بازدید 39108

صدام چگونه اشرف را به منافقین داد؟

پايگاه اشرف در سال 1365 پس از خروج «مسعود رجوي» سركرده گروهك منافقين از پاريس و پناهنده شدن به دامان رژيم بعث عراق با همكاري ارتش عراق در محلي به نام پادگان «خالص» ايجاد گرديد/ از مجموع 3800 نفر شمارش شده در مه 2003 فقط 2000 نفر در پادگان باقي مانده اند. عده اي عفو شده و به ايران بازگشتند و عده اي به اروپا رفتند. بقيه نيز در تركيه و اردن سرگردانند.
کد خبر: ۱۵۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱ 15 April 2011
گروهك منافقين اخيرا مدعي شده است كه ارتش عراق اقدام به كشتار 31 نفر و زخمي كردن بيش از 300نفر اعضاي اين گروهك كرده است.

به گزارش «تابناک»، پايگاه اشرف در سال 1365 پس از خروج «مسعود رجوي» سركرده گروهك منافقين از پاريس و پناهنده شدن به دامان رژيم بعث عراق با همكاري ارتش عراق در محلي به نام پادگان «خالص» ايجاد گرديد.

پايگاه اطلاع رساني قربانيان ترور در این باره نوشته است: زمين اين پادگان توسط رژيم صدام از مالكي خصوصي مصادره گرديده بود كه اخيرا با گذشت نزديك به 22 سال اسناد و مداركش را به دادگاه كنوني عراق آورده است و مدعي ملكش شده است و دادگاه نيز حق را به وي داده است.

اين پادگان پيش از آن يك پادگان نسبتا متروكه ارتش عراق بود كه به دستور صدام اين زمين 24هزار مترمربعي كه در 20 كيلومتري شمال شهر خالص استان دياله عراق و 100 كيلومتري شمال شرقي بغداد و نيز 80 كيلومتري مرز ايران در استان كرمانشاه قرار دارد به رجوي اهدا شد.

رجوي به سرعت كادرهاي مركزي خود را از فرانسه به عراق آورد و به عضوگيري جديد پرداخت و حتي به ميان اسيران ايراني مي رفت و آنها را براي حضور در گروهك خود ترغيب مي كرد.

وجه تسميه اين پادگان نيز مربوط به اشرف رجوي همسر اول مسعود و از سران اين گروه است كه در حمله سپاه به ستاد مركزي مجاهدين در زعفرانيه تهران در 19 بهمن 1360 كشته شد.

اين پادگان در سال هاي بعد از اشغال عراق تبديل به يك معضل حل نشدنی براي دولت عراق و اشغالگران شده است.

از مجموع 3800 نفر شمارش شده در مه 2003 فقط 2000 نفر در پادگان باقي مانده اند. عده اي عفو شده و به ايران بازگشتند و عده اي به اروپا رفتند. بقيه نيز در تركيه و اردن سرگردانند.

در سال 2003 ارتش آمريكا منافقين را خلع سلاح كرد و در سال 2008 نيز حفاظت از پادگان از آمريكا به نيروهاي عراقي تفويض شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار