بازدید 17786
فاضلاب در آبادان همچنان قربانی می گیرد؛

وقتی دستور جدی رئیس جمهور هم کارساز نیست

تکه تکه شدن دختر چهار ساله آبادانی در شبکه فاضلاب، آمار قربانیان را به هفت نفر رساند، تا بار دیگر عدم پذیرش مسئولیت از سوی وزارت نفت و وزارت نیرو در مناطقی از شهر که توسط پالایشگاه به مردم واگذار شده و عدم اصلاح شبکه فاضلاب توسط نهادهای مسئول، مردم این شهر را داغدار و پریشان خاطر کند.
کد خبر: ۱۵۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵ 14 April 2011
آمار قربانیان شبکه فاضلاب آبادان، روز به روز در حال افزایش است و اختلافات مدیریتی در سازمان ها و ادارات این شهرستان در پذیرش مسئولیت علت اصلی این رخدادها، از علل اصلی این اتفاقات ناگوار به شمار می رود.

به گزارش «تابناک» تکه تکه شدن دختر چهار ساله آبادانی در شبکه فاضلاب، آمار قربانیان را به هفت نفر رساند، تا بار دیگر عدم پذیرش مسئولیت از سوی وزارت نفت و وزارت نیرو در مناطقی از شهر که توسط پالایشگاه به مردم واگذار شده و عدم اصلاح شبکه فاضلاب توسط نهادهای مسئول شهری، مردم این شهر را داغدار و پریشان خاطر کند.

بنا بر این گزارش، روز گذشته، سید حسین دهدشتی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در تذکری خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به این موضوع شد.

دهدشتی گفت: بیست ماه پیش، سه نفر در شبکه فاضلاب آبادان کشته شدند. مسأله پیگیری شد؛ اما نتیجه ای نداشت. هفت ماه پیش نیز سه نفر دیگر به دلیل گاز گرفتگی در شبکه فاضلاب جان باختند. مشست های متعددی برگزار با رئیس جمهور نیز مطرح شد و ایشان دستور پیگیری جدی دادند که در این مدت، سه جلسه با وزیر نیرو، سه جلسه با معاونین وزیر و مسئولین مربوطه گرفته شد تا موضوع رسیدگی و با مقصرین برخورد و مهمتر از آن از تکرار این گونه حوادث پیشگیری شود.

وی ادامه داد: آخرین جلسه با وزیر محترم و هیأت رئیسه مجلس دو ماه پیش بود؛ ایشان تأکید کردند مشکل حل شود، اما تاکنون هیچ کاری انجام نگرفته است.

متأسفانه، باید عرض کنم آنچه نگران بودیم بار دیگر رخ داد و هفتمین قربانی، دختر بچه معصوم چهار ساله ای است که ده روز پیش در شبکه فاضلاب جان باخت. انصافاً در کجای کشور این گونه رخدادها اتفاق می افتد؟ چرا کسی پاسخگو نیست و حرکتی برای حل مشکل صورت نمی گیرد؟

با این تفاسیر، معلوم نیست درد این مردم را باید به کجا برد و از چه کسی پاسخ خواست؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
اگر دولت به 3 مصوبه از چندصد مصوبه سفرهای استانی خود عمل کند مشکل آب - فاضلاب -جاده ابادان ماشهر - بیکاری -بهداشت و بازسازی های انجام نشده پس از جنگ و... مشکل حل خواهد شد ! باور کنید سیاه نمایی نیست .
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
حال که آقایان حاضر نیستند این موضوعات را به روی مبارک خودبیاورند و علی الظاهر مجلس هم توان مقابله با وزیر نفت راندارد بایدمردم ابادان وارد صحنه شوند این دخترک معصوم فرزند تمام ابادانی های باغیرت است وبایدهرچه سریعترخواستار رسیدگی به موضوع با قاطعیت هرچه تمامترشویم
بنده خداها نفت زیر پاشونه و اینجورین اگه نبود چیکار باید میکردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
آبادان نفت نداره آبادان عشق داره سموسه فلافل داره سینما 24 تا داشت الان یکی
آبادان دیگه زنده نمیشه فقط عشقش در دلمونه
سعید(آبادانی)
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
هرگز نمیرد آنکه زنده شد دلش به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
تابنال مرد بشو و درج کن
عبدالرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
صدقه سر مردم آبادان خرمشهره که حالا کل ایران در امنتیه ، این هم پاداش مردم آبادان خرمشهر
باید کاری کرد.
یه مسئول درست حسابی پیدا نمیشه برای اونجا
درضمن این مثل شکایه نامه هست تا خبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
نه!
ول نکن واسه خبرگذاشتن
::::::::::::::::::::
مشست های متعددی برگزار با رئیس جمهور نیز مطرح شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
ول نکن واسه خبرگذاشتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی هول نکن:)
در سال جهاد اقتصادی حصر آبادان را دوباره باید شکست و خرم شهر را باید دوباره فتح کرد. این بار اما دشمن فقر و سوء مدیریت شدید و بیکاری و اعتیاد و ... است که اعتماد مردم به کارآمدی مسولین را روز بروز کاهش میدهد.
فعلا که سرمون گرم کشور های همسایست!
دلم می خواست یکی از بچه های آقایان مسئول دچار این حادثه می شد. آیا باز هم مسئله پیگیری نمشد؟
پاسخ ها
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
خدا نکنه هیچ بشری دچار این حوادث شه
از خدا بخوایم به مسئولین وجدان بده نه داغ فرزند
درد این مردم را باید به کجا برد ????!!!!
پیش خدا
ضمن تشکر از تابناک برای درج خبر ،همه اولیای دلسوز وزارت نیرو میدانند که با وزارت آقای نامجو باید شاهد مشکلات فراوانی در عرصه آب، فاضلاب و برق باشیم . مواردی دلخراش و با سر و صدا مثل مورد تلفات انسانی فوق را همه متوجه می شوند اما موارد زیادی پنهان است که سر و صدای آن بعدا در می آید و آن سوء مدیریت است که در وزارت نیرو فراوان داریم اما متاسفانه نه ریاست محترم جمهور به فکر است نه نمایندگان بی تفاوت.
بابا اول بگین چطوری میشه آدم در شبکه فاضلاب کشته بشه ... من که نفهمیدم!
متاسفم برا مسئولین فقط ادعا
بابا کاری کنید مردم امیدوار شن
همه جای خوزستان همینطوره ، اصلا" کسی پاسخگو نیست. نماینده های ما وقتی به مجلس راه پیدا می کنند می روند و تهرانی می شوند و دیگر یادشان می رود که با رای چه کسانی به مجلس رفته اند و بعد از دوران نمایندگی هم به خوزستان برنمیگردند! بعد میگن چرا پان عربیسم و بعثی گری رشد میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
این حرف دل همه خوزستانیاست.یکی از این نمایندگان به اصطلاح محترم از اقوام ماست ولی الان ایشون ساکن تهران با اینکه از دوران نمایندگیشون 2 دور میگذره.
خداوند از سر تقصیر کسانی که می توانند کاری کنند وانجام نمی دهند نمیگذرد امام علی (ع) می فرماید:قدر مرد به اندازه ی همت اوست ،وراستی او به قدر جوانمردی او،ودلیری اوبه میزان تن در ندادن او به پستی،و پاکدامنی او به مقدار غیرت او
امیدوارم در این دوره از سفرهای استانی رئئس جمهور یکبار دیگر حل مشکلات اب آشامیدنی فاضل اب جادههای بین شهری بهداشت و درمان بیکاری منطقه ازاد و ... را یکبار دیگر مصوب کند تا ما خوشبحالمان شود . سانسور درد دل مردم نامردیست !
مسئولین کشور ما, شما برای سازمان دادن امور جهان لازم نیست که زیاد حرس بخورید.
جلو افتادن فرزندان ایرانی در کانالهای فاضلابها را بگیرید, بفیه پیش کش!
پاسخ ها
عبدالرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
احسنت
.
.
.
.
برای آنکه به دستوراتش عمل شود دستور داد تا به دستوراتش عمل شود.
.
.
.
خوزستان قلب ایرانه
اما خونش به خودش نمیرسه...
این شهر ومردمش به امان خدا رها شدن . خدا خودش کمکون کنه
درايران معمولا تخلفات وعملكرد خلاف قانون مسئولين مورد پيگرد وباز خواست واقع نميشود ودر نتيجه آنها مبسوط اليد هستند وهر كاري بخواهند انجام ميدهند
ما تو عسلویه بد بختیم از گاز اینجا فقط الودگیش به ما میرسه .
این هم نظام عدالت محور
به خدا اگه مدیریت اینجا دست کس دیگری بود ما تو بهشت بودیم
به خدا همتون باید اون دنیا جواب بدید.
اگه به فکر مردمی تابناک نظر منو تو سایت بگذار.
به نظر بنده «مشست های» درست نيست ها درستش «نشست هاي» نيست!
خوزستان که فراموش شد . همه رفتارها هم سیاه بازی است و بس . فقط تهران را عشق است . ایرا ن- آبادان
ما در ايران بيش از چهار ميليون مهاجر افغان و عراقي.. داريم كه اينها هزينه هاي زيادي به ما تحميل مي كنند بس نيست كه بايد به كشورهايشان هم كمك زيادي بكنيم آما متاسفانه بايد ما به دليل كمبود بوجه در مملكت شاهد اين چنين حوادث ناگوار براي عزيزانمان باشيم كه دل هر ايراني را به درد مي آورد . كه مسئولين مي خواهند كمي هم به مردمشان توجه كنند تا به پيرامون مان !!!
اگر در آبادان مانده ايم فقط بخاطر عشقي است كه داريم .هرچي ميكشيم از مديران رابطه اي است كه آبادان شده است سكوي پرتاب آنها تا حالايك مدير عاشق آبادان منصوب نشده انگار عمدي در كار است .
بچه خودشون که بمیره می فهمن
مگه استاندارفعلی خوزستان رییس قبلی سازمان اب وفاضلاب نیست؟
کار کار انگلیس هاست !!!
فعلا تا مسولین اقدامی بکنند بهتره شبکه فاضلابو پرش کنند و گل بگیرند !!!!!!
با سلام
عوضش یاشاسین آذربایجان!!
می دانم چاپ نمی کنید، اما می نویسم تا بدانید پول نفت به کجا می رود و مشتی تجزیه طلب پانترکیست که اکنون پشت تیم تراکتور مخفی شده اند، چگونه آدرس غلط می دهند. خنده داره، تمامی بودجه ایران صرف مناطق فارس می شود، این را پانترکان می گویند، اما کافی است به مناطق غیر آذری سفر کنیم تا عمق محرومیت را ببینیم.
به والله اگر نفت در آذربایجان بود معلوم نبود ما ایرانی ها اکنون چه وضعیتی داشتیم. اکنون که نفت از خوزستان است این اوباش مصرف کننده چنین می کنند و می گویند وای به آن روز که قرار بود تولید کننده باشند نه مصرف کنند.
اینها درد دلی بود که نوشتم و البته خودم یک آذری هستم ولی حوادث پیرامون تیم تراکتور و تشویق ترکیه و جمهوری آذربایجان توسط هواداران آن، مرا چنان آزرده که دیگر نمی توانم ساکت باشم.
متاسفانه ماهاسراغ دعاراگم کرده ایم چندنفرجان عزیزخودرابدلیل بیکفایتی مسئولین ذیربط شهری ازدست داده ماموردرابه تابناک مینویسیم درصورتیکه اینگونه مواردرامیبایست به دستگاه قضایی ارجاع داده شود وازمسببین امرشکایت شود
آدم چه جوری تو فاضلاب تکه تکه میشه!!!؟
این همه ناشکری و ناسپاسی واسه چی خداروشکر گاز کشی نداریم که داریم آب رلال و تصفیه و گوارا نداریم که داریم هوای پاک و سالم و بهاری 4 فصل نداریم که داریم به برکت منطقه آزاد مکانهای تفریحی گردشگر ی و توریستی کم نداریم که داریم بیمارستانهای درجه یک و دکترای نمونه واسه اومدن به شهرمون صف نبستن که بستن کرایه خونمون هامون و کلا هزینه زندگیمون که با یارانه ها میگذره تازه پس اندازم میکنیم اینهمه ناشکری واسه چی خدا قهرش میگیره
در ابادان اکثر مسئولین برای بقای خودشان واقعیات را صحیح بیان نمیکنند و هر مسئول گناه را گردن کسی دیگر می اندازد این در حالی است که در 5 مهر 1389 در صدا سیما بعد از افتتاح طرح غدیر توسط رییس جمهور اعلام شد مشکل اب و فاضلاب ابادان حل شده ولی تا حالا . . . . . . باز هم تشکر از این نماینده شهرمان که واقعیت را شفاف بیان کرد
بدبختن اين خوزستانيها با اين همه گرما و بي امكاناتي و با اين همه درامد.
مگه قرار نبود نيم درصد درامد مناطق نفت خيزو به خودشون بدين.
آبادان و خرمشهر،مسجد سليمان،دزفول
اگه برين واعا گريه ميكنيد
اگر ابادان را اباد کردند راهیان نور که به ابادان وخرمشهر سر می زنند حس جنگ بهشون دست نمی دهد
این آدمای بی مسئولیت تا کی باید پول مفت بگیرن ، تمامی این مسئولین در مقابل این قربانیها مسئولن و مجرم ، اما کو ، گوش شنوا ،خیانت که شاخ و دم نداره
من فقط زورم از اين ميگيره كه همش ميگن مسئولين محلي . آقا من مسول محلي شما برنامه ،اعتبار و پيمانكارش رو بدين ما اجرا كنيم . نميتونيد شما بيايد بشيد مسول محلي ما بشيم تهران نشين شايد فرقي كرد؟
مسولين بيكفايت دارن كاري با خوزستان ميكنن كه بعد از تمام شدن نفت بايد براي هميشه اين استان را تخليه كرد. كاري كه با مسجد سليمان كردند كاري كه با آبادان كردند. خدا به داد عسلويه و پارس جنوبي برسد. آبادان زماني بهترين آب شرب كشور، دومين فرودگاه بينالمللي، اولين شبكه تلوزيون شهري، دومين مركز راديويي را داشت اما حالا چه داره
اي بابا ، همه چيزمون به هم مياد
اين اتفاقات؛نشان از بي كفايتي برخي مسئولين ميباشد و بس.
نه به دشمنان ربط دارد و نه به كمبود ثروت اين مملكت؛تكنولوژي هم الحمدا... در دنيا به وفور وجود دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی