بازدید 23874
خبر به همراه فیلم:

اختلالات در اینترنت کشور؛ مگر کاربران نمونه آزمایشگاهی هستند؟!

از چند روز گذشته نیز مجددا به علت سوء مدیریت و تلاش برای آزمودن سیستم های فیلترینگ کشور ، اشکالات و اختلالات موجود در اینترنت به اوج خود رسیده و در وضعیتی بی سابقه ، عجیب و تامل برانگیز ، کاربران با کلیک بر روی لینک های سایت های فیلترنشده ایرانی به سایت های اپل و گوگل برای جستجوی کلمه های Ketab aval یا Kasra و غیره هدایت می شدند!همچنین اختلال قدیمی باز نشدن یک سایت از بعضی از ISP ها یا مناطق جغرافیایی کشور نیز تشدید شده است ،به طوری که...
کد خبر: ۱۵۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶ 02 March 2011

هر چند که مدت های مدیدی است که نظام اینرنتی کشور ، به سیستمی کاربر آزار تبدیل شده و کاربران ایرانی هم آن را به هر نحو ممکن تحمل می کنند ، اما در هفته های اخیر ، این وضعیت ، بغرنج تر شده است به گونه ای که بسیاری از سایت ها ، در زمان های متعددی از 24 ساعت شبانه روز ، در نقاط مختلف کشور بدون هیچ توضیحی از دسترس کاربران خارج می شوند و بدون هیچ شرحی باز می گردند و این چرخه همچنان ادامه دارد و این در حالی است که نه بخش های فنی و سرورهای این سایت ها مشکل دارند و نه اشکال از ISP هاست، بلکه مشکل، از دست کاری هایی است که در "زیرساخت" صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار تابناک اجتماعی، نکته تاسف برانگیز اینجاست که آقایان و احتمالا بانوان مسئولان ، نه تنها در این باره توضیحی نمی دهند و عذری نمی طلبند، بلکه از بیخ و بن ، وجود هر گونه اشکال و اختلال را هم تکذیب می کنند تا نمکی بر زخم های جامعه کاربران چند میلیونی اینترنت پاشیده باشند!

از چند روز گذشته نیز مجددا به علت سوء مدیریت و تلاش برای آزمودن سیستم های فیلترینگ کشور ، اشکالات و اختلالات موجود در اینترنت به اوج خود رسیده و در وضعیتی بی سابقه ، عجیب و تامل برانگیز ، کاربران با کلیک بر روی لینک های سایت های فیلترنشده ایرانی به سایت های اپل و گوگل برای جستجوی کلمه های Ketab aval یا Kasra و غیره هدایت می شدند!

دانلود فیلم

همچنین اختلال قدیمی باز نشدن یک سایت از بعضی از ISP ها یا مناطق جغرافیایی کشور نیز تشدید شده است ،به طوری که بنابر گزارش های مختلف کاربران ، ISPهای ایرانسل ، شاتل ، پارس آنلاین و داتک با بیشترین سطح اختلال مواجه بودند و پیگیری های صورت گرفته از ISP ها به پاسخ همیشگی یعنی" اختلال فیبر نوری در زیر ساخت " منتهی می شد.


هر چند مسوولان همچنان در صدد انکار و تکذیب موضوعی هستند که برای میلیون ها کاربر اتفاق افتاده ، اما از نظر فنی هم نتایج به دست آمده از Trace مسیر ارتباطی در لینکهای با اختلال بیشتر بوضوح نشان می دهد که ارتباط در یکی از IP های رنج 78.38.244.0 الی 255 دچار اختلال می گردد.




حال این سوالات جدی مطرح است که چرا کل کشور تبدیل به محل آزمایش مسئولان شده است و تا به کی جامعه میلیونی کاربران اینترنت باید به عنوان نمونه آزمایشگاهی هزینه آزمایشها و ابداعات! صورت گرفته در فیلترینگ کشور را بدهند؟ چرا بعضی از مسوولان هیج احترامی برای میلیون ها کاربر اینترنتی قائل نیستند و هر رفتاری که دوست داشته باشند با آنها می کنند؟ در فضای حساس کنونی اقدامات سلیقه ای و ناشیانه اینچنینی را چگونه باید تفسیر کرد؟ چرا در صورت ضرورت تغییرات ، آزمایش های خود را مقیاس کوچکتر آزمایش نمی کنند و کل اینترنت مملکت را دچار اختلال می کنند؟

اساساً چه کسی در مملکت پاسخگوی این مسایل است و آیا مسولین حقوقی را برای کاربران اینترنت قایل هستند؟ کسب رضایت عموم کاربران اینترنت که به دنبال استفاده درست از اینترنت هستند مهم تر است یا توجیه هزینه های فیلترینگ ناشیانه ؟ آیا این قبیل ناشی کاری ها ، خود مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و تضییع حقوق شهروندی و ایجاد بد بینی به ویژه بین جوانان و قشر تحصیل کرده نیست؟

و سرانجام این که نقش نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و به طور کل قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در این میان چیست و آیا وقت آن نرسیده که در این عرصه نیز ورود پیدا کنند و فکری به حال حقوق میلیون ها ایرانی نمایند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸۶
کو گوش شنوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
به خدا اعصابم ديگه خورد شده
توي ياهو ميل داشتم ديونه ميشدم
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
والله و به خدا من دانشگاه مجازی درس میخوانم . و چند روز بود اینترنت دچار مشکل شده بود . و 3 غیبت خوردم . آخه کی پاسخگوست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
متاسفانه تنها چیزی که فعلا توو کشور ما نیست پاسخگویی است. ازشون بپرسید هزار تا ادعا دارند توو عمل چی؟
به نظر من مجلسی ها این همه که به وزیر راه و نیرو گیر میدن یکصدمش به وزیر فناوری و ارتباطات گیر میدادند بد نبود .
خداوند انصاف دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
ربطی به وزیر فناوری اطلاعات نداره عزیزم
مهدی راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
ای آقا دلت خوشه!!!!!!
من که فکر نمی کنم 90% نمایندگان مجلس آشنایی کافی با اینترنت داشته باشند!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
شما مطمئنید کار دست مخابرات است
آه خدای من...بالاخره یکی پیدا شد حرف حق بزنه
اين مشكل كه دليلش كاملا واضحه!!
یعنی دلیل اصلی آن را نمیدانی ؟
این قضیه ی ISP ها رو خوب گفتی. دقیقا همینطوره.حیف که کسی اهمیت نمیده.
خودشون آمار اعلام کردن 32 میلیون کاربر
اینترنت داریم
این 32 میلیون آدم نیستن که هر روز یه بلا سر اینترنت میارین
من الان سرعت 256 گرفتم اما درواقع 128 هم نیست
به خدا این پولی که میگیرین حرامهههههه
این اختلالی که بوجود میارین به خدا ظلمه و بالاخره به خاطر حق خوری باید جواب پس بدین
تابناک مثل اینکه تنت میخاره!! می خوایی فیلتر شی؟
بجای اینکه با سرهم کردن چند سرور بزرگ خود را جزو کشورهای تولید کننده ابر کامپیوتر بدانیم بهتر است مشکل اینترنت را بر طرف کنیم که حتی از افغانستان و برکینافاسو هم عقب تریم آخر ادعا و خالی بندی تا کی؟؟؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
شما هر موقع در مورد ابررایانه چیزی دونستی بعدا بیا حرف بزن! چرا بیخودی مسائل رو با هم قاطی می کنی!!؟
اه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه اخوی ی !!!!!!
نگران نباشيد بزودي يك مسئول مخابراتي هرگونه اختلال در اينترنت طي روزهاي اخير راتكذيب ميكند
خوب شد یکی پیدا شد که به موضوع بپردازد در خیلی جاها اینترنت با سرعت بالا از حقوق اولیه محسوب می شه اما در اینجا استفاده صحیح از اینترنت تبدیل به شکنجه شده
بابا ما سرعت بالا ازتون نخواستیم. شما قطعو وصلش نکنید ما سرعت بالا نمیخوایم
اين همه هزينه جهت زير ساخت شبكه ديتا كشور شده است و سپس اين شبكه صرفا بيك اسباب بازي و خيمه شب بازي از سيستمها و شبكه هاي ديتاي رايج در جهان بيشتر شباهت دارد
بیچاره دانشجویان دانشگاه های مجازی که ...
مگر قرار است کسی پاسخگو باشد ؟ تازه ادعا می کنیم که در های تحقیق به روی دانشجویان باز است .
بیچاره مردم . اونوقت می خواهیم دورکاری هم داشته باشیم . ای خدا...
همين صفحه رو چند بار refresh كردم تا باز شد. پولي كه براي اينترنت ميگيريد به حق نيست.
متاسفانه اكثرسايت هاي فني كه بخصوص درصنايع براي متخصصين مملكت استفاده ازشان ازضروريات است وبسياري از معضلات صنايع نفت وگاز وپتروشيمي را مي توانيم با كمك آنها حل كنيم وازتجارب ذيقيمت ديگران استفاده نماييم رافيلتر كرده اند واين يعني تحريم سرخود يارسيدن به خودكفايي درتحريم ها!!!.
خود مجلس با لايجه افزايش سرعت اينترنت از 128 به 512 موافقت نكردند. گفتند از سرشون هم زيادي است. منبع: سايت عصر ايران
تاوان هزینه های وارده بر مردم را کی متقبل میشود ، آیا این حق الناس نیست !؟
آفرین تابناک
پاسخ ها
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
آفرین منم موافقم ولی پیگیری رسانه ای می خواد نه فقط یه مقاله
بنظر می رشد اگر اینترنت رسما تعطیل شود بهتر است تا اینکه دائما قطع و وصل و مختل باشد. لاقل تکلیف روشن است.
خدا از سر تقصیراتشون نگذره.دلمون خوشه برای وطنمون داریم تلاش می کنیم.شهید دادیم و به کوری چشم دشمنان بازم میدیم پای نظام و انقلاب هم ایستادیم ولی مسئولینی هستند که در حق این مردم دارن ظلم میکنن.حق و حقوق بخوره تو سر من کاربر اینترنت.آزارمون ندن.چرا فیلترینگ رو در مقیاسهای کوچر تست نمی کنن تا اینهمه بدبینی ایجاد نشه.بابا بخ خدا اینا ظلمه در حق مردم حق الناسه.فردای قیامتی هم هست.
همش تفصیر آمریکا و اسرائیل است . . .
راستی تقصیر قذاقی هم هست
راستی تقسیر کره خاک بر سر هم هست.اگه اون به کاربراش اینترنت پر سرعت نده بعد ما اینجوری داد و قال راه نمیندازیم
چی اینترنت؟! این چی چیه؟ به گفته وزیر سابق، مردم ما نیازی به اینترنت ندارند، حداکثر 56 کیلو بیت کافیه؟
واقعا بااین اختلالات اعصاب کاربر به هم میریزد باتکذیب کردن نمک لای زخم میریزند.ازتمامی مسئولان ذیربط میخواهیم بطورجدوقاطع پیگیرحل این مشکل باشند دلایل این قطعی ها ومسببین آن رابطورشفاف به مردم اعلام کنند.
مگه باید به شما هم جواب بدن؟ همین که هست .ایمیل فوری داری،تحقیق داری، کار داری هرچی فعلا" تعطیل
مشکل این چیزا نیست. ما رو در تمامی عرصه ها عادت دادن که همیشه یه سیستم فیلترینگ پیش روی ما باشه و ما رو کنترل بکنه و چیز هایی رو که خودمون حالیمون نیست و برامون بده ازش دور باشیم.
هرکس به طریقی دل ما میشکند بیگانه جدا دوست جدا میشکند

بی گانه اگر میشکند حرفی نیست از دوست بپرسید چرا می شکند
تابناک ازت ممنونیم که چنین مطلبی رو نوشتی!
هرچند که بی فایده بوده و هست و خواهد بود ولی حداقل متوجه میشن که مردم متوجه هستند فقط دیگه عادت کردیم به این بی مسئولیتی ها!
کمی معرفت و شعور باشد دیگر این مسائل برای اینترنت ایران پیش نخواهد آمد.
صبانت برای منطقع کوثر قزوین 1 هفته مشکل داشت همش می گفت مشکل از مخابراته آیا کسی خسارت این یک هفته از قرار داد 4 هفته ای رو میده؟
من باید به کی شکایت کنم که بررسی کنه؟
با تفکرات عصر حجری و استخدام یک پدیده مدرن (فیلترینگ)؛ اخذ نتایج شگفتی آور بعید نیست. امیدوارم از طریق صادرات نرم افزار فیلترینگ بومی به چند کشور خاص که به این ابزار نیاز دارند؛ در آمد سرشاری نصیب حضرات شده و کاربران داخلی را ول کنند.
آقا كي مي فهمه. من دو هفته است تا ساعت 12 ظهر مي توانم در سايت بانكها وارد شوم و پرداخت اينترنتي كنم و يا پست الكترونيك ياهو و جي ميل را ببينم و بعد از اين ساعت و تا نيمه شب وارد نمي شود. بارها به ISP زنگ زدم مي گويند مشكل مربوط به فيلترينگ سايتهاي https مي باشد و از دست ما كاري بر نمي آيد. اخه خدا را خوش نمي آيد. مثلا در كشور اسلامي زندگي مي كنم. وا... ملت گرفتار هستند مردم آزاري نكنيد.............
همه مشکل ما این هست که عده ای نمی خواهند قانون را رعایت کنن و می خواهند سلیقه ای هر چیزی که به سودشان هست را انجام بدهند.
isp ها بصورت راندمی بعضی سایت ها را باز نمی کنن..همین سایت تابناک که سرورهای قوی داخل ایران داره و هیچ مشکلی نداشته الان برای من بسیار به سختی باز شد ...
سایت یاهو یا گروه یاهوی که دارم در بسیاری موارد باز نشده و مجبور شدم از پروکسی استفاده کنم
سوال بنده از عزیزانی که اینکار را می کنن این هست ... آیا این کار شما نارضایتی سایت های مفیدی که صادقانه فعالیت می کنند و دوست دارن پیشرفت کنن را نخواهد داشت ؟
آیا فیلترینگ بی مورد باعث دشمنی سایت های دوست نخواهد شد ؟

اگر امروز قانون شکنی کنیم فردا قانون شکنی خود قانون خواهد شد
مرده شور وزارت ارتباطات با این اینترنت مسخرشون رو ببرن-وضع اینترنت مملکت وقاحت داره-
تابناک، مثل اینکه حوس کردی فیلترت کنن.

بابا برو نون ماستتو بخور بزار بقیه هم بخورن !!!
تقصیر ما مسولین it شرکت ها چیه که باید دائما اعلام اختلال به کاربران و مدیران کنیم.
یک سری سایت ها که از طرف خارجی ها برای ایرانی ها فیلتر می شن مثل sourceforge یک سری هم که از طرف خودمان فیلتر می شن ما دانشجوها به خدا موندیم چیکار کنیم فقط مونده سایت دانشگاهمون رو فیلتر کنن
بابا به خدا کار من از طریق اینترنته اگه ایمیلم قطع بشه فلج می شم متاسفانه کسی اهمیت نمیده
این چهارتا کامنت رو گذاشتید که بگید مثلا نظر مردم برای شما مهمه ؟
این چند روز که خوب شناختیمت تابناک...
مگر قانونی هم وجود دارد آقای محترم یا کسی تابع قانون هم در کشور ما هست
روز دوشنبه ده ها هزار نفر از کاربران سرويس ای ميل گوگل متوجه شدند که تمام ای ميل ها و فهرست نشانی و آدرس تماس آنها روی اين شبکه ناپديد شده است. شرکت گوگل دوشنبه شب در پيامی روی وبلاگ خود ضمن عذرخواهی به خاطر اين اختلال اعلام کرد که در حال جستجو و پيدا کردن تمام اين ای ميل هاست.
اي كاش لااقل مسئولان ايراني هم از كاربران در ايران يه عذر خواهي خشك و خالي ميكردند
چه عجب
یه خبری شد که اینترنت یه مشکلی داره
ما فکر میکردیم ایراد از گیرنده است!
حرف دلمون رو زدید بخدا اعصابمون بهم ریخته
هر سرفه ای هر عطسه ای بیگانه میکنه اینترنت مختل میشه اینها نمیفهمند خیلی ها درامدشون و کارشون از اینترنت هست!!!
خواهشا از اینگونه مطالب زیاد بنویسید چرا که چند ساله صدایمان به گوش مسئولین نمیرسد
سرعت اینترنت در کشور کره جنوبی دقیقا صد برابر ایرانه"متاسفانه توی این سالها هیچ تلاشی جهت ارتقا نشده" امیدوارم مسولین یه ذره به کاربرها فکر کنن
تابناک جونم در راستای گوشمالی دادن شما به دلیل (ببخشید) زبان درازی از ساعت 14 الی 17 در عرب تهران از دسترس خارج بودی .
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
سلام دوست عزیز
ما سرعت با لاتر نخواستیم همین 512 ای که میدن رو به قیمتش بدن و همچنین اینقدر مثل 64 سرعتش رو تو شبانه روز کم نکنن و تو قرار داد های ADSL بگردین یه خط هم در مورد مصرف کننده چیزی نگفته و........
مثل اینکه تنت می خاره تابناک جون؟
هنوز ارزش واقعی اینتر نت را نمیدانند فکر میکنند وسیله سرگرمیه .دشمن دانا به از نادان دوست.
تا وقتی که در کشور توافقنامه های سطح خدمات نهادینه نشده و از لحاظ حقوقی قابل پیگیری نشوند وضعیت همین است و بدتر هم می شود.
آقایون پس چی خیال کردین..! بیش از نمونه آزمایشگاهی هستیم..؟!
واقعا واسه مسئولین متاسفم
از نمایندگان خواهش می کنم این وزیر اختلالات را استیضاح کنن
بابا گندشا در اوردین دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
وزیر اختلالات! اسم خوبیه.
بیچاره ISP ها که مخابرات پدرشون رو در اورده و بیشترشون رو ورشکسته کرده
احسنت! بالاخره یه چیز خوب خوندیم تو این تابناک
تابناك جون شما خوابي يا خودتو به خواب زدي!؟ مگه نفهميدي لنگر هوشمند اختراع شده در مواقع خاص ميخوره با كابل فيبر نوري خليج فارس اونوقت اين مشكلات بوجود مياد!! اگه دليلشو نميدوني يه زنگ بزن بهت بگم!
ای کاش بجای این همه فیلتر کمی فرهنگ سازی میکردند
آخه سرعت 128 چی هست که فیلترش هم میکنن ..!!!
آقا یکی پیگیری درست و حسابی بکنه این قضیه رو لطفا فقط به این خبر اکتفا نکنید
خدا لعنت کنه هرکی تو این مملکت دروغ میگه و اشتباهات و خراب‌کاری‌هاشو انکار می‌کنه.
مردم ما تشنه یک عذرخواهی ساده هستند که در طول تاریخ یک بار هم از مسئولین مخابرات و بسیاری از سازمان‌های دیگه نشنیده‌اند!!
واقعا" که گندشو درآوردن.هر روز هر روز اختلال.از صدا سیمایی ها میخوای برن در این رایطه گزارش بگیرن(چندین بار براشون که ادعای پیگیری پیامکها رو دارن اس ام اس میدیم) هیچ تحرکی صورت نمیگیره.حالا جلب اینه که یکهخفته بعد اینکه اوضاع تقریبا" متعادل شد میرن گزارش میگیرن وزیر هم میگه نه ما که اصلا" مشکل نداریم!!!!!!!!!
چرا دو روزه سایت solarwinds.com که سایت تخصصی شبکه می باشد دیگه باز نمیشه(فیلتر هم نیست) . من باید وی پی ان بزنم به امریکا بعد بازش کنم . .شماها چتونه
سایت livescore.com که نتایج زنده فوتبال رو میزنه برا من که WIMAX ایرانسل دارم فیلتره، چرا؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ما کلی پول خرج کردیم یک سایت با فرمت " فلش " برای شرکت طراحی و راه اندازی کردیم
الان کاری کرده اند که سایت هائی که با برنامه فلش هستند مطلقا باز نمیشوند (کار وسرمایه ما بر بادست فعلا !)
فریاد خواهی از این کارهای ناروا را به کجا باید برد؟ نارواااااااست
برا کی می گی تابناک !!!!
من میگم این اینترنت رو تعطیل کنند بفهمیم اینم ندارم الکی علاف نشیم
آقا كي ميگه اينترنت مشكل داره ؟! من كه تا الان چند ماهيه شايدم چند ساليه اصلا قطعي نداشتم ! يه خط 256 دارم كه از 1024 هم سرعتش بيشتره !!! اينا همش شايعه از طرف دشمنانه !!
نمي دانم مردم تا به كي بايد تاوان بي مسئوليتي و عدم تصميم گيري صحيح مسئولين دولتي را بپردازند؟؟!!!!!!
تابناكيها ترا به خدا شما به مسئولين بگين. ما كه هر چي به اين ايميلشون فرستاديم ترتيب اثر ندادن كه چرا سايت livescore فيلتره. يك صفحه مشكي كه فقط نتايج فوتبال را به صورت همزمان مي زنه.
وقتی مسولین این جوری هستند معلومه غیر مسولین چه برخوردی با حقوق مصرف کننده دارند ، تضییع حق مشتری خیلی عادی به صورت گسترده توسط خیلی از سرویس دهندگان اینترنت که متاسفانه خیلی هم اسم و رسم دارند صورت می گیرد و اب از اب تکان نمی خورد ، خوب با این اخبار معلومه که مشکل از کجا سرچشمه می گیره
یک هفته هست دارم یک فایل 1گیگی رو میذارم توی سرورم
هر روز قطع شدم...!
هر روز
هر ساعت
گفتم بجوای استفاده از این مصیبت بشینم با سیستمم ور برم بهتره حداقل اعصابم بهم نمیریزه...!
بفرما کرایسیس 2 :دی
این که چیزی نیست
من 512 اکو گرفتم سرعت دانلود مواقعی که پولیه و از ترافیک کم میشه سرعت دانلود رو 60 الی 80 هست
اما 1 تا 7 صبح دقیقا 1:1 دقیقه تا 7:1 دقیقه که رایگان هست سرعت به 3kbps و 7kbps میرسه و حتی یه سایت هم به زور باز میشه

اما وقتی میپرسی پرا اینجوریه میندازه گردن مخابرات
چرا اینجورین اینا ؟ خودشون سرعت رو میارن پائین و ....
آقایون و خانمها چرا بیخودی مغلطه می کنید؟ تمام این چیزایی که شما میگین نیست. فقط یه مشکل وجود داره اونم اینه که کابلها توی خلیج فارس و دریای عمان توسط کوسه ها خورده شده. تمام والسلام.
راستی نگفتید لیلی زن بود یا مرد ؟
نه اصلا در حد نمونه آزمایشگاهی هم نیستند ؟
مگر هستند؟!!!!!!!!
آقایون مسئول ! فضای باز اینترنت باعث بالا رفتن فرهنگ و دانش مردم است ، لطفا آن را محدود نفرمایید!!
داداش نترسیدین این انتقادوکردین ازشمابعیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما ازتباطمون را با خونه که اینترنتی بود از دست دادیم.
فقط سرعت اینترنت تو گامبیا از ایران کمتره، حتی تو افغانستان هم سزعت از اینجا بالاتره
چند وقت پیش رفتم از شرکت های خصوصی اشتراک اینترنت بگیرم بعد از هفت روز گفتن خط تلفن تون فیبر نوری ست و باید از مخابرات اینترنت بگیرید بعد رفتم مخابرات گفتن فقط 128 میدیم
خدا بهم رحم کرد ی بابایی گفت سرعت واقعی مخابرات تقسیم بر هشت میشه یعنی 128/8=16
حالا شما حساب کنین با این وضعیت اینترنت این سرعت به همون دیال اپ خودمون میرسه
با تمام این حرفها بالاخره اگه توی این دنیا نباشه توی اون دنیا باید جواب بدن
ای بابا
مجلسی های ما فقط بلدن امضاء استیضاح بدن و پس بگیرن کجا بلدن جویای این مسئله بشن ؟ مخابرات هم که اصلا ککش نمیگزه چون خصوصی شده !!! قبلش هم همینجوری بود
با ISP خا قرارداد SLA (قرارداد سطح کیفیت) دارند که اگر اینترنت کند بود یا قطع بهشون خسارت پرداخت بشه . ISP ما در سال 15 میلیون به مخابرات بابت پهنای باند پول میده ولی در سال یک ریال هم از این بابت کسر نمیشه در صورتیکه حداقل در سال 10 درصد افت کیفیت و قطعی داریم ؟
این پول حلاله ؟پول خدماتی را که نمیدهند دارند میگیرن
سرمونو الکی درد نیاریم . دستمون به جایی بند نیست
مسئولين اين همه فيلترينگ گذاشتن چه نتيجه اي داشت ؟
به فكر بالا بردن سرعتش باشيد
اگه همين جوري پيش بريم تو سرعت اينترنت ركوردار گينس ميشيم !
مشکل آنچنان خاصی رو نگفتی تابناک...
دیگه حداقل واسه ماها یه چیز عادی شده این موضوع.

حالا بازم اگه اینترنت با قطعی مواجه شه به نظرم بهتره تا اینکه یکی مثل ماها پول 128 رو بده ولی سرعتش از 30 بیشتر نره!
با روان آدم بازی میکنن خدایی...
هاهاها! نگران در آمد تبلیغاتت هستی که کم شده؟:D
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار