بازدید 15618

روایت احمدی مقدم از فیس بوک و توییتر

احمدي مقدم به شبكه‌هاي اجتماعي همچون فيس‌بوك و توئيتر اشاره كرد و افزود: شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيس‌بوك و توئيتر، امروز قدرت ايجاد كرده و ناراضيان پراكنده، مجرمان و سرويس‌هاي خارجي را جمع و سازماندهي مي‌كنند؛ بنابراین، داشتن اطلاعات درست و بموقع اهميت بسيار زيادي دارد كه در هر شرايطي شما بتوانيد پيش‌بيني‌ كنيد حريف مي‌خواهد چه اقدامي كند و بايد در فضاي مدرن، قدرت رصد اطلاعاتي داشته باشيد.
کد خبر: ۱۵۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸ 05 April 2011
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در دو ماه آخر سال 89 با رشد منفي جرايم روبه رو شديم، گفت: اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها، دستاورد بسيار مهمي در روزهاي پاياني سال 89 بود، به گونه ای كه اين طرح، بدون كمترين عوارض و شايد بايد بگوييم بدون هيچ عارضه امنيتي در كشور به اجرا درآمد.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم درباره عملكرد نيروي انتظامي در سال گذشته اظهار كرد: سال 89 ويژگي هاي خاصي داشت، شايد يكي از دلايل نامگذاري اين سال به عنوان همت مضاعف ـ كار مضاعف شرايطي بود كه در سال پیش از آن پيش آمد؛ البته اطلاع دقيقي درباره اين انتخاب از سوي رهبر معظم انقلاب نداريم، اما مي‌شود حدس زد شرايطي كه سال 88 در كشور پيش آمد و فتنه پس از انتخابات، هم كشور را در عرصه خارجي بسيار دچار چالش كرد و هم در صحنه داخلي فضا بيش از حد سياسي شد و عرصه خدمت‌رساني، كار و تلاش اقتصادي به عنوان موضوعات بعدي پس از موضوعات سياسي در سال 88 قرار گرفت و توجه لازم به آنها نشد.

وي ادامه داد: در سال 88 متاسفانه بخشي از فرصت‌ها، منابع و امكانات كشور از دست رفت و حوادث سال 88 نيروي بسياري از ما را صرف خودش كرد و به مرور ديديم كه از اواخر سال 88 تا اواسط سال 89 متأسفانه نزدیک 9 ماهي با رشد سريع جرايم روبه رو شديم، در واقع درگير شدن نيروي انتظامي در صحنه‌هاي آشوب فرصتي را براي مجرمان ايجاد كرده بود كه از اين فرصت بیشترین بهره را بردند.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: در اين بازه زماني، آمار جرايمي مثل سرقت، قتل، آدم‌ربايي و حتي برخي جرايم خشن نظير كيف‌قاپي، سرقت به عنف و تجاوز به عنف در برخي از شهرها افزايش معناداري پيدا كرد كه تا پيش از اين حوادث براي مدت چهار پنج سالي بود كه با كاهش پيوسته رشد جرايم روبه رو بوديم.

وي با بيان اينكه نامگذاري سال 89 به عنوان سال همت مضاعف و كار مضاعف در نيروي انتظامي هم بسيار حايز اهميت بود، چرا كه ما بايد به سرعت سطح امنيت اجتماعي را به قبل از انتخابات برمي‌گردانديم و شايد كمبود حضور نيروي انتظامي، در عرصه مبارزه با مجرمان و اين كه منابع آن متوجه ديگر اولويت‌هاي غير ضروري شده بود، بايد جبران مي‌شد.

احمدي مقدم افزود: خوشبختانه عنوان همت مضاعف، كار مضاعف براي ما بسيار حايز اهميت بود، هر چند سال 88 نيز واقعا سال تلاش مضاعفي بود، اما شايد اگر در يك جايي اين اتفاقات نمي‌افتاد، هم اکنون كشور در شرايط سياسي، اقتصادي و امنيتي بهتري قرار داشت.

وي ادامه داد: از طرفي، چون منابع صرف امور ديگري شده بود، در يكسري طرح‌ها و در عرصه خدمت مثل گذرنامه الكترونيك و گواهينامه با دیرکرد روبه رو شديم. با اين حال در سال 89 تلاش كرديم، همت مضاعف ـ كار مضاعف را از دو طريق در نيروي انتظامي محقق كنيم كه يكي به لحاظ كمي، كار بيشتري انجام دهيم و دوم به لحاظ كيفي تلاش كنيم، بهره‌وري در نيروي انتظامي را افزايش دهيم.

احمدي مقدم، يكي از ديگر از ويژگي‌هاي سال 89 را اجراي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها به عنوان يك طرح ملي و بسيار سرنوشت ساز عنوان كرد و گفت: مطالعات رفتارشناسي و اصلاحات اقتصادي در ساير كشورها نشان مي‌د‌اد، آن‌ها همواره با بحران و تكانه‌هاي شديدي به ويژه در عرصه امنيت اجتماعي در زمان اجراي اين طرح‌ها روبه رو شده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: در اين زمينه بسيار با درايت عمل شد و نيروهاي امنيتي هم بسيار هشيار بودند و فكر مي‌كنم، اين دستاورد بسيار مهمي در روزهاي پاياني سال 89 است كه اين طرح بدون كمترين عوارض و شايد بايد بگوييم بدون هيچ عارضه امنيتي در كشور به اجرا درآمد و اين موضوع بسيار حايز اهميت است.

‌دو ماه آخرسال 89 با رشد منفي جرايم مواجه شديم

فيس‌بوك و توئيتر ناراضيان، مجرمان و سرويس‌هاي خارجي را سازماندهي مي‌كنند

فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: از نيمه دوم سال 89 روند جرايم را كنترل كرديم به گونه اي كه سه يا چهار ماه توقف رشد جرايم را داشتيم و در يكي، ‌دو ماه آخر سال نيز با رشد منفي جرايم روبه رو شديم.

وي با بيان اينكه فكر مي‌كنم روند كاهش و كنترل جرايم در سال 90 هم ادامه خواهد داشت، افزود: نيروي انتظامي در سال 89 در عرصه مأموريت، سال موفقي را پشت سر گذاشت و توانست شرايط سال 88 را تا حد زيادي به لحاظ سرمايه‌هاي اجتماعي ترميم كند.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه يك سوي درگيري‌هاي اجتماعي پليس است و هر چقدر برخوردها كم باشد، ممكن است باز هم بخشي از جامعه را منتقد خودش كند، ‌افزود: در چنين شرايطي نارسايي‌هايي بروز مي‌كند و در ميدان بحران ناهماهنگي‌ها بيشتر خودش را نشان مي‌دهد و كاستي‌هايي وجود دارد و در كنار اين شايعه‌سازي، جوسازي و عمليات رواني دشمن فعال است كه اين موضوعات تا حدي تأثيرگذار است.

وي با بيان اينكه با توجه به مجموع تماس‌هاي مردمي با مركز نظارت همگاني ( 197) بخش تقدير از پليس در نيمه دوم سال رو به افزايش بوده است، افزود: بخش انتقاد و شكايت از پليس همواره رو به كاهش بوده، اين در حالي است كه پليس در بهمن ماه سال 89 كمترين انتقاد و بيشترين تقدير را داشت كه اين موضوع به استثناي ايام نوروز است چون در اين ايام ميزان رضايت از عملكرد پليس خيلي بالا مي‌رود.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه گفت‌وگوي خود با امين جامعه اظهار كرد: در ماه‌هاي پاياني سال 89 شاهد كاهش جرايم، كاهش تصادفات، افزايش خدمات و افتتاح طرح‌هاي جديد خدمت براي مردم كه به لحاظ سرمايه علمي و فن‌آوري در سطح بالا در كشورهاي دنيا به شمار می رود و براي آغاز يك حركت جديد در نيروي انتظامي و زير ساخت‌هاي يك امنيت مدرن در كشور بسيار مهم است، بوديم.

وي با بيان اينكه پليس در سال 89 پيشرفت بسيار خوبي در آموزش‌هاي رفتاري كاركنان داشته است، افزود: در سال گذشته، توانستيم رعايت حقوق مردم را آموزش داده و آن را مطالبه كرده و ابزارهايش را ايجاد كنيم.

احمدي مقدم اصلاح بازداشتگاه‌ها،‌ استفاده از دوربين‌هاي مراقبتي و بازرسي‌هاي پی در پی را از جمله اقدامات انجام شده در اين رابطه عنوان كرد و گفت: فكر مي‌كنم در سال 89 ، عمل قانوني پليس و احترام به مردم و حتي رعايت حقوق متهمان جهش زيادي در نيروي انتظامي داشته است و اگر در پايان سال، شاهد افزايش تقديرهاي مردم هستيم، ناشي از همين بهبود رفتاري است، البته مفهوم آن، اين نيست كه كار به آخر رسيده باشد، بلكه اين موضوع بايد ادامه پيدا كند.

وي ادامه داد: امروزه تهديدات ديگر صرفا تهديدات آشكار و رفتارها الزاما سازمان يافته نيست، بلكه بسترهاي ارتباطي كه امروز به وجود آمده، در واقع نيروهاي مخل جزيي را هم‌افزايي مي‌كند و در يك مسير قرار مي‌دهد.

احمدي مقدم به شبكه‌هاي اجتماعي همچون فيس‌بوك و توئيتر اشاره كرد و افزود: شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيس‌بوك و توئيتر، امروز قدرت ايجاد كرده و ناراضيان پراكنده، مجرمان و سرويس‌هاي خارجي را جمع و سازماندهي مي‌كنند؛ بنابراین، داشتن اطلاعات درست و بموقع اهميت بسيار زيادي دارد كه در هر شرايطي شما بتوانيد پيش‌بيني‌ كنيد حريف مي‌خواهد چه کاری كند و بايد در فضاي مدرن، قدرت رصد اطلاعاتي داشته باشيد.

وي با بيان اينكه در فضاي مجازي، فضاي ارتباطي و افكار عمومي جديد در جامعه ايجاد مي‌شود كه شما بايد از اين اقدامات مطلع باشيد، تصريح كرد: در غير اين صورت، شما پشت سر ماجرا راه مي‌رويد، مثلا در صحنه‌هايي ليبي، مصر و جاهاي ديگر كه اين روزها اتفاق مي‌افتد، حاكمان اين كشورها وقتي مي‌خواهند براي مردم پيام بدهند، شما احساس مي‌كنيد اينها ده تا بیست سال است كه در جامعه خودشان نبوده‌اند و وقتي هم راجع به حوادث و مسايل داخلي كشورشان صحبت مي‌كنند، مورد تمسخر و خنده مردم خود قرار مي‌گيرند.

فرمانده ناجا ادامه داد: همزمان با بحران‌هاي موجود در خاورميانه و در نزديكي ما، دشمنان تلاش كردند، در 25 بهمن به زور صحنه‌اي درست كنند و فيلمي بگيرند و بگويند اين مصر، اردن، يمن و تونس و اين هم ايران، اما توفيقي پيدا نكردند و اين موضوع به افتضاحي براي اينها تبديل شد.

احمدي مقدم ادامه داد: عقيده دارم در بعد اجتماعي ترميم و تقويت سرمايه اجتماعي بسيار مهم است و اگر مردم اعتمادشان را از دست بدهند، هر چه شما بگويي و هر چه عمل كني، آنها وارونه برداشت مي‌كنند و به جاي اين كه خوشحال شوند، عصباني مي‌شوند، اما خوشبختانه اعتماد مردم، موجب كارايي و موفقيت پليس در پيشگيري اجتماعي در قبال بحران‌ا و مسايل اجتماعي شده است.

فرمانده نيروي انتظامي درباره سهم تكنولوژي و فن‌آوري‌هاي نوين در مأموريت‌هاي پليس هم اظهار كرد: مدرن سازي پليس، يكي از اهداف اصلي ما در برنامه پنجم است، به گونه ای كه پليس به دنبال اقتدار مدرن است.

وي با بيان اينكه اقتدار سنتي متكي به زور و بازو و ابزار قدرت ظاهري مثل تفنگ، شمشير است، افزود: اقتدار مدرن قدرت ارتباط با افكار عمومي، فن‌آوري‌هاي جديد، برخورداري از فن‌آوري‌هاي جديد، پژوهش و تحقيقات، آموزش و حرفه‌اي‌گرايي و ترجيح اقدامات نرم‌افزاري بر سخت افزاري است. در نتيجه بايد تلاش كنيم تا تكنولوژي را به سرعت وارد كرده و سهم انسان را در فعاليت‌ها كاهش دهيم، چون وقتي اين سهم كاهش يابد، خطا كاهش خواهد يافت و اصطكاك با مردم كاهش پيدا كرده و آلودگي و فساد نيز كاهش پيدا مي‌كند.
در نتيجه دستگاه قابل تطميع نيست. البته ممكن است با فن‌آوري جديد، سر دستگاه را هم كلاه گذاشت، مثلا با نفوذ، هك و غيره از يك دوربين فرار كرد، اما ديگر آلودگي در كار نيست.

فرمانده نيروي انتظامي درباره اقدامات پليس در سال جديد و نخستين سال برنامه پنجم هم گفت: با تمهيداتي كه پيش‌بيني‌ كرده‌ايم و حمايت‌هايي كه از سوي دولت و مجلس پيش‌بيني‌ شده است، شرايط را بسيار مثبت مي‌بينيم و گمان مي‌كنم در سال 90 بتوانيم به بخشي از عقب ماندگي‌هايمان غالب شويم.

برنامه پنجم نقطه عطفي براي جبران عقب‌ماندگي‌ها در ناجاست

وي ادامه داد: برنامه پنجم نقطه عطفي براي جبران عقب‌ماندگي‌ها در ابعاد گوناگون در نيروي انتظامي است، به طوري كه بايد يك چهره به روز و به هنگامي را از پليس در پايان اين برنامه نشان دهيم كه البته فكر مي‌كنم چشم‌انداز، اهداف و سياست‌هايي كه براي اين برنامه، در كشور ترسيم شده و نيروي انتظامي نيز براي خودش در قالب سياست‌هاي ملي تصويب كرده است، بسيار پاسخگوست.

احمدي مقدم ادامه داد: نوسازي قانون مبارزه با مواد مخدر، قانون راهنمايي و رانندگي و اخذ جرايم يا قوانين ديگر در موضوعاتي همچون سلاح سرد و غيره زير ساخت‌هاي لازم را براي ما فراهم كرده و امكان توسعه كمي و كيفي پليس به لحاظ نيروي انساني، ابزار و تجهيزات و دانش و فناوري در سبد منابع ملي ديده شده است.

به گزارش ايسنا، وي تقويت چهره غيرفيزيكي و نامحسوس پليس را از جمله اهداف نيروي انتظامي در برنامه پنجم توسعه عنوان كرد و گفت: حضور پليس بايد حرفه‌اي، علمي و متكي بر دانش، آموزش و اقدامات فرهنگي و اجتماعي باشد، چون جامعه ما طالب اقتدار مشروع و قانوني پليس است.

فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: كشور در حوزه اقتدار ملي و بين‌المللي در شرايط خوبي است و مردم بسيار اميدوارند همچنين رضايت عمومي در سطح بالايي قرار دارد و منابع اقتصادي كشور نسبت به گذشته در وضعيت بهتري قرار گرفته است و آن چيزهايي كه قطعي است و امروز در دستور داريم در قالب لايحه‌ بودجه آمده يا منابع ارزي كه به ما واگذار مي‌شود، منابع قابل قبولي است؛ البته بايد با همت خود اين منابع را توسعه دهيم؛ برای نمونه، در اين راستا، نهضت عمراني را مد نظر قرار داده‌ايم.

مي‌توان پيش‌بيني‌ كرد با اعتبارات و منابع دولتي و منابعي كه از محل نهضت عمراني به اين امر اختصاص مي دهيم، مجموع كارهاي عمراني در برنامه پنجم مساوي با كل عمر بیست ساله نيروي انتظامي باشد.

وي افزود: با انجام اين كار، بايد مشكل ساختمان اداري، كلانتري، پاسگاه مرزي، استحكامات مرزي، خانه سازماني و همه را پشت سر بگذاريم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار