بازدید 43788

از ابزار شدن مسأله امام عصر (عج) در دولت خود جلوگيري كنيد

برادرانه توصیه می کنم، بر روش فرهنگی خود پافشاری نفرمایید و اندک توجهی به هشدارهای دلسوزانه مراجع عظام تقلید، علما و روحانیون، نمایندگان مجلس و بخش عظیمی از مردم بنمایید و سیاست های فرهنگی دولت را بر اساس اسلام تنظیم نمایید نه.../ نوروز را در حد خودش ببينيد، به مسأله پوشش اسلامي كه همچنان رو به انحطاط است و ريشه آن بيشتر نطق تلويزيوني سال گذشته جناب عالي است، اهميت لازم را بدهيد.
کد خبر: ۱۵۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۰ 08 April 2011
در پی رویکردهای اخیر دولت دهم در حوزه مسائل فرهنگی، به ویژه تأکید یکسویه بر برخی نمادها و شاخصه های ایرانی منهای اسلام، از جمله برگزاری جشن نوروز ـ با چنین شرایطی ـ که واکنش برخی علما، مراجع تقلید، سیاسیون و... را به همراه داشت، دکتر علی مطهری نماینده مردم محترم تهران در مجلس شورای اسلامی نامه ای سرگشاده به دکتر احمدی نژاد نوشت.

به گزارش «تابناک»، متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با اهداي سلام و آرزوي توفيق، اظهارات جناب‎عالي و آقاي مشايي درباره نوروز و اصرار بر تقدس بخشيدن به آن و معرفي نوروز به عنوان يك فرهنگ و مكتب، اسباب تعجب همگان شده و سؤالاتي را در اذهان پديد آورده است.

در سخنان خود آن‎قدر براي نوروز محاسن و كرامات قائل شده ايد كه به طور طبيعي اين سؤال براي انسان پيدا مي شود كه اگر نوروز چنين مكتبي است، چه نيازي به رسالت پيامبر اسلام و نزول قرآن و آن‎همه زحمات از روز بعثت تا به امروز براي زنده نگه داشتن اسلام و سپردن آن به نسل هاي بعدي بوده است؟ و فرضاً نيازي بوده، چرا پيغمبر اسلام از اين منبع انرژي معنوي و اكسير حيات به نام نوروز استفاده نكرده است و در دوره معاصر چرا امام خميني(ره) از اين عامل مؤثر بهره نبرده است بلكه به‏عكس، اولاً هيچ‏گاه تعبير "عيد " براي نوروز به كار نبردند و ثانياً هميشه با توجه به تقارن يا فاصله زماني نوروز با يكي از اعياد اسلامي درباره آن سخن مي‎گفتند، مثلاً مي‎فرمودند نوروز امسال بين دو عيد بزرگ اسلامي مبعث و نيمه شعبان واقع شده است و توجهات را به سوي اسلام جلب مي كردند.

بديهي است كه همه ما نوروز را يك انتخاب خوب از سوي ايرانيان باستان مي دانيم كه بهترين ايام سال از نظر اعتدال طبيعت را براي گردش و تفريح و ديد و بازديد انتخاب كردند، يعني اهميت نوروز در ظرف زماني آن يعني آغاز فصل بهار است كه طبيعت بعد از آن كه در پاييز و زمستان مرده بود، دوباره زنده مي شود، و در آثار اسلامي نيز آمده است كه هرگاه بهار را ديديد زياد از قيامت ياد كنيد، يعني بهار نمونه اي از قيامت در همين دنياست.

آنچه از نوروز به اذهان متبادر مي شود همين مقدار است و اين‏كه بخواهيم نوروز را به عنوان يك مكتب و فرهنگ معرفي كنيم، كاري است تكلف‏آميز و عقل‎ها را قانع و دل‎ها را خاضع نمي كند. به علاوه خرافاتي كه در نوروز هست، مانند چهارشنبه سوري و سيزده به در هيچ‎گاه در اسلام تأييد نشده است زيرا اولي كه در آن از آتش مدد خواسته مي شود و طلب سلامتي مي گردد (زردي من از تو، سرخي تو از من) با توحيد افعالي خداوند منافات دارد و دومي نيز بر اساس نحسي عدد 13 است كه نوعي اعتراض به خلقت است، در حالي كه خداوند مخلوق نحس ندارد و آنچه وجود يافته است، خير است و از نظر فلاسفه اسلامي وجود مساوي با خير است و شر مطلق وجود ندارد؛ گرچه اين دو آئين اكنون به صورت هاي ديگري اجرا مي شوند، اولي به صورت ترقه‎بازي درآمده كه كاري نامعقول است و براي دومي توجيهي درست كرده اند به نام "روز طبيعت " كه تا حدودي قابل پذيرش است.

جناب آقاي احمدي نژاد
جناب‎عالي در سخنراني خود در دومين جشن جهاني نوروز فرموديد: "نوروز فراتر از مرزهاي جغرافيايي، نژادي، زباني و جزء جدايي ناپذيري از فرهنگ الهي و انساني مردمان منطقه ما و بسياري ديگر از مردم جهان است " و بعد از آن‎كه به قول خودتان ارزش هاي نوروز را برشمرديد مانند "نو شدن و حيات دوباره طبيعت، تولد و شروعي مجدد، نگاه كريمانه آسمان به زمين، بارش رحمت و رويش زيبايي ها " كه اكثر آنها در "فرا رسيدن بهار " خلاصه مي شود، فرموديد: "از اين رو نوروز انسان ها را به فراسوي مرزهاي جغرافيايي، نژادي و زباني منتقل مي كند ".
معلوم نيست اين نتيجه چگونه از آن مقدمه گرفته مي شود زيرا وقتي نوروز، سنتي مربوط به ملت هاي فارسي‎زبان است، حداكثر، پيوندي عاطفي و نه ايدئولوژيك و اعتقادي ميان اين ملت‏ها پديد مي آورد و پيام آن اين است كه ما ملت‏هاي فارسي‏زبان بهترين ايام سال را براي گردش و تفريح و ديد و بازديد انتخاب كرده ايم، و هيچ آرمان مشتركي نه‏تنها براي همه مردم جهان بلكه براي همين ملت‏ها نيز به دست نمي دهد، در حالي كه اولين شرط جهان‏شمول بودن يك فرهنگ يا مكتب اين است كه آرمان‏هاي مشترك انساني و نه قومي و نژادي در پيروان خود ايجاد كند.

آيا ملت‏هاي ديگر حق ندارند ادعا كنند كه فلان سنت ما بهتر است، شما بياييد سنت ما را بپذيريد، چرا ما نوروز شما را بپذيريم؟ فرهنگ جهان‏شمول فرهنگي است كه رنگ هيچ ملت خاصي را نداشته باشد، لذا بايد منشأ الهي داشته باشد و امروز اين فرهنگ چيزي جز فرهنگ واحد اسلامي نيست كه رنگ هيچ قوم خاصي را ندارد و مي گويد همه ما از خاك آفريده شده‏ايم و هيچ‎كس بر ديگري برتري ندارد مگر به علم و تقوا.

فرموده‏ايد: "در منطقه ما و هرجا كه سفره نوروز پهن است، ارزش‏هاي انساني در اوج است ". آيا اين‏كه ارزش هاي انساني در منطقه ما نسبت به دنياي غرب زنده‏تر است، ناشي از اسلام است يا نوروز؟ اگر اسلام نبود و فقط نوروز بود آيا ما در همين سطح از رعايت ارزش هاي انساني بوديم؟ در ايران ساساني كه فقط نوروز بود و اسلام نبود، چه جناياتي عليه ملت ايران رخ مي‏داد؟ آيا جامعه، طبقاتي نبود به‏گونه‏اي كه كشاورززاده و كفاش‏زاده حتماً بايد كشاورز و كفاش مي‏شد و استعدادهاي خدادادي آنها تباه مي‏گرديد؟ آيا ظلم‏هاي انوشيروان را كه به غلط "عادل " ناميده شده است، در تاريخ نخوانده‏ايد؟ آيا داستان سه هزار زني را كه در حرم‏سراي خسرو پرويز زندگي‎شان تباه مي‏شد، نشنيده‏ايد؟ اگر نوروز اين‏همه كرامات دارد كه به قول شما "زمينه‏ساز روابط عميق و گسترده انساني بين انسان‏ها و ملت‏هاست " پس چرا ايرانيان دوره ساساني آن‏گونه از اسلام استقبال كردند و مقاومت جدي در مقابل سپاه مسلمين از خود نشان ندادند؟

آقاي رئيس جمهور
با اشاره به ظهور امام زمان عليه السّلام فرموده‎ايد: "او خواهد آمد و با كمك صالحان و نوروزيان يگانه پرستي، يك‏رنگي، عدالت و عشق را به انسان هديه خواهد كرد ". در كدام‏يك از متون اسلامي "نوروزيان " هم‏رديف "صالحان " قرار گرفته است و اساساً با عقل جور درمي‏آيد كه هركس كه در روزهاي اول بهار به گردش و تفريح و ديد و بازديد رفت و نوروزي بود، لزوماً جزو صالحان است؟

تعبير "يگانه پرستي، عدالت و عشق " ترجيع‏بند سخنان شما در موارد گوناگون است، هم‏چنان كه در جاي ديگرِ همين نطق خود نيز گفته‏ايد: "تجلّي حقيقي نوروز آن‏گاه است كه خداپرستي، عدالت و عشق در جهان حاكم شود " و در پايان نيز فرموده‏ايد: "از خداوند متعال براي همه بشريت صلح و سلامتي و رفاه و شكوفايي در سايه توحيد، عدالت و عشق مسئلت مي‏كنم " و در موارد زياد ديگري نيز سعي داشته‏ايد به‏جاي استفاده از كلمه "اسلام " يا "آرمان‏هاي اسلامي " از سه‎گانه "يگانه پرستي، عدالت و عشق " استفاده نماييد، به خيال اينكه با اين عناوين كلي و گاه مبهم بهتر مي شود مردم جهان را جذب كرد، در حالي كه فرضاً به اين وسيله جذب شوند اهداف ما تأمين نمي شود.

صهيونيست‏ها و آل سعود و صدام نيز يگانه‏پرستند. اسلام بالاتر از اين مي خواهد، يعني ايمان و عمل به دستوراتي كه پيامبر اسلام به عنوان صراط مستقيم زندگي و يگانه راه نجات بشر از سوي خالق بشر آورده است.

"عشق و محبت به همه انسان‌ها " نيز كه در كلام شما زياد تكرار مي شود، تعبير درستي نيست. از نظر اسلام بايد برخي انسان‏ها را دوست داشت و برخي را دشمن. تولي و تبري كه در اسلام آمده است، ناظر به همين مطلب است. بايد مؤمنين را دوست داشت و كافران را ـ يعني كساني كه از روي عناد اسلام را نپذيرفته‏اند ـ دشمن. آيه "اشدّاء علي الكفار و رحماء بينهم " همين مطلب را ذكر مي كند. ملاك انسان بودن، صورت ظاهر انسان نيست كه بگوييم هر موجود يك‏سر و دوپاي راست‏قامت پهن‏ناخن انسان است و بايد به او عشق ورزيد. واقعيت انسان‏ها از اسفل السافلين تا مافوق فرشته در نوسان است و به تعبير ملاصدرا "به تعداد افراد انسان انواع انسان داريم " يعني هر انساني به سبب ملكاتي كه كسب كرده است نوع خاصي را تشكيل مي دهد، به‏خلاف حيوانات كه هركدام يك نوع بيشتر نيستند زيرا به دليل مختار نبودن امكان صعود و نزول ندارند.

به هر حال اسلام را نبايد در سطح مكتب محبت كه مكتب هندي است يا مكتب مسيحيت تحريف شده پايين آورد بلكه اساساً هنر اسلام به همين تك‏بعدي و تك‏ساحتي نبودن آن و توجه به همه ارزش هاي انساني است و به تعبير شهيد آيت الله مطهري "انسان كامل انساني است كه همه ارزش هاي انساني را به طور هماهنگ و در حد اعلي در خود رشد داده باشد ". اسلام، هم دين محبت است و هم دين شدت، هم دين صلح است و هم دين جنگ، ولي هركدام در جاي خود.

استدلال شما و آقاي مشايي اين است كه چون از اسلام برداشت هاي مختلفي شده و مثلاً عده‏اي عقايد و روش القاعده را اسلام مي دانند، پس بهتر است ما از اسلام سخن نگوييم بلكه از فرهنگ نوروز و حداكثر از اسلام ايراني و برداشت ايراني از اسلام سخن بگوييم! اين يك فكر خطرناك و نوعي دست برداشتن از اسلام است و مانند اين است كه كسي در صدر اسلام بگويد "چون خوارج خود را مظهر اسلام دانسته و از اسلام سخن مي گويند، ما ديگر از اسلام سخن نمي‏گوييم و تعبير ديگري به كار مي بريم ". اين يك نوع عقب نشيني در مقابل گروه هاي منحرف است. هميشه بايد از اسلام دم بزنيم و مقصودمان هم اسلام واقعي است.

جناب آقاي دكتر احمدي نژاد
اين‏جانب در سال 85 يعني بعد از گذشت يك سال از رياست جمهوري شما، زماني كه براي بزرگ‏داشت شهيد مطهري به منزل ما آمده بوديد، به دليل برخي نشانه‏ها، نسبت به روند فرهنگي دولت شما تذكري دادم اما احساس كردم كه آن را جدي نگرفتيد. در همان زمان در نامه‎اي سرگشاده هشدارهاي لازم را دادم اما توجهي نشد. در نطقي كه در زمان رأي اعتماد به وزراي دولت دهم در مجلس داشتم، در حضور خود شما و آقاي مشايي گفتم كه اين دولت از نظر فرهنگي ليبرال است و باعث ناراحتي شما و دوستانتان شد و تلاش كرديد پاسخ آن را بدهيد كه قانع كننده نبود. امروز همه آن دوستانتان اين واقعيت را تأييد مي كنند و برخي به من مي گويند: تو زودتر از همه اين مطلب را دريافتي.

حتي اين مطلب به ذهن متبادر مي شود كه شما در زمان انتخابات 84 و 88 صداقت كافي به خرج نداديد و اين افكار خود را آشكار نكرديد و نگفتيد: من فردي هستم مريد آقاي مشايي و اين افكار ويژه را درباره نوروز و مكتب ايران و مسئله حجاب و به طور كلي امور فرهنگي دارم. مردم به شما به عنوان يك فرد حزب‌اللّهي و حساس نسبت به مسائل فرهنگي و اخلاقي رأي دادند اما امروز حرف‏هاي روشنفكرانه از جناب‏عالي مي شنوند و البته همه مي دانند كه اين حرف‏ها و فكرها از آثار ارادت و سرسپردگي فكري به آقاي مشايي است و الّا شما در زمان تحصيل در دانشگاه علم و صنعت كه اين‏جانب نيز دو ترم با شما در آنجا بودم، اين افكار را نداشتيد.

نمي‌خواهم وارد ماهيت اين قضيه شوم. شايد كراماتي از ايشان ديده ايد كه به موجب آن، افكار امام(ره) و شهيد مطهري را رها كرده ايد و به افكار وي چسبيده ايد. حضوراً به من گفتيد كه: "مشايي مثل خودت زلال است ". ولي زلالي افراد دليل درستي افكار آنها نيست. اي‏بسا افراد زلالي كه افكار غلطي دارند.

به راستي اگر امام خميني(ره) و شهيد آيت‎الله مطهري اكنون در قيد حيات بودند، جرأت داشتيد متن سخنراني خود را در دومين جشن جهاني نوروز به آنها نشان بدهيد؟ و اساساً آيا قبل از اين سخنراني اين متن را به رؤيت رهبر گران‏قدر انقلاب اسلامي رسانديد؟ بعيد مي دانم. متن نطق يك رئيس جمهور بايد بر اساس واقعيات باشد نه بر اساس مجاز و توأم با تعابير شاعرانه.

نكته آخر اينكه راهي كه درباره نوروز و ترويج به قول خودتان فرهنگ نوروز در پيش گرفته‏ايد، معلوم نيست به كجا ختم مي شود. امسال جشن جهاني نوروز در ايران برگزار شد. شاهد موارد خلاف شرع بوديم، مانند برنامه گروه قرقيزستاني در تالار وحدت كه شامل تك‏خواني و حركات موزون يك زن بود. در سال هاي بعد كه اين جشن در ساير كشورها برگزار مي‎شود، معلوم نيست شامل چه موسيقي‏ها و رقص و آوازهاي زنان باشد و معلوم نيست كه اساساً هيأت ايراني مجاز به شركت در آن هست يا نه. بدين ترتيب جناب‏عالي و آقاي مشايي باني يك برنامه گناه‏آلود شده‏ايد.

رئيس دفتر شما در مراسم اختتاميه جشن جهاني نوروز گفت: "به زودي در سال 90 بنياد بين المللي نوروز با هدف توسعه و ترويج فرهنگ نوروز تاسيس مي شود، لذا مهمترين اقدام تدوين دانش‏نامه نوروزي است ". آيا نوروز از آرمانهاي انقلاب اسلامي است كه اين مقدار بايد براي آن سرمايه‏گذاري شود؟ بودجه فرهنگي سال 89 افزايش چشمگير داشت اما چون در اين حوزه ها مستهلك شد، نتيجه معكوس داشت. ظاهراً بناست كه سال 90 نيز به همين منوال طي شود.

برادرانه توصيه مي كنم كه بر روش فرهنگي خود پافشاري نفرماييد و اندك توجهي به هشدارهاي دلسوزانه مراجع عظام تقليد، علما و روحانيون، نمايندگان مجلس و بخش عظيمي از مردم بنماييد و سياست هاي فرهنگي دولت را بر اساس اسلام تنظيم نماييد نه بر اساس آراي آقاي مشايي. نوروز را در حد خودش ببينيد، به مسئله پوشش اسلامي كه همچنان رو به انحطاط است و ريشه آن بيشتر نطق تلويزيوني سال گذشته جناب‏عالي است، اهميت لازم را بدهيد.

از ابزار شدن مسئله امام عصر عليه السّلام در دولت خود جلوگيري كنيد. اخيراً لوح فشرده "ظهور نزديك است " در سطح وسيع توزيع شد و آقاي مشائي نيز افاضه فرمودند كه: "شناخت زمانه ظهور جزو الزامات منتظر بودن است و مهمترين مسئله براي دولت جمهوري اسلامي مديريت صحيح فرايند ظهور است " در حالي كه در روايات ما دستور تكذيب كساني كه براي ظهور زمان تعيين مي‏كنند، رسيده است و به علاوه، آقاي مشائي بايد از ظهور نگران باشد چون با توجه به اينكه ايشان فرهنگ نوروز و مكتب ايران را جايگزين اسلام كرده است، معلوم نيست برخورد امام زمان عليه السّلام با وي چگونه باشد.

كاستي‌هاي حوزه فرهنگ در دولت شما باعث شده است كه خدمات قابل توجه اين دولت در نوع برخورد با دنياي غرب و حفظ حماسه و صلابت انقلاب اسلامي، پيشبرد فناوري هسته‏اي ايران، پيشرفت‏هاي علمي در فناوري‏هاي جديد و پرتاب ماهواره به فضا و نيز اجراي نسبتا خوب و كم‏تنش قانون هدفمندي يارانه‏ها تحت الشعاع قرار بگيرد و از اهميت آنها كاسته شود. زيرا هر مقدار در حوزه هاي علمي و فني پيش برويم و مثلاً ماهواره ها به فضا پرتاب كنيم اما جهت‏گيري ما در مسائل فرهنگي خطا باشد و مثلاً رو به بي‏حجابي حركت كنيم آن پيشرفتها پشيزي ارزش ندارد چون روح و جان انقلاب اسلامي را فرهنگ و معنويت تشكيل مي دهد و علم و فناوري ابزاري بيش براي نيل به اهداف فرهنگي و آدم‏سازي نيست و به تعبير امام خميني(ره) همه انبيا آمده‏اند كه آدم بسازند.

با تقدیم احترام
علی مطهری
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۶
با آقاي احمدي نژاد كاملا موافقم
من به شخصه نسبت به انتقادهای آقای مطهری نسبت به دولت که خیلی جاها غیرمنصفانه به نظر می رسید گله داشته ام اما در رابطه با حرف هایی که از مشایی بر می آید واقعا باید قاطعانه ایستاد. ایشان دارند افکار التقاطی را ترویج می دهند.
تابناك مزخرف
من از موزون بودن و قوی بودن متن نوشته شده مقداری تعجب کردم - راستش با موضعگیریهای قبلی آقای مطهری از ایشان کمی دل چرکین بودم اما انصافا نوشته بالا بسشار خوب لوده و حاوی دغدغه های مومنین است - فارغ از اینکه ایشان ممکن است از بیانات فوق استفاده ابزاری هم بکنند - اما کلام کلام حق است و قابل تایید است امیدی نیست که آقای احمدی نژاد پشیزی به صحبتهای مخالفانش و بویژه منتقدان مشائی توجه کند اما این صحبتها باید بشود تا جلوی موج تمامیت خواه منحرف حلقه دور ایشان را بگیرد- تیکه مرید بودن به مشائی (حتی این مطلب به ذهن متبادر می شود که شما در زمان انتخابات 84 و 88 صداقت کافی به خرج ندادید و این افکار خود را آشکار نکردید و نگفتید من فردی هستم مرید آقای مشایی و این افکار ویژه را درباره نوروز و مکتب ایران و مسئله حجاب و به طور کلی امور فرهنگی دارم. مردم به شما به عنوان یک فرد حزب اللهی و حساس نسبت به مسائل فرهنگی و اخلاقی رأی دادند اما امروز حرف های روشنفکرانه از جناب عالی می شنوند و البته همه می دانند که این حرف ها و فکرها از آثار ارادت و سرسپردگی فكري به آقای مشایی است و الا شما در زمان تحصیل در دانشگاه علم و صنعت که اینجانب نیز دو ترم با شما در آن جا بودم این افکار را نداشتید.

نمی خواهم وارد ماهیت این قضیه شوم. شاید کراماتی از ایشان دیده اید که به موجب آن، افکار امام (ره) و شهید مطهری را رها کرده اید و به افکار وي چسبیده اید. )
خیلی عالی بود
دل ماتو مجلس به چهارتا ازشماها خوشه وگرنه...
جالب بود.درودبرمطهری.
حتما پدر آقای مطهری به داشتن پسری با این جسارت والا و فردی دلسوز برای جامعه آگاه اسلامی به خود در عرش الهی می بالد با آرزوی سلامتی برای آقای مطهری و آرزوی سرفرازی برای ایران اسلامی
من از منتقدان دولت هستم ولي عملكرد دولت تاكنون بارها و بارها بحث شده و مردم بايد خودشان قضاوت كنند...
اما براي من جالب است كه آقاي مطهري نوروز را تا حد يك تفريح و گردش پايين مي‌آورند. بنظر من اينهمه توهين به نوروز و مردمي كه آن را گرامي مي‌دارند انصاف نيست و آقاي مطهري بدانند اگر نوروز فقط يك گردش و تفريح بود، تا اين حد در بين ما محبوب نبود.
بهتر است قبل از نقد ديگران، خود نيز تاب تحمل نظر و راي ديگران و مخالفت را داشته باشيم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
عزیز جان نوزوز عیدی است که اسلام مخالفتی بان ندارد ولی دلیل نمیشود به خاطر ترویج ان این همه هزینه کنیم این همه گرسنه داریم اونها رو سیر کنیم عید نوروز عیدتر میشود در ضمن خودت هم میدانی وقتی مسئولی در حوزه فرهنگ شعاری میدهد نمیتواند به ان عمل کند مثلا در حوزه حجاب ما چه دستاوردی داشتیم؟هیچی بدتر شده که بهتر نشده!رئیس جمهور یک مملکت نباید وقتش رو برای کارهایی که نیاز زمانه نیست تلف کنه والله با دعوت کردن از کشورهای دیگر و خرجهای سنگین نه انقلاب صادر میشه نه نوروز ایرانی.
جناب مطهري الحق كه فرزند انديشمند مرحوم مطهري هستي مرحمت فرمائيد از قبوض گاز 25 برابر شده مدم هم صحبت فرمائيد
درود بر اجمدی نزاد.خدا تو را حفظ کند که تک بعدی نیستی.
واقعا براي آقاي مطهري متاسفم
از کوزه همان برون طراود که در اوست.
درود برمطهری
آقای مطهری واقعا ممنون.
کاش یه ذره به توصیه علم و... گوش میدادن.
سلام بر مردان خدا
خدا می داند که شهید مطهری به فرزندش می بالد که اینچنین رقم می زند
درود بر حزب الله
حقا که مطهری فرزند مطهری است

دست و قلمت را می بوسم
بسيار بجا و منطقي توضيح دادند مسلما از دانش پدر ارجمند و دلسوزش برخوردار است خب كسي كه تحت افكار و نظرات عالم جليل القدري همچون شيد مطهري خودرا به اينجا رسانده بايد به تذكرات جدي و منطقي اش دل داد و توجه نمود.
معلوم نيست چه دستي توي كاره كه شوخي شوخي اهداف ايرانان لاقيد و بيدرد نسبت به مسائل ديني نشر و جايگاه پيدا ميكند.؟!از تابناك هم متشكريم كه جدا جامعه و دلسوزان را آگاهي ميدهند.
بسم الله
بدون هیچ حب و بغظی باید گفت آقای مطهری حرف دل یک مسلمان و یک انقلابی واقعی را میزنند.
نمیدانم آقای احمدی نژاد تا کجا میخواد ادامه بده...!!!!!!!
خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر کن... آمین
درود بر مطهری
بنظر این حقیر آقای رئیس جمهور و دولت مقصر نیستند. بلکه مقصر علما هستند که برخورد نمی کنند و این جفا به اسلام است. البته بعضی از مراجع معظم مواضع تندی گرفتند. شاید سکوت بعضی ها با هدف مصادره به مطلوب باشد. شاید بتوان گفت به گمان بعضی ها که برخورد نمی کنند این باشد اگر از امام زمان (عج) استفاده ابزاری و غلو بشود بتوانند مصادره به مطلوب کنند.
به نظر بنده نظرات اقای ممطهری همیشه در حد متعادلی بوده است اما اینبار ایشان در مورد جایگاه نوروز تا حدودی کم لطفی کرده اند
والا چی بگم
چرا بايد اين مشائي رو تحمل كنيم؟
كسي كه آقا ار اول متوجه خطرش بود و ما الان داريم ميفهميم
حيف از اين رهبري كه ما لياقتشو نداريم
سلام بحث خوبی بود امیداوارم اقای مطهری کتاب مسابقه فضایی خوانده باشند وان قسمت نامه شان را اصلاح نماید که این مسابقه علمی باچه قیمتی تمام خواهد شد ایا شوروی سابق همین تجربه را در ان کتاب وتاریخ طی نکرده است یک مقدار از تاریخ عبرت بگیریم
جناب آقاي مطهري آنها به آنچه كه ايمان دارند عمل مي كنند. اينها همانند كه جناب شجاعي گفت.
واقعاً نقدي علمي بود، بر اساس منطق و حكمت اسلامي؛ طرفداران افراطي رييس جمهور اگر راست مي‌گويند پاسخ مستدل بدهند، نه غوغاي رسانه‌اي و فحش و بد و بيراه
در مملكتي كه اين همه عالم اسلام شناس در نزديكي پايتخت (قم) و خود پايتخت حضور دارند، وقتي اسلام شناس رييس جمهور، مشايي باشده بهتر از اين نمي‌شود!
آفرین به مطهری عزیز ودلسوز اسلام .واقعاجای تاسف است که دولت بجای بهبودوضعیت اشتغال ورفاه مردم واردمسایلی شودکه بهش ارتباطی ندارد این حرفها ازافرادعادی نبایدزده شودچون باعث انحراف میشودشمادولت مردان نبایدواردخط قرمز بشویدعلماومراجع برای جهت دهی به افکاراسلامی کفایت میکند
دست استاد طلا {دربهشت برین } با چنین یادگاری که همانند بابا درزمان ضرورت زنده است
اقاي مطهري كاملا راست مي گويي نظرات حضرتعالي براساس واقعيت اسلامي مي باشد ولي موضوع جنگ قدرت است از اسلاميت خبري نيست همه مردم اين راميدانند
در این مملکت آقایان زمانی از این طرف دیوار می افتند و زمانی از آن طرف . افراط وتفریط در سراسر تاریخ شیعه اسفناک بوده ومایه خون دل بزرگان دین. همانگونه که در سال های اولیه انقلاب افراط کردند آقایان، بعدش تفریط کردند. و الان آقای مطهری به دنبال بازگرداندن افراط دهه اول انقلاب است. به نظر من این چنین حساسیت بر نطق احمدی در نوروز عین بی بصیرتی و ترجیح دادن امور دست چندم بر امورمهم است.
جناب آقاي مطهري دوست دارم نگاهي به چهره مسئولان نظام ،خود وملت شريف مان بيندازيد آيا شور و نشاط وشادابي در آن مي يابيد؟اگر جواب منفي است با همان اخلاص نيت و قدرتي كه در قلم تان هست بفرماييد چرا بخشهاي مختلف سياسي،اقتصادي و فرهنگي ما نتوانسته در چهره ملت خود را با تبس ولبخند آذين نمايد آيا راهكارهايي به ذهن جنابعالي خطور مي نمايد كه در كشور ما اجرايي باشد وبعدها مورد نقد وانتقاد قرار نگيرد اگر راهكاري نيافتيد مسلم بدانيد افرادي چون شخص احمدي نژاد براي اجراي برنامه هايش جهت ايجاد شادابي ونشاط بناچار از اين ادبيات استفاده خواهند نمودچون در صورت ارتباط دادن نوروزبامنطق اسلامي قابليت اجرا يي خواهد داشت.
خدايا اسلام عزيز را در اين مملكت حفظ كن
آقای مطهری، از سایر نماینده ها یاد بگیرید،چرا شما همیشه کاسه داغ تر از آش هستید؟ دنیا اینقدر ارزش ندارد،برای پر کردن شکم از راهی وارد شوید.
هرچند می دانم، تابناک، تاب و توان درج این مطلب را ندارد،ولی موظف به تکلیفیم نه نتیجه.
اين خطر را ماهم قبلا" در دوره نهم رياست جمهوري حس كرده بوديم وبه دوستان وبعضي از هاميان دولت محترم گوشزد كرده بوديم اميدوارم خداوند همه مارا به راه راست هدايت فرمايد واز مراجع بزرگ عظام وعالمان فرهيخته كشور اسلامي وانقلابي ايران عزيز انتظار مي رود در مقابل اين حركت هاي انحرافي برخورد لازم را به موقع وقاطع بدهند از آقاي دكتر علي مطهري كه اين با هم بموقع ودرست موضعگيري نمودند تشكر مي كنيم
مرحبا دکتر. از هیچی نترس بگو که حق پدیدار بشه
آقای مطهری به رهنمود مقام معظم رهبری درباره عدم درگیری و انتقاد علنی سران و مدیران ارشد کشور با یکدیگر در انظار مردم توجه فرمایید. خداوند از نهان دلها آگاه است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان