بازدید 33199
ادعای خنده دار یک پایگاه خبری سعودی:

ما قرباني توطئه انگيسي ـ فارسي شدیم/ بیشتر جنوب ایران مال ماست!

این پایگاه خبری در ادامه با بهره از واژه «هوله» ـ که اشاره به قبايل عرب موجود در بندرعباس، بندر بوشهر و خرمشهر دارد ـ می نویسد: این مناطق توسط دولت هاي ايراني از عربي به فارسي و عجمي تغيير ماهيت داده اند، در حالي كه هنوز بقاياي آن ملت ها كه زير بار اين توطئه نرفتند! در اهواز حضور داشته و نهضت «الاحوازيين» را سر داده اند!
کد خبر: ۱۶۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶ 24 April 2011
سرویس بین الملل ـ یک پایگاه خبری عربی ـ كه دفتر مرکزی آن در لندن و از حمايت عربستان سعودي برخوردار است ـ با درج نوشته ای با نام «سواحل ايراني در خليج فارس هويتي عربي ـ تاريخي دارد»! آورده است: از هنگامي كه روابط سياسي ايران و كشورهاي عربي آغاز شده، همواره جزاير عربي، مورد اختلاف كشورهاي ساحلي خليج فارس بوده تا اينكه ايران موفق شد با همكاري بريتانيا، این جزاير را ـ كه هويت عربي ـ تاريخی دارد ـ تصاحب كند.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری «ايلاف» با تحریف خنده دار واقعیتی تاریخی در بخش ديگري اين نوشتار می افزاید: اگر نويسندگاني چون «كارسن نيبور» كه در سال هاي 1733 تا 1815 مي زيسته، بر این باور بوده كه سواحل خليج فارس، به فرمان ايران بوده، ولی مالكيت آن عربي بوده است، اين توهم ناشي از انگليسي بودن اوست، چرا كه او در ادامه خاطرات خود در سال 1765 تأكيد مي كند در سراسر سواحل خليج فارس اعراب مي زيسته اند و اثري از عجم ها ديده نمي شده است!

این پایگاه خبری در ادامه با بهره از واژه «هوله» ـ که اشاره به قبايل عرب موجود در بندرعباس، بندر بوشهر و خرمشهر دارد ـ می نویسد: این مناطق توسط دولت هاي ايراني از عربي به فارسي و عجمي تغيير ماهيت داده اند، در حالي كه هنوز بقاياي آن ملت ها ـ كه زير بار اين توطئه نرفتند ـ در اهواز حضور داشته و نهضت «الاحوازيين» را سر داده اند!

«ایلاف» سپس با بیان جملاتی کوتاه برای اثبات ادعای خنده دار خود می نویسد: «مگر مي توان فراموش كرد كه قشم، همان جسم است و اين جزيره در مالكيت هنرمند عرب «حسين الجسمي» بوده است؟ مگر مي توان فراموش كرد كه «جالفا»، نام فارسي شده «رأس الخيمه» است؟ مگر مي توان فراموش كه پرتغالي ها با همدستي برخي خوانين منطقه و نادر شاه ايران، موفق شدند كه جزاير خلیج فارس را از مالکیت اعراب بیرون آورده و به ايران پیوند دهند؟ مگر مي توان از محل سكونت و تجارت قبايل «قواسم» و «عمانيين» و «الجبور و المزاريق» كه همگي قبايل عرب هستند چشم پوشيد؟ مگر مي شود اخراج جمعي اعراب از سواحل خليج فارس در سال 1854 و تغيير ماهيت اين مناطق را فراموش كرد؟ مگر فراموش كرده ايم كه جزيره «هنجام» ـ هنگام ـ تا سال 1928 مال اعراب بود و همه ساكنان آن عرب بودند تا اينكه ايران با همدستي بريتانيا، ساكنان بومي را بیرون کرد و عجم ها را در اين منطقه اسكان داد؟».

در پايان اين نوشتار، «ايلاف» نام بيش از سی قبيله عربي را برده كه در بندرعباس، بندر لنگه، جزاير تنب بزرگ و كوچك، اهواز، قشم، ابوموسي، هندورابي و... مي زيسته اند و اكنون از مناطقه آبا و اجدادي خود بيرون رانده شده و جاي آنان عجم ها گرفته اند!

آخرین نقشه بین المللی ايران (1814) انتشارات تامسون ،پیش از جدا شدن سرزمینهای تاریخی آن

اين نوشتار در حالی منتشر شده است که در خوزستان، عده اي بر طبل توهم جدايي طلبي کوبیده و سران برخي كشورهاي عربي نيز از آنها حمايت مي كنند. همچنین در حالی «ایلاف» اقدام به «آسمان ریسمان بافی» کرده که موضوع حاکمیت تاریخی ایران بر مناطق نامبرده و فراتر از آن بیشتر کشورهای کنونی عربی مانند امارات، بحرین و کویت، حقیقتی مستدل است که حتی مورد تأیید مورخان محدود عرب نیز بوده و به نظر نمی رسد، چندان نیازی به تکرار رخدادهای ثبت شده تاریخی در رد ادعاهای توهم گونه این رسانه سعودی باشد، ولی آنچه این روزها به خوبی مشهود است، هجوم همه جانبه مقامات و رسانه های عربی منطقه برای زیر فشار قرار دادن ایران است.

البته پاسخ آزاد اهل فن به چنین ادعاهای بی پایه ای، تنها برای ثبت در تاریخ شایسته است که «تابناک» پیش از این، بارها با ارایه اسناد و مستندات بدان پرداخته و برای نمونه چند مطلب در این باره را در پایان پیوند خواهد داد.

اما در حالی که مقامات عربی در هفته های اخیر، با جنجال آفرینی سیاسی، سعی در القای دخالت ایران در کشور خود و حمایت ایران از اعتراضات مردمی در این کشورها داشته اند، «عمرو موسی»، دبیرکل اتحادیه عرب در موضعی کاملا تحریک آمیز بیان داشت که موج اعتراضات عربی به ایران نیز خواهد رسید.

دبیر کل اتحادیه عرب که با روزنامه «لوفیگارو»، چاپ پاریس، گفت وگو می کرد، افزود: «من بر این باورم که بادهای سهمگین تغییر به جهان عرب محدود نخواهد شد و به زودی به سوی ایران وزیدن خواهد گرفت.»

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به قیام های کنونی در جهان عرب گفته است که «شهروندان این کشورها، خواهان مشارکت در تصمیم گیری ها هستند. اتحادیه عرب مدل دقیقی برای ارایه به کشورهای عربی به منظور انجام تغییرات ندارد، ولی ما بارها هشدار داده ایم که نیاز به تغییر هست.»

«عمرو موسی» با این حال از حضور نیروهای نظامی عربستان سعودی در خاک بحرین برای سرکوب معترضان حمایت کرد و آن را قانونی دانست.

وی در پاسخ به این پرسش «لوفیگارو» که آیا تصمیم عربستان در اعزام نیرو به بحرین درست بوده است، گفت: «اعزام نیرو قانونی بوده و در راستای معاهده ای است که میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امضا شد. وضعیت مثل بلور برای ما شفاف است، بحرین یک کشور عربی است و باید عربی هم باقی بماند. حفظ ثبات این کشور حیاتی است.»

این مقام عربی که خود نیز مدعی دخالت ایران در امور کشورهای عربی است، با وقاحت تمام تلاش دارد، با بیان این موضوعات، آشکارا اقدام به فضاسازی علیه ایران کرده و مشخص می کند که پشت پرده درگیری های محدود در خوزستان از کجا آب می خورد؛ موضوعی که گویا نیاز به واکنش سریع و شدید مقامات وزارت خارجه کشورمان در محکومیت چنین سخنانی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۴۰
من نمی دونم باید چه اتفاقی بیفته تا مسیولینی که وانمود میکنند خواب هستند بیدار شوند تمام دشمنان ایران دست به کار شده اند و شمشیر را از رو بسته اند ایا زمان ان نرسیده تا زبان دشمنان را از ته حلقومشان در بیاریم انفعال تا کی ای حضرات
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
زیاد حساس نشو عزیز. اون فقط یه روزنامه به درد نخور بوده. کسی اعتنانیی بهش نداره. آدم حسابش نمیکنه که برای مقابله با اون کاری بکنه.
من نمی دونم اصلا قبل از کشف نفت کشوری به نام عربستان وجود داشته است
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
خیلی خوب جنگ روانی دارن شروع میکنن؟بسم الله ما که خودمون استادیم.رسانه های ایرانی دست به دست هم بدن.بسم الله شروع کنید جنگ روانی رو.

امارات .بحرین.عمان.کویت .عراق همه مال ما بودند.کاری نکنند که چشم ببندیم دهنشون رو صاف کنیم.


رسانه ها .سایت ها.فیس بوکی ها .شروع کنید
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
جزیره العرب بوده اما عربستان کمتر از 50 سال است که نامگذاری شده
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
قدمت چنارهای خیابان ولیعصر از سن این کشورها بیشتر است.
علی
| United States |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
ال سعود اگربنقشه نگاه میکنند ومدعی سواحل جنوبی ایرانند ایا خلیج فارس را نمیبینند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
حتی بعدش هم وجود نداشت و یکی از دهاتهای کشور عثمانی بود مثل بقیه کشورهای عربی که هرکدام دهات یه کشور دیگه بودن
اخ که دلم میخواد روزی بیاد که داغ قادسیه رو به جگر این بدویان حجاز بذاریم که نه تاریخ داشتن و تاریخ میدونن...البته با هشت سال دفاع مقدس یک بار تجربه کردن اما این بار به یاری خداوند زبان از کام در نمیاورند الا به تقدیر وسپاس از ایرانی که به این ابلهان اداب زندگانی یاد داد..
پاسخ ها
احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
از طرز صحبت کردن شما معلومه هم هنوز در دوران جاهلیت 1400 سال پیش به سر می بری
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
کمی درایت در نوشتن هم خوبه! چند تا کتاب تاریخ بخون بعد اظهار فضل کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
بسیار متین گفته ای جوان !!
تابناک منافق تو چرا بلن گوی عربها شدی . ادعاهای کثیف اون را تبلیغ می کنی
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
خوب ما باید بدونیم اعراب چه طوری ذرت پرت میکنند؟ ما هم پرت کنیم.
جاهل های بی عرضه حواستو جمع کنید!!!

ناو آمریکاییش داره تو اقیانوس هند می لرزه دیگه شما که عددی نیستین......
یمن، امارات، قطر، عمان، کویت و بحرین جزو خاک ایران بوده؛ دست از پا خطا کنین کارتونو یه سره می کنیم!!!!!!!
الله اکبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۴
جو گير !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
عراق را از قلم انداختی که 80 درصد آثار باستانی آن به ایران قبل از اسلام تعلق داره
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
دست خوش.
وقتی اجازه نمیدهید این حکام سر سپرده غربی رو نابود کنیم و ملتهای آنها را از وجود منحوسشان آزاد کنیم ، این میشه که میبینید و می شنوید .
وقتی تاریخ هخامنشیان را حذف می کنید و به تاریخ قبل از اسلام حمله و توهین می شود و ایرانیان ان زمان را انکار کردید باید اعراب خاک ایران را مصادره کند باید تاریخ ایران را تحریف و انکار کند باید از این آب گل آلود ماهی بگیرد این یک فرایند منطقی است ملتی که از تاریخ خود خبر ندارد محکوم به سواری دادن به دیگران است منتظر باشید که جمهوری آذربایجان هم همچین ادعای را بکند فردا افغانستان هم می گوید ایران اصلا جز ما بوده ... فقط باید گفت متاسفیم برای خودمان که اینقدر ضعیف نما شدیم!!!
پاسخ ها
احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
معمولاً کسانی که در شرایط مناسیب در حال زندگی نمی کنند به تاریخ سازی روی می اورند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
از نگاه دگم به تاریخ خارج شوید. تمام ملت ها و تمدن ها فقط با حرکت زنده اند. هر ملتی بخوابه باخته.
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
عزیز مگه میشه تاریخ رو حذف کرد؟ این تاریخ سینه به سینه ما گشته و خواهد گشت. باشد که حال برای آینده تاریخی سرافرازانه بسازیم و ایرانی سربلند و مقتدر.
ایران سرزمین اریایی سرزمین قوم آریایی می باشد وهر جانوری ادعای جدایی می کند بداند مستاجر خاک ایران دمین است وهرچه زودتر تن ناپاک و منحوص خود را از این خاک بردارد وبه قبرستانی که از آن امده برگردد ایران جای حیوانات وحشی نیست
پاسخ ها
والا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
دوست من رویهمرفته درست میگی. ولی در نظر داشته باش که ایران هر زمان که سروری کرده و توانا بوده , زمانی بوده که به شکل امپراتوری گردانده میشده , یعنی همه اقوامی رو که در این خاک زندگی میکردن , ایرانی و خودی میدونسته. اقوام غیرآریایی هم که در ایران زندگی میکنن , باید برادر و خواهرمون دونسته بشن. اخراج تجزیه طلبا چاره کار نیست , شدنی هم نیست. خود ما باید چنون به همه اقوام برسیم و براشون زندگی شرافتمندانه ای فراهم بیاریم که از زندگی در ایران سربلند باشن و اینجا رو خونه خودشون بدونن.
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
آره يا آريايي كه شما مي فرماييد يعني چه؟
اين توهمات مال زمان نازي هاست بيدار بشيد داداش. ايران سرزمين نژادپرستان نيست بخصوص از جنس شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
آفرین به این ادب و تربیت و غیرتت !!!! یه نگاه به اسم خودت هم بندازی بد نیست.
در زمان ساسانیان مناق جنوبی خلیج فارس جزو ایران بوده که در جنگ ایران و اعراب از ایران جدا شدند لذا عربهای ساکن در این مناطق در اصل میهمانان ایران هستند
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
دوست عزیز این افراد ایرانی و هموطنان ما هستند فقط زبانشان به مرور زمان عربی شده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
اگه همه مثل شما استدلال کنن چه شیر تو شیری می شه ها. مثلا مغول ها نصف دنیا رو بخوان، یا عرب ها، یا ترک ها، انگلیسی ها، اسپانیایی ها، پرتقالی ها، رومی ها . . . . . .
نواحي شرقي عربستان كه شيعه نشين هستند جزء خاك ايران بوده و بايد برگردانده شود
علی الحساب معلوم شد این مثلا نهضت «الاحوازيين» از کدوم آبشخور فربه می شود!
وقتی ناخن انگشت کوچیکه پای آدم ادعای مالکیت تمام هیکل آدم را بکنه ببین چه حالی به آدم دست میده !!!!!!!! من ماندم ناخن پا ماله منه یا من مال ناخن پا !!!
دیگه وقتشه کتاب تاریخ پر عطمت هخامنشیان را باز کنیم تا از یاد خودمان هم نرفته !! همسایه ها که اگر هم بدانند دوست ندارند که بدانند چون به نفعشان نیست وقت از نادانی ما کیف می کنند..
پاسخ ها
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
ولی به نظر من بهتره که نشینیم و هی از تاریخ هخامنشی دم نزنیم. خودمون باید تاریخی بسازیم که امروز سرافراز باشیم و آیندگان افتخار کنن. همه با هم برای ایرانی مقتدر مستقل و سربلند.
چهارتا آدم لنگه دمپایی پوش که از هچی سردر نمی آورند شده اند سیاستمدار . ای آل جهود دنبال کسافت کاریتان
یادتان هست که به نام گذاری هوشمندانه شاهزادگان پارسی برای تیم فوتبال یک عده نادان ایراد گرفتند حالا میفهمم چه سیخونکی به آنها و دشمنانشان ایران زدند .. باید یادشان باشد که امپراطوری پارس بزرگترین و قدیمیترین امپراطوری در جهان بوده تا خلیج فارس هست ایران هم هست و بلعکس.
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
يك عده نادان؟
آقا نژادپرستي شما با نژادپرستي اون عرب چه فرقي دارد؟
ايران سرزمين نژادپرستان نيست! سرزمين همه ايراني ها منجمله غيرفارسها هم هست.
وقتی تاریخ با شکوه کشورمون رو سانسور می کنیم و بهش اهمیت نمی دیم معلومه که یکمشت تازه به دوران رسیده ادعای تاریخ و خاک کشورمون رو می کنند.
ما بوشهریها یک ضرب المثل داریم که میگه : مرغ هر چه" پاپسک" (تو خاکها بازی کنه ) بکنه خاک بر سر خودش میکنه ، حالا حکایت این عربهای تازی و نادان است.
چرا به این کامنت ها منفی دادن؟ مگه سعودی ها هم تابناک می خونن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
آره پول خوبی میدن 300 دلار برای هر منفی
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
خودتون ناراحت نکن عزیز. طبیعیه فکر کنم منافق ها و تروریست ها و آتی سوشال ها هم می خونن و نظر میدن.
بزرگترین خطر برای ایران همین توطئه تجزیه طلبان یا هویت طلبان است که متاسفانه با ترویج قوم گرایی و تخریب اتحاد ملی و تحریف تاریخی سعی در تفکیک ملت دارند و همچنین با پیوند نامشروع پانترکی و پانعریی به طور موازی و هماهنگ در داخل نیز فعالیت می کنند !!! ما هم که چه در داخل چه در خارج سیاست حکیمانه اندر مصلحت انفعال ! را در پیش گرفتیم!!!!!!!!!!
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
يك پان بزرگ از يادتون نرفت؟
تفاوت برخي از شما با اون دوتا پان ديگه در چيه؟
بیشتر جنوب ایران مال شماست؟ نادان خیال کردی ایرانی های جنوبی حاضرند مثل شما زنانشان را در حبس قرار بدهند و حتی برای سوار شدن به تاکسی اجازه نامه از شوهر داشته باشن و یا حق رانندگی نداشته باشند؟

اگر نمی دانی بدان که 50 سال پیش در آبادان در جنوبی ترین نقطه خوزستان زنان با دوچرخه بدون نگاه هیز مردان با آسودگی از این سر شهر به آن سوی شهر می رفتن و تو حالا حتی حق رانندگی هم به زنانتان نمی دهی. ادعای تملک ارضی ات به اندازه تمامی حکومت ستمگرت مسخره است.
سایت های خیری - تحلیلی از جمله تابناک - الف و ... در حال حاضر باید با عدم طرح چنین مسایلی سعی در بهبود رابطه ایران با کشور های خلیج فارس را داشته باشند . اگر چه کشور های عربی اکثرا بدخواه ایران هستند اما باید سیاست به خرج داد و مدارا کرد چون در هر صورت به ضرر ایران است .
دیگه دیپلماسی پس گردنی را باید فعال کرد و گرنه با این انفعال کلاهمان پس معرکه است
آدرس سایتو بده تا ایکی ثانیه تعطیلش کنم.
تابناك محترم وقتي خودمون به روش ايراني توهين ميكنيم و از برداشت ايراني از اسلام و از نام ايران بدگوئي ميكنيم ديگه از اعراب چه انتظاري داريم؟
ولي اين رو بگم عربها و نوادگان شيخ خزعل عرب-انگليسي بدونند تا خون ايراني در رگ ماست يك ريگ از ايران رو از دست نخواهيم داد.
من نمیدونم چراوزارت امور خارجه ایران اینقد منفعلانه عمل میکنه!!!
ما هم گول خوردیم کل یمن مال ماست
همه اقوام ايراني ميدونن كه هويت و قدرتشون در گرو همبستگي و شكوه و بزرگي كشورشونه. پيام مردم ايران به اينها: با دم شير بازي نكنيد. ايران گورستان شما خواهد بود.
لزوم برگزاری سمینار ها،همایش ها، نمایشگاههای علمی تخصصی،و اطلاع رسانی در این مورد بر عهده دستگاه دیپلماسی خارجی کشور بوده است که متاسفانه در این سالها شدیدا به آن پرداخته نشده است.
در این میان کج فهمی برخی از هموطنان چه مسئولین دولتی و چه شهر وندان عادی از پیوند دادن دین مبین اسلام با اعراب نیز مزید بر علت شده و حاکمان تازه به دوران رسیده عربی را هر روز به گستاخی های بیشتر تشویق و تر غیب می نماید.
علاوه بر این اختلاف نظر نخبگان ما در نگهداری هویت ایرانی این فرصت و امکان را برای دشمنانمان فراهم آورده تا از این طریق نه تنها هویت تاریخی و فرهنگی مان را بلکه در آینده نزدیک دین و مذهب اسلامیمان را نیز هدف قرار دهند.
وقتی مسئولین ما برای رهایی از یک بحران زود گذر متوسل به تملق گویی این حکام تازه بدوران رسیده عرب می زنند بایستی بیاد داشته باشند که همین ملت عرب بودند که ضربه های جبران ناپذیری را به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت مطهرش زدند.
بیاد بیاورند که در طول تاریخ این ملت خودخواه هیچگاه نتوانسته اند با یکدیگر متحد گردیده و به یکدیگر وفادار باشند.
دلیل تعدد قبایل آنان نیز در این مهم نهفته است. پس ملتی که به خود وفا نمی کند هیچگاه به ما وفا نخواهد کرد.
چگونه توقع دارید ملتی که شکوفایی تاریخ و فتح الفتوح خود را جنگ قادسیه و تسلط بر ما ایرانیان می داند دایه مهربان تر از مادر گردد.
پاسخ ها
والا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
عزیزم شما چرا این همه اصرار داری که هویت ایرانی رو منحصر به اسلام بکنی؟ شماها با این دیدگاهتون به اندازه همون عربا به ایران و ایرانی ضربه زدید و میزنید.
این ادعا مضحک نیست بلکه نتیجه تغییرات محیط ایران و انفعال ایران است. که عربستان دارد موقعیت خود را در منطقه با این حرفها تثبیت میکند
پيامبر اكرم (ص) از دست شما چه مصيبتي كشيد ؟!
ایشون ننوشتن که یمن هم مال ماایرانیابوده؟
به حرف اینها بارون نمی یاد... بیشتر شبیه یک جک بود
با زنده باد و مرده باد و تف به مشت و مشت به پیشانی کاری پیش نخواهد رفت. اتفاقا آنها می خواهند که برخی احساساتی شده و به تمام عرب ها بد و بیراه بگویند. اما آقا یا خانم تابناک، یکبار هم که شده به مسئولین سازمان میراث فرهنگی گیر بدهید که چرا در هرچه کار پژوهشی را در ایران تخته کرده اند؟ جالب اینجاست که از بیرون عده ای هرچه می خواهند تاریخ را تحریف می کنند و در داخل هم حاکمیت اجازه نمی دهد که دانشمندان ایرانی شب و روزشان را در مناطق مختلف ایران پژوهش کنند تا مدارک مستدل علمی پشتوانه ادعا های مان باشد. در حوزه خلیج فارس جز چند تا آدم که هارت و پورت بی ارزش می کنند هیچ پژوهش جدی توسط ما صورت نگرفته است. یک هزارم پولی که برای بیلبرد های تشریف فرمایی فلان مسئول به استان ها و شهرستان ها را بدهند چارتا آدم حسابی پژوهش کنند. یادتان باشد اگر هزاران بار عربستان و بحرین و امارات را با خاک یکسان کنید ارزش یکبار شیرفهم کردن علمی را ندارد. بازهم بنشینید و هی زنده باد مرده باد سر بدهید!!!
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
تعجب یک نفر حرف حساب زد
من نمی دونم چرا هر وقت شعر معروف فردوسی بزرگ رو زیر چنین خبرهایی می نویسم تابناک سانسور میکنه!!!
تابناک جون محض رضای خدا اینبار این رو سانسور نکن تا اگر کسی جوابشو میدونه به من هم بگه!!
البته نگید که اون شعر به عربهای هم وطن خودمون هم توهین می کنه چون عربهای ایرانی اهل چنین چیزهایی نیستند
درست فهمیدی که هویت عربی دارن. اما تاریخت ضعیفه چون ایران انقدر بزرگ هست که بخش وسیعی از ایران واقعی عرب هستند. کلا ایران ترکیبی از قومیت ها هست با هویتی ایرانی
از دوستانی که به برادران عربشان توهین می کنند میخام این کار رو ترک کنند. خیلی از عربها عاشق ایران هستند. از بخشهایی از جنوب کشورمان تا عراق و لبنان و.. که قلبشان مالامال از عشق ایرانه و فرهنگ اون. بحث وهابیت و.. کاملا منفک از عرب و عجم و .. است. پس مسائل را قاطی نکنید. برای ایرانی که پر از قومیت های مختلف است و با این فرهنگ قوی جایی برای قومیت گرایی و تعصب جاهلی نیست.
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
اینو راست میگه دمش گرم
مرگ بر تازيان...بر صدام...بر عربستان
باید بحرین را به میهن برگردانیم
من میخوام وقتی نفت تموم بشه ببینم امریکا اینها رو داخل ادم حساب میکنه یا نه الان خوش رقصی کنید چون امریکا و غرب به نفتتون نیاز داره بعد از اون معلوم میشه کجا مال کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
راستي منبع درآمد ايران از چيه؟
اسم کشور شما عربستان سعودی است. خیلی جالبه ها تنها کشوری هستید که اسم یه آدم روشه!!! آل سعود! خیلی معنی میده ها فکر کن!
وقتی مسؤلین عزیز کشورمان به خوزستان که فقط یک سوم آن عرب هستن با دشداشه و چفیه می آیند از آلسعود چه توقعی باید داشت
خیلی ببخشید ولی تو این 30 سال اخیر چه کشورهایی بیشتر به این سعودیها بها دادند ایران بیشریت بها رو به اعراب داشته حالا این نمک نشناس ها برای ما شاخه شونه میکشند! حیف این همه پولی که به خاطر حج عمره میدیم عربا بخورن
این حرف ها و اقدامات بخاطر ترس انها از همون باد تغییرات عربیه. دقیقا فهمیدن که کارشون گیر الگو بودن ایران و نفوذ فرهنگی در دل مردم مسلمان منطقه است.
اینا دستشون تو دست اسرائیله و اگر نبود اینطور موضع نمیگرفتن
عربستان غلط کرد. اون وقت که ساسانیان رفتن یمن رو گرفتن، عربستان سر راه شون بود اما به حدی ناچیز بود که اشغالش نکردن. حالا این ها آدم شدن؟!
آره خب، وقتی توی ورزشگاه یک تیم ایرانی شعار .. سر دهند و بعد هم از طرف سازمان تربیت بدنی تشویق شون کنن، باید هم عربستان از این غلط ها بکنه! از این غلط ها بکنه! از این غلط ها بکنه!
با دم شیر بازی نکنید که اگر بیدار بشه بد به حالتون!!! با آرزوی فرا رسیدن روز موعود و پیوستن سرزمینهای جدا شده ( آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، تاجیکستان، گرجستان، ترکمنستان، بحرین، یمن) به مام میهن
پاینده ایران
نام واقعی عربستان جزیره العرب است که شامل عربستان و یمن و.. بوده و بخشا از حجاز است.
سعودی ها فرقه دست ساخته انگلیسی هاست
بهتر بهشون بگویید یک سری به آثار باستانی استان بوشهر مربوط به دوره هخامنشیان بزنند
شما كه وجود نداشتيد اگر هم بوديد در بيابان زندگي ميكرديد
زمانی که بیش از 300 زایر ایرانی در سال 68 بدست حکام فاسد آل سعود به شهادت رسیدند باید پاسخ مناسب میدادیم تا امروز شاهد یاوه گویی سعودی ها نباشیم.
ما باید دقت کنیم و اتحادمون رو حفظ کنیم همچون گذشته فرقی نمی کنه به هر زبان که صحبت کنیم فارسی ترکی کردی و یا عربی در خاک پاک ایران و هرکجای این سرزمین پهناور که زندگی کنیم همه از نژاد کوروش بزرگ هستیم
بزک نمیر بهار میاد کپزه با خیار میاد ترجمه وارسال به سفارت وهابیون
.متاسفانه اخیرا دراستخدامهای استان خوزستان فقط پان عرب ها بذیرفته می شوند واین یک خیانت بزرگ به خون شهیدان وکمک به تجزیه طلبان است.از تمام برادران وخواهران عزیز هموطن که دلشان برای این خاک گلگون می تبد خواهش می کنم به این قانون خائنانه اعتراض کنند.
پاسخ ها
عاشق ايران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
قانون!!!برادر عزيز من يك ايراني عرب هستم و خدمتتان عارضم يه همچين حرفي به دور از واقعيته.در ضمن 2 مطلب جهت ياداوري.1-خيلي از همين اعراب خوزستان جزء خانواده شهدا جانبازان و... هستند.2 -قانون توسط مجلس تصويب ميشه نه توسط چندتا پان عرب خاين!
عرب ایرانی
| United Arab Emirates |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
برادر جان .. تو انگار تو خوزستان زندگی نمی کنی. عرب های خوزستان اکثرا به وطن اسلامی خود وفادارند انها هم شهید دادن و برای سربلندی مملکت زحمت کشیدند شما مشکلی با عرب بودن آنها داری، نظر کشکی نده برادر جان. اگر مشکل استخدام داری می توانم بهت کمک کنم :)))
تابناک چرا شما اینگونه اراجیف را روی سایت خودتان قرار می دهید. این احمقها دچار توهم شده اند شما چرا مرتباً خوابهای آشفته این نوکران حلقه بگوش آمریکا ، انگلیس و حتی اسرائیل را منتشر می کنید
يه لشكر هم نه يك تيپ براي ساكت كردن اين وهابي ها و شكم گنده هاي بي مصرف كفايت ميكنه.........واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد....اون موقع ثابت ميشه كه مسلمان واقعي كيه و چه جاهايي دوباره بايد به ايران ملحق بشه
شتردرخواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
جالب بود کلی خندیدیم برای مزاح خوب بود ولی خارج از شوخی
اگه فقط دستم به نویسنده این مقاله برسه دندونهاش را می ریزم تو دهنش که دفعه دیگه اول حرفهاشو مزه مزه کنه بعد بزنه نفهم
من نمی فهمم تا کی دولت ایران در برابر این اراجیف واکنش تندتری می ده فقط در سطح سخنگوی وزارت خارجه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما تقاضای واکنش جدی داریم
پاسخ ها
ف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
کشورهای عرب همسایه هم همین رو میخوان تا ما عصبانی بشیم و بدون فکر و تحلیل عکس العمل نشون بدیم. فعلا بهترین راه سکوته تا هرچی ته دلشون مونده خالی کنن بعد در یک زمان مناسب درست و حسابی جواب بگیرن.
بی خیال بابا ارزش داره درمورد حرفاشون فکرکنیم؟؟من همیشه فکر میکردم نبایدحرف های تفرقه امیز زد.اماالان متوجه شدم عرب هااصلاازاون اول مارو به عنوان مسلمان قبول نداشتند.
برادران وخواهران عزیز برای دفاع از تمامیت ارضی وهویت ملیمان بباخیزید به سایت های معاند ودشمن این کشور همچون بایگاه خبری ایلاف که نقش بسزائی در دامن زدن به اختلافات قومی وتجزیه طلبی دارد حمله کنید ودفاعیات غیرتمندانه خودرا به زبان انگلیسی وعربی به گوش این دشمنان قسم خورده برسانید.خدا زبان قلم فکر وبازوی شما را قوت بخشد.
ما زنده به انیم که ارام نگیریم موجیم که اسودگی ما عدم ماست.
خدا وجود دارد
زرشک از نوع عربیش .
دوستان عجله نکنید ، با نفت اومدن با نفت هم می رن .
عجب رویی دارن این عرب ها !!!!!!!!
اینو میگن غلط زیادی به سبک آل سعود
آقای تابناک چه ضرورتی دارد که هر چرندی که از دهان یک عرب لخت و عور در می آید آنرا در سایت خودتان منعکس و ایجاد ناراحتی و اضطراب می کنید، گور پدرشان که این حرفها را می زنند تو چرا آنرا منعکس می کنی
من بچه بوشهرم به اينها حالى ميكنيم ما كجايى هستيم و قادسيه يعنى چه
آره حق دارند! اصلن جنوب ایران مال عرب ها هست.سواحل خزر هم مال روس ها،شرق ایران مال افغان ها،شمال غرب مال ترکیه، خوزستان هم مال عراقه،مولانا هم ثروت معنوی ترکیه هست،فردوسی هم عرب هست،میگید آخه فردوسی یک کلمه عربی هم نداره من میگم مگه مولانا یک کلمه تورکی داره؟؟؟ تقصیر خود ما هست.آره وقتی یک پلنگ مریض بشه گربه ها هم انگولکش می کنند.حالا دیگه سعودی ها برا ما دُم درآوردند!!!!از قاجار نامرد که تمام مملکت رو به باد داد تا اون شاه خدانیامرز که بحرین رو انگار ارث پدرش بود که گذاشت رفراندوم،تا اون مناطق شمال غرب که داد به ترکیه،آخه به کی بگم؟ باید بریم بمیریم.من مطبوعاتی هستم مدیر مسئول ماهنامها رسا هستم وقتی جرأت نمیکنم این مطالب رو بنویسم و مردم رو روشن کنم خوب معلومه که تو سرمون میزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
بنازم به غیرتت
جواب آقاي نواب شكاري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
آقاي شكاري، مطمئني كلمات تركي را مي شناسي؟ دقت كن ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
در شاهنامه فردوسي 700 كلمه عربي وجود دارد
خدایا یا ما را آنقدر قوی کن تا این گستاخی را به ایران نبینیم یا ما را بکش.
شتر درخواب بيند پنبه دانه . . .
اگرصدام با ان همه قلدري
غلطي كرد اين پير و پاتال هاي عربستان هم ميتوانند
این مردک مصری اگه عرضه داشت در کشور خودش کاری میکرد و یادش رفته که امیر عبداله پادشاه عربستان اوایل حرکت مردمی در مصر به نامبارک پیام داد و ابراز همدردی کرد و خواست به اون بدبخت روحیه بده اینها که اینقدر بینش و بصیرتشون در خصوص مسائل منطقه هست چطوری روشون میشه بازهم حرف بزنن
خبر نداری یه روز کل سعودی که سهله قسمتی از مصر هم جز ایران بوده....(زمان هخامنشیان، مهمترین امپراطوری در آن زمان در جهان)
arabesatan ke niss esme asli enn keshvar aljazitatol alarabi hass al saadoud be esme khedshoon avaz kardan avaziha
با سلام

بنده به عنوان یک عرب ایران به این ابله هان مسلمان نما اعلام میکنم جامعه عرب های ایران به ایرانی بودن خود افتخار می کنند. و نیازی به طرفداری شما خبیثان مزدور آمریکا و صهیونیست ها ندارند. ما عربهای ایران تابع اوامر مرجعیت عالیقدر تشیع هستیم و شماها اگر راست می گوید که دلتان برای عروبیت و اعراب می سوزد و سنگ عربها را به سینه می زنید به عملکرد زشت و پلید خود در بحرین نگاهی بیندازید. برای شما عرب و عجم اهمیتی ندارد. برای شما تعصب جاهلی در اولیت است. ما عربهای خوزستان و اهواز و ابادان و خرمشهر به اول به شیعه بودن خود افتخار می کنیم بعد هم به ایرانی بودن خود. شرممان باد اگر روزی شما نوکران اسرائیل پشتیبان ما باشید. شرممان باد اگر از ایران عزیزمان کشور علی و آل علی بگذریم و دل به شما ببنیدیم که همزبان ما باشید. ننگ مان باد اگر خون شهدای عرب ایران را که در راه مبازره با عربی چون صدام و شماها عوض کنیم. ننگ مان باد اگر روزی صف خودمان را با شما یکی بدانیم. شرممان باد اگر روزی خون جوانان عرب را که در راه آزادی خرمشهر عزیز نثار ایران نمودند فراموش کنیم... شما بی دینانی هستید که در سرزمین رسول ا... (ص) که عصبیت و قومیت را از بین برد به جاهلیت عقب برگشتید. عربهای خوزستان ایرانی مسلمان و شیعه هستند. پاینده باد ایران پاینده باد عربهای ایران در کنار ترکهای ایران لرهای ایران فارس های ایران بلوچ های ایران و تمام ایرانی های سر فراز.
پاسخ ها
آزادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
آفرین هم وطن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
خداییش بی غیرت که میگن تویی(:
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
دمت گرم ایرانی با غیرت
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
من نمیدونم کی به این منفی داده اخه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
آفرین بر تو
همان وقت ها که دل پیامبر رو خون کرده بودند تاویل آیه همان روزها آمد و جاری شد نه بعد ها که:
سوف یاتی الله بقوم یحبهم الله و یحبونه
برند تو مصادر سنی خودشون ببینند این قومی که خدا وعده فرموده جایگزین آنها خواهد بود کیانند.
زنده باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
عموما نمره های منفی را خارجی ها میدهند... توی سفارتخانه ها کار میکنند یا وابسته به آنهایند...
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
منفی رو دو گروه دادند: یکی پان عربیست ها - یکی هم پان ایرانیست ها که هر دوشون موجودات بی فایده ای هستند.
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
سلام برادر عربم
من برادر تركت از تو حمايت مي كنم به اميد روزي كه ايران را براي همه اقوم مناسب تر كنيم و همه آزاد باشيم و براي يك وطن سربلند و پرازتفاهم و احترام تلاش كنيم. همه نژادپرستان چه ترك چه عرب و چه فارس دشمن سرزمين زيباي ايرانند.
يا حق.
ياشا كيشي ياشا
ياشا ايران ياشا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
این منفی دهندگان یک سری ساده لوح هایی هستن که به خیانت کارها چشم دوختن وتحریف تاریخ روبه ساده لوحانه ترین صورت پذیرفتن.ایناکسانی هستن که درجهت گیری افکارشون بیشتراز اینکه ازعقلشون استفاده کنن از احساسشون استفاده میکنن وخیلی آسون تحت شستشوی مغزی فرارمیگیرن.اینا واسه خودشون به دلخواه خودشون تاریخ نوشتن وجعلیات روباورکردن.من یه تبریزی هستم که میدونم این بیچاره های شستشوی مغزی شده گرفتارافکارشون هستن.آدم بعضأدلش برای این ساده لوحای فریب خورده میسوزه.باورکنید خیلی افرادساده ای هستن،چطورکه یک جوان فریب میخوره وگرفتارموادمخدر میشه اینا هم دقیقا همینطورهستن.تابناک اگه بازهم سانسورکنی دیگه نظرنمیدم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۶
سلام بر تو ای هموطن ناشناس من ای افتخار من ای غرور من.
درورد بر تو
این حرفها بیشتر شبیه شوخی هست ولی هدفشان اینست تا تمرکز دولتمردان و مردم را بسمت مسائل حاشیه ای و ناروا جلب کنند تا ابتکار عمل در مورد مسائل اخیر خاورمیانه را از ایران بگیرند. ولی نمی دانند که همانند 1400 سال پیش تو جهلند و بزودی زمانه بهشان درس عبرتی خواهد داد تا دیگر بازی عرب و عجم در نیاورند

به امید سربلندی ایران و ایرانی
میشه گفت حدود +200 سال پیش تمام مناطق عربی تحت حکومت ایران بوده و بعد از قاجار و رضا شاه این مناطق از دست رفته
اصلا کلا بعد از قاجار و تا شاه سر ایران بدبختی اومده
حالا هم کم کم کم داریم بر میگردیم به روز های هخامنشی که 500 سال از اروپا جلو تر بود !!!
پاسخ ها
یاسر
| United States |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
اکثر کشور های عربی 200 سال پیش تحت حاکمیت حکومت عثمانی بودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
کی آخه مناطق عربی تحت سلطه قاجار بوده؟
قرص بدم خدمتتون؟
سلامشون را برسون بگو ما ایرانیها رسم الخط و دستور زبانتون را نوشتم و یادتون دادیم وگرنه هنوز باید با علامت و استخون شتر با هم حرف میزدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
دمت گرم. با حال!
یه نکته برا من خواننده ایرانی مسلمان شیعه جالبه اونم اینکه که یه سایت حراف چرند گوی عربی یه مطلبی رو بی پایه و اساس زده ولی برای من این جای سوال داره که چرا باید یه سایت خبری پر بیننده ایرانی فارسی به قول دوستمون بشه بلندگوی سعودی ها و اونو منتشر کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
برای اینکه با سانسور خبری و پاک کردن صورت مسئله هیچ کسی به جایی نمیرسه
فعلا که بر خر آمریکا و انگلیس سوارین
البته با اینهمه باز هیچ غلطی نمیتونین بکنین
نمیدونم چند نفر سرباز دارین که به هارت و پورت افتادین. ده صد هزار شاید هم به دو تا ناو آمریکا مینازین که با یه طوفان مثل طبس ته دریاست
این عربها انقدر پررو ان که اگه ولشون کنی ادعای حاکمیت بر اسپانیا رو هم می کنن...
نیست اسپانیا چند وقتی کشور اسلامی بوده و اول بعضی کلماتشون ال دارن پس حتما هویت عربی - تاریخی!!!!!!!!!! دارن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
ادعاهایی که دوستان بالا کردن هم کم از اونا نداره.
این عربها واقعا باورشون شده که می تونن از هر واژه ای برای تحقیر دیگران استفاده کنند. آنها کوتوله ای بیش نیستند که فقط قد بلندی می کنند و مطمئنا قد کوتاهشان به کشور بزرگی مثل ایران نمی رسد. بگذارید دلشان به همین اراجیف خوش باشد. یادشان رفته که صدام ملعون با پشتیبانی دنیا آن زمان که ایران درگیر تحولات پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بود نتوانست وجبی از خاک میهن عزیزمان را تصرف کند. حالا که ..........
یعنی پرتغالی ها که از شاه عباس شکست خوردن با نادر شاه! زدوبند کرده بودن؟
با سلام
ما آذری ها از زبان ترکی خود جهت همبستگی و یکپارچگی ایران گزشتیم
وآماده دفاع از ایران عزیز هستیم
ما در درجه اول ایرانی هستیم بعدش ترک
ولی متاسفانه رژیم طاغوت اسامی ترکی روستا ها وبعضی از شهر های آذربایجان را عوض کرد مخصوصا نیم پهلوی ملعون
به امید ایران اسلامی وقدرتمند
پاسخ ها
والا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
هم میهن گرامی! چرا از زبان خودت بگذری؟ کدوم ایرانی با زبان هم میهنان خودش مشکل داره که شما بخواین از زبان و فرهنگ خودتون بگذرید؟ آذربایجان سر ایران بوده و هست , دم همه آذربایجانیها و آذریهای ایران هم گرم. این رو به عنوان یک فارس و هم میهنتون نوشتم. فارسی شکره , ترکی هنره. آفرین به شرف و غیرتت
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
ما از زبان خود نگذشته ايم. اين حق همه ايراني هاو همه انسانهاست كه زبان خود را داشته باشند. اين قصور و سكوت ما بر ضد ايران است و فرصتي براي نفوذ دشمنان. ولي كو آدم هوشيار و منصف؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
نه عزیز من ما از زبانمون هرگز نگذشتیم ولی سرزمین ما اینجاست و همه زیر یک پرچم داریم زندگی میکنیم و از اون دفاع می کنیم.
در روایتی از حضرت محمد (ص) آمده است : "در آخر الزمان ایرانیان شمارا میکوبند تا به اسلام برگردید همانگونه که شما انها را برای پذیرش اسلام کوبیدید." انشاءاله نزدیک است اللهم عجل لولیک الفرج
فرافکنی به این می گن..........
این ابلهان نمیدانند که اعراب ایران قبل از عرب بودن ایرانی هستند! از آن مهمتر مسلمان هستند ! آن هم در حالی که کفر آل خلیفه و آل سعود برای تمام مسلمانان چه برادران سنی و چه شیعه و چه عرب یا پارسی محرض است و ریختن خون آنها واجب.چرا که به قرآن سوزی و جنگ آشکار با اسلام روی آوردخ اند؟؟؟!
به زودی بادهایی که در حال وزیدن است، همه ی دیکتاتورهای عربی و وابستگان صهیونیستی-آمریکایی آنها را به جهنم می برد . عمر موسی هم توی صف است، دیر و زود داره سوخت و سوز نداره.
سعودی بیخود کرده که چنین چیزی بگه
متاسفانه به علت سهل انگاری مسولین این افکار در آموزش و پرورش خوزستان با همکاری مسولین ادارات ترویج مشود مخصوصا ناحیه یک اهواز جدیدا هم که بیشتر مسولین و متولیان آموزشی و فرهنگی از اعراب انتخاب شده و پست های حساس به آنها داده میشود
وطن خواه و ایران پرستنده ایم
که با مهر ایران زمین زنده ایم
ما حنجره کسانی را که کلامی نابجا در مورد این آب و خاک به زبان می آورند را از گلو بیرون می کشیم.
بخوانیم این جمله درگوش باد
چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
چقدر خشن !!!!!!!!!!!!! دستگاه حنجره کشی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
حنجره رو از گلو؟
این تبلیغات ضد ایرانی عربستان تازه اولشه. قول میدم با روندی که داریم می بینیم چند وقت دیگه بحرینی ها دست به اسلحه ببرند (مثل فلسطین) آنوقت چه آتش بازی رسانه ای خواهد شد علیه ایران! البته عرب ها مثل اسرائیلی ها نیستند، کافیه دو تا شون را مجاهدان بحرینی اعدام انقلابی کنند، همه شون می روند توی سوراخ موش و کمی بعدش هم میان التماس ایران که براشون وساطت کنه.
درود بر روح مردی که ایران را یکپارچه و تثبیت کرد!
پاسخ ها
والا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
درود
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
لطفا از اوهام خارج شوید! دوران باستان دوران شکل گیری فرهنگ و قلمرو بود. همین ترکیه و پاکستان و افغانستان و عراق و لبنان هم بخشی از قلمرو هخا بود.
اصلا مرکز کره زمین مکه است الان هم قلب جهان در مکه و مدینه است جنوب ایران چیزی نیست غرب و شرق عالم در ید قدرت باری تعالی است که مرکز ان مکه است زمین از مکه پهن شد و بهتری خلق خا در انجا به پیامبری مبعوث گردید (اما) خائن الحرمین الشریفین لیاقت نگهداری این برکت عظیم و این افتخار پر برکت را ندارند ال سعود کثیفتری و منفور ترین حکومت خائن عرب است که حتی به پان عربیسم هم خیانت کرد پس انها لیاقت زنده ماندن را ندارند حتی جسد متعفن خاندان ال سعود در کشور حجاز و سرزمین وحی نباید دفن شود انان باید در نجاسات ملل مسلمان دفن شوند نه در سرزمین وحی
يه ضرب المثله كه ميگه:شكر خوري تو روز روشن؟!
پاسخ ها
رهگذز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
یه ضرب المثل دیگه هم هست که میگه :
آب که سر بالا بره قورباغه عبا عطا می خونه.
ما بحرین را با تنب بزرگ و تنب کوچک عوض کردیم.این اعراب فقط زبان زور را درک میکنند و بس
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
کجا عوض کردیم عزیز؟ جفتش ما ایران بود . فقط به بحرین با تدابیر محمد رضا پهلوی بی کفایت استقلال دادیم. اونقدر پاچه انگلیس و آمریکا رو خاروند باز بهش نارو زدن و بحرین رو جدا کردن.
وقتي خودمون اينقدر فرهنگ ايرانيمون رو كوچك كنيم و تاريخ پادشاهانمون رو از كتب حذف كنيم از عربها چه انتظاري داريم
تمامیت ایران عزیز به برکت وحدت اقوام وبس.ازتوهین به قومیتهابپرهیزید.
آل سعود و آل خلیفه ملعون اگه به فکر اعراب و عزت جهان عرب و مسلمانها بودند در موضوع فلسطین و لبنان و سوریه جانب صهیونیست ها رو نمیگرفتند .
اینها یه مشت ملعون جیره خور هستند که تاریخ به خوبی نشون داده که آمریکا و غرب به زودی با آنها مثل دستمال توالت برخورد میکنه و مثل دیکتاتور های قبل از اونها (رضا شاه ، محمدرضا شاه ، بن علی، مبارک و ...) آنها را تنها رها میکنه .
زنده باد ملت شریف عرب .
نابود باد حکام دست نشانده ، ابله و خائن جهان عرب .
نمره برنامه ریزی ما در سیاست خارجی چند است ؟ چشم ها را باید شست به سیاست خارجی باید نگاه دیگر باید کرد.
سیاست روش خا ص خود را دارد ولی ضعف مسو لین با عث شده کشور هایی که به اندازه شهر ستان ربا ط کر یم هم نمی شوند زبان درازی کنند .استعمار پیر امروز با روش دیگری وارد شده دیگر بحث در و پنجره وارد شدند مطر ح نیست .استعمار از آسمان ما را نشانه گر فته است .نمره صدا و سیما هم بهتر از سیاست خارجی ما نیست .فارسی وان در سراسر کشور نفوذ کرده است .فارسی وان ها یعنی نا بودی فر هنگ . سست شدن اعتقادات . بجای اینکه شبکه ای فیلم را برای اعراب راه بیندازیم .به فکر یک شبکه که تمام وقت فیلم و سز یال ما نند شبکه قران .خبر . آموزش و شبکه 3 باید بودیم . همین شبکه آی فیلم می تواند با زیر نویس عر بی فعالیت خود را ادامه دهد .چر اغی که به خا نه رواست به مسجد حرام است ااا
سلام به تمام ايرانيان و تمام اعراب ايران ما براي نگهداري خوزستان كلي شهيد داديم از جمله از اقوام عرب پس با اين حرفها بين عرب و عجم تفرقه نيندازيم همه انسانيم با هم هيچ فرقي نداريم و آدم ظالم در هر قوم ومملكتي پيدا ميشد
من واقعا میخام بدونم حمله نظامیرو واسه چی گذاشتند؟ایاوقت حمله فرا نرسیده؟
درود خدا بر شما ايرانيان از همه اين نظرات لذت بردم
ملی گرای چه عربی -ایرانی- اریای -ژرمنی محکوم به شکست است حقیقت در اسلام و پس پرده ناب محمدی ان یعنی انقلاب اسلامی امام خمینی است غیر از این ارزش بقیه امتحان شکست خورده انرا پس داده اندو امثال هیتللر ها استالینها پهلوی ها صدام ها به زباله دان تاریخ پیوستندالله اکبر جا الحق ذحق الباطل
تابناک !با این خبر خون جوانان ایرانی رو بجوش آوردی ... تو که می دونی چقدر به این جاهلان کثیف حساسیت داریم.
تابناک یه راهی نشون بده که عربستان جعلی رو ازگفته خودش پشیمون کنیم؟
مرگ برآل سعود
مرگ برآل خلیفه
هرکسی ازاین غلط هاکنه به سزای اعمالش میرسونیم.
من به عنوان یک ایرانی آذری وترک به آنهامیگم هیچ غلطی نمیتونیدکنید.
جانم فدای ایران
نابودباد دشمنان خاک ایران وایرانی.
آخه بی سواد کشورتو100سال نیست که بوجوداومده حالا میای واسه ایران گستاخی میکنی؟؟
تابناک تاحالاچندین بارکامنت گذاشتم ولی هیچ کدومو منتشرنکردی.اگه ایندفعه هم منتشر نکنی دیگه تابناک نمیام
دوستان گرامی و با غیرت- درود بر غیرت و شرفتان! اما بجای کامنت گذاشتن در تابناک بهتراست به سایت های عربی خصوصا" سایت های دولتی عریستان سعودی برویم و آنجا این اراجیف خاندان نالایق و گزافه گوی آل سعود را پاسخ بدهیم. زودتر دست بکار شوید که فردا دیر است! افرادی که عربی میدانند که چه بهتر اما اگر به فارسی هم جواب دندان شکنی به آنها بدهیم خواهند فهمید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی