بازدید 14882

تأييد هويت پيكر شهيد برونسي با آزمايش DNA

بر پایه آزمايش انجام شده در چند روز گذشته از استخوان «femur» چپ و راست پيكر كشف شده، كه در اختيار مركز تحقيقات ژنتيكي قرار گرفت، رابطه فاميلي تعلق پدر ـ فرزندي و همچنين رابطه مادر ـ فرزندي با نمونه خون‌هاي سركار خانم «معصومه سبك‌خيز» به عنوان همسر شهيد، «مهدي و عباسعلي برونسي» به عنوان فرزندان شهيد «عبدالحسين برونسي» مورد ‌تأييد قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴ 02 May 2011
رئيس كميته مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: پيكر بي‌سر شهيد «عبدالحسين برونسي» بر پایه آزمايش‌هاي DNA‌ صددرصد تأييد شد.

سردار سيدمحمد باقرزاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس آزمايش انجام شده در چند روز گذشته از استخوان «femur» چپ و راست پيكر كشف شده، كه در اختيار مركز تحقيقات ژنتيكي قرار گرفت، رابطه فاميلي تعلق پدر ـ فرزندي و همچنين رابطه مادر ـ فرزندي با نمونه خون‌هاي سركار خانم «معصومه سبك‌خيز» به عنوان همسر شهيد، «مهدي و عباسعلي برونسي» به عنوان فرزندان شهيد «عبدالحسين برونسي» مورد ‌تأييد قرار گرفت.

وي ادامه داد: آزمايش های مولكولي تعيين هويت، موسوم به انگشت‌نگاري DNA به وسيله بررسي مناطق STR با نمونه استخوان شماره 3376 مورد تأييد قرار گرفت و پيكر شهيد «عبدالحسين برونسي» با 100 درصد قطعيت تأييد شد.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس افزود: پيكر اين شهيد سرافراز روز شنبه همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در مشهد مقدس تشييع خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
خدا رحمت کند این شهید بزرگوار را و برای ادامه را این شهید خداوند به ما توفیق عنایت فرمایید
(آمین)
سلام ای غروب غریبانه دل
خداحافظ ای شعر شبهای روشن
خدایش رحمت کند . خواهشمند است در خصوص پخش مستقیم مراسم تشیع پیکر مطهر این شهید والامقم پیگیری شود.
بگذارید برونسی در شریعه بماند
سلام و تشکر
حقیر در سال های 71 - 73 به عنوان سردبیر و مدیر مسئول نشریه‌ای به نام سیمای سرداران که زیر نظر سازمان ارشاد مشهد حمایت می شد فعالیت‌ داشتم و پس از تحقیق درباره سرداران آن خطه و یافتن ویژگی های کم نظیری در وجود شهید برونسی، بر آن شدم تا شماره‌ای از نشریه مذکور را به نام آن سردار اختصاص دهم. از آنجا که حقیر در همه مصاحبه‌ها و گفتگوهای با همرزمان و خانواده آن عزیز شرکت داشتم، از صحت و وثاقت عرائضم یقین دارم.
فارغ از اینکه خبر پیدا شدن پیکر پاک شهید برونسی براساس چه شواهد و مستنداتی بوده است، تذکر چند نکته خالی از لطف نیست:
1. ایشان قبل از شهادت به دوستان نزدیک از جمله بی سیم چی‌شان از محل و نحوه شهادتشان خبر داده بودند و این تأکید را داشتند که سعی نکنند ایشان را به عقب برگردانند چون قرار است که در کنار فرات مفقودالاثر بمانند و این مسئله در بین خانواده و همرزمان شهید امری مشهور بوده و هست. پس از آن که به درجه رفیع شهادت رسیدند، بی سیم چی سعی در برگرداندن ایشان داشتند که تیری به پای بی سیم چی اصابت می‌کند و بی سیم چی می‌ماند که چگونه پیکر پاک سردار را با این شرایط به عقب برگرداند؟ از این رو پیشانی شهید را می‌بوسد و خود را از معرکه به در برد و به عقب برمی‌گردد. بعدها گفتند قریب سی متر گل و لای و نیزار بر پیکر آن سرفراز انباشته شد که عملا دسترسی به جنازه را غیر ممکن می‌نمود.
2. باید دید پیدا کردن پیکر شهیدی که تمایل و توصیه به مفقود ماندن دارد تا چه حد می تواند مطابق با منویات آن عزیزان باشد و همچنین تأمل کرد برخوردی این چنین چگونه می‌تواند فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در پراکندن عطر شهادت در فضای کشور را برآورده نماید؟
3. نفی ضمنی کرامات مشهوری از بزرگانی نظیر برونسی که حکایت از کمال و علو روحانی ایشان دارد، چه اثر یا آثاری احتمالا می‌تواند در فرهنگ شهادت و کتاب سراسر انسان‌ساز جهاد دارد؟
باید دید بازگشت پیکر آن شهید عزیز پس از نزدیک به سه دهه باوجود صراحت و توصیه آن شهید مبنی بر عدم تلاش در جهت بازگرداندنش به خاک وطن، چگونه می تواند در برابر سیل پرسش‌هایی مبنی بر توجیه کرامات شهید ایستادگی کند؟
توصیه این برادر کوچک به همه صحنه‌گردانان معراج شهدا و دوستان و خانواده آن عزیز چنین است که بگذارید پیکر آن شهید در کنار فرات بیارامد و البته بر دولت‌مردان است تا خاک مزار وی را محل عشق‌بازی عشاق‌الحسین  قرار دهند و در خور آن بزرگ مشهدی فراهم آورند.
ای کاش شنبه مشهد بودم ..!
روحش شاد ، در تشییع جنازه اش غوغا به پا میکنیم
چرا این کار را برای همه پیکرهای شهدای گمنام انجام نمی دهید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر