بازدید 34445

چند دانشگاه در ایران وجود دارد ؟

تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر در کشور بالغ بر 2 هزار 276 مرکز است که از این میان 119 دانشگاه و مرکز دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 44 دانشگاه و دانشکده مستقل وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
کد خبر: ۱۵۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۹ 10 March 2011
جدول آماری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور اعم از دولتی و غیردولتی منتشر شد که در این جدول تعداد دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، آموزش و پرورش، بهداشت، سایر دستگاهها، پیام نور، علمی کاربردی، غیردولتی غیرانتفاعی و آزاد به تفکیک آمده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر در کشور بالغ بر 2 هزار 276 مرکز است که از این میان 119 دانشگاه و مرکز دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 44 دانشگاه و دانشکده مستقل وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

آمار تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر در کشور نشان می دهد که دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشترین تعداد واحد دانشگاهی در سراسر کشور را دارد و پس از آن به ترتیب دانشگاههای پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین تعداد واحد دانشگاهی در کشور را دارند. این سه دانشگاه همچنین بیشترین سهم را در برخورداری حتی شهرستانهای کوچک یا دورافتاده کشور از آموزش عالی را دارند.

تعداد مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاههای اجرایی، واحدهای دانشگاه پیام نور، واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جدول زیر می آید.

جدول تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر
دانشگاهها و موسسات آموزشی وابسته به وزارت علوم مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش موسسات آموزش عالی وابسته به سایر دستگاههای اجرایی   واحدهای دانشگاه پیام نور واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهها و دانشکده های مستقل علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت جمع
119 274 28 550 581 295 385 44 2276


به گزارش مهر، جدول تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دایر صرفا تعداد این دانشگاهها و موسسات را تا مرداد ماه 89 نشان می دهد و از آن پس ممکن است به تعداد آنها افزوده نیز شده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۰
متاسفانه فقط کمیت را زیاد کردیم و کیفییت را فراموش کردیم.
جلوی ازدیاد این دانشگاهها را بگیرید چون افزایش آنها جز ضربه زدن به علم دانش حقیقی نداشته و نخواهد داشت
در سالهای اخیر هدف مسئولین فقط رسیدن به همین روز بود.روزی که آمار رسمی اعلام بشه و آقایون سرشون بالا بگیرن که ما آمار دانشگاههامون رو 100 برابر کردیم.همین!! ولی هیچکس ازشون نمیپرسه به چه فیمتی؟ با چه کیفیتی؟ بعضی از این به اصطلاح دانشگاهها سطح علمی و امکاناتشون حتی از مدارس هم کمتره.اگه از این تعداد دانشگاه ما ،حتی 10 درصدشون هم کیفیت مطلوب می داشتند، مطمئن باشید الان بالاترین سطح علمی دنیا رو میداشتیم و این همه فرار مغزها از کشور نداشتیم.فقط داریم خودمون گول میزنیم.
به نظر من هر چه دانشگاه در یک کشور بیشتر باشه، بهتره. اما متأسفانه اکثر این دانشگاهها دکانی بیش نیستند و فقط مدرک می فروشندو فارغ از هرگونه امکانات آموزشی و تحقیقاتی هستند
ای کاش کار در خور شان برای فارغ التحصیلان این دانشگاهها هم پیدا شود .
این یعنی حدود 10 درصد علمی(نه مدرک) در دانشگاه یاد می گیرند و مابقی سبب کسب درآمد برای این مراکز هستند و معمولا چیزی عاید آنها نمی شود.
نعداد دانشگاه مهم نیست بلکه کیفیت و خروجی های آن مهم است. آیا یک رشته که فارغ التحصیلان آن کار ندارند باید همچنان دانشجو بگیرد؟ آیا با معدل 10 فارغ التحصیل شدن ارزشی دارد؟ آیا توزیع رشته ها در دانشگاهها با توجه به نیاز جامعه است یا در حد توان آن دانشگاه؟ سوالات زیادی وجود دارد که هیچگاه پاسخی برای آن داده نشده است.
چندتا هنرستان دولتی و غیر دولتی مجهز داریم که کار درست و حسابی به بچه های مردم یاد بدهند؟
از این همه دانشگاه چند تاش به درد می خوره
تعداد که مهم نیست ...
دانشگاه آزاد فقط 385؟
خیلی عجیبه!!! این که تو هر ده کوره ای واحد زده!!!
80 درصد این دانشگاهها با دبیرستان فرقی ندارند. من می توانم قسم بخورم که اساتید این دانشگاهها -که نمی دانم با چه معیارهایی انتخاب شده اند -حتی توانایی تدریس در مقطع دبیرستان و راهنمایی را هم ندارند. این حرف مرا دال بر مبالغه نگیرید. به نظرم بجای توسعه دانشگاههایی مثل آزاد یا پیام نور که دانشجویان آنها به اندازه یک دبیرستانی هم سواد ندارند، باید چنین دانشجویانی را با تاسیس مراکزی با مهارت های کار آشنا کرد. من به قران در شگفتم که دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای آزاد و پیام نور چگونه می توانند در شهرستانی که حتی یک کتابخانه درست و حسابی ندارد، پایان نامه دکتری یا ارشد بنویسند. این پایان نامه ها حتی با کار کلاسی دبیرستانی فرقی ندارند. توسعه کمی دانشگا ابدا مهم نیست. به نظرم اگر سطح علمی دبیرستان هایمان را ارتقا بدهیم بهتر از توسعه دانشگاههاست.
چه خاصیتی دارد؟ کیفیت مهم است که جایش خالی است. 10 دانشگاه تراز اول با 1000 دانشجوی ماهر و باسواد بهتر از 1000 دانشگاه (کارخانه بیکارسازی) با فارغ التحصیلان کم سواد.
بابا آزاد خیلی بیشتره فقط توی کرمانشاه کور مونده بالغ بر 12 واحد داره!!!
در بین تمام این دانشگاهها 20 تاش در سطح کشور مورد اهمیت است و دو سه تاش در سطح بین المللی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل