بازدید 19406

احمدی نژاد: من از پادشاه اردن دعوت كردم

احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال ديگري درباره سفر پادشاه اردن كه پيش‌تر رسانه‌ها از لغو اين سفر به دليل قيام‌هاي مردم منطقه خبر داده بودند، گفت: من از پادشاه حكومت اردن براي سفر به ايران دعوت كردم و ايشان اظهار تمايل كرد. اما سفر را به عقب انداخت و اين‌كه گفته مي‌شود دولت عقب‌نشيني كرده است معني ندارد ما اگر مي‌خواستيم عقب‌نشيني كنيم اين‌همه فحش نمي‌خورديم.
کد خبر: ۱۵۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷ 04 April 2011
احمدي‌نژاد گفت: من از پادشاه حكومت اردن براي سفر به ايران دعوت كردم و ايشان اظهار تمايل كرد. اما سفر را به عقب انداخت و اين‌كه گفته مي‌شود دولت عقب‌نشيني كرده است معني ندارد.

به گزارش خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري كشورمان در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوالي درباره عدم ارائه سوخت به هواپيماهاي مسافربري ايران در برخي كشورها گفت: ما حتما با اين كار مقابله به مثل مي‌كنيم.

وي افزود: كساني كه اين كارهاي بچه‌گانه را مي‌كنند بايد بدانند كارشان درست نيست،‌اينها مي‌‌گفتند اگر ملت ايران را تحريم كنيم، فلج كننده خواهد بود و ايران سال 89 با چالش جدي مواجه مي‌شود اما همه ديديم كه در سال 89 هدفمند‌كردن يارانه‌ها كه نيازمند ثبات سياسي واقتصادي است انجام شد.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: اگر از ايراني‌ها درباره تحريم‌ها براي اين كه مشخص شود چند درصد از مردم تحريم‌ها را متوجه شده‌اند سئوالي پرسيده شود، قطعا جواب نزديك صفر خواهد بود؛ اين مثل همان پشه‌اي مي‌ماند كه روي درخت نشسته‌است، اين پشه هنگام بلند شدن به درخت مي‌گويد محكم بنشين مي‌خواهم بلند شوم و درخت مي‌گويد آمدنت را متوجه نشده بودم حالا كه مي‌خواهي بلند شوي.

رئيس‌جمهور ايران در پاسخ به سئوالي درباره انتقادات از جشن جهاني نوروز و اتهام ملي‌گرايي به دولت گفت: نوروز جشن جهاني است و معناي ملي‌گرايي ندارد. محبت و احترام مگر ملي‌گرايي است. ما مي‌گوئيم احترام و محبت كنيد. به ديدار دوستان و آشنايان برويد. اميد به آينده داشته باشيد. اميد به برپايي عدالت. دل‌ها را از كينه خالي كنيد. اگر اين‌ها نام‌آن ملي‌گرايي است پس ما ملي‌گراي افراطي هستيم.

وي افزود: اين كه ما به همه احترام بگذاريم نه‌تنها ملي‌گرايي بلكه انسان‌گرايي و عدالت‌گرايي است. همه بايد جشن بگيرند. نوروز نقاط مشترك كل بشريت است. البته خوشحاليم كه خواستگاه اين جشن عظيم در ايران است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال ديگري درباره سفر پادشاه اردن كه پيش‌تر رسانه‌ها از لغو اين سفر به دليل قيام‌هاي مردم منطقه خبر داده بودند، گفت: من از پادشاه حكومت اردن براي سفر به ايران دعوت كردم و ايشان اظهار تمايل كرد. اما سفر را به عقب انداخت و اين‌كه گفته مي‌شود دولت عقب‌نشيني كرده است معني ندارد ما اگر مي‌خواستيم عقب‌نشيني كنيم اين‌همه فحش نمي‌خورديم.

وي افزود:‌ اين كه برخي مقاله بنويسند و احساس كنند عقب‌نشيني شده است معني ندارد. چرا كه برنامه بين‌المللي دولت تنظيم شده است. البته بايد بگويم ما با همه دولت‌ها جز يك دولت دوست‌هستيم.

رئيس‌جمهور با تاكيد به اين كه كشورها به ميزان نزديكي به رژيم صهيونيستي از ملت ايران فاصله‌ مي‌گيرند گفت: ما به جز رژيم صهيونيستي با همه ملت‌ها دوست هستيم.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه درباره بازخورد هدفمند كردن يارانه‌ها و به طور مشخص افزايش قيمت گاز پرسيد،‌ گفت: شما بگوييد مصرف‌گازتان چقدر بوده است. شما بهتر است مصرف خود را معتدل كنيد. ميزان شعله‌ها را كم كنيد و نهايتا اگر مشكلي پيش آمد دولت در كنار ملت است.

وي در پاسخ به سئوال به خبرنگار خبرگزاري فارس كه درباره راهكارهاي دولت براي تحقق مطالبه مقام معظم رهبري مبني بر عدم طرح گلايه‌ها و اختلافات ميان سه قوا در افكار عمومي پرسيد گفت: ايشان فرمودند كاري نكنيد خوب ما هم كاري نمي‌كنيم.

احمدي‌نژاد در اين باره گفت: مقام معظم رهبري فرمودند كاري نكنيد و پاسخ سئوال روشن است ما هم كاري نمي‌كنيم. اين كه وقتي تريبون در اختيار گرفتند شمشير بكشند همه دولت را بزنند.

رئيس جمهور در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر راهكارهاي دولت براي تحقق نقش زنان در جامعه گفت: انسان براي حركت دو بال دارد يك بال جلال و ديگري بال جمال كه همان اقتدار، عشق و محبت است. خداوند زنان را كانون عشق و محبت قرار داده است اين‌هايي كه آدم مي‌كشند علتش اين است كه محبت مادري را مي‌ديدند آدم‌كش نمي‌شدند. بمب‌اتم ساز نمي‌شدند.زن در جامعه نقش مهم و پر رنگي دارد.كانون خانواده به نقش زن اهميت داده است. در جامعه ايراني نيز نقش زنان در حد بالايي حفظ شده است اما بايد كامل شود و آسيبي نبيند.

وي افزود: اگر ما كاري كنيم و برنامه‌اي براي بهتر شدن سازوكار خانواده داشته باشيم. به مديريت و نقش زن در جامعه كمك كرده‌ايم.ما تلاش داريم بار سنگين مسكن را از دوش خانواده برداريم و به لحاظ فرهنگي آن را مطلوب كنيم و اين برنامه و سياست دولت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار