بازدید 50323

فروش لباس برند به دو برابر قیمت در ایران!

مارک‌ها و لباس‌های روز با آخرین مدل، هیجانی وصف‌ناپذیر در میان متقاضیان ایجاد کرده بود به گونه‌ای که برخی‌ها هم که وضعیت مالی مناسبی نداشتند برای خرید لباس‌های با مارک اصل به هر دری می‌زدند و حاضر بودند به خاطر پوشیدن آنها، از دیگران قرض هم بگیرند. هیجان‌های اولیه حضور برندهای خارجی در بازار پوشاک ایران، سود سرشاری را نصیب آنها کرد به گونه‌ای که اکثر آنها به فکر زیاد کردن تعداد شعب خود افتادند. اما با روی کار آمدن دولت نهم و جنجالهایی که بر سر برندBenetton بوجود آمد، برندهای خارجی حداکثر سعی خود را کردند تا همان مغازههایی که دایر هستند را حفظ کنند.
کد خبر: ۱۵۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۲ 04 April 2011
خبرآنلاین نوشت:

سال‌های اخر دهه 70 بود که سر و کله برندهای خارجی با قیمت‌های سرسام‌آور در بازار ایران پیدا شد.

مارک‌ها و لباس‌های روز با آخرین مدل، هیجانی وصف‌ناپذیر در میان متقاضیان ایجاد کرده بود به گونه‌ای که برخی‌ها هم که وضعیت مالی مناسبی نداشتند برای خرید لباس‌های با مارک اصل به هر دری می‌زدند و حاضر بودند به خاطر پوشیدن آنها، از دیگران قرض هم بگیرند. هیجان‌های اولیه حضور برندهای خارجی در بازار پوشاک ایران، سود سرشاری را نصیب آنها کرد به گونه‌ای که اکثر آنها به فکر زیاد کردن تعداد شعب خود افتادند. اما با روی کار آمدن دولت نهم و جنجالهایی که بر سر برندBenetton بوجود آمد، برندهای خارجی حداکثر سعی خود را کردند تا همان مغازههایی که دایر هستند را حفظ کنند.

البته برخی از این برندها هیچ نمایندگی در ایران ندارند و تنها از طریق قاچاق اجناس آنها وارد گمرکات ایران می‌شود. حتی به جرات می‌توان گفت تنها شرکت‌هایی از بحران اقتصادی دنیا جان سالم به در بردند که بازارهای پرمشتری خاورمیانه و آسیای شرق سرمایه‌گذاری کردند زیرا مردم‌های کشورهای جهان سوم و درحال توسعه به شدت در زمینه پوشاک و البسه خرج می‌کنند. به گونه‌ای که در حال حاضر برندهای خارجی در کشورهای صنعتی و آمریکایی در حال دادن ضرر و زیان هستند اما سود حاصل از فروش محصولاتشان در خاورمیانه آنها را سرپا نگه داشته است.

البته کشورهای شرق آسیا علاوه بر بازار پرسود و رو به رشدش، توانسته به نیاز این برندها برای تولید ارزان قیمت کمک کند و به همین دلیل است که بیش از نیمی از تولیدات این برندها در چین رقم می‌خورد و صاحبان سرمایه در تلاش هستند تا باقی مانده خط تولیداشان را به چین منتقل کنند اما متاسفانه ایران همانند کشورها، تنها به عنوان مصرف کننده، توانسته جایگاه مناسبی رابرای فروشندگان لباس پیدا کند. شاید بتوان پاساژ اسکان در خیابان ولیعصر را به عوان پایگاه مناسبی برای بررسی برندهای خارجی مطرح کرد. البته پاساژهای میلاد نور،‌هایپر استار هم در این میان توانسته اند شعب مختلفی از برندهای گوناگون افتتاح کنند که هر کسی جرات ورود به آن را ندارد زیرا قیمت‌های آن به حدی سرسام‌آور است که خریداران معمولی ترجیح می‌دهند که تنها به نگاه حسرت‌آمیز به این محصولات این برندها از پشت ویترین اکتفا کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌هایی که در مغازه یا نمایندگی برندهای لباس اعلام می‌شود با انچه که در سایت به عنوان قیمتی که یک نماینده باید به فروش برساند کاملا متفاوت است و این تفاوت در برخی موارد از 100‌درصد هم تجاوز می‌کند. در زیر به بررسی تاریخچه حضور چندین برند در ایران می‌پردازیم و قیمت‌های نمایندگی‌هایشان را با آنچه که در سایت اعلام کرده را مقایسه کردیم که نتایج جالب و خواندنی بدست آمده است.

بنتون BENETTON

این برند ایتالیایی در سال 1965 توسط اعضای خانواده بنتون تاسیس شد. درحال‌حاضر این شرکت در بیش از 120 کشور نزدیک 7 هزار مرکز فروش احداث کرده است. وزارت امور خارجه دولت اصلاحات به منظور ارتقا روابط بین ایتالیا و ایران، برند بنتون را در سال‌های ابتدایی این دولت برای ادامه فعالیت به ایران دعوت کرد. نتیجه این حضور برای بنتون بسیار پر بار بود زیرا درحال‌حاضر 6شعبه در تهران و شعباتی دیگر در شهرهای همدان، مشهد، قزوین، اصفهان، یزد، کرمان دارد. با روی کار آمدن دولت احمد نژاد، فعالیت‌های بسیاری برعلیه این برند در میان سیاسیون و حتی نمایندگان مجلس صورت گرفت.

ماجرا از زمانی آغاز شد که قالیباف شهرداری تهران از مدیریت این شرکت به منظور افتتاح شعبه جدیدش و انجام سرمایه‌گذاری‌های دیگر به تهران دعوت کرد. روزنامه ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تبلیغات گسترده‌ای را مبنی بر اسرائیلی بودن آقای بنتون و مصحولات این شرکت آغاز کردند و لباس‌های زنانه آن را دلیل بی حجابی‌های اخیر شهر تهران ذکر کردند. تیتر «صهیونیست‌های میلیارد در کشورمان چه می‌کند؟ » در روزنامه ایران تاثیر زیادی در لغو سفر آقای بنتون به ایران داشت. حتی کار به پخش اعلامیه‌هایی در نماز جمعه و مصاحبه حداد عادل رئیس مجلس وقت در زمینه برخورد با این برند ایتالیایی شکل گرفت. البته سخنگوی شرکت بنتون، ادعای مقامات ایران را درباره یهودی و اسرائیلی بودن آقای بنتون رد و به کاتولیک بودن ایشان تاکید کردند.

 از همان زمان بود که نمایندگان وقت مجلس هفتم موضوع ممنوع فعالیت برندهای خارجی را در ایران مطرح کردند که با واکنش منفی روزنامه‌ها و جامعه مواجه شد و این واکنش منجر شد تا این موضوع حالت اجرایی پیدا کند و به همان راهروهای مجلس ختم شود. اما انگ اسرائیلی بودن این برند با گذشت سه سال از این ماجرا هنوز پاک نشده و برخی پیش‌بینی می‌کنند که آتش‌سوزی یکی از شعب بنتون که با آغاز تهاجم اسرائیل به نوار غزه همزمان بود، به‌دلیل همین شایعات اسرائیلی بودن این برند است. یک روز بعد از این ماجرا نیروی انتظامی تمامی شعب این شرکت را در تهران به‌دلیل وابسته بودن به صهیونیسم پلمپ کرد که پس از پایان جنگ غزه این فروشگاهها دوباره توانستند به بازار پرسود ایران بازگردند. اما هیچ کدام از این عوامل سبب نشد تا طرفداران این برند ایتالیایی در مغازهها و شعب بنتون، به خرید آخرین محصولات این شرکت روی نیاورند.

بنتون که اکثر محصولات خود را در چین تولید می‌کند و در این میان چندین کارخانه هم در ایتالیا باقی مانده که تعداد کمی از این تولیدات کارخانه ایتالیایی به بازار ایران راه پیدا می‌کند و چینی‌ها بازهم نشان می‌دهند که در محصولات برند دار هم می‌توانند حضور چشمگیری داشته باشند. همین تفاوت در محل تولید نیز باعث ایجاد یک تفاوت غیرقانونی در قیمت شده است. به گونه‌ای که لباس و کفش‌هایی که در چین تولید می‌شود به طور میانگین 30 هزار تومان پایین‌تر از محصولات ایتالیایی به فروش می‌رسد. با اینکه هیچ تفاوتی بین لباس‌های تولید شده در چین و ایتالیا وجود ندارد. و حتی سایت بنتون به شدت تاکید می‌کند که هیچ تفاوتی بین محصولات چینی و ایتالیایی از نظر کیفیت و قیمت وجود ندارد اما آنچه که در بازار ایران می‌گذرد با خبرهای سایت کاملا متفاوت است. به عنوان مثال کتانی‌های معمولی را می‌توان با قیمت‌های میان 33 تا 80 دلار در سایت بنتون پیدا کرد اما همین کفش‌های معمولی با شماره سریال یکسان از 110 هزار تومان شروع می‌شود و تا 220 هزار تومان هم قیمت‌ها به‌صورت نجومی بالا می‌رود.

البته کفش‌هایی که تکنولوژی و مواد متفاوت‌تری به کار رفته باشد را می‌توان با قیمت 300 یا حتی 400 هزار تومان پیدا کرد در حالی که همان کفش در سایت بنتون برای فروش در ایران بین 200 دلار یا 250 دلار قیمت می‌خورد. این افزایش چندین درصدی در حالی صورت می‌گیرد که هیچ گونه نظارتی بر روی عملکرد این نمایندگی‌ها وجود ندارد و آنچه که در بازار ایران می‌گذارد با قیمت‌گذاری خود بنتون کاملا متفاوت است. تفاوتی که خریداران این محصولات باید جبران کنند. البته این تفاوت در سایر محصولات نیز ادامه پیدا میکند. مثلا یک بلوز بنتون با تفاوت قیمتی 30 هزار تومانی با رقمهای اعلام شده در سایت برای فروش در بازار ایران، در نمایندگی‌ها اتیک می‌خورد. اما این تفاوت قیمتی در بخش پیراهن‌های ورزشی کمتر دیده می‌شود. در بخش لباس زنان، بحث به شکل متفاوت‌تری می‌گذرد زیرا به خاطر محدودیت‌هایی که از لحاظ قانونی برای ورود لباس زنان وجود دارد، این نمایندگی‌ها تنها اجازه دارند برخی از محصولات محدود این برند‌ها را وارد ایران کنند که آن هم با نظارت شدید اتحادیه پوشاک و اماکن صورت می‌گیرد. اما در بخش لباس مردانه بحث به شکل دیگری پیگیری می‌شود و در این بخش هم داستان قسمت‌های کفش تکرار می‌شود و تفاوت قیمتی رقم‌های موجود در سایت با آنچه که در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد خیلی‌ها را از خرید این محصولات پشیمان می‌کند. پیراهن مردانه در پاساژ اسکان بین 70 تا 150 هزار تومان قیمت می‌خورد که همان شماره سریال در سایت با قیمت 40 دلار به فروش می‌رسد که تا 80 دلار نیز ارتقا پیدا می‌کند.

آدیداس ADIDAS

آدیداس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده وسائل ورزشی در دنیا است که چندین شرکت برند دیگر همچون ریبوک، تیلور مید و مکس فلی را در زیر مجموعه خود قرار داده است. این شرکت دومین تولید کننده لباس‌های ورزشی در جهان است که در آمد آن در سال 2009 بیش از 10 میلیارد یورو بود و بیش از 40 هزار کارمند در این شرکت بزرگ مشغول به فعالیت هستند. این برند خارجی همانند بنتون چندین نمایندگی در ایران دارد که زیر مجموعه شرکت ادیب اسپرت کار می‌کنند. وجود فروشگاههای این برند در خیابان شریعتی، آپادانا، جردن، ونک و فروشگاههایی همچون‌هایپراستار، میلاد نور و الماس ایران به چشم می‌خورد و همچنین در مشهد، مازندارن، آمل، شهسوار، نور، کرج، اصفهان و تبریز هم می‌توان سراغ محصولات این برند را گرفت. البته پیدا کردن محصولات آدیداس با برند Reebok کار ساده‌ای است اما این تفاوت تاثیر زیادی از لحاظ قیمت روی محصولات گذاشته است.

آدیداس هم همانند برندهای دیگر برای نمایندگی‌هایش قیمتهای متفاوتی را عرضه کرده که با مراجعه به سایت این شرکت می‌توان به این مساله پی برد. این شرکت هم همانند سایر شرکتها برای محصولات خود شماره سریال در نظر گرفته که با مراجعه به سایت آدیداس می‌توان از قیمت واقعی محصولات این برند در ایران پی برد. اما نمایندگی‌های آدیداس همچون بنتون به‌دلیل نبود نظارت قوی در زمینه قیمت، محصولاتشان را باچندین برابر قیمت به فروش میر سانند. مثلا اگر به سایت آدیداس نگاهی بیندازید، جوراب‌های این شرکت با نرخ 8 یا 9 دلار حداکثر به فروش می‌رسد اما در ویترین‌هایپراستار، جوراب با مارک آدیداس به قیمت 40 هزار تومان هم می‌توان پیدا کرد. این وضعیت در زمینه کلاههای پشمی نیز ادامه پیدا می‌کند. البته آنچه که برند آدیداس را در ایران به سرزبان‌ها انداخته کفش‌های آن است که زیر 110 هزار تومان نمی‌توان در نمایندگی‌های این برند پیدا کرد در صورتی که همان شماره سریال برای فروش در ایران با 40 هزار یا در برخی مواقع 80 هزار تومان پایین‌تر قیمت‌گذاری شده است. لباس‌های ورزشی با اسامی ورزشکاران مشهور نیز 30 هزار تومان تفاوت قیمتی دارد که میانگین قیمت در فروشگاههای ایران 50 هزار تومان است. البته ناگفته نماند که برندهای فعال در ایران، به میزان حیرت‌آوری سعی در گران فروشی در زمینه کفش و کتانی هستند.

دولچه و گابانا D & G

D&G یکی از برندهای مشهور در زمینه مد و طراحی لباس‌های روز است که محل اصلی آن در ایتالیا است. آنچه که سایت این شرکت نشان می دهد هیچ نمایندگی از این برند در ایران وجود ندارد اما محصولاتش در به وفور در بازار ایران دیده می‌شود. حتی در بازار ایران برای برچسب زدن بر روی محصولات معمولا از این برند استفاده می‌کنند و حتی کمربندهای بسیاری در بازار با مارک D &G به فروش می‌رسد. حجم معاملات این برند در سال گذشته به 750 میلیون یورو رسیده است که برای برند لباس یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. نبود نمایندگی رسمی در بازار ایران باعث نشده تا این برند به بازار ایران راه پیدا نکند. اما همین نبود نمایندگی باعث شده تا محصولات این شرکت با قیمت‌های سرسام آور‌تری به فروش رود.

 این تفاوت قیمتی زمانی آشکار می‌شود که با قیمت‌های تهران را با نمایندگی آنها در دبی مقایسه کنیم. البته این را نباید فراموش کرد که مارک D & G اصولا یکی از برندهای گران قیمت محسوب می‌شود که کیف‌ها و لباس‌های زنانه آن به خصوص لباس‌های شب و مهمانی اش با قیمت‌های سرسام‌آوری به فروش می‌رسد. حتی این شرکت برای لباس‌های گران قیمت خود بخش جداگانه‌ای را تهیه کرده است. در قسمت لباس‌های معمولی هم می‌توان به تفاوت قیمتی بین این برند و سایر برندهای خارجی پی برد. به عنوان مثال کیف‌های چرم زنانه این برند از 70 دلار قیمت می‌خورد تا 500 دلار هم می‌رسد. البته در تهران قیمت‌ها 100 برابر نمایندگی این برند متفاوت است. همان کیف 70 دلاری در بازار ایران به قیمت 150 هزار تومان به فروش می‌رسد. یا لباس‌های شبانه اش از 250 دلار شروع می‌شود و به قیمت‌های بالاتر از 10 هزار دلار هم می‌رسد. البته این قیمت‌ها درباره بخش معمولی است. در زمینه بخش کالاهای لوکس می‌توان گفت که هیچ محدودیت قیمتی وجود ندارد. در زمینه لباس مردان و شلوار لی نیز وضعیت به گونه‌ای متفاوتی می‌گذرد. شلوار لی معمولی این برند از 70 دلار آغاز می‌شود که همان شلوار در بازا ایران حداقل 150 هزار تومان قیمت می‌خورد.

پوما PUMA

پوما یکی از برندهای مطرح در زمینه کفش و پوشاک ورزشی محسوب می‌شود. این شرکت آلمانی توسط آدولف داسلر - بنیانگذار آدیداس و بردارش به ثبت رسید. از همان ابتدا این شرکت کفشهای ورزشی راحت و سبک و نه چندان گران نسبت به کفشهای دیگر مانند آدیداس را ارایه کرد که اتفاقا طرفداران زیادی را پیدا کرد. درحال‌حاضر این برند مشهور ورزشی در 80 کشور دنیا نمایندگی رسمی دارد و در سال نزدیک یک و نیم میلیون یورو سود دارد. در اکثر موارد این کمپانی به عنوان حامی تیم‌های ملی و بازیگران یک بازی انتخاب می‌شود. پوما که یکی از برندهای زیرمجموعه آدیداس است، برای خود نمایندگی جداگانه‌ای افتتاح نکرده اما محصولات این برند را می‌توان به راحتی در بازار منیریه یا حتی در نمایندگی‌های آدیداس در تهران پیدا کرد.

نکته قابل توجه این برند نسبت به سایر برند‌های خارجی این است که محصولات آن در همه جای دنیا به کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شود به گونه‌ای که تمام اقشار یک جامعه می‌توانند محصولات این برند را خرید کنند اما بازهم ایران در این زمینه مستثی است. زیرا کفشی که سایت پوما 30 دلار قیمت خورده در بازار ایران به قیمت 90 هزار تومان به فروش می‌رسد. یا حتی کلاه‌های ورزشی که 20 دلار درایران باید به فروش برسد اتیک 60 هزار تومانی برآنها نصب می‌شود. متاسفانه وضعیت آشفته و عدم نظارت برخی ارگانهای مسول باعث شده تا محصولات این برندها با هر قیمتی به فروش برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰۱
اين به خاطر اين است كه مجاري قانوني بسته است و اين كالاها قاچاق وارد مي شود. در ضمن ما ايراني ها همه چيز را گرانتر از قيمت جهاني مي خريم .از گوشت و ميوه گرفته تا خانه و خودرو .
چی تو ایران از جاهای دیگه گرونتر نیست؟ تلویزیونی که تو فروشگاههای اروپا داره با قیمت 500 یورو (750 هزار تومن) فروش میره تو نمایندگیهای تهران بالای 950 تومنه اونم تازه قیمتی که روش نظارت هم هست و تو تمام نمایندگیها قیمتش ثابته .
لطفا يك گزارش هم در زمينه قيمت اتومبيل تهيه كنيد و اشاره كنيد كه اين كالاي اساسي با بيشتر از دوبرابر قيمت جهاني و يا با تكنولوژي 20 سال قبل در اختيار مردم قرار ميگيره!
در دنياي كنوني محصولات با برند بسيار مشهور اساساً كل فرآيند طراحي و توليد و توزيع محصول را برون‌سپاري مي‌كنند و فقط نان برند خود را مي‌خورند. در كشورهاي غربي اين محصولات جاي‌گاه خود را دارند اما در كشورهاي در حال توسعه معمولاً تله‌اي براي چاپيدن و جمع‌ كردن پول‌هاي اقشار تازه به دوران رسيده هستند. يكي از موارد پز دادن اين آدم‌ها به هم، به رخ كشيدنِ برند محصولاتي است كه به كار مي‌برند و مطلع نيستند كه اين محصولات از نظرِ كيفيت تمايز معني‌داري با ساير محصولات موجود در بازار ندارند.
شلوار لی نه شلوار جین. LEE، یک برند از شلوارهای جین بوده است.
خيلي گزارش خوب وآگاهي بخشي بود. ممنونم
البته پوشیدن یرند هیچ مشکلی نداره! بلکه بدلیل اسمی که پشت سر هر برند هست از کیفیت نسبی مطلوب تری بهرمند هستش.

ولی با موضوع قیمتگذاری نامنصفانه کاملا مخالفم که در ایران چون اکثر موارد وارداتی بدلیل هزار و یک مشکل که دولت ایجاد می کنه، بصورت قاچاق وارد می شه، هیچ نظارت جدی ندارد.

برند هیچ اشکالی نداره حتی جلوی جنس های نامرغوب و متفرقه ترکی و چینی رو هم می تونه متوقف بکنه! بشرط نظارت عادنه روی این صنف!
هر کسی داره میره برند میخره هر کسی هم نداره چنسهای درجه 3 چینی که وارد ایران میشه میخره حا لا تو چی می گی تابناک
قيمت دو تا سه برابري پوشاك خارجي به علت تعرفه واردات ان تا دوبرابر است كه قيمت آنها را افزايش ميدهد ، نه طمع واردكنندگان .
البته سوء استفاده فروشندگان نيز از اين وضعيت بي تاثير در قيمت نيست.
هيچ فكر كرده ايد چرا با اين قيمتها باز هم كشش مردم براي خريد اين اجناس سيري ناپذير است؟
يك مثال براي شما به نظر كافي است : برند هاكوپيان و ماكسيم در ايران آيا كت و شلواري ارزان ارائه ميدهند كه مردم رغبت به خريد آنها كنند ؟ پس ترجيح به خريد كت و شلوار برند خارجي با قيمتي همسان و يا با كمي گرانتر براي خريدار ارجح است
لباس دو برابر- خودرو سه برابر !!!!
خوب؟ که چی؟ بازار یعنی عرضه و تقاضا... اون قیمت ها که شما می بینی مربوط به تجارت آزاده جانم. نه جایی که فلان قدر گمرک می گیرن و یا فلان قدر باید هزینه قاچاق کالا بکنن... اونجا برای تاسیس فروشگاه وام 3 درصدی میگیرن اینجا 30 درصد. اونجا لازم نیست فلان قدر هزینه دیدن دم این مسئول و اون مسئول بکنن، اینجا باید هزینه کلانی بکنن... به همه اینها اضافه کنید بازار غیر رقابتی که در مملکت ما وجود داره، بازار کشش داره، هیچ عقل سلیمی هم نمی گه که آدم از سودش بگذره
دعوت از بنتون توسط دولت و وزارت بازرگانی یا صنایع انجام شد و نه شهرداری تهران. سفیر ایران در ایتالیا در مصاحبه ای فردای روز قدس که تمام شانتاژ ها علیه شهرداری توسط روز نامه ی ایران صورت پذیرفت، اعلام کرد که "بنتون به هیچ عنوان صهیونیست نبوده و کاتولیک است و بنده از طرف دولت دعوت کردم از ایشان و شهرداری هم با دولت همکاری کرد و جلساتی را با ایشان برگزار کرد"(نقل به مضمون)
ظلم دیگری که نمایندگیها در ایران انجام می دهند این است که معمولا محصولات برندهای خارجی در آخر هر فصل حراج می شود و قیمت آن به شدت پایین می آید ولی در ایران اینگونه نیست
یک جفت دمپایی ابری لا انگشتی ریبوک که چیزی جز مقداری پلاستیک و فوم به هم پرس شده نیست تو هایپر استار 55 هزار تومان فروخته میشه...اونوقت کسانی هستند که 15 هزار تومان پول برای خرید کفش شب عید هم ندارند !! این نه با عقل جور در می یاد نه با دین نه با عرف نه با انسانیت تنها با جنون و بیماری جور در میاد
علت اینکه قیمت اجناس برند گران است و تفاوت در فروشگاههای نمایندگی با سایر فروشگاهها نزدیک 100% است دقیقا برمیگردد به اینکه تعرفه گمرکی واردات پوشاک نزدیک 100% است بنابراین اولا قیمتها دقیقا دوبرابر قیمت واقعی میشوند و ثانیا نمایندگی که کالای با کیفیت و اصل را از طریق قانونی وارد می کند مجبور است کالایش را دوبرابر کسانی که از طریق قاچاق و بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد میکنند عرضه کند.
من در رم از فروشگاه بنتون خرید کردم ولی با تفاوت قیمتی که واقعا چشمگیر بود و نزدیک بود شاخ در بیاورم.قیمت ها خیلی خیلی پایین تر از ایران بود
آفرین ،واقعا درست میگویید.
عزیز شما گمرکی کیلویی 25 هزار تومانی البته رو فراموش کردید گویا
مرد حسابی تو این مملکت که عوارض گمرکی لباس در اون 100% هستش، یعنی فقط گمرک معادل وجه لباس رو خودش به جیب میزنه، هزینه حمل و نقل، نگهداری انبار، اجاره مغازه، سیستم مالیاتی، باج سیبیل ، شهرداری، اماکن، تعزیرات، و و و رو بهش اضافه بکن، اون وقت بهت میگم عامل اصلی تمام این گرونی ها اگه خودت نباشی، کیا هستن.
عزیزان شما هم اکنون در کشور درگیر بحران عراق بهترین مارکها راچه در لباس و یا کفش و حتی خودرو و دیگر اقلام حداقل نصف قیمت در ایران آنهم به سهولت در مراکز فروش می توانی بخری تاز حراجهای واقعی این مارکها نیز حداقل دوبار در سال می باشد که آنوقت دیگر باور کردنی نیست باید گذاشت تا اجناس آزاد وارد شوند اگر میخواهیم کیفیت تولیدکننده داخلی بالا رودو الا تولید داخلی و اجبار خرید مردم میشود مثل فعل تولیدات بی کیفیت داخلی.
از درد ما گفتي كه وقتي ميخواهيم جنس با كيفيت بخريم بايد چند برابر پول بديم. اين كاري كه اينها ميكنند همون دزديه.
البته خدا وکیلی کیفیت این ها اکثرا بالا هست و شما حتی اگر به همین قیمت هم که می خرید باز از نمونه های ایرانی که می خرید در نهایت به نفع تان خواهد بود مخصوصا اگر در حراج بخرید مطمئن باشید سود کردید.
آخه قبل از انتشار مطلب یکم دقت کنین کی گفته پوما یکی از زیر مجموعه های آدیداسه؟ مثل اینه که بگین BMW زیر مجموعه بنز...!!! این برند حتی اسپانسر تیم ملی فوتبال هم بوده لطفاً اطلاعات صحیح بدید.
بابا نوش جونشون. من لباس غیر مارک میپوشم افسرده میشم هیچ تو تنمم زار میزنه و کمتر از دوبار میتونم بشورم و بپوشم.
با سلام
ماست کاله رو توجنوب کشور دو برابر می فروشن میخوای آدیداس رو نفروشن- تابناک حالا هی منو سانسور کن
کیفیت نصف قیمت 2 برابر
وقتی عده حاضرند فقط به خاطر مارک یک لباس 2برابر پو بدهند و کاری هم به کیفیتش ندارند چرا نباید این پول را ازشون گرفت؟
مساله حضور برند ها در کشورهایی مثل ایالات متحده ناشی از رقابتی بودن بازار این کشورهاست. به علاوه مردم خیلی به اینکه چه برندی بپوشند اهمیت نمیدهند بلکه به دوام و قیمت این اجناس اهمیت میدهند.مهمترین دلیلی که شلوارهای جین در تمام دنیا پر طرفدارترین هستند همین است. و از طرف دیگر انحصاری بودن این نمایندگی ها و اشتیاق مشتری برای خرید برند باعث افزایش قیمت میشود.
پیشنهاد من این است یک یا چند شرکت داخلی برای رقابت با این برند ها به وجود بیاید تا جنسی با کیفیت برابر و قیمت کمتر ارائه کند. اگر قیمت واقعی این اجناس کمتر از بازار دنیاست، پس امکان ارائه ارزنتر ان وجود دارد.
عجب توقعاتي داريد. وقتي يه جنس توليد داخل در دو فروشگاه با فاصله 10 متري با دو قيمت متفاوت به فروش مي رسه مي خواين جنس خارجي رو با هر قيمتي دوست دارن نفروشن.
این ناکارآمدی مسئولان را نشان میدهد که نظارت بر چنین معضلاتی را اصلا انجام نمی دهند و متاسفانه مغازه و فروشگاه هایی که چنین برند های با کیفیتی را وارد می کنند دست به چنین کارهایی میزنند. از طرف دیگر اگر مسئولان امر از واردات چنین کالاهایی حمایت کنند، تولید کنندگان داخلی نیز به خود آمده و سعی میکنند تا با این برند ها رقابت کنند و کیفیت را بالا برده و قیمت کالاهای خود را به حد معقول کاهش دهند. اما متاسفانه سیاست غلط در عرصه ی واردات باعث ظلم بیشتر به صنایع پوشاک داخل شده است
اینجانب کفشی که 15 پوند از انگلیس خریدم را در ایران با قیمت 90 تومن دیدم(برند: نایک)

کفش 35 پوندی کلارک: 135 تومن

اسپیریت و زارا هم به همین نحو گران تر می دهند.

دبنهامز هم قیمت فروشش در ایران بالاتر از قیمت فروش انگلیسش است که روی همه لباس هایش هم قابل رویت است .

و...
این عکس که لباس سربازی خودمونه
مشابه بازار خودرو، وقتي خودروي سواري مدل سال 2011 ژاپني (احتمالا تويوتا به نقل از روزنامه خراسان بهمن سال قبل) 16 هزار دلار يعني حدود 16-17 ميليون تومان قيمت جهاني دارد، در ايران اگر (اگر!) بيايد كمتر از 40 ميليون في مي خورد؟ از سوي ديگر، وقتي بنا به آمار رسمي كشور متوسط قيمت خودروي صادراتي كشور (مخلوطي از پرايد، سمند و غيره) فقط شش ميليون تومان! است، قيمت داخلي آن چقدر است؟ پرايد را به اين قيمت مي دهند يا سمند را؟ الحمدلله كه قيمت بنزين جهاني شد، انشاالله بقيه قيمتها و اگر شد دستمزدها هم، جهاني شود!
به فکر لباس قبر و قیامت باشیم
از قدیم گفتند : تا ابلهی وجود نداشته باشد کلاهبرداری هم پیدا نمی شود
مسئولین که به جای اینکه به اینها مجوز بدن که بتونن بر قیمتها و کارشون نظارت کنن ، هر روز یه مصاحبه جنجالی الکی راجع به این برندها می کنن و هر روز هم قیمتها میره بالاتر!!!!! اونوقت ادعای ابر قدرت شدن داریم!
اين همه صنعت كار خبره در عرصه كيف و كفش و لباس در كشور وجود دارد، چرا با يك برنامه ريزي صحيح ما برند سازي نكرديم؟ چرا تركيه در اين كار موفق است و ما نيستيم؟
چرا ثمره و دسترنج توليد كننده بايد با 100 درصد سود توسط فروشنده و مغازه دار به مصرف كننده برسد؟ چرا امكان حذف دلال و واسطه وجود ندارد؟
چرا اگر به عنوان مثال برند داخلي خوشنام در زمينه لباس هم به وجود ميايد، پس از مدتي چنان به قيمت هاي خود ميافزايد كه مشتري ترجيح ميدهد ديگر از آن برندها خريد نكند.
من و بسياري از ايرانيان افتخار خواهيم كرد كه برند ايراني معتبر و با كيفيت خريداري كنيم كه مشتري مدار باشند.
فروش گاز در ایران شش برابر قیمت جهانی
عزیز من مقاله شما قشنگه ولی چرا سراغ این مطلب نمی روید که اول ارزش پول کشورمان در مقابل دلار یک هزارم شده، دوم گمرک، اداره مالیات و .... هزاران نوع پول می گیرند!!!! در حالیکه همان کفش آدیداس در دبی با نصف قیمت ایران می توان خرید که خودم هم خریدم.
به عنوان کسی که مدتی را در عشق به پوشیدن لباس های مارک دار سپری کردم و پول فراوانی را به این خاطر خرج کردم، صادقانه می گویم که در 90 درصد موارد ، استفاده از برندهای معروف و به اصطلاح اجناس مارک دار، فقط و فقط به خود فرد دلخوشی می دهد و نه از نظر کیفیت، نه از نظر راحتی، نه از نظر بهداشت و حتی نه از نظر زیبایی و شیک پوشی، فایده ای را عاید مصرف کننده نمی کند. در بیشتر موارد ، تا خود فرد به نوعی به اطرافیان نگوید که چه قدر پول خرج خریدن جنس مورد نظر کرده و آن جنس از چه مارکی است، هیچ کس متوجه نمی شود که آن جنس به اصطلاح مارک دار است!!
خلاصه این که به عنوان کسی که بسیار به ظاهر و کیفیت پوشاک خود اهمیت می دهد، به دوستان و به خصوص جوانان توصیه می کنم که بیهوده پول خود را برای خریدن اجناس مارک دار هدر نکنند و سعی کنند آینده نگرتر باشند. مطمئن باشید که با صرف کمی وقت و دقت در خرید می توانید اجناس زیبا و با کیفیتی با قیمت های مناسب تر پیدا کنید.
آقای تابناک تو را به خدا این مطلبی را که نوشته اید پیگیری کنید.برای مثال محصولات آدیداس .قیمت آنها در اینترنت و در سایت آدیداس دقیقا نصف قیمتیست که سوءاستفاده گران در ایران به فروش میرسانند.
ببخشید نگارنده محترم آیا شما در این زمینه تخصصی دارید؟ البته با نوشته بالا میشود حدس زد اطلاعات شما در حد سایت می باشد و از نحوه ورود کالا و هزینه های گمرک و اجاره محل و مالیات و بیمه و تعزیرات و... آگاهی ندارید. لطفا قبل از نوشتن این سطور با افراد درگیر در این زمینه صحبت نمایید
آیا ممکن است در ایران بین دو نفر رقابت به وجود بیاید و بازار به نفع مردم رقابتی شود؟ فکر نمی کنم! اتحادیه ها بر علیه مردم با هم متحد می شوند!
مگر فقط برند ها گران فروشی می کنند ؟ شما بفرمایید کدام کالا در ایران به قیمت واقعی عرضه می شود ؟ خودرو ، لپ تاپ ، وسایل ورزشی ، لوازم ارایش ، دلت خوشه ها !!!!
جهت اطلاع شما قيمتهاي سايت براي فروش اينترنتي بسيار پايين تر از قيمت فروش در نمايندگيهاست كه بدليل تحريم ها امكان خريئ اينترنتي در ايران وجود ندارد. ضمنا با اين قيمتهايي كه شما ذكر كرديد در خود ايتاليا هم نمي توان از فروشگاه خريد كرد كيف هاي D& G در فروشگاههاي ايتاليا با قيمتهاي ذكر شده در مقاله زمين تا اسمان فاصله دارد. قيمت كيفهاي متوسط اين برند بيشتر از 1000 يورو (نه دلار) است.
در فصل حراج این برند ها در خارج از کشور شما میتوانید تا 70 در صد جنس را ارزانتر بخرید
از کره کفش بچه گانه آدیداس تایوانی 18 هزار تومان با 70 در صد تخفیف خریده ام یا اینکه پالتو مردانه جوردانو با قیمت باور نکردنی حدود 30000 تومان که اگر این پالتو در ایران عرضه میشد با قیمت کمتراز 300000 تومان فروش نمیرفت
چرا باید مردم ایران با این وضعیت اقتصادی بد این هزینه هار ا پرداخت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
جوردانو چینی است و همچین برند حساب نمی شود.30000 تومان دادی بابت جنس چینی
به نظر میرسد که دولت حال حاضر و سازمان بازرسی هیچگونه نظارتی بر قیمت گذاری کالاهای شعبه های این مارک ها در کشور ندارند، شاید به دلیل اینکه معتقدند مشتریان این مارک تنها افراد متمولی هستند که برای آن ها این اختلاف قیمت اصلاً مهم نیست، اما کافیست گاهی اوقات به یکی از شعب این مارک ها سر بزنید تامتوجه حضور قشر متوسط نیز در آن ها بشوید، بهتر است نظارت دقیقی بر روی همه کالاهای موجود در کشور و قیمت گذاری آن ها بشود.
بابا خدا پدرتو بیامرزه مگه تمام اجناس خارجی دیگه تو ایران چند برابر نیستند مگه ماشین صددرصد گرون تراز خارج از کشور که نه گرون تراز کیش هم نیست! بهتر بود ی تحقیقی هم در مورد درصد گمرکی البسه هم میکردید شاید عوارض لباس هم مثه ماشین صدردرصد باشه!
تابناک خدا وکیلی میدونم نظرم رو توسایتتون نمی گزارید
خدا پدرشونو بیامرزه که با این سود و تعرفه بی منطق گمرکی و هزینهای بالا بازم میتونن کار کنند لطفا هر وقت خواستین نقدی راجع به هر برندی داشته باشین یکسری هم به قیمت خودروهای داخلی که صادر میشه داشته باشین ببینید برای مصرف کننده داخلی قیمتها سیصد درصد بالاتر از مصرف کننده خارجیشه لااقل اونا برای مردم خودشون و مصرف کنندهای کشورهای قیمتشون مناسبه ولی ما چی دیگه . چطور کسانی که برای زیارت به عراق میرن میتونن پارچهای پرده ای و مبلی فرانسوی و ایتالیای را زیر قیمت پارچهای وطنی بخرن شما بودین چکار میکردین واقعا به فکر مصرف کننده وطنی هستید و یا تولید کنندهای غیر دولتی که سالیانه باید با تورم چهل پنجاه درصدی بناچار برای ماندن باید از سرو تح کیفیت کالاها بزنن...؟؟؟
راجع لباس ورزشی نمی دونم ولی راجع کفش پوما :
اگر فرض کنیم از 30 دلار 3 ددلار به خاطر مارک کم کنیم و به صورت عمده کفش بخریم به قیمت 20 دلار ، با تعرفه 120% می شود 44 دلار . با مالیات کارت بازرگانی ، ارزش افزوده و مالیلت مشاغل و..... تقریباً حدود 50 دلار کف تهرون آب می خوره . اجاره مغازه در هر یک از پاساژها + خواب سرمایه و..... هم حساب کن ببین ایران خودرو بیشتر مردم می چاپه یا بوتیک دارها
---- وقتي ما براي غناي فرهنگي خودمون کار نکنيم ديگران اين کارو با ايجاد شعبه هاي مختلف از جمله پوشاک انجام ميدن، تا کي بايد بگيم بي خيال!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر