اوليه نياز دارد پس آيا مبلغ 1000 ميليارد تومان وام تنخواه گردان براي صنايع ايشان خيلي زياد است كه چنين آن را بزرگ مي كنند و تحويل جامعه مي دهند؟

وي همچنين گفت: «در ساير كشورهاي جهان هر كسي بتواند بيشترين وام را از بانكها اخذ و آن را در راه سالم سرمايه گذاري كند نه تنها از وي قدرداني مي شود بلكه تخفيف هايي نيز در سود تسهيلات به وي اعطاء مي شود اما در كشور ما به دليل نبود برنامه ريزي صحيح در شبكه اعتباري بانكها و سيستم انقباضي مؤسسات پولي و در نتيجه عرضه كم و تقاضاي زياد براي دريافت تسهيلات، موجب شده تا هر كسي كه موفق به دريافت وام از بانك ها شود زير ذره بين قرار گرفته و سريعاً انگشت اتهام به سوي وي نشانه رود بدون آنكه بررسي شود كه تسهيلات دريافتي صرف چه اموري شده و آيا در رشد و توسعه اقتصاد كشور سرمايه گذاري شده يا خير.»

با اين اظهارات كه طي روزهاي اخير از سوي برخي افراد ديگر هم عنوان شده، لابد مردم و بانك مركزي بايد چيزي هم دستي به اين جناب بدهكار هزار ميليارد توماني و امثال وي بدهند!

صاحبان اين منطق روشن نمي كنند كه داشتن كارخانه و پرداخت شماري كارگر، توجيهي براي فرار از بازپرداخت بدهي هاي هزاران ميليارد توماني مي شود؟

يعني به قول آقاي سبزعلي پور بايد آن هزار ميليارد تومان را نه بدهي بلكه «تنخواه گردان ناچيز» حساب كرد و بخشيد؟! از كي تا به حال تأخير در بازپرداخت بدهي هاي كلان بانكي و نپرداختن آن جزو شرايط احراز عنوان «قهرمان ملي» شده است؟

همچنين بايد پرسيد صرف «اخذ بيشترين وام بانكي» و عدم پرداخت آن در كجاي دنيا مورد قدرداني واقع مي شود؟

ضمن اينكه براساس استدلال نبوغ آميز رئيس «مركز تجارت جهاني ايران»، هركس مي تواند وام كلان بانكي بگيرد اما در ازاي مطالبه اقساط، بلافاصله ادعا كند كه آن وام را صرف رشد و توسعه اقتصاد كشور كرده و بنابراين بازپس نمي دهد! آيا امثال آقاي سبزعلي پور حاضرند از كيسه و جيب خويش وام هايي اين چنين پرداخت كنند؟ و آيا منطق اقتصادي در تجارت جهاني هم اين گونه است؟!

فارغ از تشخيص مصداق فساد اقتصادي، واقعيت اين است كه پرداخت وام هاي بانكي- به مفهوم روشن وام يعني پولي كه قرض گرفته شده و در وقت تعهد شده بازپس داده مي شود- صرفاً به شرط بازپرداخت انجام مي شود و با هيچ توجيه و تأويلي نمي توان از تأديه آن طفره رفت.





    
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
به من هم 1000 ميليارد تومان وام ميدن؟! به خدا كارخونه مي زنم و 10 هزار نفر رو استخدام مي كنم، تازه بعد از يك 3سال اصل و سود پول رو يكجا پس ميدم. اگه بانكي خواست وام بده خبرم كنيد، نه اينكه بخوام با پول بيت المال كسب منفعت كنم ،نه، فقط مي خوام قهرمان ملي بشم!
با اشون بفرمایید پدر بازنشسته من به خاطر 10میلون وام داره زندگ و شخصیت خودشو از دست میده هنوز هم که نتونسته بگره کارمند بیچاره 67 ساله...؟؟؟
اگر اين آمار و ارقام صحيح باشد و هزار ميليارد ماده اوليه وارد يكي از كارخانه ها شو در هرماه، از آنجاييكه متوسط سود واحد هاي توليدي بين 20-30 درصد است پس اين مبلغ بدهي را نهايتا در 5 ماه مي تواند باز گرداند آنهم از طريق سود حاصل از يكي از كارخانجاتش.
جناب تابناك . شما هم اگر توانستيد 5000 نفر نيروي كار ساده تا متخصص را جمع آوري كنيد و هر ماه با اداراتي مثل بيمه و وزارت كار و هزينه هاي مختلف جاري و حقوق ايشان طرف شويد . اين مجموعه را بچرخانيد و به بهره وري و سود دهي برسانيد . با نوسانات نرخ ارز و سياستهاي اقتصادي و داخلي و خارجي هر دم يك چيز اين مملكت بسازيد و در نهايت نان به سفره خانواده 5000 نفر انسان شريف كارگر برسانيد . اگر وجود اين كار را داشتيد . آنوقت صلاحيت اظهار نظر را هم داريد . همه اينها به كنار . آيا تا حالا شنيده ايد حقوق كاركنان اين مجموعه يك روز تاخير داشته باشد ؟ آيا كارگران اين مجموعه اعتصاب و حقوق عقب افتاده داشته اند ؟ كسي كه اين همه لياقت بخرج داده بايد مجسمه طلا از او ساخت .
به ایشان بفرمائید. مد حسابی اهل حساب و کتاب
حتی اگر 5000 نفر شما هم درست باشد اگر این ژول را بین همین افراد تقسیم می کردند و قیدش را هم می زدند نفری 20 میلیون تومان به انها می رسید. حال این افراد با این 20 میلیون تومان خودشان کار وکاسبی راه می انداختند و این تعداد به قول شما شاغل دو برابر میشد.
ظاهرا این روزها حرف ناحساب زدن شده یک اپیدمی.
وقتي مواد اوليه ماهانه اين آقا هزار ميليارد تومان باشد، چرا بازپرداخت وام كه قطعاً بسيار كم‌تر از اين مبلغ است، اين‌قدر بايد دشوار باشد كه اين آقا بابتش حاضر باشد از آبرويش هم بگذرد؟ اگر 20 درصد سود براي كالاهايي كه اين آقا توليد مي‌كند در نظر بگيريد فقط در يك كارخانه ايشان ماهانه دويست ميليارد تومان سود دارد؛ نه شما بگيريد 100 ميليارد تومان.... اگر ايشان فقط 5 كارخانه داشته باشد، اين هزار ميليارد تومان را مي‌تواند (با احتساب 10 درصد سود) ظرف دو ماه برگرداند.
بله جالب است که به دزد لقب قهرمان ملی داده می شود
من تا حالا بیشتر از 5 میلیون تومان ندیده ام .1000میلیاردتومان برایم قابل درک نیست .
موضوع این است که چرا بدهی خودرا را پرادخت نمیکند نه اینکه چرا اینقدر وام دریافت کرده است
با سلام
بنده يك اشتباه بزرگي مرتكب شدم و سه سال پيش يك وام 6.5 ميليوني اتومبيل از بانك تجارت گرفتم. اسفند سال گذشته (89) از بانك مرا صدا زدند و گفتند تا پايان سال 89 سه قسط از اين وام بدهكار هستيد. اگر تا قبل از 25 اسفند 89 جبران نكنيد اسم شما به عنوان بدحساب به بانك مركزي اعلام و از اين پس تا آخر عمر از هيچ بانكي نمي توانيد تسهيلات بگيريد!!! آيا در مورد بدهكار 1000 ميليارد توماني به اندازه ي بنده حتي وثيقه هم گرفتند و وام دادند؟ يا خير به اين قهرمان ملي .... ! نمي دانم، خدا عالم است.
راستي عدل علي كه از آن دم ميزنند نيز به همين صورت بود؟ معاذالله! خدايا ببخش ما را!
با سپاس
منم مي خوام قهرمان ملي بشم ولي اين بانكها همكاري نمي كنند!!!
من كاري به اين اقا ندارم.اما مي دانيد چند درصد از پيمانكاران اين كشور ميلياردها تومان براي اين كشور كار انجام داده اند و طلبكار هستند و هر موقع هم به هريك از وزارتخانه ها مراجعه مي كنند با اين جمله مواجه هستند كه پول نداريم و عد همين پيمانكاران براي سرپا نگه داشتن شركتهاي خود مجبورند از بانكها وام با بهره هاي فراوان بگيرند تا كمبود نقدينگي خود را جبران كنند و زماني كه طلب خود را از دولت مي گيرند طلب انها فقط جوابگوي بهره گرفته شده مي باشد و هيچ جريمه اي بابت اينهمه تاخير به پيمانكاران پرداخت نمي شود.
ایشان قهرمان ملی هستند و کارشان هم قابل تقدیر و ستایش است و وام هم حقشان است و... اما به شرطی که اقساط وام را باز پرداخت نمایند. نه اینکه وام را بگیرند و اقساط را پس ندهند.
جناب آقای سبزعلیپور: در سیستم بانکی که در قبال هزاران جور وثائق و ضامنین با سختی می توان وام دریافت کرد این قهرمان ملی 1000 میلیارد تومان بدهی دارد که مظهر العجایب است. جالب است که اینگونه وام ها مدت تنفس دارند و پس یک یا چند سال پرداخت میگردند. جالب توجه آنکه قهرمان ملی اگر در این مدت کوتاه (از زمان اعلام اسامی بدهکاران کلان کشور) قادر بودند که بدهی به این حجم را پرداخت نمایند چرا تا به حال اهمال کرده و سرمایه دریافتی را بازپرداخت ننموده بودند. همه این ها و موارد بسیاری که از حصله جنابعالی و سایرین خارج است نشان از عدم قهرمان بودن نامبرده دارد.
سلام ایشان خوب سفسطه می کنند مگر در دنیا اگر کسی وام میگیرد و پس نمی دهد همینطور رهایش می کنند؟به محض اینکه وام پرداخت نشود کلیه اموالی که ضامن گذاشته شده حراج میشود این را برای مردمی می گوئید که از دنیای تجارت و خارج خبر ندارند.
میگم از این آقا بپرسید من بعد کلی بدبختی یک وام 12 میلیونی برای خرید مسکن گرفتم حالا اگر اقساط آن وام را پرداخت نکنم می توانم امیدوار باشم که قهرمان استانی یا حداقل شهرمان خواهم شد؟!!!
حدود شش سال پيش شاهد راه اندازي واحد صنعتي در ابو ظبي بودم و أيشان با كمترين موانع شروع به توليد و محصولات خود را به اروپا صادر مي كرد ضمنا مواد اوليه ان را إز ايران تامين مي كردد و فقط به فكر كار افريني بودند ياد اوري مي كنم أيشان بيش إز هفتاد سال سن و داراي تجاربي ارزشمند هستند كه براي بدست اوردن انها زمان و هزينه زيادي را بايد صرف كتيم ضمنا نقص در قوانين فضاي نا سالم را ايجاد مي كند  
بايد توجه داشت و با دقت به وامهاي كلان كه به شركتها و يا اشخاص حقيقي داده مي شود صرف چه كاري مي شود . آيا در ايران سرمايه گذاري مي شوند يا به خارج از ايران منتقل مي شوند ، در صورت پرداخت نشدن اقساط ، آيا ضامنين معتبر دارند يا نه ؟
اگر پول به موقع بازپرداخت مي شود ديگر مشكلي نيست !
فکر کنم منظور ایشان توجیه دیر پرداخت کردن وام نباشد بلکه منظور این است که هر کسی که وامش را دیر پرداخت کرد مفسد نیست و بهتر است ابروی افراد برده نشود و همانطو ر که خودشان گفتند او را می شناسند او کارافرین است و همینکه بشود با این شرایط اقتصادی در کشور کارافرینی کرد این باعث تفدیر از فرد است نه تقبیح و تهمت
ببخشید مگر این وام در قرادارد این آقا بلاعوض قید شده بوده. طبق قرارداد منعقده بین بانک عامل و این حضرت آقا که صددرصد هم همچین قرادادی وجود داره الان ایشان بدهکار بانکی و مجرم اقتصادی محصوب میشود، حالا شما هر اسم و عنوانی که میخواهید به ایشان بدهید و مدال از سینه اش آویزان کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان