بازدید 3431
پیش بینی هایی که غلط از آب درآمد

السد قدرتمند و الامارات غیرقابل باور

نگاهی به اولین بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حاوی نکات جالب توجه و قابل تاملی بود که بررسی آنها می تواند برای بازیهای آتی و بطور کلی فوتبال رو به افول ایران مثمر ثمر باشد... اول:السد قطر به هیچ وجه آن تیمی نبود که تا پیش از این از آن یاد می شد ، السد تیمی بسیار قدرتمند بود که بازیکنان طراز اولی از نیجریه ، ساحل عاج و... را در خود جای داده بود . بازیکنانی گرانقیمت و درجه یک .
کد خبر: ۱۵۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۸ 05 March 2011
تساوی استقلال در آزادی در مقابل قطریها بیشتر نشان دهنده قدرت حریف قطری بود تا ضعف استقلال .السدی ها نشان دادند که اگر یک سال پیش موفق شدند 4 گل به تیم ملی ایران بزنند ، این موضوع نه تنها با تکیه بر شانس رقم نخورده است بلکه حاصل برنامه ریزی و استراتژی بوده است که مطمئناً سالها بر روی آن تمرکز شده است ،

 برنامه ریزی که منجر به پیشرفت فوتبال در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس شده و فوتبال آنها را تا جایی پیش برده است که تیمهای باشگاهیشان تا رسیدن به یکی از قدرتهای منطقه جلو رفته و تیم ملیشان موفق می شود با4 گل تیم ملی ایران که روزی روزگاری قدرتمند ترین تیم منطقه بود رابدرقه کند.پیشرفت چشمگیری که حاصل تلاش مستمر و برنامه ریزی حرفه ای مسئولان فوتبالش بوده است . مسئولانی که با تکیه بر استراتژی از پیش تعیین شده ، در نهایت میزبانی جام جهانی را هم تقدیم ملتشان کرده اند.

بطور کلی باید گفت ، حضور السد آنچنان که در بازی اول نشان داد در گروه استقلال ، بر خلاف نظریات اولیه ، این گروه را به یکی از سخت ترین گروهها تبدیل کرده است ، چراکه پاختاکور هم یکی دیگر از تیمهای حاضر در این گروه است . پاختاکور نماینده ازبکستان ، کشوری که موفق شد تا چهار تیم پایانی جام ملتهای آسیا پیش برود !

بازیهای اول انجام شده در این گروه به وضوح نشان داد که پیش بینی های صورت گرفته قبل از آغاز بازیها نمی تواند چندان صحیح و قابل قبول باشد و موید این نکته است که رسانه ها و کارشناسان در دنیای امروز فوتبال و پیشرفت چشمگیر صورت گرفته در فوتبال منطقه به هیچ وجه نباید با تکیه بر اسامی و پیشینه تیمها اظهار نظر و پیش بینی نمایند چرا که سیستم فوتبال نوین دیگر به اسامی توجه چندانی ندارد...

دوم:ذوب آهن هم شرایطی مشابه با استقلال را تجربه کرد.الامارات برخلاف پیش بینی ها به هیچ وجه در مصاف با دیگر نماینده ایران حریف دست و پا بسته ای نبود و تا جایی پیش رفت که دروازه صدرنشین حال حاضر لیگ برتر ایران و نایب قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا را باز کرد و برای دقایقی از ذوب آهن پیش افتاد و توپ و میدان را به گونه ای در دست گرفت که نگرانی بابت شکست نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در مصاف با تیم دسته اولی امارات برای لحظاتی افکار فوتبالدوستان را به خود مشغول کرد.

ذوب آهن اگر چه در نهایت موفق شد پیروز میدان لقب بگیرد اما این بازی هم همچون بازی استقلال – السد نشان داد که پیش بینی های پیش از بازی چندان با واقعیت منطبق نبود و الامارات هم برخلاف تصور فراتر از انتظار ظاهر شد.
سوم:اگر بخواهیم باز هم همچون گذشته ، با تکیه بر اسامی قدیمی و پیشینه تیمها در مورد الهلال اظهار نظر کنیم باید بگوییم الهلال یکی از قدرتمند ترین تیمهای عربستان است . اما آنچه در بازی الهلال – سپاهان به چشم دیدیم آن نبود که انتظارش را داشتیم . الهلال اسم بزرگی دارد ، آنقدر بزرگ که حضورش در گروهی که سپاهان دیگر نماینده ایران هم در آن قرار دارد، این گروه را ملقب به گروه مرگ کرده بود ، اما بازی سپاهان – الهلال و همچنین نگاهی به عملکرد تیم ملی عربستان در جام ملتهای آسیا به روشنی بیانگر این موضوع بود که عربستان دیگر، همچون گذشته قدرت اول فوتبال اعراب نیست .

این بازی هم بار دیگر موید این نکته بود که در دنیای امروز که سرعت توسعه در تمامی امور و همچنین فوتبال به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست ، نباید که با تکیه بر اسامی اقدام به پیش بینی و اظهار نظرهایی کارشناسانه کرد . الهلال در حد و اندازه های الهلالی که از آن توقع می رفت ظاهر نشد و می توان گفت الاتحاد ، دیگر نماینده عربستان که حریف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شد به مراتب قدرتمند تر از الهلال ظاهر شد و این در حالی بود که تصورات پیش از شروع مسابقات عکس این موضوع بود اما الاتحاد با قدرت قدم به میدان مسابقه گذاشت و در نهایت هم با 3 گل سرخپوشان پرسپولیس را شکست داد ....

چهارم:سپاهان در حالی در لانه زنبور موفق به شکست حریف نامی عربستانی خود شد که هر دو گلش توسط بازیکنان خارجیش به ثمر رسید ، از سه بازیکن خارجی سپاهان ، توره و جانواریو موفق شدند که در این بازی حساس برای تیمشان گلزنی کنند و یانوش ، بازیکن سوم هم به گونه ای ظاهر شد که در نهایت همگان بر این اعتقاد باشند که او سهم بسزایی در این پیروزی داشته است . به الهلال هم که نگاه می کنیم ، همین وضعیت را مشاهده می کنیم . گل آنها نیز توسط مهاجم ملی پوش سوئدیشان رقم خورد ، بازیکنی که از نظر فنی یک سرو گردن از بقیه بالاتر بود . حتی گل السد را هم در مصاف با استقلال، بازیکن خارجی آنها به ثمر رساند و نه یک بازیکن قطری!

 در واقع باید گفت روز اول لیگ قهرمانان آسیا ، روز بازیکنان خارجی بود ، خارجیهایی که بسیاری از فوتبالیستهای وطنی معتقدند که حضورشان جای آنها را تنگ کرده است ! اما همین بازیکنان خارجی در فوتبال ایران و آسیا نشان دادند که حذفشان نه تنها عایدی برای فوتبال نخواهد داشت بلکه موجبات تضعیف تیمها را هم فراهم خواهد کرد مگر اینکه روزی برسد که بازیکنان داخلی بتوانند به گونه ای پیش بروند که خود را هم طراز توره، جانواریو، کرار، هوار محمد،....کنند اگر آن روز فرا برسد مطمئناً همه تیمها ترجیح می دهند بازیکنان درجه یک داخلی را جانشین خارجیهایی کنند که امروز عرصه را بر بازیکنان داخلی تنگ کرده اند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی