بازدید 20034
پس از یک هفته سکوت؛

آمریکا و اتحادیه اروپا در اندیشه حمله نظامی به لیبی

وی تأکید کرد: هدف اعزام نیرو به لیبی، حفظ منافع اروپا در این کشور و انتقال اتباع اروپایی از لیبی است و نیروهای نظامی در امور دیگری دخالت نخواهند کرد، افزون بر این که ناتو نگران هدف قرار گرفتن نیروهای خود در لیبی توسط نظامیان هوادار «قذافی» نیز هست و این موضوع مشکل اصلی ناتو به شمار می رود.
کد خبر: ۱۵۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۹ 24 February 2011
سرویس بین الملل ـ یک مقام بلندپایه پنتاگون به «سی.ان.ان» گفت: آمریکا برای فرستادن نیرو به لیبی برای کمک به مردم و جلوگیری از کشتار جمعی مردم آماده می شود!

به گزارش «تابناک»، این مقام بلندپایه که تمایلی به افشای نام خود نداشت، افزود: اکنون تنها به گزینه نظامی می اندیشیم، زیرا وضعیت لیبی، نشان می دهد که دیپلماسی راه به جایی نمی برد.

وی افزود: اکنون باید رئیس جمهور تصمیم نهایی را صادر کند، زیرا آمریکایی های ساکن لیبی و همچنین منافع آمریکا در لیبی در معرض خطر هستند و مردم لیبی نیز دچار نسل کشی شده اند.
 
موضع گیری این مقام آمریکایی، در حالی صورت می گیرد که واشنگتن پس از یک هفته خونریزی وحشیانه «قذافی» در برابر وی موضع گرفته و خواهان توقف این اقدامات شد.

«سی.ان.ان» می افزاید: تا کنون دستور فرستادن نیروی نظامی به لیبی صادر نشده، زیرا برخی مقامات پنتاگون بر این باورند، چنانچه نیروی نظامی به لیبی رهسپار شود، «قذافی» حوزه جنگ با مردم را گسترش خواهد و به بهانه دخالت نیروهای خارجی به سرکوب شدیدتر مردم خواهد پرداخت.

در همین حال، «رویترز» نیز نوشت: اتحادیه اروپایی در حال بررسی امکان اعزام نیرو به لیبی است.

«ویلیام هیگ»، وزیر دفاع انگلیس نیز گفت: با مقامات ناتو گفت وگوهایی کرده ایم و شیوه های فرستادن نیروی نظامی به لیبی را بررسی کرده ایم.

وی تأکید کرد: هدف اعزام نیرو به لیبی، حفظ منافع اروپا در این کشور و انتقال اتباع اروپایی از لیبی است و نیروهای نظامی در امور دیگری دخالت نخواهند کرد، افزون بر اینکه ناتو نگران هدف قرار گرفتن نیروهای خود در لیبی به دست نظامیان هوادار «قذافی» نیز هست و این موضوع مشکل اصلی ناتو به شمار می رود.

همچنین «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس نیز گفت: باید هر چه سریعتر شهروندان اروپا از لیبی بیرون روند، زیرا همه ارتباطات این افراد با خانواده هایشان قطع شده است.
 
اما در همین حال، یک سیاستمدار لیبیایی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت هایی که «قذافی» در حق مردم مرتکب می شود، خاطرنشان کرد: ملت لیبی با دخالت نظامی بین المللی در این کشور موافق نیست، زیرا خود به تنهایی می تواند علیه «قذافی» به پیروزی برسد.

«محمد فایز جبریل»، از سیاستمداران مخالف دولت لیبی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: قذافی وارد فاز اجرای تهدیدهای خود شده و برای این کار، مزدورانی را از چاد و دیگر کشورهای آفریقایی اجیر کرده و آنها را به شهرهای گوناگون لیبی آورده است.
 
وی از «ادریس دبی»، رییس جمهور چاد، خواست تا جلوی مزدور گیری «قذافی» از این کشور را بگیرد و در این زمینه، مسئولیت پذیرانه عمل کند تا امکان برقراری روابط بهتر میان دو کشور در آینده فراهم شود.
 
جبریل سپس با انتقاد از سکوت کشورهای عربی در قبال آنچه در لیبی رخ می دهد، گفت: آنها برای متوقف کردن جنایت های این جلاد در حق ملت لیبی، هیچ کاری نمی کنند.
 
وی افزود: جامعه جهانی، ناچار خواهد شد، اقداماتی جدی در قبال رخدادهای لیبی و جنایات رژیم حاکم بر این کشور انجام دهد و آن گاه هر گونه پشتیبانی از قذافی و عواملش را ممنوع و آنها را به طور روشنی محکوم کرده، به دادگاه های جنایی تحویل دهد.
 
این سیاستمدار لیبیایی خاطرنشان کرد: ملت لیبی هیچ گونه دخالت نظامی خارجی در این کشور را نمی پذیرد، زیرا انقلابیون قادر به محقق ساختن پیروزی ضد قذافی هستند.
 
جبریل در پایان سخنرانی اخیر «قذافی» را سست ترین سخنرانی وی در تاریخ 42 ساله حکومتش بر لیبی ارزیابی کرد و گفت: او از سیاست سرکوب و کشتار ملت بهره برد و برای همین، باید او را رییس باندی جنایتکار دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۸
دخالت نظامی باید در کشور این رهبر دیوانه جهت جلوگیری از قتل عام صورت بگیرد..اما نه به این صورت...بلکه توسط نیروهای سازمان ملل و چند ملیتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
دخالت برای نفت لیبی است عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
مگر تا به حال سازمان ملل به جز چند کشور منافع کس دیگری را هم در نظر داشته؟ سازمان ملل و جامعه بین الملل فعلا یعنی چند کشور
علامت تعجب که در خط دوم گذاشتید چه معنی میده؟ پس می خواهید دست روی دست بذارن و فقط محکوم کنند تا آن مردک دیوانه هر جنایتی خواست بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
یعنی چی؟!
الان در میان انقلاب های در حال وقوع عربی انقلاب لیبی بالاترین گرایشات مذهبی را دارد.اگر ارسال نیرو می کنند به خاطر احتراز از این خطر است وگرنه هیچ گربه ای در راه خدا موش نمی گیرد.(اونم کربه ای مثل ناتو و آمریکا!!!)
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
خودتون و خودمون خوب میدونید و میدونیم که دلیل لشگرکشیش چیه.فقط کافیه نسل کشی رواندا رو به یاد بیارین که ککشونم نگزید!ولی متاسفانه شما از روشنفکری فقط ژستش رو بلدین و بس:)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
علامت تعجب در خط دوم برای اینه که سران آمریکا تا همین دیروز حتی حاضر نبودن این کشتار رو محکوم کنن ولی امروز دم از حمله نظامی میزنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
چرا جلوی نسل کشی 60 ساله اسرائیل رو نمیگیرن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
علامت تعجب یعنی اینکه آمریکا ودلسوزی؟
علی عبادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
ناشناس جن، برای اونا نفت از خون جهان سومی ها مهم تره
واقعا فکر کردی برای اونا مهم ما باشیم یا نباشیم؟!
آمریکا خیلی رگ حقوق بشرش باد کرده لشگر کشی کنه به فلسطین و جلوی نسل کشی 60 ساله رژیم فاشیست اسرائیل رو بگیره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
منفی در ایجا نشانه بی غیرتی
بله طبق معمول نیروهای از جان گذشته ی آمریکایی برای کمک به مردم میاند و بعد از اینکه طی چند روز قذافی سرنگون شد ..... یه 10 سالی طول میشکه تا امریکایی ها برند (اگر برند!)
جلوگیری از کشتار مردم نه جلوگیری از بمباران چاه های نفت و در نتیجه گران شدن نفت خام!!
آمریکا داره برای بدست آوردن نفت تلاش می کنه اما قبل از رسیدن به هدفش چیزی از آمریکا باقی نخواهد ماند، چون داره تجربهء شوروی رو تکرار می کنه
آمریکا کشش جنگ دیگه رو نداره، فقط هارت و پارت می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
لعنت بر آمریکایی پرستها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
واقع بینی ربطی به علاقه یا تنفر به آمریکا ندارد
آفرین آمریکا، خودت داری خودت رو نابود می کنی!
تابناک! من طرفدار امریکا و اتحادیه اروپا نیستم ولی تو خودت هم فهمیدی چی نوشتی؟ واقعا لیبی وارد بحران عجیبی شده است و برای اینکه به مردم آن کشور کمک شود باید دقیق عمل کرد. این قذافی دیوانه واقعی است و دست کمی از هیتلر ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
تاریخ را نگاه کنی می فهمی این همه کشتار فقط برای منافع غرب کی شما جوانا از ظاهر بینی خارج میشید
اینم دموکراسی به شیوه غرب! تا زمانی که منافع ما در خطر نیست جون مردم یعنی کشک! و اگر دیگه دیدیم داریم تابلو میشیم و منافعمون در خطره حمله نظامی برای ایجاد دموکراسی در لیبی! این یعنی دموکراسی به شیوه کشک!!!
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
من از طرف منفی دهنده های عاشق ابرقدرتها از شما مهدی عزیز عذر میخوام.به هرحال خیلی ها کشکو دوست دارن:)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
اونایی که رای منفی دادن یکم فکر کنند چرا امریکا تو این 40 سال با این دیوانه کاری نداشته مگر قبلا لیبی مهد دموکراسی بود
حالا تو چت شده تابناک ؟نگران داداش سرهنگت شدی یا پشتت از چیز دیگه به لرزه افتاده؟ظلم رفتنیه اونم با خفت و خواری
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
اصلاح طلبم ولی نه از نوع سبز.ترجیحم میدم خودی برمن حکومت کنه تا بیگانه:)
این ..فقط به فکر منافع خود هستند اگر 1000 نفر نیرو بفرستند برای جلوگیری از سقوط قذافی و غارت اموال با ارزش کشور لیبی خواهد بود بعدش هم برای خارج نمودن انها جدول زمانی 50 ساله تعیین خواهند نمود
شيوه هاي حكومت ديكتاتوري دراصل سرانجامشان به بهانه دادن براي دخالت نيروهاي خارجي منجر مي گرددواين موضوع درمورد كامبوج،يوگسلاوي سابق،عراق و..نمونه هاي عبرت آموزي مي باشد.
من که برای مقابله با دیوانه ای که با جت جنگی، تانک، نیروی دریایی و... به تظاهر کننده ها حمله می کنه، راه دیگری به ذهنم نمی رسد.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
چرا به نظرت نمیرسه.نیروهای سازمان ملل.اتحادیه
عرب.آفریقا.حالا ناتو این وسط شده دایه مهربونتر از
مادر؟دقت کنین روسیه و چین که از ابتدا با این انقلابا مخالف بودن.آمریکا و متحدینشم سعیشون از دست ندادن وجهشون بود و الا اوناهم مخالفن.نفت اسراییل و فروش سلاح حلقه توافق همشونه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
حداقلش این بود که کشور های غربی با بیانیه شورای امنیت مخالفت نمیکردن
سمول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
واقعا داری می گی یا شوخی می کنی؟ باور کردی آمریکا به فکر جون مردمه ؟! عجیبه.........
آمريكا و شركا در حال ورود به فاز بعدي سناريو يعني اشغال كشور نفت خيز ليبي و تسلط بر منابع طبيعي آن هستند.و براي اجراي نقشه شيطاني شان نياز به قذافي براي قرباني بيشتر مردم دارد.،هوشياري ارتش وملت ميتواند نقشهء شوم آمريكاوشركا را ناكام كند انشاءالله.
میخوان برن کمک کنن دیگه ..تابناک تو چرا انقدر منفی بافی و سیاه نمایی میکنی آخه ؟؟ به قول احمدی نژاد ، همون جاییتون که میسوزه رو آب بریزید ....
جمله رو نگاه کن تو رو خدا : بعد از یک هفته سکوت !!!!!
:)))) از دست شما ها ...
بخاطر منافع خودشون میخواند کمک کنند ؟؟؟ یعنی واسه مردم لیبی نیست ؟؟
خداییش یه کم مرام و معرفت داشته باشید و کار نیک دیگران رو خراب نکنید !
راست میگید شما هم نیرو بفرستید ،ما هم که منافع زیادی داریم تو لیبی :دی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
ماکه نفهمیدیم شماچه گفتید!!
چرا کشورهای مسلمان هیچوقت به اندیشه کمک به مردم لیبی و اعزام نیرو نمی افتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
چون اونوقت که آمریکا همشون رو متهم به صدور تروریست میکنه
مثلا عراق دوم میخواهید از لیبی بسازید؟
خاورمیانه باید یه شورای امنیت مستقل بسازه خود منطقه میتونه امن باشه به شرطی که متحد باشند خاورمیانه این همه استعداد داره .. چندتا کشور مزدور غرب موندن ..
بازم خدا بیامرزه پدر و مادر ویلیام هیگ وزیر دفاع انگلیس را که صادقانه گفت: هدف اعزام نیرو به لیبی حفظ مناقع اروپا در این کشور است و حرفی از حمایت از مردم لیبی و دفاع از حقوق بشر نزد
خاک بر سر اوبامای ترسوی بی عرضه
حرف حق خريداري ندارد انسان نادان وقتي با كسي بد شد حتي خوبيهاي طرف را نمي بيند ،من چند نوبت اخبار شبكه را گوش كردم اما پيام اوباما را تحريف كردند وقسمت آخر آن را تيتر كردند كه دال بر محكوميت قذافي نيست ،دشمني سر جايش نامردي كار زشتي است مردم مي فهمند راستي ودرستي را پيشه خود كنيد تا محبوب دلها باشيد چون مولي موحدان حضرت علي (ع)زنده باد درستي مرده باد نفاق و دورويي
تابناک اینقدر سطحی تحلیل نکن. غربیا دلشون برای مردم نسوخته و از خداشونه یه حکومت مردمی و مستقل سر کار نیاد و اگه افزایش سرسام آور قیمت نفت نبود میدیدی که حتی استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی را با توجیه عدم مداخله در امور یک کشور مستقل هیچ اقدام عملی برای توقف این سرکوبها نمیکردند.
حالا حالاها معلوم میشود پشت پرده خودسوزیها از چه قرار است و دلیل تحرکات یکباره منطقه و انقلابات ساختگی چه بوده است . جواب : باز هم سلطه بر نفت منطقه ، اینبار با دسیسه ای دیگر ..
اکنون زمان ان رسیده تا ارتش لیبی به صف معترضان بپیوندد و با این کار مانع از اشغال نظامی لیبی توسط امریکا شود
پیش بینی های پسر دیکتاتور لیبی درست از آب در آمد اگر آمریکا و اروپا به
لیبی حمله نظامی کنند لیبی را هم مثل سودان تجزیه خواهند کرد . البته از اغتشاشات لیبی ، خواسته مردم یک چیز است ( سرنگونی دیکتاتور ) و خواسته آمریکا و اروپا واسرائیل چیز دیگر !
مردم لیبی از آمریکاییها نفرت دارند و این کار آمریکا یعنی اشغال یک کشور دیگر و گماردن یک کرزی دیگر.
چرا باید آمریکا همیشه مثل فیلم هاش منجی بشر باشه! پس این مسلمانها چیکارند؟ چرا دست روی دست گذاشتند
حالا دیگه کار به جایی رسیده که کشوری مثل امریکا نیرو های خود را مثلا برای حفاظت از مردم به کشور لیبی بفرسته و همه می دونن که این یک بازیه
چون امریکا هیچوقت دلش به حال مردم بی گناه نسوخته ونخواهد سوخت
امریکا قصد داره برای جلوگیری از ادامه دومینو اعتراضات در دیگر کشورها به لیبی حمله نظامی کنه و بعد سران دیگر کشورها از این مسله سو، استفاده کنن و به مردمشون بگن کاری نکنید که آمریکا به ما هم حمله نظامی کنه و با این بهانه حاکمان مستبد مردم را سرکوب کنن
غربیها هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند، زیرا یدالله فوق ایدیهم
اگه قرار باشه آمریکا بیاد لیبی و مثل عراق و افغانستان خودش رو صاحب کشور بدونه همون بهتر که نیاد!
غربیها همیشه دنبال منافعشون بودن و هستن"الان از انقلاب ملت لیبی احساس ترس کردن و هراس برشون داشته و میخان هر طور شده این انقلاب رو مطابق خواسته های خودشون پیش ببرن"امیدوارم ملت لیبی هوشیار باشن و اجازه ندن
ملت لیبی باید بیدار باشن و اجازه دخالت به بیگانه رو ندن"ارزش انقلاب خودشون رو بدونن
چرا همیشه اینجور موقع ها آمریکا واروپا نگران مردم میشوند مگر ایران اینجوریه چطوره سپاه پاسداران یا ارتش ایران برای برقراری امنیت ودفاع از مردم مظلوم لیبی نیروی نظامی به اونجا بفرسته مردم لیبی مسلمان هستند واز نیروهای ایرانی حمایت می کنند. چطوره
آمريكا و شركا در حال ورود به فاز بعدي سناريو يعني اشغال كشور نفت خيز ليبي و تسلط بر منابع طبيعي آن هستند.و براي اجراي نقشه شيطاني شان نياز به قذافي براي قرباني بيشتر مردم دارد.،هوشياري ارتش وملت ميتواند نقشهء شوم آمريكاوشركا را ناكام كند انشاءالله.
غربیهابازهم میخوان خودشون رو ناجی مردم لیبی نشون بدن ولی بیداری درخاورمیانه برای اسلامی شدن شروع شده است...ظفرنزدیک است
باید مواظب تجزیه لیبی که جزو آرزوهای امریکا است بود.
امریکایی ها که فضول همه جای دنیا هستند جدیدا اینقدر از کشتار مردم ناراحت میشوند؟
منابع انرژی پای آمریکا رو به این انقلاب داره باز میکنه" تسلط به لیبی واسه آمریکا خیلی مهمه اونا سالها از نفت و انرژی لیبی استفاده کردن و الان با سقوط قذافی منافع خودشون رو در خطر میبینن" خدا کنه پاشون به لیبی باز نشه
سلام
رقابت محترمانه آمریکا و اروپا بر سر تصاحب منابع نفتی خاورمیانه به نقطه جالبی رسیده است.
آمریکا با تحریم سازی های بین المللی در حقیقت اروپا را از منابع تامین نفت خود دور نگه میدارد.
آمریکا بعنوان تنها برنده جنگ سرد مایل است اروپا را کاملا تصاحب نماید ودر این راه کشور های خاورمیانه باید هزینه آنرا بپردازند .
استفاده از این رقابت هوشیاری مقامات خاورمیانه را میطلبد تا برای کشورشان حداکثر استفاده راببرند .
سلام
1- دلیل اول که آمریکا به فکر حمله افتاده اینکه لیبی از بزرگترین صادر کنندگان نفت است با این حساب نبض نفت در مشت آمریکاست به غارت می برد و ...
2- منافع و تجهیزات شرکت های آمریکایی به خاطر غیر قابل پیش بینی بودن رفتارهای قذافی در خطر و خسارت است
3- وقتی حمله کند سالها در آنجا کنگر می خورد و لنگر می اندازد و مشکل اقتصادی اش را رفع می کند بعد باز سازی و شرکت های آمریکایی و... در آخر حکومت دست نشانده بر سر کار می گذارد نه دولت اسلامی
آمریک همانطور که گفت در این همه آدمکشی قذافی نگران جان شهروندانش بود خلاصه اینکه آمریکا پست تر از این حرفاست که به فکر مردم بیچاره و خسته از استبداد باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر