بازدید 56126

ماجرای اخراج نجف زاده از فرانسه چه بود؟

ظاهرا مسئله از آنجا آغاز شد که «جی دشموخ» خبرنگار خبرگزاری فرانسه، به دلیل رفتارهای غیر حرفه ای و غیر رسانه ای و رعایت نکردن چارچوب ها و موازین قانونی مطابق با پروتکل های بین المللی از کشور اخراج شد و دولت فرانسه نیز به تلافی این رفتار قانونی دولت ایران، با رفتاری خارج از عرف و قانون و با گسیل پلیس به در منزل، نجف زاده را مجبور به اخراج از فرانسه نموده است.
کد خبر: ۱۵۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۶ 19 March 2011
پس از آنکه طی یکی دو روز گذشته برخی اخبار مبنی بر اخراج کامران نجف زاده، خبرنگار واحد مرکزی خبر در رسانه ها آمد و البته با تکذیب نصفه و نیمه روبرو شد، گزارش هایی از کامران نجف زاده در بخش های مختلف خبری پخش شد، اما اخبار رسیده به «تابناک» حکایت از آن دارد که مدعیان آزاد اندیشی و جهان آزاد که خبرنگارانشان همواره به انحاء مختلف و با آزادی کامل در ایران مشغول کار بوده اند، طی روز و شب گذشته فشارهای زیادی را بر او و خانواده اش وارد آورده و او را مجبور به خروج از فرانسه نموده اند.

به گزارش «تابناک»، ظاهرا مسئله از آنجا آغاز شد که «جی دشموخ» خبرنگار خبرگزاری فرانسه، به دلیل رفتارهای غیر حرفه ای و غیر رسانه ای و رعایت نکردن چارچوب ها و موازین قانونی مطابق با پروتکل های بین المللی از کشور اخراج شد و دولت فرانسه نیز به تلافی این رفتار قانونی دولت ایران، با رفتاری خارج از عرف و قانون و با گسیل پلیس به در منزل، نجف زاده را مجبور به اخراج از فرانسه نموده است.

بنابر این گزارش، دولت پاریس می گوید کامران نجف زاده گزارش های تندی علیه سیاست های دولت فرانسه تهیه کرده است! و این در حالی است که عموم گزارش های وی از پاریس در چارچوب قوانین فرانسه و با رعایت پروتکل های موجود بوده است.

در همین رابطه یک دیپلمات ارشد در سفارت ایران در پاریس به «تابناک» گفت: به زودی متن نامه جلسه وزارت کشور و وزارت خارجه فرانسه که به جمع بندی لزوم عدم تمدید کارت اقامت نجف زاده منجر شد منتشر می شود، نامه ای که در بخشی از آن آمده است: «ما در طول 18 ماه شاهد گزارش های آقای نجف زاده بودیم و ایشان افکار عمومی را علیه دولت فرانسه بسیج می کردند.»!

وی افزود: بنا بر اطلاعات دقیق ما شخص آقای سارکوزی در جریان این اقدام تلافی جویانه بوده است.

بر این اساس گفتنی است، کامران نجف زاده که از شهریورماه سال 88 مسوولیت دفتر صداوسیما را در پاریس بر عهده گرفته بود، در روزهای نخست سال 90 به تهران بازخواهد گشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۳
ادعای حقوق بشر و ازادی بیان داره فرانسه
(گنه کرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدنند گردن مسگری)
تقصير نجف زاده بود.
نبايد به زندگي خصوصي ساركوزي وارد ميشد.
به نجف زادع چه ربطي داره كه زن ساركوزي قبلا بد كاره بوده!
اين زن شايد توبه كرده....
چند وقت بود گزارش های سیاسی ارسال نمیکرد و فقط گزارش های فرهنگی و اجتماعی ارسال می کرد.
آزادی کجا بود؟ غربیها فقط وقتی آزادی را دوست دارند که به سودشان باشد. منظور سارکوزی هم از آزادی چند همسر بودن زنش کارلا برونی است.
آزادی بیان ولی تا اونجا که ما میخواهیم و مطابق میل ومنافع ما باشد.....(دوستان طرف داره غرب تحویل بگیرن)
البته اخراج نجف زاده دلیل بر این نمیشه در کشور خودمون نیز ازادی بیان سلب بشه و گفته بشه چون در کشور های اروپایی هم این گونه عمل میشه ما هم این گونه عمل می کنیم ما باید الگو باشیم
پس این همه گزارشات ضد ایرانی که توسط خبرنگاران فرانسوی مقیم ایرن به غرب ارسال می گردد چه می شود که افکار عمومی غرب را علیه ایران بسیج میکنند
کارشون غیر قانونی نیست قدرت نماییشونه .. زورشون میرسه این کارا رو میکنن... خبرنگار صدا و سیما رو از یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اخراج کردند عن قریب هم اتفاقی مشابه خواهد افتاد ... عکس العمل ایران و وزارت خارجه چه بود؟؟؟ برید با اون خبرنگار مصاحبه کنین واستون بگه که ایران حتی یک چرا هم به عربها نگفت ...
اينها سر و تع يک کرباسند فرانسه آمريکا و انگليس تا وقتي دم از آزادی مي زنند که به نفعشان باشد ولي وقتي منافعشان ايجاب کند کثيف تر از هر خونخواری عمل مي کنند
بهترين خبرها را از فزانسه با صداي نجف زاده شنيديم حالا مي خواد ساركوزي خوشش بيايد يا نيايد .ايراني اين است ديگر
از فرانسه که مدعی درجه یک دموکراسیه بعیده اینکارو بکنه. حالا بر فرض محال (که البته اخراج خبرنگار اونها در چارچوب قانون بوده) ایران اشتباه کرده. شما چرا اشتباه میکنید شما که مارو متهم به عدم دموکراسی میکنید خودتون که بدتر عمل کردید
آقای نجف زاده که مثل هر ایرانی دیگر فردی شریف ومقرراتیست وبدخواهی دولت فرانسه باهمه ادعای آزادیخواهی شان بر کسی پوشیده نیست.بسیار بجاست که خلافکاریهای خبر نگار فرانسوی را توضیح دهید تا مایه عبر ت
بیخبران شود
دستشون درد نکنه.
خوب کاری کردن اخراجش کردن با اون گزارشهای آبکیش
بهتر بابا کامران میاد پیش خودمون بیشتر میبینمش لذت میبریم...کارش بیسته
کامران نجف زاده از بهترین هاست
این اخراج باعث عزت ایران است
آقای نجف زاده بسیار زیرکانه خبر تهیه می کردند و این اشتباه مسلم فرانسوی ها بود
نجف زاده تا تو ایران بود پا تو کفش مسئولین میکرد فرستادنش فرانسه از دستش راحت شن فرانسویا رو هم به تنگ آورد. بابا دمش گرم!
چیزی که عوض داره گله نداره
متاسفانه دنیای امروز دنیای انتقام شده
اين باصطلاح آزاد انديشان ! آزاد انديشان واقعي را برنمي تابند . آقاي نجف زاده يكي ازگزارشگران و خبر نگاري متعهد ومتخصصي است كه چند سالي در تلويزون ايران بويژه در اخبار 30/20جايش را خالي مي ديديم هركجا هست خدا نگهدارش.
دلاور خسته نباشی دلمون برای خبرسازی های جذاب وطنی ات تنگ شده بیا و مسائل داخلی از زاویه دوربین تو دیدنی تره.
خداقوت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر