بازدید 16126

دری: نمایشگاه کتاب عروسی نیست!

وی تاکید کرد: این‌جا محل عروسی یا بزم نیست که عده‌ای با آرایش‌های وحشتناک حضور داشته باشند که من هم از دیدن آنها شرم دارم. تعداد معدودی از بازدیدکنندگان با وضعیت نامناسبی در نمایشگاه حاضر شدند که شخصا راضی نیستم و نباید هم راضی باشم.
کد خبر: ۱۶۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۱ 07 May 2011
ایسنا نوشت:

رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام نارضایتی از وضعیت حجاب در نمایشگاه تصریح کرد: برخی افراد ناآگاه با پوشش بد، مردم را به نمایشگاه بدبین می‌کنند.

رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به سوالی در مورد گشت ارشاد در نمایشگاه کتاب و هم‌چنین ارزیابی‌اش از وضعیت رعایت حجاب در این دوره از نمایشگاه گفت: از مساله پوشش در نمایشگاه راضی نیستم. البته از همه‌ی کسانی که با رعایت عفاف و حجاب در نمایشگاه حاضر شده‌اند تشکر می‌کنم.

دری اخوی تصریح کرد: آن‌چه مسلم است نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه جمهوری اسلامی است و ضرورت دارد حریم آن رعایت شود و باید بر اساس ضوابط قانونی جمهوری اسلامی فعالیت کنیم و اگر قرار باشد بستری فراهم شود که قوانین و مقررات نظام مورد تخطی قرار گیرد باید برخورد شود. نمایشگاه باید یک آوردگاه فرهنگی باشد.

وی تاکید کرد: این‌جا محل عروسی یا بزم نیست که عده‌ای با آرایش‌های وحشتناک حضور داشته باشند که من هم از دیدن آنها شرم دارم. تعداد معدودی از بازدیدکنندگان با وضعیت نامناسبی در نمایشگاه حاضر شدند که شخصا راضی نیستم و نباید هم راضی باشم. البته غرفه‌داران و متصدیان غرفه‌ها مساله‌ حجاب را رعایت کرده‌اند و افرادی هم بودند که این مساله را رعایت نمی‌کردند و به آنها تذکر دادیم و خوشبختانه رعایت شد. البته برخی افراد ناآگاه هم هستند که فقط برای تفریح به نمایشگاه می‌آیند؛ در حالی که نمایشگاه کتاب صرفا محلی برای تفریح نیست و رعایت عفاف یک شرط اصلی است.

وی افزود: من برای نمایشگاه همان قداستی را قائلم که برای شبستان‌ها و صحن‌های بارگاه امام رضا (ع) که در مشهد است. در مشهد و قم اگر افرادی بخواهند بدحجاب وارد حرم شوند به آنها چادر می‌دهند تا بپوشند و من قداست نمایشگاه کتاب را به این شکل می‌بینم. برخی که ناآگاه هستند متاسفانه به شکلی در نمایشگاه می‌آیند که حتی در خانه‌ خودشان هم آن‌جور نیستند و مردم و افراد حزب‌اللهی را نسبت به نمایشگاه کتاب بدبین می‌کنند.

دری اخوی یادآور شد: روشن است که مراجع ذی‌ربط باید به وظایفشان عمل کنند و گشت ارشاد هم به وظیفه‌ی خودشان عمل می‌کند.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی که آیا برای حضور ناشرانی که در سال گذشته تخلفاتی را مرتکب شده‌اند در این دوره تنبیهاتی در نظر گرفته شده است؟ گفت: اگر قرار بود تخلفات سال گذشته‌ ناشران مورد نظر قرار گیرد در این دوره 50 ناشر نمی‌بایست در نمایشگاه حضور داشته باشند؛ در حالی که این‌طور نیست.

وی هم‌چنین درباره‌ی میزان بازدیدکنندگان در این دوره از نمایشگاه گفت: من اسیر آمار نیستم اما بر اساس رصدهای انجام شده و و هم‌چنین مانیتورینگ نمایشگاه،شاهد افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان نسبت به دوره‌های گذشته هستیم.

دری اخوی در پایان اظهار کرد: ما غیر از دو میلیارد تومانی که برای اعطای یارانه به دانشجویان اختصاص داده‌ایم نزدیک به سه میلیارد تومان هم از طریق اداره‌های کل ارشاد در استان‌ها در هماهنگی با دانشگاه‌ها به دانشجویان برای خرید کتاب تسهیلات ارائه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
اگر همین به قول شما بدحجاب ها به نمایشگاه کتاب بیایند و چهارتا کتاب مطالعه کنند ممکن است مسائل جالب و مهمتری از وضعیت ظاهری بیابند تا به آن مشغول شوند.
آقای دری فقط تنها مسئله ای که از نظر شما مهم بود همین مسئله بود؟
از هفته قبل به سایت نمایشگاه مراجعه کردم برای تهیه کارت کتاب خارجی هیچ چیز در مورد تعطیلی امروز نوشته نشده بود در حالی که کاملاً قابل برنامه ریزی بود. در همین سایت به هیچ وجه نتونستم کتاب مورد نظر رو پیدا کنم و نرم افزار موتور جستجو گر کاملا بی مصرف است و وقت بسیار زیادی از من و امثال من پشت باجه های شلوغ و وقت گیر اطلاع رسانی هدر شد.
امروز من و 3 نفر از دوستان هم دانشگاهی دیگر به همراه ده ها و شاید 100 ها هزار نفر دیگر در نمایشگاه از صبح وقتمان به هدر رفت جواب این همه وقت از دست رفته را چه کسی پس می دهد؟
وقتی این مسئله از قبل مشخص نبوده پس فرض بر حق استفاده کامل از ساعت کار نمایشگاه در این روز برای همه بویژه غرفه دارانی که برای این زمان هزینه و اجاره پرداخت کرده اند بوده است. آیا حق و حقوق تضییع شده این افراد به آنها مسترد می گردد؟
گفته شده که اطلاع رسانی کردید ولی آیا اطلاع رسانی محدود در شب قبل که خیلی ها یعنی بیش 100 هزار نفر مطلع نشدند به چه درد می خورد؟
در بن کتاب نوشته بود از 17 تا 22 قابل استفاده است نمی توانستید بنویسید که روز 17ام نمایشگاه از ساعت 13 شروع به کار می کند؟ نه اینکه ما بخاطر شروع استفاده از بن کتاب از اول صبح امروز مجبور باشیم در نمایشگاه حاضر شویم و تا ساعت 13 معطل و بی کار بمانیم؟
خیلی از مسائل دیگر هم وجود دارد که به همین تعداد بسنده می کنم و تابناک خواهش می کنم که سانسور نکن.
شبیه همه چی بود به جز نمایشگاه-وحشتناک شلوغ - کثیف و گرد و خاک-به هم ریخته - نمایشگاه ساندویچ و نوشیدنی--بابا نمایشگاه باید شکیل و خلوت باشه-من پشیمون شدم برگشتم خونه
متاسفانه بانوان ایرانی به دلیل فقر قرهنگی جامعه و توجه و اهمیت بیش از حد اقایان به زنان با ظاهر زیبا بیشتر وقت خود را صرف خود ارایی نموده و بدون توجه به اینکه چه ارایشی مناسب چه مکانی می باشد در کوچه و خیابان و سایر مکان های عمومی ظاهر می شوند . منظور از کار فرهنگی البته استفاده از چماق نیست بلکه استفاده از روش های روانشناسی و جامعه شناسی که اهل فن توصیه می کنند می باشد . به جز عده قلیلی از بانوان غالب انها تفاوت بین ارایش ملایم و ارایش کاباره ای را نمی دانند و باید با نمایش الگو های مناسب نسان داد که فرق هست بین آراستگی و جلف بودن . پوشش و آرایش زنان در ایران باید در عین زیبایی و آراستگی در شان جمهوری اسلامی هم باشد .
غرفه داران که 100% رعایت کردند.
جلوی خودم یکی از این غرفه دارهای خانم به دو سه تا پسر به راحتی دست دادند.
واقعیت "بی فرهنگی ما" تلخ است!
احسنت احسنت نگذارید یک عده بی حجاب باعث آبروریزی نظام در نمایشگاه کتاب شوند . احسنت
بابا کجای کاری نمایشگاه که خوبه بعضی ها خانمها برا ختم ومسجد هم همین جور میرن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست