بازدید 59662

فرمانده تنها تیپ اطلاعاتی سپاه + عکس

«سید علی حسینی ابراهیم آبادی» مسئولیت تنها تیپ اطلاعاتی سپاه ـ به نام حر ـ را به عهده گرفت و به عنوان جانشین معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ انجام وظیفه نمود.
کد خبر: ۱۵۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲ 12 March 2011
 «سید علی حسینی ابراهیم آبادی» فرزند سید محمود به سال 1334 در شهر مقدس مشهد متولد شد. ایشان از کودکی شروع به خواندن نماز کرد و روزه می گرفت و وقتی همه از او می خواستند تا دیگر روزه نگیرد، پاسخ می داد: «اگر اصرار کنید که روزه‌ام را افطار کنم، خودم را میان حوض آب یخ می‌اندازم.»

به گزارش مشرق، شهید حسینی در 18 سالگی وارد ارتش شد اما با دیدن فساد و بی قیدی های فرماندهان ارتش طولی نکشید که از آنجا بیرون آمد. بعد از سه سال از ترک ارتش دوباره مجبور شد برود سربازی اما این بار هم با فرمان امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگانها، او هم فرار کرد و به جمع انقلابیون پیوست.

سید علی بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران به همراه چند تن از دوستانش سپاه خراسان را راه‌اندازی کردند. این شهید عزیز با شروع جنگ در کردستان به همراه دوستش «شهید بابا رستمی»‌ و عده‌ای دیگر از جوانان خراسانی به یاری شهید دکتر چمران رفتند. سید علی بعد از مدتی حضور در جنگ، فرمانده گردان شد و هنوز 2 ماه از فرماندهی اش نمی گذشت که مسئولین سید علی را به عنوان معاونت اطلاعات عملیات نیروهای خراسان انتخاب کردند.

سید علی حسینی ابراهیم آبادی در جنگ مسئولیت های دیگری چون معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و مسئولیت تنها تیپ اطلاعاتی سپاه ـ به نام حر ـ را به عهده گرفت و به عنوان جانشین معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ انجام وظیفه نمود.
سرانجام شهید سید علی حسینی پس از رشادت های فراوان در منطقه «ماووت» روز 24 بهمن ماه سال 1366 در عملیات «کربلای 10» ندای حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.


























































تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
آنها بی ادعا رفتند و دروازه های بهشت را صاحب شدند
كجايند مردان بي ادعا...
خدادرجاتش راعالی کند بسیار انسان بزرگی بود من مدتی توفیق همسنگریش را داشتم یک ونیم سال قبل از عملیات خیبر منطقه هور را با ایشان برای شناسایی رفتم البته بنده در عملیات خیبر اسیر شدم وتوفیق همسنگری ایشان را از دست دادم.درضمن عکسهای انتخابی شما خیلی خوب ومفهوم نیست من عکسهای بهتری دارم
چگونه اين انسانهاي پاك را ميتوان با وطن فروشان مقايسه كرد؟
یادمان باشد که هرچه داریم ازاین عزیزان جان برکف داریم خدایش بیامرزد اینان چون پرچم پرافتخاری برتارک نظام همچون لوءلوئی درخشان میدرخشند وپاسدارارزشهای این انقلاب ونظامند
خدا رحمتشون کنه.خوش به حالشون
روحش شاد.
در ضمن بهمن سال 66 در منطقه عملیاتی ماووت عملیات والفجر 10 بوده نه کربلای 10
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار