بازدید 11441

کامیون «فراز» مجوز گرفت

در حالی که پلیس راهنمایی و رانندگی، کامیون فراز را همان «هووی» چینی معروف به قاتل جاده های ایران معرفی کرده، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، به عنوان زیرمجموعه وزارت صنایع، تأییدیه استانداردهای 55 گانه كامیون «فراز» تولیدی شرکت ایران خودرودیزل را صادر كرد.
کد خبر: ۱۵۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴ 11 April 2011
سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، وزارت صنایع به کامیون فراز مجوز تولید داد.
 
به گزارش البرز، در حالی که پلیس راهنمایی و رانندگی، کامیون فراز را همان «هووی» چینی معرفی کرده، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، به عنوان زیرمجموعه وزارت صنایع، تأییدیه استانداردهای 55 گانه كامیون «فراز» تولیدی شرکت ایران خودرودیزل را صادر كرد.
 
به تازگی، وزارت صنایع و معادن نیز تأییدیه سازمان استاندارد را به پلیس راهنمایی و رانندگی کشور فرستاده است تا شماره گذاری این خودرو سنگین در کشور آغاز شود. این در حالی است که پلیس همچنان بر مواضع سابق خود درباره این کامیون و ندادن پلاک اصرار دارد و شماره گذاری آن را به گذراندن موفق تست ده هزار کیلومتری در جاده های کشور موکول کرده است.
 
با این حال، فشارهایی در جریان است تا امکان شماره گذاری این خودرو هر چه سریعتر آغاز شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
وارد کننده هوو به ایران که بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
ایرانخودرو دیزل
یعنی هوو تونست بره ثبت احوال اسمشو عوض کنه
به به
تا وقتی موسسه استاندارد بصورت غیر مستقل زیر نظر وزارت صنایع باشد، باز همین آش است و همین کاسه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
عزیزم مگه استاندارد در این خصوص چه کوتاهی کرده که باعث شده این حرف رو بزنید؟آشش کو کاسش کو؟
منظورت از کش و قوس همان....است؟؟؟
یا حضرت عباس(س)
خدا رو شکر که تمام مشکلات فنی با تغییر اسم حل شد.
نکنید این کارها را.جان مردم و مال مردم به خداوندی خد ا مهم است.
جناب سردار مومني در مصاحبه خودشان با برنامه نگاه يك بارها و بارها فرمودند : «قانون بايد توسط همه اجراشود و پليس هم از اين قضيه مستثني نيست»
اينها كه در اينجا مي نويسم عين صحبتهاي ايشان در همين مصاحبه است بدون كم و زياد:
- ما زورمان به قانون نمي رسد و حتما بايد اصل بر اجراي قانون باشد.
- گذشت آن زمان كه قانون مصوب بشود و پليس آنرا اجرا نكند.
- ما مرجعي نيستيم كه بخواهيم قانون را معطل بگذاريم.
خوب حالا سوال من اينست : آقاي سردار مومني با عنايت به موارد فوق كه عينا صحبتهاي خود ايشان است بفرمايند كه چرا به همين قانون تمكين نميكنند و برخلاف قانون جلوي شماره گذاري بعضي از خودروها را گرفته اند؟
توجه ايشان را به قسمت ديگري از صحبت هاي خودشان در همان مصاحبه جلب مي كنم:
«قانونگذار تاكيد كرده است كه بحث ايمني و كيفيت خودرو به عهده سازمان استاندارد است و به ما گفته اند اگر خودروئي را موسسه استاندارد صلاحيت فني و كيفيت آنرا تاييد كرد و محيط زيست هم صلاحيت آنرا تاييد كرد، شما بايد شماره گذاري را انجام دهيد.»
خوب، حالا يه نفر مرد مي خوام كه جرات كنه و بگرده پرتقال فروش رو پيدا بكنه.
من از سايت خوب تابناك تشكر كرده و استدعا دارم موارد فوق را در معرض افكار عمومي قرار دهند تا معلوم بشه چه كسي شعار ميده و چه كسي راست ميگه؟
بابا جون من اگر همین کامیون هم نباشه با این تحریم ها باید با الاغ مش باقر بارها رو جابجا کرد
استاندارد ایران نشان مرغوبیت کالاست!
خواب به خیر.موسسه استاندارد در شهریور پس ازمایش این خودرو توسط VCA انگلستان که بزرگترین مرجع صدور emark در دنیاست تاییدیه صادر کرده .ملاک عمل استاندارد برای تایید خودروها emarkاست.emark یعنی استاندارد های تایید خودرو در اروپا.یعنی فراز یا هوو جدید تاییدیه استاندارد اروپا را تحت نظر خود اروپایی ها گرفته.پس چرا تایید نشه.منتهی پس از تایید استاندارد پلیس بر خلاف قانون خودرو فراز را بی دلیل تا الان شماره نکرده.در خصوص اسم فراز هم بگم که این یه کار رایجه و هیچ تاثیری در کیفیت نداره و قانونیه .تازه چرا فقط به فراز گیر دادین.چند ساله این اتفاق داره می افته و صدای کسی در نیومده:
1-دانگفنگ با اسم البرز
2-کاماز به اسم آراز
3-405 فیس لیفت به اسم پرشیاپ
4-پراید فیس لیفت با اسم 141
و....
یکی نیست بپرسه دلیل پلیس برای غیر استاندارد اعلام کردن فراز چیه؟آزمایش من در آوردی 10000کیلومتر در هیچ جای دنیا وجود نداره و ما باید استاندارد های اروپایی را ول کنیم و معیار ما این آزمون های من در آوردی باشه.شعار سازمان جهانی استاندارد این بود:"یک استاندارد-یک آزمون-قابل پذیرش در همه جا" ایران ظاهرا بر عکس شده"یک پلیس- صاحب نظر در همه چیز-بقیه سازمانها برن کشک بسابن"
یه سوال هم از سردار مومنی باید پرسید: چرا وقتی استاندارد اعلام کرده که 91%ترلی های تولیدی غیر استانداردن و نباید شماره بشن باز هم پلیس اونهارو شماره میکنه؟اون موقع نگران سلامتی مردم نیست؟
دلیل اتفاقات و حوادث هوو ناشی از تریلی غیر استاندارد نه کشنده.چون تصادف های دانگ فنگ از هوو بیشتره.چرا به دانگ فنگ گیر نمیده.
خیلی جالبه تست 10000کیلومتر در جاده های کشور؟ مرسی
این روش از کدام کشور صنعتی اقتباس شده؟
تاکنون تعداد شانزده هزار کشنده هوو در ایران حدود 5 ساله گذشته فروخته شده کل تصادفاتی که این کشنده داشته بیشتر ناشی از تریلر غیر استاندارد بوده مثلا" در تصادف همدان عیب از ترمزهای تریلر بود نه کشنده که پلیس هم تائید کرده در ضمن تا آنجا که من میدانم سری اول هوو حدود دو هزار عدد بعلت مخزن باد 60 لیتری دارای عیب اساسی بود که البته با فرخوان توسط مدیر عامل فعلی اصلاح شده نکته دیگر اینکه اگر یک محصول کمپانی ای دارای اشکال باشد دلیل نمیشود که همه محصولات آن کارخانه ایراد دارد مثلا" تویوتا در حال حاضر بعلت ایراد در سیستم ترمز چند محصولش را فراخوان کرده (که البته در ایران هم تردد میکنند) آیا باید کل محصولات تویوتا را متوقف کرد؟ مطلب دیگر اینکه در روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 21/1/ 90 نوشته است قیمت کشنده تا 50% افزایش قیمت داشته که این مهم تاثیر زیادی بر روی قیمت حمل و نقل خواهد گذاشت در پایان باید گفت شرکت مرسدس بنز اقدام به تحریم ایران خودرو دیزل کرده و این شرکت بالاجبار باید محصولی انتخاب کند که در تحریم نباشد و از همه مهمتر اینکه در حال حاضر ایران خودرو دیزل توانسته تا حدود 40% کشنده فراز را ساخت داخل کند. با تشکر از توجه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر