دانشگاه تهران پس از چند روز سرگردانی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجازی این دانشگاه طی جلسه ای مشکل داوطلبان را حل کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، هیئت رئیسه دانشگاه تهران طی جلسه ای که عصر روز دوشنبه برگزار کرد درباره مشکل آزمون کارشناسی ارشد مجازی این دانشگاه تصمیم گیری کرد.
بر اساس آخرین مصوبات دانشگاه تهران، داوطلبانی که در این آزمون قبول شده اند می توانند یا نسبت به دریافت هزینه ثبت نام از دانشگاه اقدام کنند یا به پردیس قم دانشگاه منتقل شوند.
دانشگاه تهران تنها هزینه ثبت نام داوطلبانی را پس می دهد که در آزمون پذیرفته شده باشند.
دانشگاه تهران 21 بهمن ماه اقدام به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد مجازی کرد و قرار بود 30 بهمن نتایج این آزمون را اعلام کند اما اعلام نتایج منتفی و پذیرش در بسیاری از رشته ها لغو شد که به دنبال این موضوع، داوطلبان شرکت کننده در آزمون معترض شدند.
دلیل لغو پذیرش در دوره های مجازی کارشناسی ارشد به رغم برگزاری آزمون و شرکت حدود چهار هزار داوطلب در آن توسط دانشگاه تهران به حد نصاب نرسیدن ظرفیت ها اعلام شد این در حالی است که اختلاف در ظرفیت پذیرش از سوی دانشکده ها و اعلام همزمان ظرفیت دانشکده ها به سازمان سنجش برای آزمون ارشد سراسری این سازمان نیز برخی دلایل برای لغو پذیرش از سوی دانشگاه مطرح شده است.
داوطلبان آزمون دانشگاه تهران برای شرکت و ثبت نام در این آزمون مجاز بودند در سه رشته شرکت کنند. هزینه ثبت نام در هر رشته برابر 80 هزار تومان، در دو رشته 160 هزار تومان و در سه رشته 240 هزار تومان اعلام شده بود و داوطلبان برای ثبت نام باید این مبالغ را پرداخت می کردند.