بازدید 21771

گامبيا «مذهب تشيع» را مردود اعلام كرد!

کد خبر: ۱۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۸ 11 August 2008
در اقدامي عجيب و تحت فشار وهابيت، شوراي اسلامي گامبيا، با صدور اطلاعيه‌اي، مذهب تشيع را مردود اعلام كرد و از نهادهاي ديني و فرهنگي اين كشور خواست فعاليت شيعيان را متوقف نمايند.

به گزارش ابنا، «شوراي عالي اسلامي گامبيا» ـ كه وابسته به دولت اين كشور بوده و فعاليت‌هاي ديني مسلمانان اين كشور را تنظيم مي‌كند ـ‌ در اقدامي شگفت و با صدور بيانيه‌اي، خبري مذهب تشيع را مردود اعلام نموده و از همه نهادها و مراكز آموزشي و مؤسسات و بنيادهاي فرهنگي درخواست كرده است، جلوي نشر و گسترش مذهب شيعه را بگيرند و فعاليت شيعيان را متوقف كنند.
هماهنگ با اين بيانيه فشار نيروهاي امنيتي بر شهروندان شيعه اين كشور نيز رو به افزايش است.

گفتني است، به تازگي تحركات وهابيت در آفريقا، به ويژه در گامبيا، شدت يافته و اين اقدام نسنجيده شوراي اسلامي اين كشور نيز تحت تأثير اين تحركات صادر شده است. اين در حالي است كه حدود يك‌چهارم مسلمانان جهان در پنج قاره دنيا از مذهب اهل‌بيت (ع) پيروي مي‌كنند و «دانشگاه الازهر» ـ به عنوان رسمي‌ترين مرجع ديني اهل تسنن ـ مذهب تشيع را به عنوان مذهبي شرعي و اسلامي در كنار چهار مذهب اصلي اهل‌سنت به رسميت شناخته است.

گامبيا كشوري است در غرب آفريقا با جمعيتي بالغ بر يك ميليون و هشتصد هزار نفر كه 90 درصد آنان مسلمان هستند كه تا سال 1965 از مستعمرات بريتانيا بود.

عجيب اين كه با وجود اين اعمال فشار به شيعيان، همين چند روز پيش، «عمر اليوتوري»، وزير امور خارجه گامبيا براي دريافت تسهيلات از ايران، با مسئولان جمهوري اسلامي ديدار و گفت‌وگو کرد. اين ديدارها در تهران و با هدف بررسي دوباره شرايط دادن تسهيلات پانزده ميليون دلاري بانک کشاورزي به گامبيا برگزار شد و وزير امور خارجه اين كشور، نيز با اعلام قدرداني دولت اين کشور از واگذاري اين تسهيلات، ابراز اميدواري کرد: روابط دوجانبه بين دو کشور مسلمان گامبيا و جمهوري اسلامي ايران توسعه و ارتقا يابد!

اكنون كمترين انتظار از دولت گامبيا، اين است كه همسو با بقيه مسلمانان جهان، به مذهب اهل‌بيت (ع) احترام گذاشته، آزادي فعاليت‌هاي مذهبي آنان را تضمين كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل