بازدید 16263

رمزگشایی مرتضی نبوی از اهداف جریان خاص

وي ادامه داد: اين مساله نمود ديگري از تجديدنظر طلبي است زيرا اين گروه منحرف مي‌خواهند از اقبال عمومي استفاده نمايند و با تغيير شعارهاي انقلاب به سمت هدف اصلي خود حرکت نمايند و دليل اين کار را هم جذب 13 ميليون رايي بدانند که در دوره قبل به رقيب آقاي احمدي‌نژاد داده شد. در جهان ما عده‌اي انسان‌هاي شيطان‌صفت و جنيان كافر وجود دارند كه مي‌توانند تاثيراتي را در ذهن و فكر افراد بگذارند و شايد اين جريان منحرف نيز با اين موجودات رابطه داشته باشند.
کد خبر: ۱۶۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹ 02 May 2011
يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انتظار ما از عناوين و نام‌گذاري سال‌ها اين است كه مهم‌ترين مسائل كشور را پوشش دهند، دربرگيرنده باشند، از اهميت ويژه‌اي برخوردار باشند، براي كشور راهگشا باشند، بتوانند به مردم و مسوولان جهت بدهند و امكانات و توان كشور را در آن جهت بسيج كنند. اين‌ها مواردي هستند كه از يك نامگذاري انتظار مي‌رود.

به گزارش ايسنا سيدمرتضي نبوي در گردهمايي اصناف و بازاريان در مسجد امام خميني(ره) بازار تهران با تسليت به مناسبت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار كرد: طبيعتا وقتي من با واژه جهاد اقتصادي روبه‌رو شدم، احساسم اين بود كه آقا روي مهم‌ترين مساله‌اي كه مبتلابه جامعه ما هست انگشت گذاشته‌اند؛ زيرا الان جامعه ما در مقطعي است كه عزم خود را براي پيشرفت كشور جزم كرده است و تصميم دارد عقب‌ماندگي‌هايي را كه شايد يك قرن طول كشيده است جبران كند.

وي افزود: ما الان داراي سند چشم‌انداز 20 ساله هستيم كه يكي از هدف‌هاي مهم اين سند، رسيدن به جايگاه اول اقتصادي در منطقه است كه كشورهاي مهمي مثل تركيه و عربستان هم در اين منطقه قرار دارند.

وي با بيان اين‌كه «ما همچنين در سومين سال از چهارمين دهه انقلاب با نام دهه پيشرفت و عدالت قرار داريم» گفت: وقتي به سياست‌هاي برنامه 5 ساله پنجم مراجعه مي‌كنيم رهبر معظم انقلاب در آن‌جا روي يك اهداف روشن اقتصادي تاكيد كرده‌اند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به حداقل رشد 8 درصد اقتصادي اشاره كرد.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در کشور ما مرجعي جهت اعلام رسمي رشد اقتصادي وجود ندارد و طبق آمارهاي بين‌المللي در سال گذشته رشد اقتصادي ايران به عدد صفر و يا نزديک به يک درصد رسيده است. از سوي ديگر ما با خيل جواناني روبه‌رو هستيم كه از تحصيلات خوبي هم برخوردارند و وارد بازار كار مي‌شوند و ايجاد اشتغال براي اين جوانان نيازمند يك جهاد اقتصادي است. اين‌ها مسائلي است كه با نامگذاري رهبر معظم انقلاب براي انسان زنده مي‌شود.

وي تصريح كرد: از نظر علم و فناوري کارهاي بسيار مثبتي انجام شده است به گونه‌اي که رشد علمي ما بسيار خوب ارزيابي شده است و از نظر فناوري هسته‌يي نيز به رغم تمامي تهديدها و مشکلات مقام دوم منطقه را دارا هستيم و مي‌توانيم با برنامه‌اي که توسط نقشه‌هاي جامع علمي کشور تدوين شده به مقام اول منطقه تبديل شويم.

وي افزود: اصولا نظام اقتصادي ما دچار مشکل است زيرا اقتصاد ما متکي به نفت مي‌باشد و دولت و مردم عادت کردند که اين درآمد باشد و از آن استفاده نمايند و در کل به هر صورتي گذران زندگي بنمايند به همين دليل است که با کوچکترين نوسان در قيمت نفت اقتصاد ما دچار بحران و چالش مي‌گردد.

نبوي با بيان اين‌كه «عمده فعاليت اقتصادي ما توسط دولت انجام مي‌شود و مردم نشاط اقتصادي ندارند» گفت: قوانين و مقررات وضع شده نيز هميشه به نفع اقتصاد دولتي بوده و سرمايه گذاران را حمايت نمي‌کند، که تنها راه برون رفت از چنين وضعي اجراي کامل اصل 44 قانون اساسي است و نبايد به اين صورت باشد که آن‌را نصفه و نيمه اجرا نمائيم. اگر مقايسه‌اي با کشوري مانند ترکيه كنيم مي‌بينيم که شرايط ورود بخش خصوصي در چنين کشورهايي بسيار مهياست. ما بايد با توجه به اجراي اصل 44 قانون اساسي با ايجاد انگيزه سعي در تغيير ساختار فعلي کسب و کار بنمائيم.

وي اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب اين موضوع را باز و دقيقا تاكيد كردند كه جهاد اقتصادي با تلاش اقتصادي متفاوت است. در جهاد اقتصادي ما در حقيقت با يك دشمن و موانع بيروني و دروني مواجه هستيم و اين‌طور نيست كه ما صرفا بايد تلاش كنيم، بلكه در عين حال چالش‌هايي را هم پيش رو داريم و مقابله‌اي در كار است.

مدير مسوول روزنامه رسالت گفت: ما از زمان جنگ تحميلي و دفاع مقدس، شاهد تحريم اقتصادي بوديم و دشمنان انقلاب اسلامي و بويژه جهان سرمايه‌داري، هيچ وقت اين موضوع را فراموش نكرده و از ما دريغ نداشته‌اند، آنها هميشه سعي كرده‌اند كه به ما فشار اقتصادي وارد كنند و بعد از تلاش نظامي كه مي‌خواستند ما را در جنگ تحميلي با شكست مواجه كنند و نتوانستند با خود گفتند كه فشار اقتصادي و تحريم‌ها را آنچنان زياد مي‌كنيم كه از اين طريق بتوانيم جمهوري اسلامي ايران را شكست دهيم.

وي ادامه داد: در همين راستا ديديم كه به بهانه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي، قطعنامه‌هايي صادر و طي هر كدام از آنها سعي كردند كه حلقه اقتصادي را تنگ‌تر كنند و فشارها را افزايش دهند، در نتيجه ما مي‌بينيم كه نامگذاري امسال واقعا بجاست و ما با يك جهاد اقتصادي روبه‌روييم و دشمن هم داريم، بعضي از كشورها هستند كه عقب‌ماندگي دارند و مي‌خواهند آنها را جبران كنند، ولي دنيا سعي نمي‌كند با آنها مقابله كند، ولي ما با يك چنين مقابله‌اي هم روبه‌رو هستيم.

نبوي تاكيد كرد: بنابراين در جهاد اقتصادي، هم دشمن بيروني و هم موانع داخلي فرض است. البته ما ياد گرفته‌ايم كه پيروزي خود را در بطن چالش‌هاي موجود پيش ببريم و اين مستلزم برخورداري از روحيه جهادي است.

وي با بيان اينكه ما در فرهنگ انقلاب اسلامي واژه‌هايي داريم كه واقعا راهگشا هستند، افزود: وقتي دشمن به نظام اسلامي حمله مي‌كند و اعلام جهاد مي‌شود، اول ما با اعتقاداتمان روبه‌رو هستيم و موضوع تبديل به يك امر مقدس و خدايي مي‌شود. سرمايه‌گذاري مالي و جاني، پشتوانه‌ اين موضوع قرار مي‌گيرد و هر قدمي كه كسي در اين راه برمي‌دارد باعث باز شدن پرونده‌اي براي او مي‌شود و به عنوان كاري به حساب مي‌آيد كه هم به درد دنياي او مي‌خورد و هم به درد آخرت، جهاد اقتصادي نيز يك‌چنين حالتي پيدا مي‌كند و انگيزه‌ها الهي مي‌شود و همه بسيج مي‌شوند. همه به اين فكر مي‌افتند حالا كه وقت جنگ است چه بايد بكنند و چگونه بايد امكاناتشان را بسيج كنند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود در مورد شرايط منطقه اظهار كرد: در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامي ما شرايط بسيار حساسي را پيش رو داريم، روش‌هاي سياسي و انقلابي ما در منطقه به الگو برداري نشسته است و همين الگو برداري موجب به پا خاستن کشورهاي اسلامي منطقه گرديده که اين حرکات خواست غرب نبوده و به هر ترتيبي مي‌بينيم که در برابر آن مقاومت مي‌کنند مثلا در ليبي اين جنگ فرسايشي را بوجود مي‌آورند که بگويند اگر کشوري بپاخاست دچار چنين هرج و مرج‌هايي خواهد شد.

وي در ادامه افزود: بايد جهاد اقتصادي کرد، دولت، مجلس، قوه قضائيه و مردم دست به دست هم دهند تا به سرانجام مقصود برسيم. وقتي کلمه جهاد را بکار مي‌بريم، وجود يک مرکز فرماندهي و داشتن يک نقشه راه بسيار ضروري مي‌باشد و بايد استراتژي مشخص گردد. افسران اين عرصه نخبگان اقتصادي هستند.

مساله ديگري که بايد به آن توجه داشت شرايط داخلي کشور مي‌باشد، رهبري در اين مدت چند بار تاکيد کردند که مسوولان نبايد حرکتي کنند که موجب پريشاني مردم و شاد کردن دشمنان شوند. بايد روابط آرامش بخش باشد.

نبوي با بيان اينكه همه مي‌دانيم که از اول انقلاب تاکنون کشور با چالش‌هاي متعددي روبرو بوده، خاطرنشان كرد: در ابتداي انقلاب مساله منافقين و بعد بني صدر و در مقطع ديگر مساله‌اي بنام دوم خرداد و اصلاح طلبان، در دوران اصلاحات متاسفانه چشممان را باز کرديم و ديديم که افرادي که ديروز خود را يک فرد سوپر انقلابي مي‌دانستند ناگهان با يک رويکرد عجيب تجديد نظر مي‌کنند و حتي به شعارها و باورهايشان نيز پشت مي‌کنند. کساني که در زمان تسخير لانه جاسوسي از تندروترين افراد بودند در زمان اصلاحات با موضع ضعف و ذلت دست ياري به آمريکا دراز مي‌کنند و سينه خود را براي ارتباط با آنها چاک مي‌دهند.

وي ادامه داد: متاسفانه در هر مقطعي تجديد نظر طلبي به اينگونه بوده است بطوري که ديدگاه‌ها کاملا عوض مي‌شود نسبت به آن چيزي که فرد و يا گروه قبل از آن اعتقاد داشته است مثلا در جريان دوم خرداد، متاسفانه شاهد بوديم که کار را به جايي رساندند که مي‌خواستند در مجلس ششم يک رفراندوم بگذارند تا کلمه اسلامي را از جمهوري اسلامي حذف نمايند تا بتوانند به گمان خود همرنگ دنيا شوند و پاي بر روي خون شهدا بگذارند، که اين مساله با هوشياري مردم و تدابير هوشمندانه رهبري ناکام ماند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: خوشبختانه با آغاز بکار مجلس هفتم و از سال 1384 با هوشياري مردم آن جريان کنار رفت و شخصيتي مانند دکتر محمود احمدي‌نژاد به صحنه انتخابات آمد، ايشان از رجال سياسي اول مملکت نبودند ولي با اقبال عمومي مواجه شد و انتخاب گرديد. اقبال مردم از وي بدليل گفتمان بسيار ساده‌اي بود که ايشان داشتند و قول دادند که اشرافي‌گري بوجود آمده در حکومت را از بنيان قطع نمايند.

نبوي افزود: همانطور که مي‌دانيم متاسفانه اين مساله اشرافي‌گري در حکومت بوجود آمده بود و يکسري افراد خاص با تقسيم کارها بين خود باعث شده بودند که با رانت و سوء استفاده به مقاصد خود دست يابند.ولي آقاي احمدي‌نژاد با شعار تحول آمدند تحولي که آقاي خاتمي نيز وعده داده بودند ولي نتواستند انجام دهند ولي ديديم که ايشان دست به تحولات جدي زدند. از آن طرف کساني که داشت دستشان رو مي‌شد نيز ساکت ننشستند و سر و صداي زيادي به پا نمودند و آخرين آن نيز مسائل بعد از انتخابات بود که توسط بقاياي همان گروه ايجاد شد، اين يکي از نتايج تجديد نظر طلبي آن گروه خاص بود.

نبوي افزود: کشور داشت به يک آرامش نسبي مي‌رسيد که متاسفانه شاهد پيدايش يک گروه عجيب و منحرف ديگر بوديم. اين گروه با ارائه يکسري مسائل عجيب و ماورايي باعث شدند که اعتراض بي سابقه مراجع تقليد را داشته باشيم زيرا هدف اصلي اين گروه بي اعتنايي به روحانيت و عبور آهسته از جريان اصول‌گرايي است که مصاديق آن به عينه مشهود است. آنها با ارائه ادعاهايي که ما به جايي متصل هستيم و با توليد CDهايي مانند ظهور نزديک است سعي در بدست آوردن اقبال عمومي را دارند زيرا مي‌دانند مردم ما معتقد پرو پا قرص امام زمان(عج)هستند در گذشته هم بسيار افرادي بودند که خود را امام زمان معرفي مي‌کردند. آنها مي‌خواهند از اعتقادات مردم سوء استفاده کنند زيرا به گفته حضرت امام اين حکومت مقدمه و پيگيري براي رسيدن به اهداف حضرت مهدي(عج) است.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه دولت در کشور ما با توجه به درآمد نفت جايگاه حساسي دارد و قابل مقايسه با مجلس و قوه قضائيه نيست، تصريح كرد: به اين دليل است که براي نفوذ به بدنه دولت بيگانگان و افراد منحرف داخلي برنامه ريزي دقيقي انجام مي‌دهند. اين گروه انحرافي نيز ابتدا شعارهاي انقلابي دادند از آقاي احمدي‌نژاد نيز به اين دليل استقبال شد که ايشان با ارائه شعارهايي موجب احياي گفتمان امام شدند شعارهايي مانند مبارزه با استکبار و اسرائيل سر دادند، ولي آهسته آهسته گروهي قارچ گونه رشد نمودند و مساله مکتب ايراني به ميان آمد. اين گفتمان منطبق با گفتمان رهبري نيست که اين حرکت و بيداري را يک بيداري اسلامي مي‌دانستند.

وي ادامه داد: اين مساله نمود ديگري از تجديدنظر طلبي است زيرا اين گروه منحرف مي‌خواهند از اقبال عمومي استفاده نمايند و با تغيير شعارهاي انقلاب به سمت هدف اصلي خود حرکت نمايند و دليل اين کار را هم جذب 13 ميليون رايي بدانند که در دوره قبل به رقيب آقاي احمدي‌نژاد داده شد. در جهان ما عده‌اي انسان‌هاي شيطان‌صفت و جنيان كافر وجود دارند كه مي‌توانند تاثيراتي را در ذهن و فكر افراد بگذارند و شايد اين جريان منحرف نيز با اين موجودات رابطه داشته باشند. حتي اعلام مي‌کنند که مي‌خواهند در مجلس آينده نيز شرکت نمايند و 150 نفر را به مجلس بفرستند. کار ديگر اين گروه منحرف از لحاظ عقيدتي، نفوذ در دستگاه‌هاي حساس جهت سوء استفاده از بيت‌المال و حضور در معاملات بزرگ و دريافت رانت مي‌باشد تا بتوانند درآمدهاي نامشروع کسب نمايند. آنها بايد بدانند که هيچ‌گونه پايگاه مردمي ندارند که بخواهند روي آن تکيه کنند. اينها مي‌خواهند مکتب ايراني را رواج دهند و يا به کافران و اجنه دست يابند اينها گرفتار انحرافات عقيدتي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي هستند.

وي گفت: اميدواريم در اين چند روز رييس جمهور تامل بيشتري کرده باشند و جريان انحرافي را از خود دور نمايند زيرا همه ما معتقديم آقاي احمدي‌نژاد شخصيتي است ولايت پذير و ولايت مدار و نبايد اين چنين قضايايي موجب صلب اين مسائل گردد. در جامعه اسلامي ما هرچقدر مسوولان بالاتر باشند ميزان ولايت پذيري آنها سخت‌تر مي‌شود.

نبوي تاكيد كرد: مقام معظم رهبري خود نمود اصلي جريان ولايت پذيري است، همانگونه که همگي به ياد داريم ايشان در دوره دوم رياست جمهوري خود تمايلي براي انتخاب آقاي موسوي بعنوان نخست وزير نداشتند و در سخنراني‌هاي خود به اين نيز اشاره داشتند و حتي اين مسئله را نيز به حضرت امام (ره) گفته بودند ولي وقتي امام خميني(ره) با مشورت ديگر مسوولان نظر به ابقاي آقاي موسوي داشت با اين که اين حکم يک حکم حکومتي نبود آقاي خامنه‌اي بدون چون چرا پذيرفتند ولي ديديم که آقاي نخست وزير در پايان پاسخ بسيار بدي به اعتماد حضرت امام داد و استعفا نمود و بعدها هم آن حوادث سال 88 را بوجود آورد.

اميدواريم وقايع اخير منشا خير شود و موجب منزوي شدن گروه انحرافي گردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست