بازدید 6943

تاکید راهور ناجا بر «هُوو» بودن « فراز» ها

رييس پليس راهور ناجا در ادامه گفت‌وگوي خود در يك برنامه تلويزيوني در خصوص كشنده «فراز» نيز گفت: كشنده «فراز» همان «هُوو» است و بررسي‌هاي پليس نشان مي‌دهد تغييري در اين كِشنده نسبت به «هُوو» صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۵۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷ 10 April 2011
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه بر اساس قانون، نصب كيسه هوا بر روي خودروهاي توليدي از ابتداي سال جاري الزامي است، تاكيد كرد: پليس در اين خصوص به هيچ وجه كوتاه نمي‌آيد و گذشت آن زماني كه قانون مصوب شود و پليس اجرا نكند.

به گزارش ايسنا، سردار اسكندر مومني با اشاره به اينكه سال 89 سال نصب ترمز ضد قفل در خودروها بود گفت: بر اين اساس بيش از 95 درصد از خودروهاي توليدي در كشور هم‌اكنون به ترمز ضدقفل مجهز شدند.

وي با اشاره به اينكه سال90 نصب كيسه هوا در خودروهاست، گفت: در مرحله اول نصب يك كيسه هوا در خودروها اجباري شد كه اواخر سال گذشته موسسه استاندارد نصب دو كسيه هوا را بر روي خودروها اجباري كرد.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه پليس هشدارها و وقت لازم را در اين خصوص داده است، اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال نصب كيسه هوا در تمامي خودروهاي كشور اجرايي شود.

جايي سراغ نداريم كه سازنده، وارد كننده و نظارت كننده زيرمجموعه يكجا باشند

ميدان تست در كشور نداريم!

وي از زيرمجموعه بودن توليد‌كننده، وارد كننده و ناظر در بخش خودروسازي كشور انتقاد كرد و گفت: جايي سراغ نداريم كه سازنده، وارد كننده و نظارت كننده زيرمجموعه يكجا باشند.

رييس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه مسدود كردن شماره‌گذاري خودروها آخرين راهكار نيروي انتظامي است، تاكيد كرد: موسسه استاندارد بايد بر كيفيت و ايمني خودروها نظارت كند.

وي ادامه داد: از زماني كه يادمان مي‌آيد وانت نيسان به همين شكل كنوني با ترمز كاسه‌اي و فرمان نيزه‌اي توليد مي‌شود، آيا واقعا اين خودرو استاندارد است كه موسسه استاندارد به آن مجوز شماره‌گذاري مي‌دهد؟

رييس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه سالانه فقط يك ميليون و 600 هزار خودرو و حدود يك ميليون دستگاه موتورسيكلت در كشور توليد مي‌شود، گفت: اين در حالي است كه يك ميدان تست هم در كشور نداريم و موسسه استاندارد براي تست خودروهاي توليدي آنها را به كشور ديگري مي‌فرستند.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينكه مصوبه اجباري شدن نصب كيسه هوا بر روي خودروها مربوط به دوسال پيش است، گفت: توليدكنندگان هم وقت لازم را داشتند و هم امكانات لازم را، اين در حاليست كه اخيرا مي‌شنويم موضوعاتي مانند تحريم و ... را در اين خصوص به ميان مي‌كشند كه به هيچ وجه پذيرفته شده نيست.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه تعداد قابل توجهي از خودروهاي توليد داخل هم اكنون به كيسه هوا مجهز هستند، گفت: متاسفانه بازار خودرو در كشور رقابتي نيست، اما در اين شرايط بايد دستگاه‌هاي ناظر نظارت خود را افزايش داده و كيفيت خودروهاي توليدي نيز افزايش يابد.

خودروسازان خودشان بايد به سمت استفاده از تجهيزات ايمني جديد بروند نه اين كه پليس آنها را اجبار كند

وي خاطرنشان كرد: خودروسازان بايد به سمت استفاده از تجهيزات ايمني جديد بروند نه اين كه پليس به آنها بگويد كه كيسه هوا بگذارند.

رييس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه ايمني و سلامتي مردم براي پليس از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، گفت: خودروسازان بدانند پليس به هيچ عنوان در خصوص كيسه هوا كوتاه نمي‌آيد و گذشت آن زماني كه قانون مصوب شود و پليس اجرا نكند.

وي تصريح كرد: كليه خودروهاي سواري توليدي داخل امسال بايد مجهز به كيسه هوا شوند و قانون را قطعا پليس اجرا مي‌كند.

ورود «هُوو» به عنوان كشنده به كشور اشتباه بود

واردكننده «هُوو» تنها معايب ابتدايي اين خودرو را رفع كرده است

«فراز» همان «هُوو» است

پليس تا كنون اجازه شماره‌گذاري «فراز» را نداده است

رييس پليس راهور ناجا در خصوص خودروي «هُوو» نيز گفت: ورود اين خودرو به عنوان كشنده به كشور اشتباه بوده، چرا كه اين خودرو ظرفيت لازم را در اين خصوص ندارد و در حالي كه كمي بيش از يك درصد خودروهاي سنگين كشور را تشكيل مي‌دهد10 درصد تصادفات فوتي و جرحي خودروهاي سنگين متعلق به آن است. اين در حاليست كه ميانگين سن اين خودرو هم‌اكنون در كشور 5/2 سال و حداكثر آن 5 سال است.

وي با اشاره به اينكه از سال 82 شماره‌گذاري كشنده «هُوو» توسط پليس در كشور ممنوع شد، گفت: در عين حال شركت واردكننده نيز از سوي نهادهاي ذيربط محكوم و ملزم شده نسبت به رفع نقص اين خودرو اقدام كند. اين در حاليست كه معايب رفع شده توسط شركت وارد كننده تنها معايب ابتدايي خودرو بوده و همچنان تصادفات اين خودرو به دليل نقص فني قرباني مي‌گيرد كه به عنوان مثال مي‌توان به حادثه يك ماه گذشته در اين خصوص اشاره كرد.

رييس پليس راهور ناجا در ادامه گفت‌وگوي خود در يك برنامه تلويزيوني در خصوص كشنده «فراز» نيز گفت: كشنده «فراز» همان «هُوو» است و بررسي‌هاي پليس نشان مي‌دهد تغييري در اين كِشنده نسبت به «هُوو» صورت نگرفته است.

وي با اشاره به اينكه شركت وارد كننده سال گذشته نسبت به واردات اين خودرو اقدام و درخواست شماره‌گذاري كرد، گفت: زماني كه مي‌بينيم شركت خارجي در خصوص «هُوو» چنين تخلفاتي را مرتكب شده، قطعا بايد وارد كننده حساسيت بيشتري داشته و حداقل ديگر از اين شركت خودرو مشابه را وارد نكند.

رييس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: بررسي‌هاي پليس نشان مي‌دهد مشخصات خودرو «فراز» با «هُوو» يكي است و لذا عليرغم درخواست شركت وارد كننده براي شماره‌گذاري اين خودرو از اواسط سال گذشته تاكنون، پليس اجازه شماره گذاري اين خودرو را نداده است.

پليس راهور نقش قاضي را بر عهده دارد

اگر ماموري بخواهد كمين بگذارد قطعا پيگيري و برخورد مي‌كنيم

فاصله مرگ تا زندگي تنها يك تخلف است

وي در خصوص توقيف خودروها نيز گفت: پليس در چند مورد اجازه توقيف خودرو را دارد، چرا كه پليس نقش قاضي را بر عهده داشته و اگر خودرويي سرعت غير مجاز برود توسط پليس كه يك قاضي است حكم صادر شده و جريمه براي آن در نظر گرفته مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا به استانداردسازي رفتار پليس اشاره كرد و گفت: يكي از موارد استانداردسازي رفتار پليس نحوه مكالمه پليس با مردم و ديگري خارج شدن پليس از خودرو براي اعمال قانون است كه تمهامي اين موارد طي كارگاه‌هاي آموزشي از سال گذشته به ماموران راهنمايي و رانندگي آموزش داده شده است.

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به سوالي در خصوص كمين‌گذاري پليس در جاده‌ها گفت: چيزي به نام كمين نداريم و آن چيزي كه هم اكنون در جاده‌هاي كشور وجود دارد استقرار پليس در نقاط حادثه‌خيز است.

رييس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: اگر ماموري بخواهد كمين بگذارد قطعا پيگيري و برخورد مي‌كنيم، اما در عين حال مردم بايد حس كنند كه در تمامي شرايط رعايت قانون الزامي است، چرا كه فاصله مرگ تا زندگي تنها يك تخلف است.

وي با اشاره به قانون جديد اخذ جرايم رانندگي گفت: در اين قانون هم حقوق و هم تكليف مردم با هم ديده شده و به اعتقاد پليس رعايت قوانين و مقررات توسط مردم الزامي است و از سوي ديگر وجود جاده و خودرو استاندارد و ايمن و شبكه امداد و نجات سريع نيز از حقوق مردم است كه پليس در قانون جديد اخذ جرايم رانندگي تلاش مي‌كند هر دوي آنها را با هم پيگيري كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار